Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClean blijven!

Clean blijven!

180 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja natuurlijk, eendje!!!

Ik wil niet liever!! En Londen met Kai was reuze!!! En Ik wil meer van dat!!
Maaaar je moet ook dealen met het alledaagse klote gedoe!! En dat is sowieso al niet zo simpel!!
Dus, met mijn adictie erbij pffff, (gelukkig niet de hele tijd hoor)
'K weet t, ik zeur alweer!!
Gelukkig dat ik op z'n minst tegen jullie kan zeuren, zagen (zeggen we hier in B.land)!!
Maar voor mij is het nu echt genoeg geweest!! Begrijp je? Het moet stopppen. Zelfs die 2 mg. hangt me m'n keel uit :kots:
Bon, jullie begrijpen, zoals geen anderen, hoe ik me voel!! :)
Morgen moet ik m'n chanel pakske aan
doen en met een aantal industrielen gaan eten! Fuck en fuck en fuck!!! Ik voel me niet goed, maar ik moet!! Maar dat is het leven!! En als voor mijn kids een goede, realistische, toekomst wil, moet ik dat doen!
Wat ik hoop is dat ik binnen een aantal maanden hier kan posten dat ik me super voel, en voor jullie hetzelfde!!
Liefs voor allemaal (en be sure, ik heb echt veel aan jullie))!
Nina :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog een grapje by the way, (want da mag ook wel soms);
Ik ben mijn muis kwijt (allez, ze is kappot, of stuk zoals jullie zeggen), en nu ben ik "afhankelijk" van dan vervelende ding op m'n labtop!! Da gaat hier op en neer zonder da ik da wil???Pagina's die ik nie vraag??? Coôrdinatie links/ rechts?? :(
Ok, nieuwe muis morgen of ik moet me hier gaan reorganiseren :smilingimp:
Maar nu ga ik slapen! Morgan haar mooi maken, pakje aan en v ooruit!! (met de geit zegde ze hier vroeger)!!
Hou de moed derin!!
Slaap lekker allemaal!!
Liefs Nina
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#3
domo nina :wink:

ik woonde ooit samen met een moeder die een kind met asperger en een kind met adhd heeft .. denk dat ik prima weet wat je doormaakt ghegheghe :wink:
uiteindelijk 'kreeg' ik meer van ze dan dat ze me aan stress 'kostten', maar dat kan ook komen omdat ikzelf vrij makkelijk ben :tearsofjoy:

om maar op zn japans te blijven shinpai suna nina .. maak je geen zorgen .. gewoon door blijven zetten en vooral je momenten pakken.

:wave:
AkA
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
edit
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi allen,

Heb m'n chanel pakske al weer (gelukkig!) Kunnen uitdoen. Straks moet ik terug maar ff. rust nu!
Hey A chan ik wist niet dat je Japans sprak!!! :)
T'is shinpai shinai de ne, maar whow, dat je dat wist!!!
Heb vandaag 0,3 ongeveer minder genomen (% tages he!), en hola, 2 kids, 1 asperger en de ander ADHD! Dat zal wel vuurwerk geven! Gelukkig ben jij zo'n "coole" jongen!! :sunglasses:
Liefs,
Nina :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey allemaal,

1,5 nu. 'K merk eigenlijk weinig verschil met 2 dus misschien valt 't allemaal nog wel mee?????
Voor A. watashi wa kanbarimasu!!
En voor al de rest vooral bedankt voor de steun!!
Liefs,
Nina :wave:
S
SasexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben bij een buitenlandse kliniek behandeling gehad en Naltrexone inplant gekregen.
Sinds toen ben ik clean (15 maanden al) en ik voel me prima, alsof ik nooit heroïne had gebruikt :):):):):)
W
WithciZLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zitten veel filosofische wijsheden in dit topic, +1 voor dat.

Mijn ervaringen:

Clean blijven doe je uiteindelijk altijd voor jezelf. Doe je het voor iemand anders, dan doe je dat omdat jij daar mee instemd of gelukkig van wordt, dus nog steeds voor jezelf. Je zou het immers niet voor die ander over hebben als je er zelf niet gelukkig van werd (want anders zou je het niet doen toch? Even gezond emotioneel relativeren). Maar als je gedachten niet staan op stoppen, gaat het je ook niet lukken. Je wilskracht baant de weg, maar je zal hem toch echt zelf moeten bewandelen.

