Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroot probleem door Dipidolor

Groot probleem door Dipidolor

266 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
menn, het zit je niet mee.

houd moed he!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou, dat schiet inderdaad lekker op!!!

heb vaak t idee dat artsen een beetje wereldvreemde lui zijn.
ze kunnen hun vak best heel goed verstaan, maar soms lijken t net of ze
totaal geen inlevens vermogen hebben, of zelfs niet eens het idee krijgen
om eraan te denken dat hun onderwerp een levend wezen is dat
gevoelens heeft. en dat wat voor hun vanzelf sprekend is voor de ander
wel eens een compleet raadsel kan zijn.

misschien moet je bij je volgende bezoek aan de arts eens uitleggen hoe
dit alles op jou overkomt, en dat je ergens gewoon aan je lot wordt
over gelaten, en dat t helemaal niet goed met je gaat!

maarja, vrees dat dat dan misschien gewoon wordt afgedaan met;
"o, goh, misschien zou dan eens moeten googelen naar geestelijke bijstand....?!"
blijven volhouden, hier komt een eind aan, dadelijk is alles beter, hoe
onwarrschijnlijk dat nu ook lijkt.

succes
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat bezoek is vanmiddag al geweest.

Nu was zijn reactie dat de wond aardig rustig was en een operatie niet nodig was.
Met andere woorden had ik me laten opensnijden voor niks.

Ik snap die gasten echt niet meer.
Ik laat me in ieder geval niet meer opereren tenzij ik een zwaar ongeluk heb gehad ofzo.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Rudolf,
Wat een heftige shit zeg. Ik heb grotendeels dit draadje doorgenomen en weet niet of mijn tips nog iets toevoegen maar baat het niet...
- je zegt dat je tolerantie voor morfine te groot is geworden en zoekt een alternatief. Heroine lijkt me dan gezien de onvoorspelbare verkrijgbaarheid en betrouwbaarheid geen alternatief. Zie ook het verhaal van leveldisigner over de zomercrisis, wil je niet meemaken als verslaafde. Maar, er zijn toch allerlei alternatieven zoals Fentanyl (veel sterker dan morfine en dmv pleisters een langdurige werking) of wellicht Methadon (lange werking, sterk pijnstillend in pilvorm of vloeistof). Mocht een van deze voldoende pijn bestrijden dan ben je ook direct van dat gespuit af!
- verder wil je leren hoe je in je aderen moet spuiten maar niemand kan het je voordoen. Ik zou in dat geval een verpleegster via de informele weg benaderen en je probleem uitleggen. Gezien hun hulpvaardige inborst moet je er toch een kunnen vinden die jou wil helpen. En, op internet stond vroeger een handleiding over shotten van heroine (ikgebruik.nl) maar die kan ik nu zo snel niet vinden. In meen dat op deze site wel ergens de tekst is gezet van die handleiding, moet je even naar zoeken.

gr.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#5
link gevonden: http://nutzz.nl/?p=728
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben persoonlijk een sterk tegenstander van methadon, omdat het zo verslaven is, en omdat de ontwennings verschijnselen even hevig zijn van heroine, maar daarnaast ook veel langer duren dan die van heroine. enkele maanden ziek zijn is niet abnormaal bij methadon ontwenning.
maar, in dit geval is het meer iets van kiezen voor de mist kwade pijnbestrijder. en in dat geval kan methadon inderdaad een uitkomst bieden, want pijn bestrijden doet t zeker, en je neemt t in door het te drinken, dus geen gespuit meer.

misschien is dat iets om de artsen voor te leggen Rudolf?
sterkte,
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die link heb ik al vaker gezien.Echter is het probleem dat het text is.De text is ook op meerdere sites te vinden.Op die manier kun je niet leren spuiten.
Ik heb moeite met goede aderen vinden en dat lukt zo nog niet.

Toch bedankt
Die verpleegster zoeken is niet makkelijk.Daar ben ik al een hele tijd mee bezig.

Echter ben ik via Novadik ook bezig en die helpen me met afkicken.
Echter moet ik iets op kort termijn regelen om van me pijn af te komen.

Morfine werkt niet meer.
De pleisters heb ik ook al gehad en die werken ook niet.Dat vooral omdat het dezelfde stof is als dipidolor.

