Helemaal mee eens.
Benzo afkick is geen pretje, op zijn zachtst uitgedrukt. Zeer zeker niet.
Toen ik in de kliniek zat, waren daar ook cliënten, die af moesten zien te komen van een benzo afhankelijkheid van 600, 700 mg valium....Ik dacht toen al...goeiendag!
Ga daar maar eens aanstaan.
En ja. Je hebt gelijk. Bij deze mensen was lopen al praktisch niet meer mogelijk
En als je deze mede cliënten zag na een week of 4 ontwenning, het was werkelijk waar, een verschil van dag, en nacht!
Zij waren er nog lang niet klaar mee, zeer zeker niet, maar, zij konden wel weer lopen, en aan activiteiten deelnemen. (In zekere mate)
Een benzo afhankelijkheid en ontwenning, het is geen kleinigheidje.
Welnee!
Dat vond ik al van mijzelf, kennelijk was ik toen nog jong en onbevangen,
Anyway, ik gebruikte bij lange lange na niet die toch wel zeer hoge doseringen....Eigenlijk vraag ik me af...welke zichzelf respecterende arts schrijft er nou zoiets voor?
Zó hoog gedoseerd? En tegenwoordig?
Maar goed.
Ik kreeg, en heb, een diep respect voor deze mensen.
Dat zij die heel moeilijke weg van ontwenning aangingen en aangaan met zichzelf.
Inderdaad. Want, het is echt heel, heel, heel zwaar.....
Naast opiaten afkick is de benzo afkick beslist niet te verwaarlozen. Tuurlijk niet.
Ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
En aldus, het kunnen zien, en kunnen meemaken, ik mag eel zeggen, dat heeft mij toch wel behoed voor de totale ineenstorting /teloorgang van mijzelf tenminste zogezegd.
(Hoe moet ik het anders omschrijven?)
Als we in dit topic van "Waarom begin je met.... ... ook het" hoe en waarom van het benzo gaan gebruiken" gaan meenemen, waarom ook niet, eigenlijk? het is idd heet van de naald overigens! het hoort er zeer zeker bij.
Waarom ik ermee begonnen ben?
Simpel eigenlijk.
In een zware burn out situatie, met slapeloosheid, overspannen zijn, en je krijgt deze benzo's dan op dokters advies en recept, dan grijp je álles aan, wat je helpen kan om de hele ellende het hoofd te kunnen bieden.
Dat lijkt me toch logisch.
Zeer zeker op dokters advies de verschillende benzo's. Ja.
Dat deed ik toen óók. Natuurlijk.
Terugkomende uit een tja laten we zeggen een heel apart beroep, nl. Het beroepsmilitair in mijn geval. Terugkomen, toen, .Legionnair zijn geweest, en je ligt vollédig met jezelf overhoop, ja, je pakt ze! Tenminste wel!
En....ze helpen! (Eventjes)
Voeg daarbij een alcohol gevoeligheid, later dus afhankelijkheid, dan een pijnstillers afhankelijkheid, die heb je voordat je het weet zomaar te pakken en je hebt een perfecte voedingsbodem voor...het als junk in de goot te gaan eindigen. Volgens mij, dan.
Ja. Enkele collega's van me gingen deze weg ik zag het.
Maar, ondanks dit alles, ik heb nooit een overstap naar heroïne overwogen.
Nee. Ik had, en heb daar genoeg ellende over moeten aanzien.
Nota bene dit allemaal van je naaste strijdmakkers. Je staat erbij, en je kijkt ernaar, toch? Ik begrijp het nog steeds niet
Bij mij is de overstap naar, of het beginnen aan heroïne, ondanks alles wat ik beleefd heb, nooit aan de orde geweest. Want ik wil het gewoon niet.
Ondanks alles. nee. Het is niks voor mij.
Beginnen met heroïne?
Als de ultieme problemen oplosser?
Zoals ik al zei:
Nee dank u beleefd.
Deze ronde moet ik aan me voorbij laten gaan. Doen jullie maar wat jullie zelf willen, maar ik? Nee.
Wat lost in vredesnaam het nemen van heroïne nou op?
Of zie ik het allemaal verkeerd?
Wat mijzelf aangaat:
Ik houd het nu op af en toe een rc, en tabak. Ook niet gezond nee, dat weet ik, maar ja.
Hiermee kan ik dan wel leven.
Ik hoop dat dit zo blijft voor de rest van de tijd, dat ik hier op deze aardkloot ronddalver ....
Ik blijf nu, en straks ook, altijd eigenlijk, alert. Heeeeeeel alert, zelfs.
Want dat moet ook voor mij.
Dit alles in ieder geval vandaag, en zeeeeer waarschijnlijk tot morgenochtend. Verder kijk ik niet.
Vroeger wel, maar nu niet meer hoop dat ik niet teveel ben afgedwaald overigens....
Ik ben, en blijf , dus zeer geïnteresseerd in de vraagstelling van:
Waarom begin je met heroïne.
Supplement: Benzo's.
Ach, moeten we niet uiteindelijk zeggen:
Waarom beginnen we met die drugs.....
Net even nagelezen Deze post van mij, een flinke lap tekst! Ja!
Heeft iemand er iets aan? Ik wel.....!
Het geeft mij een goed gevoel, om mijn ervaring met van allerlei drugs, hier te kunnen delen, misschien voorkomt het dat iemand anders naar de klote gaat..