Stoppen is vrij simpel, gestopt blijven is de kunst: Verkoop al je shit (ook je cruncher, pijpe, cappies, weegschaaltje en-de-rest) en koop het gewoon niet meer. Wis telefoonnummers van mensen die het pronto voor je kunnen regelen. Misschien betekent dat je zo'n 2-3 maanden een aantal "goede" vrienden stukken minder zal zien, maar ga eens voor jezelf na: Als die goede vriend een goede vriend is zal die deze beslissing vast wel supporten. P.S.: Zelden zijn dealers goede vrienden. Ze zijn meer bevriend met je portemonnee dan met jou.

Stel straffen op voor jezelf, iets wat echt pijn doet. Doe dit alleen als laatste redmiddel, en als je 100% eerlijk tegen jezelf kan zijn, anders kan dit je hele geloofwaardigheid verzieken. Maak dit publiekelijk, laat het ondertekenen/stel een "contract" op. Dit ideetje heb ik ik overigens hier vandaan gejat. Zo heb ik op 2 nov 2009 mensen uitgenodigd mijn blog te ondertekenen; Als ik voor 2 jan 2010 weer iets zou gebruiken, zou een ieder die getekend heeft van mij 50,- krijgen. Dat was de enige voorwaarde. Ik zou niets krijgen als het me zou lukken om 2 maanden te stoppen. Binnen enkele dagen tekende 15 man (of ze 't nou voor 't geld of de support deden boeit me niet, ik heb waar ik voor kwam, die "handtekeningen"), wat dus inhield dat m'n eerste jointje, pilletje of lijntje me 750,- zou kosten. Dan is de lol er al gauw van af :). Ik kan nog prima een joint draaien zonder te gaan beven, een lijntje leggen zonder te gaan zweten, of een coffeeshop inlopen zonder mezelf helemaal op te vreten van binnen. Dat komt omdat er gewoon keiharde consequenties zijn.

Ik raad overigens ook aan om Delirium van Javier Guzman te kijken. Daar hoor je een vlijmscherpe mening over verslavingen. Javier legt haar-fijn uit dat een verslaving (in zijn geval alcoholisme) een ziekte is, die je voor het leven hebt. Je zal altijd herstellend-verslaafde zijn, maar nooit genezen. En volgens mij zijn er genoeg stoppers hier die kunnen beamen dat de crash na een relaps de ergste crash is die je ooit hebt meegemaakt, al dan niet je eerste crash. Dit is een van de pittige stukjes, voor de mensen die niet de hele show willen zien: vanaf 8:28 tot 'ie afgelopen is, en dan tot 0:39 kijken.

Denk niet dat je het alleen kan, dat kan je niet. Dat dacht ik ook, maar uiteindelijk heb ik wel 50,- aan 15 man moeten beloven. Het feit alleen al dat je waarschijnlijk met iemand besproken hebt dat je gaat stoppen geeft aan dat je op zoek bent naar support. Zoek de support die bij je past, waar jij je het veiligst bij voelt, en schaam je nergens voor als je beslist een andere levensstijl aan te nemen.

Verder ben ik nu bezig met het boek Healing the Addicted Brain van meneer Urschel, omdat ik nieuwsgierig ben wat nou eigenlijk het verhaal achter "verslaving" is :).
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedereen fijne kerst en suc6 met clean blijven :beer:

sambalbij

Jij ook r@r@! :rock:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor iedereen die clean is, het even moeilijk heeft met al die ballen in de lucht te houden en behoefte heeft aan kracht...

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#11
r@r@ zei:
Voor iedereen die clean is, het even moeilijk heeft met al die ballen in de lucht te houden en behoefte heeft aan kracht...

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...



IK HOU VAN MIJ....en ook een beetje van jou,Ra..thanks :)
Groet De Reiziger :wave:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb bewondering voor mensen die na lange tijd clean worden en vooral blijven.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed gedaan hoor, de verleidingstest met vlag en wimpel doorstaan :)

Dat zijn die verradelijke momenten die je kunnen maken of breken.
Het enigste wat je er van weerhoudt om op van die momenten tóch weer te gaan gebruiken, is je wilskracht. Wat zegt je gevoel op zo'n moment, hoe verloopt je gedachtengang...

Als je er nog niet klaar voor bent om écht nee te zeggen, zal die gedachtengang uiteindelijk leiden tot een goed excuus om het voor jezelf goed te praten, en toch weer te gebruiken.

Van: ohhh, het is zo lekker, 1 keertje maar, dan maakt het toch niet uit.
niemand hoeft het te weten, en van 1 keer raak je toch niet meteen weer verslaafd...

Of, ik ben al zo lang zo goed bezig, ik heb het eigenlijk gewoon verdiend.
Even 1 keertje relaxen, dat moet kunnen toch....

