Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroot probleem door Dipidolor

Groot probleem door Dipidolor

266 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gaat goed met de bots weer.


Nieuwe bescgerming op het forum
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet/wilt dus dagelijk 280 ml vloeistof proberen in te spuiten??
Ik kan geloven dat dit niet goed lukt...

En ik kan u al onmiddelijk zeggen dat zelf deze hoeveelheid iv'en onmogelijk zal zijn in uw situatie. Hiervoor is meer nodig dan een spuit en wat naalden om dat langere tijden te doen zonder zeer nare complicaties op te lopen. Misch is een port a cath zelfs aangewezen.

De situatie is als volgt als ik het goed begrijp:

1) je lijdt aan een abdominaal pijnsyndroom na een chirurgische ingreep.
2) medicatie per os wordt niet getolereerd door u.
3) Er is sprake van een zeer sterke opiaat tolerantie,
4) sterke geestelijke en lichaamlijke afhankelijkheid aan dipi
5) het grote volume blijkt moelijk in te spuiten

Aan de hand van heel het topic kan ik afleiden dat je in ongeveer een half jaar van dagelijks 10 ampullen naar 140 gegaan bent. En nu zeer geleidelijk probeert te minderen.
Ik denk dat je zelf hieruit kan afleiden wat dit eigenlijk betekent en wat de gevolgen zijn.

Door het langdurige gebruik is je lichaam zo gewend aan de stof dat deze nooit meer kan voldoen in een adequate pijnstilling. Een trage geleidelijke vermindering zal een langdurende pijnlijke hopeloze strijd worden. Ik kan maar 1 ding zeggen laat u helpen, je met stoppen met dipi. definitief. En dat gaat moeilik zijn zonder medische hulp en opname .

Geef bv fentanyl pleisters nog eens een serieuze kans. Zo goed als dipi zal het voor u nooit voelen maar een aanvaardbare pijnstilling waarschijnlijk wel. Andere oplossingen zijn er met hopen maar je moet beseffen dat je zo ver bent dat het alleen met doorgedreven medische begeleiding gaat lukken en veilig zijn.

En met aanvaarden bedoelde ik het feit dat je dipi verslaving een groter risico en belasting is voor jezelf en je gezin dan de oorzaak van alle ellende, de mislukte operatie en de pijn.

Mijn excuses als ik vrij cru overkwam.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals ik al zei. Lees alles eens door.

Pleisters heb ik gehad,de vleoistof spuit ik zo veel omdat het niet in me lichaam komt.
Spuit ik in me aderen heb ik aan 3 a4 ampullen zat.
Spuit ik het in me spieren loopt het er weer uit.
en je komt niet cru over,je praat heel interesant en doet of je veel verstand hebt van zaken, maar je leest niet eens alles.

Doe dat eerst en kom dan met voorbeelden en dergelijke.
3 van de 5 pagina's staat vol met hetzelfde.


Dus voor iedereen,kom je met advies of tips. Lees eerst alles door.
Sorry als ik cru over maar ik vraag om hulp en dat is dit niet.
ik zoek iemand die me kan helpen spuiten meer niet
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#4
heb het topic grotendeels doorgenomen. U wil iv'en en dat lukt niet.
Anderzijds lees je mijn reactie ook niet grondig door.

Nog een laatste maal:

Geen enkele arts, hoe ruimdenkend ook, zal u leren in de thuissituatie dipidolor intraveneus toe te dienen. Mijns inziens maakt uw arts al een ernstige fout door u dergelijke hoeveelheden te verstrekken zonder meer. Ik weet niet hoe het allemaal geregeld is in Nederland maar het is toch niet onmogelijk om een verpleegkundige dagelijks te laten komen voor het toedienen van medicatie? Uiteraard onder strikte doktersbegeleiding en met ernstig afbouwschema.

Dipidolor is bedoeld voor de behandeling van korte episodes van zeer ernstige pijn. Zowel het gebruik thuis als het gebruik bij abdominaal pijnsyndroom zijn gecontraindiceerd.

