Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom begint iemand aan heroïne?

Waarom begint iemand aan heroïne?

85 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yceman224 zei:
En dus is heroïne geen goedkope vervanger voor oxcycodon.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om gelijk hebben, maar dat het in bepaalde context voor sommige mensen daadwerkelijk een veel goedkoper en toch sterk gelijkend alternatief kan wezen.

De rest volg ik niet helemaal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad, het kan een kortdurende "oplossing " zijn.
Het gaat natuurlijk niet om het gelijk hebben maar om een bepaalde gedachtengang.
Er zijn idd artsen, die men en, en dus óók uitvoeren, dat op een gegeven moment het (verder,,) gebruiken van oxcycodon in één keer willen stoppen (hoe is dit mogelijk) en geen vervolg recept uitschrijven.
Ja, dan heb je een probleem!
Al helemaal, als je wat langer dan een maand of twee deze drug gebruikt hebt, en ook wat meer dan een 10 a 15 mg per dag.
Daar kan ik over mee praten.
Of oxcycodon op de zwarte markt te koop is en of hij duur is, weet ik niet, maar dat zal wel zo zijn.
Maar de overstap naar heroïne?
Ikzelf zou het beslist niet op deze manier oplossen.
Wat mij, als poly afhankelijk persoon, ik zou het nooit in de hand kunnen houden
Hier bovenop komt dan nog mijn ervaring in de afkick kliniek, het mogen aanzien, en aanhoren van mede cliënten, die een werkelijk gigantische strijd aan het voeren waren tegen de ontwenning van de heroïne.
Deze mensen leden echt veel pijn, en veel nog andere misère.
Zo waren er mensen die in de nachtelijke uren wel 5 x onder een hete douche moesten gaan staan, tegen de pijn in hun spieren, en ze kreunden letterlijk van ellende.
En daar kwamen nog allerlei andere problemen bij.
Financieel, justitieel, familie, enz enz.
Allemaal door het afhankelijk zijn van dat bruine poeder.
Voor mij een hele goede waarschuwing om er nooit , nooit aan te beginnen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Yceman224
Je kan hier wel een hele rant tegen heroine gaan houden, maar realiseer je nu eens dat een oxycodon en zelfs een methadonverslaving precies hetzelfde is.

Jij zit als methadonverslaafde met precies hetzelfde probleem als een heroineverslaafde, verschil is dat jij je opioide voorgeschreven krijgt.

Eigenlijk hetzelfde als dat als een alcoholverslaafde die alleen maar bier drinkt gaat lopen zeiken over mensen die wijn drinken.

Een opioideverslaafde is een opioideverslaafde, wekel opioide er wordt genomen maakt dan eigenlijk maar weinig uit.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laten we het even zo zeggen:
- het is allemaal enorm verslavend
- te lekker voor velen
- niet proberen als je het nog nooit hebt gebruikt, wat je niet kent kan je niet missen

Ik zelf zou nooit aan hero/vergelijkbare middelen beginnen, dit vanwege de enorme verslavingskans
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yceman224 zei:
Ja, dan heb je een probleem!
Klik om te vergroten...
Opioide afkick is lange na niet zo dodelijk als die van benzodiazepines en andere GABA agonisten dus valt op zich wel mee.
Yceman224 zei:
Of oxcycodon op de zwarte markt te koop is en of hij duur is, weet ik niet, maar dat zal wel zo zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb in Brugge wel eens Oxycodon van de zwarte markt gekocht en dit was zeker prijzig.
Yceman224 zei:
Maar de overstap naar heroïne?
Klik om te vergroten...
Wat mankeert er aan Diacetylmorfine/heroïne dat niet eveneens bij Oxycodon gebruik speelt?
Zelfmedicatie is vrijwel nooit een snugger idee natuurlijk maar los daar van.
Yceman224 zei:
Zo waren er mensen die in de nachtelijke uren wel 5 x onder een hete douche moesten gaan staan
Klik om te vergroten...
Wel luxe dat ze nog kunnen lopen dan, is tijdens benzodiazepine ontwenning lang niet altijd mogelijk.
Ik vraag mij ook af of een epileptische aanval van Diacetylmorfine/Oxycodon ontwenning überhaupt mogelijk is.

