Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wegens ernstige pijnklachten krijg ik al jaren dit soort medicatie voorgeschreven. 2 jaar Tramadol geslikt, en sinds halverwege dit jaar gebruik ik morfine én oxicodon. Ik ben geen recreatieve gebruiker, maar ik kan natuurlijk wel mijn ervaring delen over het nemen van de medicatie. De eerste keer dat ik morfine kreeg, kreeg ik 10 mg en moest ik daarna opbouwen, tot het genoeg was, en ik weer kon bewegen (de pijn was zo erg dat ik bedlegerig was, inmiddels gelukkig niet meer) BIj het innemen van de eerste tablet viel ik heel snel in slaap. Ik slikte er 2 per dag, en ik ben zeker tijdens het opbouwen behoorlijk van de kaart geweest. Ik voelde me er vooral heel suf door, viel veel in slaap. Ik had nogal een "Ik vind alles wel best" stemming, wat voor mijn omgeving nogal irritant was, maar voor mij geen bal uitmaakte. Binnen 4 dagen zat ik op een dosis van 5 morfinesulfaat per dag (ochtend 3 stuks, avond 2 stuks) en omdat dat niet afdoende was tegen mijn pijn kwam er oxicodon bij (oxinorm) Ik mocht daar maximaal 4 tabletten van per dag slikken en hoera, ik kon langzaamaan weer uit bed. Buiten sufheid heb ik geen bijwerkingen gemerkt. Het is ook niet "slecht" voor je maag, wat ik hierboven lees. Dat geldt overigens wel voor tramadol, niet voor de morfine. Voorzichtigheid is geboden, zeker als je ermee begint, maar als ik een tip mag geven, de werking van opiaten zoals morfine, en zeker tramadol worden versterkt door paracetamol gek genoeg. Dus als de werking tegenvalt, en je het eng vindt om meer te nemen, neem er dan 2 paracetamol bij in. Men mag mij altijd benaderen met vragen over deze middelen, heb er inmiddels ruime ervaring mee. Ik heb ook nog enkele vragen, maar ik ga eerst even zoeken voor ik hierover een topic open. Met vriendelijke groeten, Scorpio"
"Ik kan het me voorstellen. Je wordt er ook niet specifiek happy van ofzo. Ik ervaarde het wakker liggen ook als een last, want op andere momenten dat ik wél wakker hoorde te zijn, viel ik om van vermoeidheid, maar slaperig hó maar.... Ik gebruik nu oxicodon, en dat werkt inderdaad een stuk beter tegen pijn dan tramadol. Ik heb het in combinatie met morfinesulfaat voorgeschreven gekregen. Maar daar gaat dit topic niet over Groetjes van Scorpio"
"Wat mij vooral verbaasde van het effect van Tramadol, was dat ik verwachtte er ontzettend slaperig van te worden, en dat niet gebeurde. Ik kreeg zelfs erg last van wakker liggen. Werd er ontzettend helder van. Groetjes van Scorpio"