Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol

Tramadol

28 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
s
scorpioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat mij vooral verbaasde van het effect van Tramadol, was dat ik verwachtte er ontzettend slaperig van te worden, en dat niet gebeurde.
Ik kreeg zelfs erg last van wakker liggen. Werd er ontzettend helder van.

Groetjes van Scorpio
K
Kees44Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hier 2 soorten tramadol, HCL en gewone 50 mg.
Wat is het verschil tussen deze twee?

groeten
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kees44 zei:
Ik heb hier 2 soorten tramadol, HCL en gewone 50 mg.
Wat is het verschil tussen deze twee?

groeten
Klik om te vergroten...

HCL = De retard versie, die wordt langzamer opgenomen en werkt dus langer.
gewone 50 mg = De gewone.
K
Kees44Lid
01-01-2024, 00:00
#4
maar ik heb ook gezien waar Retard op staat in plaats van hcl. of is dat gewoon een ander merk ofzo dan?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat winehouse zegt klopt ... voor de fun kun je het beste de 50 mg nemen
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Wat winehouse zegt klopt
Klik om te vergroten...
Altijd he! :hearteyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Winehouse zei:
Flameon zei:
Wat winehouse zegt klopt
Klik om te vergroten...
Altijd he! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Van benzo's heb je zeker verstand :grin:
K
Kees44Lid
01-01-2024, 00:00
#8
oke bedankt.

maar kan je ook van de hcl gewone maken. door bijvoorbeeld de caps open te maken en ergens anders in te doen? dat had ik ook ergens gelezen...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kees44 zei:
oke bedankt.

maar kan je ook van de hcl gewone maken. door bijvoorbeeld de caps open te maken en ergens anders in te doen? dat had ik ook ergens gelezen...
Klik om te vergroten...

Ja, dan moet je aan de gang met een mes en de " bolletjes " die erin zitten fijn maken
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb zelf ook Tramadol HCl gehad en dat klapte met een cap vrij snel in vond ik. Erg leuk spul! Maar HCl betekent gewoon dat het een zout is, wat is daar dan vertraagd aan? Deed ik zo'n cap open, zat er gewoon poeder in, moest niets fijn maken ofzo. Volgens mij is de cap het enigste wat vertraagd, als het al vertraagde is. Gewone Tramadol is misschien de vrije base? Geen idee of Tramadol base bestaat, maar als er een HCl variant is en een "gewone" zou dat zomaar kunnen. Basen kun je wel gewoon innemen of roken maar niet snatzen ofzo. Zeker als er nog andere caps zijn die wel zorgen voor een vertraagde afgifte buiten de HCl-variant om. In de HCl die ik had zaten geen bolletjes. Ik heb er ook wel gezien met bolletjes, dat waren blauw/roze caps, deze waren gewoon wit. HCl wilt niet zeggen dat het daarom vertraagde afgifte is hoor. Zelfde verhaal met Morfinesulfaat (MS Contin) hele harde tabletten met het witte zout erin. Ligt meer aan het omhulsel denk ik eigenlijk?

Nu, dat gezegd zijnde, ik denk dat als je dat poeder in je cap gewoon door je drinken gooit en opdrinkt het snel zal werken en dan ben je iig af van die retard shit, als die er al is.. Wat ik eigenlijk betwijfel. :confused:

Ritalin, bijvoorbeeld, is ook Methylfenidaat HCl. Terwijl de vertraagde XR of Concerta is. En daar zit waarschijnlijk ook gewoon de HCl-vorm in, net zoals in de meeste drugs of medicatie, omdat dat stabiel en wateroplosbaar is. Benzo's heb ik geen idee van, maar ik denk niet dat dat zouten zijn.
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad, die HCl wijst er gewoon op dat het het HCl zout van tramadol is. Voor de simpliciteit noemen we dit gewoon tramadol omdat je de vrije base toch niet zal tegenkomen.
Enige verschil tussen 'normale' of 'gewone' en vertraagde afgifte is hetgeen in de capsules zit. Bij de vertraagde afgifte (retard) zijn dat bolletjes en bij de normale is dat een poeder.
Een poeder heeft een groter oppervlakte/gewicht ratio en zal dus sneller opgenomen worden dan de bolletjes, vandaar de vertraagde opname bij de bolletjes.
Indien je de bolletjes dus platdrukt tot poeder of ze oplost zal je dus hetzelfde hebben als de 'gewone' .

Btw, ik heb hier nu ook tramadol HCl liggen. Het zijn capsules van 50mg met een poeder in. Dat is dus de 'gewone' zoals jullie het zouden zeggen. :P
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pffff ik stik in de tramadol 50mg :rock:
e
enny330Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vinden jullie het iets om op festivals of feestjes te doen?
My regards
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hangt er vanaf welk effect je graag zou willen.
Tramadol werkt in op verschillende receptoren en kan verschillende effecten hebben naargelang wat je aan het doen bent. Ook werkt het bij iedereen anders, sommigen krijgen echt een opiaat gevoel, anderen totaal weer niet. Sommigen worden er opgewekt en actiever van, anderen het tegenovergestelde.
Voor mij is het iets dat ik doe wanneer ik rustig ergens kan chillen, thuis of ergens een rustig feestje met vrienden. Op een festival zijn er ook wel scenario's denkbaar. :) Voor een echt feestje is tramadol niet mijn keuze.
l
laantjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik nam druppels valtran en werd daar opgewekt van en kon weer vooruit, het werkt goed tegen de zucht naar alcohol...nu krijg ik plots dolzamdruppels, heeft dit dezelfde werking?
Wie kan mij meer over deze twee middelen vertellen? Gr...Laantje :confused: :wave:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hier kan ik mijn vraag ook nog wel even kwijt lijkt me, beter dan een nieuw topic.

Ik heb van die Zaldiar tabletten, die bevatten 37,5mg tramadol en 325mg paracetamol. Ik heb zelf 0 tollerantie met opiaten. Vorige maand heb ik er al 1 genomen en dit ging erg goed, ik heb alleen niet echt zin in misselijkheid dus hebben mensen ervaring met in totaal dus 75mg tramadol zonder echte tollerantie?

Ik ben benieuwd.
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#17
75mg is zonder tolerantie goede dosis. Ik zou alleen een CWE of A/B extractie doen om van de paracetamol af te geraken. Het is een weinig werk en je spaart je lever toch weer een beetje.
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#18
een normale paracetamol is al 400mg ofzo... who gives a fuck
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dutchmarshal zei:
een normale paracetamol is al 400mg ofzo... who gives a fuck
Klik om te vergroten...
Jaaa, met die instelling komen we er wel!
Dat een normale paracetamol al 400mg is wil niet zeggen dat het niet slecht is voor je.
Harm reduction is imo een belangrijk begrip bij drugsgebruik. Maarja, dat beslist ieder voor zich, het is immers jou lever en maag, niet de mijne. :wink:
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#20
op dit moment aan het testen met dat ik toch tandpijn had en geen andere pijnstilers in huis had.
200 mg + 2 uur later nog eens 100 mg
zeer aangenaam gevoel, in het begin heel gefocust
dan filmpje opgezet. zeer fijn om in bed te liggen, voelt een beetje aan als mdma maar dan heel subtiel
en wat wiet erbij maakt het nog leuker

niet iets dat ik regelmatig ga doen, maar wel eens leuk om te doen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."