ben t helemaal met Speeseend eens,
en afgezien van de lange wachtlijsten komt daar ook nog eens bij dat jij een beetje in twee groepen valt. ben je in nederland verslaafd aan drugs en of medicijnen dat is dat geen punt, daar is genoeg opname plekken voor. maar heb je een verslaving en geestelijk problemen dan val je gewoon buiten de boot. en dit is al zeker 15 jaar zo, zat zelf eens in een afkick centrum waar dus iemand werd weggestuurd precies om deze reden en dat terwijl die vrouw suicidaal was. men raadde haar aan eerst contact op te nemen met het Riagg en vandaar uit zou men verder kijken. maar, het wrange was dat ze daar net vandaan kwam en daar was haar te verstaan gegeven eerst wat aan haar verslaving te doen, en dan zou het Riagg verder kijken. dit is dus een bijzonder groot probleem dat al decennia bestaat en niemand doet er wat aan, en met de huidige bezuinigingen wordt dit dus enkel nog erger, als dat al mogelijk is.
als je een combi hulp behoevende bent dan kun je het gewoon schudden, dat is eigenlijk de boodschap....
ik snap je houding van dat het je allemaal niet meer kan schelen en dat je t zo zat bent dat je nu eerst heroine wilt gebruiken en dan later wel weer eens verder wilt kijken. snap dat zo goed. je wilt gewoon eindelijk weer eens rust hebben en geen pijn.
dat je al zwaar verslaafd bent aan die medicijnen is waar, maar toch kun je dat niet vergelijken of vergoedelijken met dat daarom een heroine verslaving ernaast er niet meer zoveel toedoet. want zoals ik al eerder schreef, een heroine verslaving is gewoon bijzonder kostbaar. en misschien heb je nu een spaarpotje achter de hand wat maakt dat je de eerste tijd gewoon makkelijk je dope kan scoren, toch komt die tijd heel snel dat dat potje opeens op is. en dan zit je er aan vast, en wat ik allemaal van je heb gelezen maakt mij duidelijk dat het voor jou ondoenlijk is om dan iedere dag op pad te moeten gaan om geld te regelen, op welke manier dan ook, ( en dan moet je echt denken aan manieren als winkel diefstallen, prostitutie (in jou geval natuurlijk niet maar ik zet het erbij om de ernst ervan te benadrukken), overvallen te doen op winkels, woonhuizen, banken, etc. of, je familie financieel uitwonen. want echt, daar draait het ALTIJD na enkele weken tot maanden op uit.
reken zelf maar uit, jij weet hoeveel geld je nu hebt op je bank. als je er vanuit gaat dat je minstend zo'n 40 tot 60 euro per dag nodig hebt, hoe snel is jouw bankrekening dan leeg?
daarnaast komt ook nog t feit dat artsen heroine verslaafden zelden serieus nemen, je wordt vaak maar met een kluitje in het riet gestuurd, met het idee van; als jij je leven en lichaam al verkloot, waarom zou ik als arts dan nog mijn best doen om er weer wat van te maken of het weer op te lappen). dus artsen zullen je dan in de toekomst enkel nog slechter behandelen waarschijnlijk.
en toch, ik snap je houding zo goed. dagelijkse pijn en ellende maakt dat het je uiteindelijk gewoon geen bal meer interesseert. je wilt eindelijk eens rust en geen pijn meer hebben, zelfs al zou dat betekenen dat je het daarna 2 keer zo moeilijk krijgt. ik weet dat dat je nu gewoon geen ene bal kan interesseren, zelfs niet wanneer je echt de volle strekking vamn een heroine verslaving zou kunnnen overzien, zelfs dan nog zal je nu denken, who cares!