Metadon heb ik niet geprobeerd maar hoor er meer slechte dingen over dan heroine en ik denk toch dat ik dat maar eens ga proberen anders.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
We zijn toch nog even achter de veilig spuiten training 'Met het ook op de naald' van Stichting Mainline aangegaan en we zijn erachter gekomen dat deze nog steeds op aanvraag gegeven wordt. Als jou dit wat lijkt kun je ons het beste even mailen op [email protected]. We kunnen je dan de naam van de contactpersoon geven.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja als je geen aderen kunt vinden dan wordt het inderdaad heel lastig. Ik zou dat plan dan ook maar later varen want in feite stapelen de problemen zich met dat spuiten in je aderen alleen maar verder op. Het is inderdaad zo dat afkicken van de methadon een groot drama is maar gezien je verhaal zou het een verbetering van je leven kunnen betekenen..maar afkicken van de morfine is natuurlijk het beste, succes in ieder geval.
gr.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
die chirurg mag inderdaad wel dan met een goed verhaal komen zeg!!!!

las je laatste kommentaar pas nu net hier, nadat ik je mijn pm had geschreven dat t goed was dat je me dan sms-de en dat ik dan weer t hier neerzet. dat is nu dus niet meer nodig, zowiezo
voor 2 maanden weer.

ongelooflijk hoe men soms met een mens (en vooral een zwaar ziek mens in dit geval) kan omgaan, als of men maar een oude, kapotte plastic speelbal is die is blijven liggen in de schemering op t strand......

natuurlijk zal er een logische verklaring voor zijn, waarom je opeens naar een ander ziekenhuis moest, en opeens wel geheel zou worden opgenomen, en, waarom opeens een andere chirurg de operatie doet. maar, laten ze dit dan communiseren zoals dat zo mooi heet. laten ze je dat dan op zijn minst even vertellen van tevoren, want dat ze t eerder wisten, al was t maar een dag of 2, dat is natuurlijk wel duidelijk.

en artsen weten als geen ander dat er legio fouten worden gemaakt in de gezondsheid industrie, dat is ook normaal. waar mensen werken worden fouten gemaakt, zo simpel is het nu eenmaal, helaas. maar, in dit geval is het allemaal al super gecompliseert. bij jou is alles van alles fout gegaan, en gaat t nog steeds verre van wenselijk. dus om dan gewoon maar opeens met een nieuwe chirurg aan te komen zetten vind ik op zijn minst bijzonder onbehoorlijk van deze artsen en dit ziekenhuis.

dus nu maar weer wachten tot maandag, tot je in ieder geval een uitleg krijgt, als je die al krijgt. t zou me niet verbazen als dat antwoord ook een beetje een wollig niets zeggend antwoord wordt, waarvan je denkt wanneer je de telefoon weer neerlegt;
-"wat?! he?! "
en dat t allemaal zo onsamenhangend was dat je t niet eens meer in herinnering kunt brenegn, 3 minuten na t ophangen.
maar, laten we niet pessimistisch worden, ondanks dat we daar alle grond toe hebben.
we moeten blijven geloven dat dit goed komt en dat t eens allemaal tot t verleden zal behoren.

opnieuw, heel veel sterkte Rudolf!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vandaag "ruzie" gehad met me huisarts.

Die belde me op om te zeggen dat ie me medicatie stopt zonder reden.
Tja zijn reden was om niet hetzelfde te krijgen als Michael Jackson.

Ben sindsdien al bezig mensen te bereiken om een oplossing te vinden.
Desnoods maar een ander middel vinden.

Dit is ronduit belachelijk.

DIe kerel maakt je geestelijk echt gek.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag een afspraak met hem gemaakt en kon ie persoonlijk uitleggen hoe en wat.

Toen draaide hij zijn mening weer bij.
Snap er echt niks meer van maar hij ging nu proberen vaart in de zaak te zetten
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#13
vaart achter je nieuwe kijkoperatie?

laten we hopen dat er snel een oplossing komt!
dat jij niet van die rare hoeveelheden pijnstilling kan blijven slikken is wel logisch natuurlijk maar hij kan je niet van 140 op 0,0 zetten!

nogmaals sterkte Rudolf, dat het een keer meezitten mag!
N
NarMayaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Rudolf,

Ik ben zelf nu een jaar een Dipidolor gebruiker en via via kwam ik je verhaal tegen. Ik heb het geheel niet helemaal gelezen, maar tjee het is me daar wel een heftig verhaal en om mezelf nog meer leeswerk en "negatieve opwinding" te bezorgen kom ik maar direct met mijn vragen bij jouw terecht.

