een retard pil is zo'n ding met een langzame gereguleerde afgifte ... een afgifte van de morfine die dus verspreid is over een bepaalde periode ... als ik op zoek zou zijn naar een direct en heftig effect ( stoned ipv pijnstillend) zou ik dus niet zo'n retard ding nemen, want de afgifte daarvan is dus express vertraagd, ook al neem je er een paar tegelijk ... al zou je zo'n ding natuurlijk wel kunnen snuiven. Dan heb je hem volgens mij al zelf afgebroken door hem te vergruizen. Dan zou het effect misschien wel optimaal en vooral direct kunnen zijn
bij mij werkte bij kiespijn trouwens een combinatie van paracetamol 500/20 mg codeine ( recept) icm 400 mg ipobrufen icm 240 mg aleve ( kan ff niet op de werkzame stof komen) maar vooral het combineren van bepaalde pijnstillers bleek hier een beter effect te geven ten opzichte van het nemen van heel veel van 1 bepaald middel ... 1+1 = 3 zeg maar
al die bovengenoemde middelen heb ik eventueel nog aangevuld met diclofenac natrium, alleen is dat ook alleen maar op recept te verkrijgen
![:)]()
...
natuurlijk is het gewoon beter om naar de tandarts te gaan en echt iets te laten doen aan de oorzaak van die pijn, want al is mijn ervaring, dat na een tijdje die pijnsymptomen gewoon weggaan .. ze komen echter ook altijd, op zeker, weer terug, zelfs op regelmatige basis als je er echt niets aan laat doen ... sommige mensen zijn gewoon echt bang voor de tandarts en die slikken zich dus eigenlijk liever hopeloos aan de pijnbestrijding .. ervaring leert dan dat een paar weken heel veel troep slikken meestal zorgt voor enkele maanden zonder kiespijn, hooguit enkele maanden ......
al die troep is trouwens de pest voor je maag, dus een maagtablet die een beschermend laagje om je maagwand legt kan nogal wat ellende voorkomen
morfine werkt in mijn visie meer pijnstillend dan opium dat meer stonedmakend werkt ... maar neem je meer van welke van de twee, dan zie je de effecten steeds heftiger worden en ook steeds meer naar elkaar toe trekken in uitwerking
al met al blijft het troep