Als er op zulke momenten dit soort gedachtes door je heen gaan, is dat geen goed teken!
En dat kunnen het er hier veel met me eens zijn denk ik.
Wanneer dit soort dingen door je hoofd schieten, duurt het niet lang voor je terugvalt.

Pas wanneer je op van die verradelijke momenten niet alleen met woorden, maar echt met je gedachten overtuigd bent dat je het niet wilt, zul je pas slagen.
Als je op zulke momenten oprecht zoiets hebt van, tuurlijk is het gevoel bij het gebruiken even heerlijk, maar ik weet dondersgoed wat de gevolgen zijn. En dat wil ik NIET.
Dat is het gewoon echt niet waard. Zeker na alles wat ik heb moeten doorstaan om zo ver te komen... Dat alles weggooien voor dat korte lekkere gevoel waarvan je WEET dat je er ENORM spijt van gaat krijgen achteraf....NEE

Natuurlijk zal bij iedereen het allereerst even schrikken zijn... ineens zie je het al weer helemaal voor je hoe je aan het gebruiken bent, hoe lekker het is, en de twijfel.
Heel kort ga je er onbewust toch over nadenken... zal ik het doen?
Maar dan moet er echt binnen een paar minuten de omslag komen.

Het verstand moet dan overheersen, en heel snel de voor en nadelen afwegen.
De conclusie moet dan snel gemaakt worden: Het is het in de verre verste niet waard.
Ik doe het niet.
Als je dan toch nog uren of dagen blijft malen...blijft nadenken van, zal ik het doen...blijft smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten... dan is het Clean-Kwartje nog niet gevallen. Dan is de grote ommezwaai naar de échte wil om clean te blijven er gewoon niet, en ga je voor de bijl... zo ben je vorige keren teruggevallen.

Dat is het mooie wat ik ook bij jou lees R@R@, Die knop is bij jou deze keer ook om.
Deze keer ga je NIET terugvallen!
Je zegt het niet alleen met woorden, maar ook met je verstand en je gedachten!

Als het toch door je hoofd blijft spoken... lees nog even je eigen gemaakte lijstje met AL die redenen die je voor jezelf hebt opgeschreven waarom jij NIET gaat gebruiken.
Wat jouw redenen zijn om clean te BLIJVEN.

Die hele lange lijst, met enorm sterke argumenten, die weegt nou eenmaal in de verre verste niet op tegen dat ene keertje toch weer gebruiken met alle bekende gevolgen van dien.
Redenen genoeg om jezelf in een paar seconden te overtuigen dat je de juiste beslissing neemt.
Voor JEZELF! want JIJ hebt dat lijstje gemaakt met dingen die voor JOU belangrijk zijn.

Anyway, want ik zit weer te ratelen op mijn qwerty tot mijn vingertoppen er bloederig af vliegen :wink:
Je mag trots zijn op jezelf dat je deze "test" doorstaan hebt meid.
Wederom een overwinning die je mag toevoegen aan je lijstje met overwinningen!
Want een overwinning dat is het!
Je eerste directe confrontatie sinds je clean bent, en je bent niet teruggevallen!
Dat geeft weer meer zelfvertrouwen dat je bij een eventuele volgende verleiding in de toekomst wederom de juiste beslissing zult maken.

Lekker clean blijven en genieten van het leven! :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo allemaal, newbies en diehards,

Dit topic begin ik voor alle mensen die helemaal clean zijn, zodat we mensen die het moeilijk hebben met afbouwen of afkicken kunnen motiveren/steunen/een schop onder hun kont kunnen geven/prikkelen etc.!!

Dus: ben je clean en heb je (wijze) woorden van hoop? Schrijf ze hier op!

Het kan van alles zijn: terugvalervaringen, ervaringen waarbij jij beschrijft wanneer jij "het licht zag", waardoor jij dacht: "Nu weet ik zeker dat ik nooit meer ga terugvallen!".

Of misschien ben je zelf nu aan het afbouwen/afkicken? Dan kan je een zelf-motiveer-lijstje maken, zodat je het kan teruglezen als je het moeilijk hebt! Wie weet heeft een ander er ook wat aan en daar is dit forum toch voor!

Misschien zegt dit topic jou helemaal geen bal, maar mij heeft het altijd veel geholpen: peptalk, wijze spreuken etc.

Hier komt mijn eerste:

Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft...

En:

Drie keer vallen is geen falen als je vier keer weer opstaat...


Tot slot: ben je meer het type van de "muzikale motivatie"? Kijk dan naar mijn onderschrift: Tony Joe White's "Ain't going down this time..." (Youtube).