Ik weet niet of je het beseft maar een echte intraveneuze inspuiting (met naald) wordt nog maar zelden uitgevoerd. Voor dagelijks gebruik is het al helemaal af te raden.

Er is heel wat meer materiaal en kennis nodig dan je zelf ter beschikking hebt. Het probleem zit eerder in het feit dat een arts deontologisch niet kan meegaan in het ondersteunen van uw dipidolor gebruik. U HEBT EEN VEEL TE GROTE TOLERANTIE EN AFHANKELIjKHEID AAN DIPI!!!!

U wijst resoluut alle andere pijnmedicatie af en probeert dagelijks meer als 100 ampullen dipi in te spuiten en je enige probleem is dat je niet kan iv'en. :(

Ik vrees dat er zoals te vaak eerst iets ernstig moet gebeuren voor je hopelijk echt geholpen kunt worden. Ik wens je het beste toe maar denk toch eens na over deze post...
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt niet alles doorgelezen want er staat duidelijk in wat ik allemaal al wel en niet heb gebruikt.
Je bent iemand die net op dit forum is gekomen en zijn gelijk wilt halen.


Iemand die informatie op internet vind en denkt alles te weten.

Post gewoon ergens anders beterweter.
Ik heb duidelijk een vraag gesteld en daar blijft het bij.

Wat jij wilt , doet er niet toe.
Zelfs je teksten kloppen niet met je 100 ampullen per dag.

Graag ontopic weer!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry als mijn vorige post hard overkomt maar mensen die beterweten en alles goed uit kunnenleggen,hoor ik al 2jaar.

Een oplossing komt er niet.
kom anders langs en kijk wat er is.
geef dan een reactie
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zal mij onthouden van verdere reacties op dit onderwerp. Ik wou gewoon proberen uit te leggen waarom alle artsen weigeren u hiermee te helpen. Ach zij zullen hun kennis wellicht ook vanop internet hebben.

Toch nog een laatste keer in het kader van harm reduction:

Het intraveneus toedienen van piritramide is ten zeerste afgeraden buiten het hospitaal. Zeker wanneer er reeds een tolerantie bestaat is het interval tussen een effectieve dosis en een overdosis moeilijk te onderscheiden. Iedereen die buiten de voorwaarden van de wet BIG deze voorbehouden handeling uitvoert of aanleert kan juridisch en burgerlijk aansprakelijk gesteld worden voor de eventuele gevolgen.

Als je concrete vragen heb mag je ze steeds stellen (ook via pb) verder zal ik u gerust laten.
Wens je toch veel beterschap.
mvg
dirk coorens
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je de medicatie zo goed kent moet je de bijsluiter eens lezen.
wat staat daar over IV? Juistem

Daarbij heb je alles gelezen? Me arts raad het zelfs aan.

Alleen mag/wil hij het niet leren.
en hun hebben de kennis van internet? Hahahaha

School heet zoiets
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#9
Allemaal rechtstreeks uit de bijsluiter:

"Wegens de ademhalingsdepressieve werking, eigen aan alle morphinomimetica,
wordt de I.V.-toepassing van Dipidolor voorbehouden voor
anesthesiedoeleinden"

"Belangrijk: Om lichamelijke en psychische afhankelijkheid te voorkomen, moet
men trachten de behandelingsduur zo kort mogelijk te houden."

"Dipidolor kan aanleiding geven tot lichamelijke en psychische afhankelijkheid
(respectievelijk addictie en toxicomanie). Ook stelt men vast dat in de loop van
de tijd voor een zelfde analgetisch effect meer van het medicament nodig is
(gewenning of tolerantie). De addictie neemt meestal toe met de duur en de
toegediende dosis. Bij het afbreken van de medicatie, het vervangen door een
minder krachtig morphinomimeticum of het toedienen van een antagonist kan
een abstinentiesyndroom ontstaan."

qed
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt allemaal , maar lees het stukje nu eens over de toediening.


Elke medicijn heeft "bijwerkingen".