* als eerste in welk ziekenhuis ben je in behandeling
* kan me voorstellen dat je de naam van de arts niet wilt noemen maar wie heeft zo je lichaam verkloot (mag je me ook per mail zeggen)
* ooit bij een pijnpoli geweest

Ik ben dit jaar zelf een paar keer opgenomen gezien ik complicaties kreeg na een operatie en tijdens die opnames heb ik ook met een paar maagverkleinings patienten op kamer gelegen waarbij er diverse complicaties kwamen. De arts die hun heeft geopereerd is een regelrechte ramp. Een eigenwijze persoon in de trend van IK ben de dokter en jij bent maar een patientje dus je kop houden ik weet het beter. Ik hoop niet dat jij door hem behandeld word.

Ik las in het verhaal van iemand je Methadon (symoron) adviseerde.
Ik kan je zeggen dat het echt een goed middel is en via de pijnpoli's ook word voorgeschreven aan personen die in het laatste stadium van kanker zitten en niks anders meer werkt. Dus probeer het zou ik zeggen, ik heb daar ook ontzettende baat bij gehad. Gebruik het momenteel niet meer gezien ik voldoende nu aan Dipidolor heb.

Ik ben zelf ergens tussen de 60 en 70x op een operatietafel geweest en weet dus drommels goed wat pijnen zijn. Leef dagelijks met pijnen en mijn medische en pijn toekomst ziet er ook niet leuk uit.

Betreffende het leren injecteren, heb je ooit contact opgenomen met een afkick kliniek kunnen die je niet helpen, hoe vreemd het nu ook klinkt / schrijft. Maar er moet toch iemand zijn die je injecteren wilt leren. Ik heb het geleerd via de huisarts en ik weet zeker dat mijn specialist of annestesioloog het mij wil leren als ik het hun zo vragen. Het is toch ronduit belachelijk dat je hulp "op straat" moet zoeken.

De begeleiding die jij krijgt van je artsen is echt ronduit schandalig slecht en we kunnen hier nu wel met z'n allen gaan mekkeren over slechte artsen maar weet dat er een site is "zorgkaart nederland" waarop we dus artsen een waardering kunnen geven. Indien meer personen daar gebuik van maken kunnen we hopelijk in de toekomst de goede artsen daar vinden.

Tot zover mijn eerste letters aan jou.
Wie weet volgt er meer.

Follow Your Dreams, because;
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!!!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je wel voor je bericht.

Veel vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen.
Ik heb eigenlijk alles wat je zegt al doorlopen.

De metadon zal het wel op uit komen ben ik bang.
Ik wacht maar af wat er gaat komen.

Momenteel kan ik toch niks anders.
Heb net 22 ampullen tegelijk gezet.

Me lichaam accepteert het niet eens meer.
Dat komt grotendeels gewoon omdat ik geen locatie meer heb om het toe te dienen.
N
NarMayaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Okay zal voor wat antwoorden in rust je verhaal nog eens doorkijken, maar 22 ampullen in 1 x ????? :rolleyes: :confused:

Je injectie materiaal zoals opzuignaald en spuitnaald / spuiten krijg je die via de apotheek.

En gebruik je de kleine 2ml spuiten of spuiten met een grotere ML inhoud als je zoveel dipi spuit.

Ik heb zelf net weer een lading via de apotheek gekregen, dus kan "wakker" worden. Heb jij dat ook dat je van Dipi zo helder en wakker wordt als ik weet niet wat? Niks nada suf of ellendig.
N
NarMayaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je al eens overwogen om naar een spoedpoli van een ander ziekenhuis te gaan evt. in een andere plaats. Ik woon in 010 en ben in behandeling in 020 en dat bevalt prima.
Soms is wisselen van arts een heel goed besluit en gezien we in nederland een vrije keuze hebben zou ik dat zo wie zo overwegen.

Een pijnpoli MOET je ten alle tijde behandelen. Dus misschien ook eens opzoek gaan naar een andere pijnpoli, ik was echt blij met mijn wisseling van de ene naar de andere poli. Gewoon 1 specialist die me behandeld en weet waarover hij praat en vooral naar mij luisterd en mij van m'n pijn wil verlossen.