Naast ademhalingsstilstand door overdosering hebben Diacetylmorfine en Oxycodon eigenlijk helemaal geen fysieke risico's, moet je echt al belachelijke hoeveelheden consumeren wil dat uit de hand lopen. Topspul is het, zou helemaal feest wezen als het goedkoop onbeperkt beschikbaar zou wezen.

Soms zie je verhalen voorbij komen dat mensen een hele of zelf meerdere grammen Clonazolam in korte tijd achterover slaan, in vergelijking daarmee is opioide ontwenning toch eigenlijk maar een lachertje. Al die mensen die benzodiazepines gebruiken kunnen beter de overstap maken naar opioiden, er is los van mentale verslaving vrijwel geen enkele reden om die overstap niet te maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Helemaal mee eens.
Benzo afkick is geen pretje, op zijn zachtst uitgedrukt. Zeer zeker niet.
Toen ik in de kliniek zat, waren daar ook cliënten, die af moesten zien te komen van een benzo afhankelijkheid van 600, 700 mg valium....Ik dacht toen al...goeiendag!
Ga daar maar eens aanstaan.
En ja. Je hebt gelijk. Bij deze mensen was lopen al praktisch niet meer mogelijk
En als je deze mede cliënten zag na een week of 4 ontwenning, het was werkelijk waar, een verschil van dag, en nacht!
Zij waren er nog lang niet klaar mee, zeer zeker niet, maar, zij konden wel weer lopen, en aan activiteiten deelnemen. (In zekere mate)

Een benzo afhankelijkheid en ontwenning, het is geen kleinigheidje.
Welnee!
Dat vond ik al van mijzelf, kennelijk was ik toen nog jong en onbevangen,
Anyway, ik gebruikte bij lange lange na niet die toch wel zeer hoge doseringen....Eigenlijk vraag ik me af...welke zichzelf respecterende arts schrijft er nou zoiets voor?
Zó hoog gedoseerd? En tegenwoordig?
Maar goed.
Ik kreeg, en heb, een diep respect voor deze mensen.
Dat zij die heel moeilijke weg van ontwenning aangingen en aangaan met zichzelf.
Inderdaad. Want, het is echt heel, heel, heel zwaar.....
Naast opiaten afkick is de benzo afkick beslist niet te verwaarlozen. Tuurlijk niet.
Ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
En aldus, het kunnen zien, en kunnen meemaken, ik mag eel zeggen, dat heeft mij toch wel behoed voor de totale ineenstorting /teloorgang van mijzelf tenminste zogezegd.
(Hoe moet ik het anders omschrijven?)
Als we in dit topic van "Waarom begin je met.... ... ook het" hoe en waarom van het benzo gaan gebruiken" gaan meenemen, waarom ook niet, eigenlijk? het is idd heet van de naald overigens! het hoort er zeer zeker bij.

Waarom ik ermee begonnen ben?
Simpel eigenlijk.
In een zware burn out situatie, met slapeloosheid, overspannen zijn, en je krijgt deze benzo's dan op dokters advies en recept, dan grijp je álles aan, wat je helpen kan om de hele ellende het hoofd te kunnen bieden.
Dat lijkt me toch logisch.
Zeer zeker op dokters advies de verschillende benzo's. Ja.
Dat deed ik toen óók. Natuurlijk.
Terugkomende uit een tja laten we zeggen een heel apart beroep, nl. Het beroepsmilitair in mijn geval. Terugkomen, toen, .Legionnair zijn geweest, en je ligt vollédig met jezelf overhoop, ja, je pakt ze! Tenminste wel!
En....ze helpen! (Eventjes)
Voeg daarbij een alcohol gevoeligheid, later dus afhankelijkheid, dan een pijnstillers afhankelijkheid, die heb je voordat je het weet zomaar te pakken en je hebt een perfecte voedingsbodem voor...het als junk in de goot te gaan eindigen. Volgens mij, dan.
Ja. Enkele collega's van me gingen deze weg ik zag het.