Zelfs paracetamol kun je ademhalingsproblemen mee krijgen.
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#11
CFH-Advies
Gezien het indicatiegebied zal het gebruik van piritramide in het algemeen beperkt blijven tot de (poli)kliniek.

Eigenschappen
Opiaatagonist met sterk analgetische werking. Werking: i.v. binnen 1-2 min.; i.m./s.c. na 5-15 min., max. na 15 min. Werkingsduur: 4-6 uur. Dit preparaat valt onder de bepalingen van de Opiumwet in zijn volle omvang.

Kinetische gegevens
Metabolisering: in de lever. Eliminatie: via de lever. T1/2el = 2-12 uur.

Indicaties
Hevige pre-, per- en postoperatieve pijn. Als analgeticum in premedicatie.

Contra-indicaties
Acute ademhalingsdepressie. Astma en chronisch obstructieve longziekten, cyanose. Hersentrauma, verhoogde intracraniële druk. Delirium tremens. Coma, convulsieve aandoeningen. Ileusverschijnselen, galkolieken na galwegoperaties. Terughoudendheid is geboden bij cardiovasculaire aandoeningen, toxische psychose, verminderde ademreserve zoals bij emfyseem, kyfoscoliose en bij overmatige slijmvorming in de luchtwegen.

Zwangerschap/Lactatie
Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens en over de effecten in de dierproef bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te kunnen beoordelen. Op grond van de farmacologische werkzaamheid is schadelijkheid bij gebruik tijdens zwangerschap mogelijk. Wanneer het tijdens de baring aan de moeder wordt toegediend, kan het depressie van de ademhaling bij de pasgeborene veroorzaken.

Bijwerkingen
Meest frequent: sedering, obstipatie, misselijkheid en braken, duizeligheid, (orthostatische) hypotensie. Verder: stemmingsveranderingen, hallucinaties, nachtmerries, zweten, droge mond, visusstoornissen (miosis, dubbelzien), urineretentie en oligurie, spasmen van de galwegen, huidreacties zoals urticaria en pruritus. Ademhalingsdepressie kan optreden. Lokale huidirritatie na i.m. of s.c. injectie.

Interacties
Gelijktijdig gebruik van alcohol, andere centraal depressieve stoffen (zoals anaesthetica, antipsychotica, anxiolytica, hypnotica en sedativa) kan de depressieve werking op het centrale zenuwstelsel versterken (verhoogde kans op ademhalingsdepressie, versterkte sedering).

Waarschuwingen en voorzorgen
Dit preparaat is niet geschikt voor intrathecale of epidurale toediening. Bij ernstige lever- en nierfunctiestoornissen, prostaathyperplasie, hypothyroïdie, onbehandeld myxoedeem, shock en bij ouderen en kinderen moet de dosering worden aangepast. Het gebruik kan leiden tot gewenning en afhankelijkheid. Bij patiënten die gevoelig zijn voor verslavingsziekten is voorzichtigheid geboden. Het gebruik kan leiden tot verminderd reactie- en concentratievermogen. Vele dagelijkse bezigheden (bv. autorijden) kunnen daarvan hinder ondervinden. Als voorzorg kan een wachttijd van ten minste 24 uur in acht worden genomen. Het gelijktijdig of korter dan 2 weken tevoren gebruiken van MAO-remmers moet worden vermeden. Bij postoperatieve ademhalingsdepressie kan op geleide van de reactie 0,1-0,2 mg naloxon i.v. worden toegediend; zo nodig na 2-3 min. herhalen tot gewenst effect intreedt. Deze dosering kan na 45-90 min. worden herhaald.

Overdosering
Symptomen: depressie van het centrale zenuwstelsel (van stupor tot coma), hypothermie, bradycardie, hypotensie en shock. Ernstige ademhalingsdepressie kan optreden bij 60-80 mg piritramide bij voorheen onbehandelde volwassenen en 1 mg/kg bij kinderen.
Therapie: i.v. 0,4 mg naloxon, zo nodig na 2-3 min. herhalen; kinderen: 10 microg/kg lichaamsgewicht. Een spierrelaxans kan nodig zijn als spierrigiditeit optreedt.