Ik snap niet waarom je zo tegen Symoron (metadon) op ziet, je kan het gewoon in tablet vorm krijgen en als pijnstiller werkt het goed. NIks geen methadon bus of weet ik veel wat.

En ik lees dat je al Fentanyl pleisters hebt gebruikt, heb je al een keer de NEUSSPRAY gehad. Deze werkt zeer direct, en dan spreek ik uit eigen ervaring.

Ik kan me voorstellen dat je radeloos bent / wordt, maar de moed laten zakken en denken aan nare dingen zoals begravenis e.d. daar los je nu echt niks mee op. Klagen, jammeren en weet ik veel wat okay, maar ook daarmee bezorg je jezelf en je gezin alleen maar ellende en verdriet mee. Pijn hebben is echt niet leuk, ik leef al 50 jaar met pijnen en mijn lichaam is nu zover heen dat ik zelf van normale voedingsstoffen op de kop ga staan van pijn en in de toekomst al mijn darmen moet inleveren (dikke is al weg, dunne volgt in de komende periode) maar hoe alles ook verloopt ik probeer toch mijn leven positief te bekijken. Probeer dat ook.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik probeer ook positief te denken maar dat valt niet mee.

Ik heb 2ml spuitjes.Dus een ampul per spuit.
Ik heb al 3 pijnpoli's gehad maar ze staan allemaal NIET achter het behandelplan.
Die pleisters werken niet.Neusspray niet geprobeerd en zal ik ook niet doen.
Bijwerkingen van die spray is dat het je neus erg snel weg vreet en het blijkt zo dicht bij je hersenen te zitten dat dat ook niet goed is.
Ik ga me arts er wel over bellen morgen en zijn mening vragen.
Misschhien is zijn mening anders

Pilvorm wel geprobeerd en maagbloeding van gehad.
Ik kan ook niet veel verdragen in me maag.Daar komt ook de pijn vandaan.

Wakker en nuchter ben ik altijd.Als ik 2 uur per nacht slaap ik het veel.
Normaal gezien moet je op den duur er last van krijgen maar ik merk helemaal niks


Ik weet gewoon niet meer wat te doen en als het zo doorgaat zie ik wel wat ik doe.
Vandaag wederom met een arts of 5 gesproken waaronder me huisarts en niemand weet meer wat te doen.
Heb ook me advocaat gebeld en ik denk dat ik de zaak maar ga stoppen.
Dat vreet ook zo veel van me energie op die ik niet heb.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed gesprek met de huisarts gehad.

Me medicatie mag niet per 140 per week voor geschreven worden.Dan kan hij problemen krijgen met de instantie die dat controleerd.

Nu worden er 20 per dag voorgeschreven.
Vraag me niet wat het verschil is maar het is nu eenmaal zo.

Verder in het ziekenhuis zitten we wederom vast.Weer op het punt dat we de fout gaan ontdekken.

Blijkt wel weer dat in Nederland een arts geen arts gaat zwart maken.
Nu ga ik kijken of ik via het ziekenfonds naar het buitenland kan gaan en daar maar eens ga laten kijken wat er allemaal aan de hand is want dit klopt gewoon niet.


Medisch tuchtcollege zit erook al op.
De advocaat is er druk mee bezig.
Papieren opvragen duurt ook allemaal maar langzaam bij de instanties dus denk dat ik daar ook maar eens persoonlijk langs ga.


Nu iets anders wat ik al eerder gevraagd heb.
Is er iemand of een instantie die me kan helpen leren spuiten?
Als het een verpleegster is of zo maakt niet uit.We houden het gewoon geheim.Wil er desnoods nog wel een papier voor tekenen dat die persoon niet verantwoordelijk gehouden kan worden.

Ik heb al veel instanties gemailt.Ook de drugs infolijn hier op het forum en zelfs daar krijg ik helemaal geen reactie van terug.Dit heb ik gedaan via PM en via de mail.


Ik weet het echt niet meer.Me lichaam is de normale manier van spuiten in de spieren aan het afstoten.De vloeistof loopt er gewoon weer uit dus ik moet echt andere manieren gaan verzinnen.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#20
em die mailine cursus, heb je die geprobeerd?
(heb je ze gemaild? en je situatie uitgelegd?)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."