Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine Pillen (10 mg)

Morfine Pillen (10 mg)

31 antwoorden
84 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom werkt Tramadol anders als morfine omdat het twee verschillende medicijnen zijn. Morfine is een opiaat en Tramadol is een synthetische opioide en deze geeft andere effecten/bijwerkingen als morfine. De basis is hetzelfde maar de uitwerking kan behoorlijk verschillen.
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#2
willemv zei:
Waarom werkt Tramadol anders als morfine omdat het twee verschillende medicijnen zijn. Morfine is een opiaat en Tramadol is een synthetische opioide en deze geeft andere effecten/bijwerkingen als morfine. De basis is hetzelfde maar de uitwerking kan behoorlijk verschillen.
Klik om te vergroten...


Ah natuurlijk niet over nagedacht. IK gebruik nu redelijk vaak Tramadol maar het helpt niet goed genoeg om mijn pijn weg te nemen. maar inderdaad ik was van mening dat ze beide van de plant de Papaver vandaan kwamen maar wist niet echt dat Tramadol een synthetische opiode was.
Naast Tramadol welk medicijn is net iets sterker dan Tramadol waarvan ik de niet zo zeer veel van nodig heb om de pijn in mijn schouder weg te halen? Het zijn 2 overspannen pezen. Valium in kleine hoeveelheden werkt niet. Valium werkt hier alleen pas de dag er na niet op het moment zelf.
Tramadol werkt wel maar dan moet ik echt tegen de dagelijkse hoeveelheid gebruiken. Dat vind ik persoonlijk ook te veel van het goede. IK raak er niet van de kaart van ik kan wel gewoon normaal functioneren.

Ik zou zelf nooit Heroine of iets in die geest proberen want ik ken mijzelf erg goed. Ben nogal verslaafd aangelegd. Met speed kan ik mijzelf niet echt in de hand houden. Ik blijf maar pakken net als met de meeste medicijnen. ik heb pas iets gelezen over Oxycodon dat schijnt in Usa een behoorlijke verslavende medcijnen te zijn jammer dat ik ze alleen via bitcoins kan bestellen. Maar volgens mij is dat bijna net zo verslavend als Heroine.

Buprefodine of hoe je het ook schrijven mag zou eventueel ook een optie voor mij kunnen zijn is geloof ik niet zo sterk dan Morfine en minder verslavend of zit ik daar totaal naast.
IK heb maandag een afspraak met de Orthopedische Chirurg dus dan zou ik zou iets kunnen voorstellen als medicatie?
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ibu en paracetamol werken niet. Ik zei dat ik niet goed wist hoe je het schrijven moest maar het was ook een opaatachtige. Mixen van opaatachtige ga ik niet doen. En ik snap erg goed dat je toleratie opbouwd. 400mg is de max wat je kan en mag nemen bij tramadol. Valium heb ik op dokters advies. Omdat het een spierverslapper is maar ook een dempende effect heeft. Het opaat dat ik bedoel word ook gebruikt als methadon vervanger. Deze zijn wel iets goedkoper dan oxycodone. Ik had maar 2mg valium voorgschreven dat is niks natuurlijk. Neem er ruim 6 a 7 per keer voor een beetje effect en het erge is dat ik dat pas de volgende dag merk net als in combo met tramadol combo met codeinesulfaat ruim 100mg werd ik de volgende dag goed ziek van maar wel nog steeds een helse pijn. En nee gebruik niet elke dag probeer het zolang mogelijk mee te wachten. Heb ook een vrouw die mij weerhoudt tot meer te nemen ik hou persoonlijk liever van opwekkend van verdovende middelen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eerst wil ik even wat onduidelijkheden voor je duidelijker maken. Valium is een benzodiazepine die spierverslappend werkt. Valium kan je moe maken en je spieren losser maar als pijnstiller voor pijn in je schouder is het in mijn ogen niet geschikt. Je krijgt een dosis voorgeschreven omdat je arts weet dat je dat nodig kan hebben op een dag voor je pijn. Dus als je aan je maximaal voorgeschreven dosis zit is dat niet zo'n ramp want die dosissen kunnen per persoon behoorlijk verschillen.

Stel je gaat nu morfine of iets dergelijks bij je Tramadol nemen dan bouw je snel tolerantie op waardoor je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect. Hou het gewoon bij 1 opiaat/opioide tenzij je voorschrijvend arts anders zegt. Ga je zelf dokteren met medicijnen dan creëer je vaak alleen maar meer problemen voor jezelf. Oxycontin aka oxycodone schijnt behoorlijk verslavend te werken en veel oxycontin gebruikers gaan over naar heroine omdat de pillen te duur zijn.