Maar, ondanks dit alles, ik heb nooit een overstap naar heroïne overwogen.
Nee. Ik had, en heb daar genoeg ellende over moeten aanzien.
Nota bene dit allemaal van je naaste strijdmakkers. Je staat erbij, en je kijkt ernaar, toch? Ik begrijp het nog steeds niet

Bij mij is de overstap naar, of het beginnen aan heroïne, ondanks alles wat ik beleefd heb, nooit aan de orde geweest. Want ik wil het gewoon niet.
Ondanks alles. nee. Het is niks voor mij.

Beginnen met heroïne?
Als de ultieme problemen oplosser?
Zoals ik al zei:
Nee dank u beleefd.
Deze ronde moet ik aan me voorbij laten gaan. Doen jullie maar wat jullie zelf willen, maar ik? Nee.
Wat lost in vredesnaam het nemen van heroïne nou op?
Of zie ik het allemaal verkeerd?

Wat mijzelf aangaat:
Ik houd het nu op af en toe een rc, en tabak. Ook niet gezond nee, dat weet ik, maar ja.
Hiermee kan ik dan wel leven.
Ik hoop dat dit zo blijft voor de rest van de tijd, dat ik hier op deze aardkloot ronddalver ....
Ik blijf nu, en straks ook, altijd eigenlijk, alert. Heeeeeeel alert, zelfs.
Want dat moet ook voor mij.
Dit alles in ieder geval vandaag, en zeeeeer waarschijnlijk tot morgenochtend. Verder kijk ik niet.
Vroeger wel, maar nu niet meer hoop dat ik niet teveel ben afgedwaald overigens....

Ik ben, en blijf , dus zeer geïnteresseerd in de vraagstelling van:

Waarom begin je met heroïne.
Supplement: Benzo's.
Ach, moeten we niet uiteindelijk zeggen:
Waarom beginnen we met die drugs.....


Net even nagelezen Deze post van mij, een flinke lap tekst! Ja!
Heeft iemand er iets aan? Ik wel.....!
Het geeft mij een goed gevoel, om mijn ervaring met van allerlei drugs, hier te kunnen delen, misschien voorkomt het dat iemand anders naar de klote gaat..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yceman224 zei:
Helemaal mee eens.
Benzo afkick is geen pretje, op zijn zachtst uitgedrukt. Zeer zeker niet.
Toen ik in de kliniek zat, waren daar ook cliënten, die af moesten zien te komen van een benzo afhankelijkheid van 600, 700 mg valium....Ik dacht toen al...goeiendag!
Ga daar maar eens aanstaan.
En ja. Je hebt gelijk. Bij deze mensen was lopen al praktisch niet meer mogelijk
En als je deze mede cliënten zag na een week of 4 ontwenning, het was werkelijk waar, een verschil van dag, en nacht!
Zij waren er nog lang niet klaar mee, zeer zeker niet, maar, zij konden wel weer lopen, en aan activiteiten deelnemen. (In zekere mate)

Een benzo afhankelijkheid en ontwenning, het is geen kleinigheidje.
Welnee!
Dat vond ik al van mijzelf, kennelijk was ik toen nog jong en onbevangen,
Anyway, ik gebruikte bij lange lange na niet die toch wel zeer hoge doseringen....Eigenlijk vraag ik me af...welke zichzelf respecterende arts schrijft er nou zoiets voor?
Zó hoog gedoseerd? En tegenwoordig?
Maar goed.
Ik kreeg, en heb, een diep respect voor deze mensen.
Dat zij die heel moeilijke weg van ontwenning aangingen en aangaan met zichzelf.
Inderdaad. Want, het is echt heel, heel, heel zwaar.....
Naast opiaten afkick is de benzo afkick beslist niet te verwaarlozen. Tuurlijk niet.
Ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
En aldus, het kunnen zien, en kunnen meemaken, ik mag eel zeggen, dat heeft mij toch wel behoed voor de totale ineenstorting /teloorgang van mijzelf tenminste zogezegd.
(Hoe moet ik het anders omschrijven?)
Als we in dit topic van "Waarom begin je met.... ... ook het" hoe en waarom van het benzo gaan gebruiken" gaan meenemen, waarom ook niet, eigenlijk? het is idd heet van de naald overigens! het hoort er zeer zeker bij.