Zo, ik heb het spits afgebeten, wie volgt?

Hoihoi! :wave:
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen geven meer om je dan je denkt, dus vraag om hulp als je een moeilijk moment hebt. Het is ook geen schande om hulp te vragen.. Mensen die dicht bij je staan hebben veel liever dat je ze s'nachts opbelt voor een babbel dan je s'morgens onder invloed te vinden.

Wees eerlijk tegen jezelf, het helpt niemand als je je gebruik probeert weg te steken.


Het gevoel van heroine te overwinnen is iets dat je nooit vergeet.. alles wordt makkelijker zodra je van dat spul afbent. Vooral mentaal, ik sta nu in het leven met een attitude van 'Als ik heroine kon overwinnen wtf kan mij dan hemelsnaam nog tegenhouden. Je zult verschieten van hoeveel innerlijke kracht je krijgt als je tegen jezelf kan zeggen.. wauw al zoveel maanden zonder! Zelfs na zoveel jaar ben ik nog steeds zo ongelooflijk trots op mezelf elke keer als ik in de spiegel sta en nergens een naaldafdruk zie.
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#16
het is waar ik ben nu al 2 jaar clean van de hero en nu 4 weken van de methadon, ik voel me geweldig het is echt zo'n heerlijk gevoel dat als je wakker word, je je gewoon goed voel ik hoef niet snel me meet te nemen sóchtens omdat ik anders zwetent wakker word om 12 uur omdat het weer is uitgewerkt, ik kan nu op vakantie zonder problemen ik voel me sterk en ben zo trots ik voel me inderdaad dat als ik dat kan overwinnen ik alles kan overwinnen het geeft me echt een geweldig gevoel,
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi allemaal,

Ik heb ook het gevoel dat ik voortdurend met een grote grijns op mijn gezicht rond loop te "huppelkutten". Dat zal Paddo ook wel voelen, denk ik. We zijn even lang clean, ik heb laatste Temgesic (0,2 mg.) op 3 mei jl. geslikt. Ik ben helemaal clean, gebruik geen enkele andere drugs (behalve wat Oxazepam tijdens eerste dagen na afkick).

Mijn man is gisterenavond thuis gekomen en we hebben zo ONWIJS lekker gevreeën, het voelt zó anders om clean te zijn, alsof ik herboren ben, ofzo. Toen ik verslaafd was, was ik best ongeduldig (erg neukgericht om het beestje maar bij z'n naam te noemen) (zoals de meeste mannen, zeg maar :grin: )(lijkt leuk, maar ging mijn man toch wel vervelen op den duur), maar nu voelde ik me echt vrouw. Voorspel? Ik dacht ineens: "Wauw, dat is is lekker!" Zoenen? "Hoe langer hoe beter!" Ja, toch gek dat zonder opiaten zo een groot verschil maakt. Bij mij wel in elk geval. Of ik ben nu gewoon tijdelijk zo halleluja, als dat zo is geniet ik er maar even dubbel van (en mijn man ook, uiteraard :wink: )!

Ik ben ooit eerder 3 jaar clean geweest (vanaf 1e week zwangerschap eerste kindje) en was toen ook zo lyrisch en megablij, maar dacht toen dat het van de zwangerschapshormonen kwam. Dat is dus niet zo, want ik voel het nu precies zo (tenzij ik nu zwanger ben en het nog niet weet :grin: ).

Ik ben net mijn dealer tegengekomen. Hij zei: "Je ziet er goed uit, R@r@!" Ik (heel overdreven blij): "Ja, het gaat ook héél erg goed, ik ben clean!" Hij vroeg dus of ik zijn nieuwe nummer "nog wil hebben". En ik was zo blij dat ik heel gemeend en rustig kon zeggen: "Nee, dank je, ik blijf clean." I passed the test, jawel! :rock: :rock: :rock:

Hoi! :wave:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Prachtig topic eigenlijk, hoop echt voor iedereen hier dat jullie kunnen volharden in het clean blijven. Blijf hier praten in dit topic over alle dingen des levens waar jullie vroeger minder genot uit haalden, daar zul je nu des te meer genot van hebben

keep up the good work!
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#19
goed gedaan! maar

r@r@77 zei:
Hij zei: "Je ziet er goed uit, R@r@!"
Klik om te vergroten...

"Je ziet er goed uit, Rapestaartjerapestaartje!" ? :confused:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
baaight zei:
"Je ziet er goed uit, Rapestaartjerapestaartje!" ?
Klik om te vergroten...

"R@r@ hoe heet je dan? Niemand weet, niemand weet , dat ik Repelsteeltje heet..." :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."