Dosering
Piritramide kan i.m., s.c. of i.v. worden toegediend. Wegens ademhalingsdepressie is het noodzakelijk de i.v. toediening te reserveren voor de inductie en het onderhouden van anesthesie en slechts onder beademing toe te passen.
Door de mogelijkheid van tolerantie kan de maximale dagdosering variëren. Bij niet-tolerante patiënten bedraagt de maximale dosering 80 mg/dag, verdeeld over 4 doses.
Premedicatie: i.m.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht (voor volwassenen gemiddeld 20 mg).
Inductie: i.v.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht.
Peroperatief: Afhankelijk van het anesthesietype en de vereiste analgesie wordt per keer 0,1-0,4 mg/kg lichaamsgewicht bijgespoten.
Postoperatief: i.m.: 0,2-0,3 mg/kg lichaamsgewicht (voor volwassenen gemiddeld 20 mg). Kinderen vanaf 5 jaar: 0,25 mg/kg lichaamsgewicht. Bij ouderen of bij patiënten in slechte algemene toestand kan het wenselijk zijn de dosis tot 10 mg per keer te beperken.
D
Dr. BergLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste Rudolf,

Heb je verhaal eens goed doorgelezen en men/sommige vat(ten) het verkeerd op lijkt het, misschien kan ik je helpen wees vrij om een personal bericht te sturen. Er zijn vele die met soortgelijke problemen hebben te kampen.. Als sommige het niet willen snappen is hun keus.

Ik wens je veel sterkte en hoor het wel als je nog hulp nodig hebt!
Wees voorzichtig ondertussen het is geen speelgoed maar dat hoef ik je niet te vertellen.
Laat je humeur niet zomaar verpesten!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dr. Berg zei:
Beste Rudolf,

Heb je verhaal eens goed doorgelezen en men/sommige vat(ten) het verkeerd op lijkt het, misschien kan ik je helpen wees vrij om een personal bericht te sturen. Er zijn vele die met soortgelijke problemen hebben te kampen.. Als sommige het niet willen snappen is hun keus.

Ik wens je veel sterkte en hoor het wel als je nog hulp nodig hebt!
Wees voorzichtig ondertussen het is geen speelgoed maar dat hoef ik je niet te vertellen.
Laat je humeur niet zomaar verpesten!
Klik om te vergroten...

U heeft een PM ontvangen van mij
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#14
mandragora zei:
Heb ff een paar posts aangepast hier.
vanaf nou geen negativiteit/schelden/irriteren hier.

De eerste die toch nog blijft doorzeiken krijgt een gepaste sanctie.

grts
Klik om te vergroten...


Dank je wel.
Nu hopen dat we het netjes kunnen houden.

Ga me vraag toch nogmaals posten zodat het duidelijk is.

Is er iemand die me kan leren IV spuiten?In de aderen dus.
Ik heb daar veel moeite mee en doe mezelf meer zeer dan dat het goed gaat.

Het is niet me bedoeling om alles IV toe te dienen.Als het wel lukt scheelt het een heel stuk qua gebruik.

Ik ga dan van 19 naar max 4 a 5 per dag.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een opname doe ik niet.
Klinkt misschien eigewijs maar dat zit er gewoon niet in.

Zo ie zo wil ik niet verslaafd raken aan de metadone en daar weer vanaf moeten kicken.

Ik ben zelf al aan het afbouwen en dat gaat vrij goed
N
NarMayaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rudolf, ik weet als dipidilor gebruiker was het is om de vloeistof rechtstreeks in je aders te krijgen en echt dit wil je niet meemaken.
Helemaal niet met de hoeveel heden die jij neemt, echt het risico voor je lichaam is te groot.
Indien ik "mis" spuit en het dus in een ader terecht komt, staat mijn prive op tilt en word ik super in de gaten gehouden of er wel of niet 112 gebelt moet worden.

