#1
Deze kan ook wel dicht aangezien de TS al vier jaar niet meer heeft ingelogd.
fneawognfkgln zei:People'd call, say, "Beware doll, you're bound to fall..." You thought they were all kiddin' you
"Het volgende kan ook JOU overkomen als je in de problemen raakt met drugs!!!" Dit heeft men vaak tegen mij gezegd, maar ik geloofde het nooit. Nu wordt ik met m'n neus op de feiten gedrukt en moet ik à € 3,50 bij het Leger des Heils slapen. En het leek zo goed te gaan! Nou, het kan dus wel.
Het ging zoals jullie aan mijn andere topic (over buprenorfine) kunnen zien een lange tijd heel goed met mij. Ik zat (vanaf kort na nieuwjaar) vanwege mijn heroïneprobleem in nov-december om tot rust te komen (emotioneel, had veel stemmingswisselingen) in een kliniek. Ik zat daar nog steeds de afgelopen week.
Nu heb ik begin februari in een overmoedige bui daar met een medepatiënt Ritalin opgehaald bij een apotheek met een vervalst recept.
En afgelopen zaterdag heroïne gebruikt omdat ik een flashback had (ik was weer in de omgeving waar ik altijd gebruikte - Rotterdam CS - anders was het nooit gebeurt).
Niemand had iets door.
Tot voorkort.
Er was een lege Ritalinstrip gevonden in de buurt van mijn kliniek.
Waarop alle kamers doorzocht werden.
Ze vonden bij de medepatiënt met wie ik dat recept voor Ritalin had vervalst het (lege) doosje Ritalin met zijn naam op het apothekersetiket - een duidelijke aanwijzing dat het recept vervalst was op zijn naam.
En heel de kliniek weet dat ik de enige ben daarzo die weet hoe je recepten moet vervalsen.
BUSTED.
Waarop er urinetesten afgenomen werden.
Waarbij ik positief uitkwam voor opiaten van die heroïne die ik zaterdag gebruikt had.
BUSTED.
Ik ben in de eerste instantie voor 48 uur weggestuurd, maar ik mag waarschijnlijk nooit meer terug komen daar, omdat samen met een medepatiënt een recept vervalsen iets ernstigs is.
Mijn moeder heeft al vanaf december gezegd, zorg maar dat je ergens opgenomen wordt en daarna voldoende geld heb om een kamertje te huren, want ik kan het niet meer aan, om met iemand met een drugsprobleem in een huis te leven.
Ik was al aangemeld voor een soort vorm van begeleid wonen hier in de buurt, maar daar zouden nog minstens een paar weken, misschien wel een paar maanden, overheen gaan, voordat ik daar kon wonen.
Ik ben nu dus praktisch dakloos.
Ik moet bij het Leger des Heils slapen.
Vannacht was m'n eerste nacht zonder thuis.
Het Leger des Heils zat vol.
M'n moeder heeft mij met enórme tegenzin, duidelijk slechts voor één nachtje, thuis laten slapen.
Ik ga me vandaag inschrijven bij het Leger des Heils.
Ik heb net een nieuw baantje, ik mag thuis eten en douchen dus geld verdienen dat lukt wel (maar voor hoe lang..?).
Mensen, dit kan jullie OOK ECHT OVERKOMEN.
Vanzelfsprekend ga ik meer dan ooit m'n best doen om van de dope af te blijven samen met mijn steunende maatje buprenorfine, maar er is al te veel schade gedaan.
Ik ben natuurlijk doodsbang om als zwerver te eindigen.
Ik wil echt geen medelijden of aandacht trekken met deze post, maar ik wil echt dat jullie je ook realiseren, dat als je te ver gaat met drugs, er vaak geen weg terug meer is. Iedereen laat je keihard vallen als een baksteen.
Groet,
fnea
Bal0n zei:Weet je nog, die keer op de DHP chat dat werd afgeraden om heroïne te gebruiken?
Ik wens je iig heel veel sterkteAlles komt goed zeg ik altijd maar.
needlefreak zei:Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik weet hoe het voelt. Ook uit een instelling gezet waar ik al lang verbleef. Ik mocht ook niet bij m'n ouders overnachten. Na alles wat er gebeurd was in het verleden. Samenwonen met een drugverslaafde is idd niet evident. 'k Heb ook even in een daklozencentrum overnacht. Maar dan toch m'n moeder kunnen overtuigen (ze had er hartpijn van) en tijdelijk weer bij hen kunnen inwonen. Gelukkig. Eerst wilden ze het ook maar voor een korte periode. Maar omdat ik zo goed m'n best deed, zijn het enkele maanden geworden. Tot ik terug m'n eigen appartement had. Ook al zit je nu in een lastige situatie, je moet weten dat het vroeg of laat inorde komt. Vooral niet terug naar de drugs grijpen, want dat is erg verleidelijk in zo'n situatie. Het zou het alleen maar erger maken. Doe je best en maak je moeder trots. Het komt wel goed. Heel veel succes en sterkte fnea!!! Hou ons op de hoogte.![]()
Deranged zei:Like a rolling stone.

Usha zei:Ik denk dat alles wel in orde komt met je. Het vraagt alleen wat tijd.
Die studie Verpleegkunde die je wil gaan doen, daar ben ik wel bezorgd om. Als dit nu echt absoluut is wat je wil doen, dit en niets anders, ok dan. Dan moet je ervoor kiezen. Maar als je denkt, dat een andere opleiding je ook wel wat lijkt, zou ik voor die andere kiezen.
Het is en blijft jouw keuze.
Ik heb erover nagedacht voor mezelf, en ik weet dat het feit dat ik nu geen drugs gebruik vooral komt omdat ik niet op plaatsen kom waar ik in de verleiding zou komen om het toch te doen. Moest ik in een ziekenhuis werken dan zou het niet lang duren voor ik medicijnen begon te stelen.
Maar ja, ik ben ik en jij bent jij. Denk er gewoon goed over na.
fneawognfkgln zei:Usha zei:Ik denk dat alles wel in orde komt met je. Het vraagt alleen wat tijd.
Die studie Verpleegkunde die je wil gaan doen, daar ben ik wel bezorgd om. Als dit nu echt absoluut is wat je wil doen, dit en niets anders, ok dan. Dan moet je ervoor kiezen. Maar als je denkt, dat een andere opleiding je ook wel wat lijkt, zou ik voor die andere kiezen.
Het is en blijft jouw keuze.
Ik heb erover nagedacht voor mezelf, en ik weet dat het feit dat ik nu geen drugs gebruik vooral komt omdat ik niet op plaatsen kom waar ik in de verleiding zou komen om het toch te doen. Moest ik in een ziekenhuis werken dan zou het niet lang duren voor ik medicijnen begon te stelen.
Maar ja, ik ben ik en jij bent jij. Denk er gewoon goed over na.
Mijn moeder kwam hier ook al mee. Ik ben er idd over aan het nadenken om een andere studie te kiezen. Maar wel iets in de zorg.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."