Ibuprofen is een NSAID oftewel een ontstekingsremmend medicijn met een pijnstillend effect. Dit medicijn kun je zonder voorschrift bij de apotheek etc. kopen. Veel succes ermee!!!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ibuprofen is geen opiaat en lijkt er verre van op het is een pijnstillende ontstekingsremmer. Je kan opiaten wel combineren maar doe dat dan op advies van doktoren. Heb eerlijk gezegd nog nooit voor een vervanger van methadon gehoord. Methadon is juist een vervanger voor heroine of oxycodone etc. Je hebt wel suboxone maar dat net als methadon een vervanger voor heroine of zwaar verslavende opiaatachtige medicijnen.
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik bedoelde dus buprenorfine een van de merknamen is temgestic tuurlijk wist ik dat het geen opaat is maar we praatte lang elkaar heen denk ik en dat kwam omdat ik niet precies wist hoe ik dat schrijven moest
w
whoopwhoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kreeg ook tramadol maar dat hielp geen meter bij me. Werd er wel hogh van maar ook kotsmisselijk ziek. Niet leuk dus.

Toen kreeg ik morfine pillen.. nou die werken als een trein en geen nadelige effecten alleen de positieve enz. Pijn ging bijna helemaal weg en je ben echt hardstikke high ik kreeg 3x 20mg per dag toen. Daarna afgekickt (Zat er 2w aan en afgebouwd in 1,5w tijd) en toen ik afgekickt was nog eens 10mg genomen. Wow zelfde effect net zo heftig :rock:

Ik nam oxicodon 10mg thuis en oxicontin 5mg.(zat eerst aan 20mg pillen) Had dus de snelwerkende en de langzaamwerkende afgifte pillen tezamen met diazepam. Wat een combi zeg...

Had ze ivm een hernia en ze hebben me toch er goed doorheen geholpen. Mss wat voor je schouderpijn.
s
scorpioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wegens ernstige pijnklachten krijg ik al jaren dit soort medicatie voorgeschreven.
2 jaar Tramadol geslikt, en sinds halverwege dit jaar gebruik ik morfine én oxicodon.
Ik ben geen recreatieve gebruiker, maar ik kan natuurlijk wel mijn ervaring delen over het nemen van de medicatie.

De eerste keer dat ik morfine kreeg, kreeg ik 10 mg en moest ik daarna opbouwen, tot het genoeg was, en ik weer kon bewegen (de pijn was zo erg dat ik bedlegerig was, inmiddels gelukkig niet meer)
BIj het innemen van de eerste tablet viel ik heel snel in slaap. Ik slikte er 2 per dag, en ik ben zeker tijdens het opbouwen behoorlijk van de kaart geweest.
Ik voelde me er vooral heel suf door, viel veel in slaap. Ik had nogal een "Ik vind alles wel best" stemming, wat voor mijn omgeving nogal irritant was, maar voor mij geen bal uitmaakte.
Binnen 4 dagen zat ik op een dosis van 5 morfinesulfaat per dag (ochtend 3 stuks, avond 2 stuks)
en omdat dat niet afdoende was tegen mijn pijn kwam er oxicodon bij (oxinorm)
Ik mocht daar maximaal 4 tabletten van per dag slikken en hoera, ik kon langzaamaan weer uit bed.
Buiten sufheid heb ik geen bijwerkingen gemerkt. Het is ook niet "slecht" voor je maag, wat ik hierboven lees. Dat geldt overigens wel voor tramadol, niet voor de morfine.

Voorzichtigheid is geboden, zeker als je ermee begint, maar als ik een tip mag geven, de werking van opiaten zoals morfine, en zeker tramadol worden versterkt door paracetamol gek genoeg. Dus als de werking tegenvalt, en je het eng vindt om meer te nemen, neem er dan 2 paracetamol bij in.

Men mag mij altijd benaderen met vragen over deze middelen, heb er inmiddels ruime ervaring mee. Ik heb ook nog enkele vragen, maar ik ga eerst even zoeken voor ik hierover een topic open.