In thuissituatie zoveel in je aders spuiten zonder dat er een medisch persoon aanwezig is, raad ik je echt af. Doe dit niet.
De verantwoordelijkheid dat het geheel mis gaat, dat wil je je gezin niet aandoen.
Wees aub verstandig en laat je via een opname verder helpen indien gewenst kan ik je wel een naam geven van een pijnbestrijder die je vast en zeker verder wilt helpen (opnemen).
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey rudolf, ik heb heel de topic gelezen (veel leeswerk :) )
Hoe zit het nu verder met het inspuiten van Dipidolor? Lukt dit nu al of nog altijd niet?
Ik kan je gemakelijk zeggen hoe je het moet doen maar daar ga je nog niet mee geholpen zijn,
Moest ik in nederland wonen ik zou je met plezier komen helpen, maar ik versta niet dat er zoveel mensen dit lezen (die afkomstig zijn van NL) die wss ook spuiten en u niet kunnen helpen,
Iemand leren spuiten is natuurlijk niet leuk, maar als ik zo heel je verhaal lees dan zou ik het toch doen.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor u, uw vrouw en uwe zoon,
Want zo leven kan echt niet aangenaam zijn,
Ikzelf ben al 10j verslaafd aan de heroine, heb een lange tijd met naalden bezig geweest nu gelukkig ben ik daar al mee geminderd.
Hopelijk komt er goed nieuws voor jou uit de bus via de dokters ofzo..
Veel sterkte.
Grtz
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
gastondm zei:
Hey rudolf, ik heb heel de topic gelezen (veel leeswerk :) )
Hoe zit het nu verder met het inspuiten van Dipidolor? Lukt dit nu al of nog altijd niet?
Ik kan je gemakelijk zeggen hoe je het moet doen maar daar ga je nog niet mee geholpen zijn,
Moest ik in nederland wonen ik zou je met plezier komen helpen, maar ik versta niet dat er zoveel mensen dit lezen (die afkomstig zijn van NL) die wss ook spuiten en u niet kunnen helpen,
Iemand leren spuiten is natuurlijk niet leuk, maar als ik zo heel je verhaal lees dan zou ik het toch doen.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor u, uw vrouw en uwe zoon,
Want zo leven kan echt niet aangenaam zijn,
Ikzelf ben al 10j verslaafd aan de heroine, heb een lange tijd met naalden bezig geweest nu gelukkig ben ik daar al mee geminderd.
Hopelijk komt er goed nieuws voor jou uit de bus via de dokters ofzo..
Veel sterkte.
Grtz
Klik om te vergroten...


Het spuiten gaat nog steeds moeilijk.
Echter ben ik al druk aan het afbouwen.

Ik zou alleen dus nog willen leren spuiten omdat het afbouwen nog sneller gaat.
Als ik in aderen kan spuiten , gebruik ik er 4 a 5 per dag.

Nu 19!!!
Dat is een HEEL groot verschil.

Mocht je dus willen helpen hoor ik het graag.
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#19
rudolf zei:
Het spuiten gaat nog steeds moeilijk.
Echter ben ik al druk aan het afbouwen.

Ik zou alleen dus nog willen leren spuiten omdat het afbouwen nog sneller gaat.
Als ik in aderen kan spuiten , gebruik ik er 4 a 5 per dag.

Nu 19!!!
Dat is een HEEL groot verschil.

Mocht je dus willen helpen hoor ik het graag.
Klik om te vergroten...

Ik ben blij te lezen dat je al veel verminderd ben, en voel je u dan beter ofzo?
Helpen wil ik zeker doen, maar hoe? Van hier in belgie naar den bosch... Is een heel eindje van hier ongeveer een 180kilometer heb ik op google maps gezien
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe erg het ook word, hou vooral je doel voor ogen. Das het grote lichtpunt, het leven erna gaat zoveel beter zijn...

Je gaat een mooi leven tegemoet man!

Grts en doorzettingsvermogen, mandragora

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."