Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDakloos...

Dakloos...

43 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
20 en dan al zwaar aan de hero...

wel zielig voor je, hoop dat je eraf komt..! :)
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#2
fneawognfkgln zei:
Usha zei:
Ik denk dat alles wel in orde komt met je. Het vraagt alleen wat tijd.

Die studie Verpleegkunde die je wil gaan doen, daar ben ik wel bezorgd om. Als dit nu echt absoluut is wat je wil doen, dit en niets anders, ok dan. Dan moet je ervoor kiezen. Maar als je denkt, dat een andere opleiding je ook wel wat lijkt, zou ik voor die andere kiezen.
Het is en blijft jouw keuze.

Ik heb erover nagedacht voor mezelf, en ik weet dat het feit dat ik nu geen drugs gebruik vooral komt omdat ik niet op plaatsen kom waar ik in de verleiding zou komen om het toch te doen. Moest ik in een ziekenhuis werken dan zou het niet lang duren voor ik medicijnen begon te stelen.

Maar ja, ik ben ik en jij bent jij. Denk er gewoon goed over na.
Klik om te vergroten...

Mijn moeder kwam hier ook al mee. Ik ben er idd over aan het nadenken om een andere studie te kiezen. Maar wel iets in de zorg.
Klik om te vergroten...

misschien iets met kinderen?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit vind ik nou echt klote om te lezen na terugkomst van 2 weken weg, Hopelijk heb je snel weer een eigen dak boven je hoofd!
Hang in there :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
^ @silverfish:

Ja, ik woon nu dus tijdelijk thuis. Bij m'n moeder.

Maar dit is nooit de bedoeling geweest. M'n moeder heeft me het huis uit gestuurd (net vóór mijn laatste opname) omdat ze het simpelweg niet aan kan om iedere dag te denken "zou hij gebruikt hebben," "als hij maar niet onder invloed is als ik thuis ben," etc. Het is natuurlijk ontzettend kwellend voor een moeder van een (ex-)verslaafde om er iedere dag mee geconfronteerd te worden.

Dus ik zou naar een vorm van 'begeleid wonen' gaan met een klein beetje begeleiding (ik ben nog maar 19 natuurlijk, en nog niet helemaal (psychisch) klaar om op mezelf te wonen). Maar... de wachtlijsten hè. Anyway op die manier zouden we nog wel (veel) contact houden, maar zou ze niet iedere dag met de onzekerheid / mogelijke confrontatie zitten. Het probleem is dan wat 'verder weg' zeg maar.

Dat is natuurlijk heel moeilijk voor mij. Ik ben praktisch, gewoon uit huis gezet. Hier heb ik het emotioneel vrij moeilijk mee gehad, maar nu gaat het wel.

M'n moeder heeft het er trouwens wel moeilijk mee dat ik weer thuis woon. Ik merk aan haar - en ze zegt ook - dat ze erg gespannen is met deze situatie.

Maar, het huis uit, tja, ik durf het eigenlijk niet zo goed. Ik hoop maar dat ik op goede begeleiding kan rekenen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Grtz,
fnea.
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Herinner me nog goed jouw berichten uit 2004, heb nog met je gepraat dan over je verslaving, maar onder een andere nickname.

"Fnea is gestopt door wondermiddel, fnea is clean..."

Verslaafd zijn is iets wat je nooit in de hand hebt, maar toch...
Het was je gelukt eraf te blijven, waarom ben je dan hervallen?

Veel sterkte !
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel sterkte!
Hopelijk komt alles goed en kan je snel een kamer/huisje/andere woonruimte regelen.

Dit is ook een van de verhalen die er toch wel voor hebben gezorgd dat ik nooit geen hero ga proberen.. het is het risico niet waard.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom hervallen? Tja, dat is moeilijk te zeggen. De trek komt soms zo sterk op, ondanks de buprenorfine.

Ik heb nu al een paar maanden een patroon dat ik 1x per ongeveer 3 weken een kleine terugval heb, waar ik 1 of 2 dagen gebuiken, maar het escaleert niet.

Ik heb besloten om wat meer maatregelen te nemen. Ik ga de N.A. (Narcotics Anonymous) praatgroep bijwonen.

Groetjes,
fnea
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toon karakter man, en als je om de 3 weken een terugval hebt, dan moet je je gewoon sterk houden.

IK kan meespreken over wat een verslaving is. Weliswaar niet over zo zware middelen als heroine, maar heb toch ook te kampen gehad met een cokeverslaving.

Heb het volledig kunnen overwinnen, en ik doe het alleen nog in de uitgang, dus nooit meer alleen ofzo. Deed het vroeger zelfs thuis in het toilet, de badkamer tot savonds laat... Sliep weinig of soms niet enz...