Met vriendelijke groeten,

Scorpio
D
DeLoze1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
xastur zei:
Ibu en paracetamol werken niet. Ik zei dat ik niet goed wist hoe je het schrijven moest maar het was ook een opaatachtige. Mixen van opaatachtige ga ik niet doen. En ik snap erg goed dat je toleratie opbouwd. 400mg is de max wat je kan en mag nemen bij tramadol. Valium heb ik op dokters advies. Omdat het een spierverslapper is maar ook een dempende effect heeft. Het opaat dat ik bedoel word ook gebruikt als methadon vervanger. Deze zijn wel iets goedkoper dan oxycodone. Ik had maar 2mg valium voorgschreven dat is niks natuurlijk. Neem er ruim 6 a 7 per keer voor een beetje effect en het erge is dat ik dat pas de volgende dag merk net als in combo met tramadol combo met codeinesulfaat ruim 100mg werd ik de volgende dag goed ziek van maar wel nog steeds een helse pijn. En nee gebruik niet elke dag probeer het zolang mogelijk mee te wachten. Heb ook een vrouw die mij weerhoudt tot meer te nemen ik hou persoonlijk liever van opwekkend van verdovende middelen.
Klik om te vergroten...

Het klopt dat de max voorgeschreven limiet 400 mg tramadol is. Zelf heb ik ook wel eens 1000mg gehad dus het kan niet heel erg veel kwaad! 6 a 7 pillen diazepam per keer lijkt mij dan nog erger. Tuurlijk is het beste als je opiaten/ opioiden niet gaat mixen. Zelf doe ik dat wel omdat het dan naar mijn gevoel beter werkt. Een voorbeeld daarvan is 500mg tramadol met 60 mg oxycontin. Als je er net mee begint raad ik het wel af. Maar wat ik hiermee bedoel te zeggen is; je kan het beter niet doen maar ik heb t wel gedaan! En ik ben er ook nog steeds!
Ik ben opiaten gaan mixen omdat de pijn niet weggaat! Zeer frustrerend! Je doet wat om de pijn een beetje te maskeren. Sterkte er nog mee!

Groeten
G
G-JLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb al heel lang niet meer op dit forum gepost maar ik denk dat ik nu wel even iets nuttigste melden heb:

Ik heb zelf farmaceutische wetenschappen gestudeerd, ik beweer niet dat ik alles van medicijnen en drugs weet maar toch wel meer dan de posts hierboven.
Even een kort stukje over gevaarlijke vergissingen in doses:

Hoe gevaarlijk een stof is wordt meestal uitgedrukt in de Lethal dose of 50 percent of individual users (LD50). Veel mensen gebruiken deze maatstaf om te kijken hoe ver ze kunnen gaan met hun gebruik, lees het volgende maar eens om hiervan het risico ervan in te zien:

Diazepam
LD50 (mens) rond 7.000 mg/kg, voor iemand van 70kg komt dit neer op 500g (!) Dit komt neer op ruim 40 jaar gebruik van 10-20mg per dag (!) Let wel op dat er zat mensen zijn die veel eerder dood kunnen gaan hieraan!

Tramadolhydrochloride
LD50 (cavia) rond 850mg/kg, dit kan flink verschillen voor mensen dus een dosis vanaf 59,5 g kan als levensgevaarlijk beschouwd worden (dat zijn maar liefst 100 capsules van 50mg!)
Echter, mensen zijn geen cavia's! 200mg kan voor sommigen al dodelijk genoeg zijn, vooral in combinatie met bijvoorbeeld alcohol.

Oxycodonhydrochloride
LD50 (muis) rond 450 mg/kg. Dit is eigenlijk wel het beste voorbeeld hoe misleidend de LD50 van dieren kan zijn, omgerekend zou dit namelijk 31,5 gram voor een persoon van 70kg zijn. Echter, in sommige gevallen kan 20mg al een ademhalingsstilstand veroorzaken. Dit is ruim 1500 keer lager dan de eerder berekende dosis!
In de V.S. vallen jaarlijks bijna 1.000 doden door het recreatief gebruik van oxycodon, de voornaamste reden hiervoor is dat oxycodon voornamelijk als medicijn wordt voorgeschreven in een vorm waarbij de werkzame stof gedurende twaalf uur vrijkomt. Veel mensen verpoederen en snuiven of injecteren het vervolgens om zo een heftiger effect te ervaren. Ook ik heb het geprobeerd, en vond het geweldig. Totdat ik de ware feiten leerde kennen dan...

Kijk dus uit met wat je gebruikt, ik zal het heus niet verbieden als recreatieve gebruiker. Lees je alleen eerst goed in over wat je gaat gebruiken en vooral wat de risico's zijn.

Wil je persoonlijk advies, stuur me een PM en ik zal zien wat ik voor je kan betekenen.
w
wietjunkie1983Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb een periode gehad waarin ik 8x 10mg nam t werkte goed, ik had geen pijn meer in de rug maar het afkicken is zwaar en daar ben ik nog steeds mee bezig!!!!Dus pas op is mijn mening.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://forum.opiophile.org/

Spreek je goed Engels? Op dit forum staat alle informatie. http://forum.opiophile.org/forumdisplay.php?f=66

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."