Maar tis me ook gelukt... Alles lukt !
Heb een vriendin die ook gestopt is met heroine, had jarenlang gebruikt en is al bijna 2 jaar clean. Ze geeft toe dat ze er nog steeds aan denkt, maar de lichamelijke drang is er nietmeer, en das hetgene wat belangrijk is bij een verslaving !

Sterkte !!!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bollie zei:
Heb een vriendin die ook gestopt is met heroine, had jarenlang gebruikt en is al bijna 2 jaar clean. Ze geeft toe dat ze er nog steeds aan denkt, maar de lichamelijke drang is er nietmeer, en das hetgene wat belangrijk is bij een verslaving !

Sterkte !!!
Klik om te vergroten...


Lijkt mij toch echt dat de geestelijke drang het moeilijkste is hoor.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetaalKonijn zei:
Bollie zei:
Heb een vriendin die ook gestopt is met heroine, had jarenlang gebruikt en is al bijna 2 jaar clean. Ze geeft toe dat ze er nog steeds aan denkt, maar de lichamelijke drang is er nietmeer, en das hetgene wat belangrijk is bij een verslaving !

Sterkte !!!
Klik om te vergroten...


Lijkt mij toch echt dat de geestelijke drang het moeilijkste is hoor.
Klik om te vergroten...

Ja nogal ja, het lichamelijke is ook wel vertieft natuurlijk, maar dat begint op dit moment bij mij echt al te verdwijnen, en ik voel nu ook craving opkomen.
P
PsychopathLid
01-01-2024, 00:00
#11
er zijn meer mogelijkheden dan het leger des heils he :wink: ik weet niet wat je situatie nu is dus geef is een update :wink:
Heb ook op straat geleefd
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Netjes :)
Mooi geschreven idd
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oké dan, even een update.

Het gaat GOED.

Ik woon op mezelf in een klein kamertje in het centrum van mijn stad. Het koken, schoonmaken enzo gaat goed. Er komen veel vrienden langs dus sociaal is het ook oké.

Ik heb het met de Sociale Dienst over reïntegratie gehad, en ik ga dus beginnen met de studie Verzorgende (MBO BOL-3) in september... Tot die tijd ga ik vrijwilligerswerk doen in een bejaardentehuis, dat mag van de Sociale Dienst met behoud van uitkering.

De relatie met m'n moeder is erg goed, we zien elkaar nog vaak, een paar keer per week kom ik naar huis, af en toe komt zij naar mijn huis.

Ik gebruik nog maar heel weinig.

Helemaal stoppen lukt nog niet 100%, het is nu een paar keer per maand bruin nog.

Dus ik plan om bij de NA (anonieme narcotica) te gaan, je weet wel een soort praatgroep net als de AA maar dan voor drugsgebruikers. Zodat ik helemaal mijn controle over mijn daden omtrent drugs kan terugwinnen.

Bedankt voor jullie interesse!

Groetjesssss,
xxx
fnea
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed bezig gozah. :smoke:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel goed bezig en veel sterkte!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
Houden zo, doe je goed :wave:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#17
heel goed bezig heel vele sterkte !!! :beer:
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Helemaal stoppen lukt nog niet 100%, het is nu een paar keer per maand bruin nog
Klik om te vergroten...

Je bent nog zo jong (4 jaar jonger dan ik) kan je niet beter een keer per maand naar een leuk housefeest gaan, of iets in die richting. Kost je evenveel als een shot (dan heb je er nog een biertje en jointje bij ook). En dan als je echt even van de wereld wil eventueel een paar xtc pilletjes erbij ofzo. Krijg je ook een aardige rush van in combinatie met zo'n feest en gezellige mensen geloof me... Ik heb nooit begrepen wat mensen zo bijzonder vinden aan heroïne, ik vind veel mensen die het gebruiken net lopende lijken (no offence). Maar goed ik hoef het ook niet te weten...

Veel succes in ieder geval met je verdere leven, ik vind het wel knap dat je zo snel weer aardig opgekrabbelt ben. good work :stoned:
R
RelicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Interessante verhaal. Mag ik vragen wat jou leeftijd is ? ben je ma of vrouw?

Het is heel zuur om te horen dat je dit overkomt ik hoop dat je van de dope afkomt.

Wat voor werk doe je nu?

Veel succes met afkicken.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Relic zei:
Interessante verhaal. Mag ik vragen wat jou leeftijd is ? ben je ma of vrouw?

Het is heel zuur om te horen dat je dit overkomt ik hoop dat je van de dope afkomt.

Wat voor werk doe je nu?

Veel succes met afkicken.
Klik om te vergroten...

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7635

staat nog meer info

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."