Waarom ik ermee begonnen ben?
Simpel eigenlijk.
In een zware burn out situatie, met slapeloosheid, overspannen zijn, en je krijgt deze benzo's dan op dokters advies en recept, dan grijp je álles aan, wat je helpen kan om de hele ellende het hoofd te kunnen bieden.
Dat lijkt me toch logisch.
Zeer zeker op dokters advies de verschillende benzo's. Ja.
Dat deed ik toen óók. Natuurlijk.
Terugkomende uit een tja laten we zeggen een heel apart beroep, nl. Het beroepsmilitair in mijn geval. Terugkomen, toen, .Legionnair zijn geweest, en je ligt vollédig met jezelf overhoop, ja, je pakt ze! Tenminste wel!
En....ze helpen! (Eventjes)
Voeg daarbij een alcohol gevoeligheid, later dus afhankelijkheid, dan een pijnstillers afhankelijkheid, die heb je voordat je het weet zomaar te pakken en je hebt een perfecte voedingsbodem voor...het als junk in de goot te gaan eindigen. Volgens mij, dan.
Ja. Enkele collega's van me gingen deze weg ik zag het.

Maar, ondanks dit alles, ik heb nooit een overstap naar heroïne overwogen.
Nee. Ik had, en heb daar genoeg ellende over moeten aanzien.
Nota bene dit allemaal van je naaste strijdmakkers. Je staat erbij, en je kijkt ernaar, toch? Ik begrijp het nog steeds niet

Bij mij is de overstap naar, of het beginnen aan heroïne, ondanks alles wat ik beleefd heb, nooit aan de orde geweest. Want ik wil het gewoon niet.
Ondanks alles. nee. Het is niks voor mij.

Beginnen met heroïne?
Als de ultieme problemen oplosser?
Zoals ik al zei:
Nee dank u beleefd.
Deze ronde moet ik aan me voorbij laten gaan. Doen jullie maar wat jullie zelf willen, maar ik? Nee.
Wat lost in vredesnaam het nemen van heroïne nou op?
Of zie ik het allemaal verkeerd?

Wat mijzelf aangaat:
Ik houd het nu op af en toe een rc, en tabak. Ook niet gezond nee, dat weet ik, maar ja.
Hiermee kan ik dan wel leven.
Ik hoop dat dit zo blijft voor de rest van de tijd, dat ik hier op deze aardkloot ronddalver ....
Ik blijf nu, en straks ook, altijd eigenlijk, alert. Heeeeeeel alert, zelfs.
Want dat moet ook voor mij.
Dit alles in ieder geval vandaag, en zeeeeer waarschijnlijk tot morgenochtend. Verder kijk ik niet.
Vroeger wel, maar nu niet meer hoop dat ik niet teveel ben afgedwaald overigens....

Ik ben, en blijf , dus zeer geïnteresseerd in de vraagstelling van:

Waarom begin je met heroïne.
Supplement: Benzo's.
Ach, moeten we niet uiteindelijk zeggen:
Waarom beginnen we met die drugs.....


Net even nagelezen Deze post van mij, een flinke lap tekst! Ja!
Heeft iemand er iets aan? Ik wel.....!
Het geeft mij een goed gevoel, om mijn ervaring met van allerlei drugs, hier te kunnen delen, misschien voorkomt het dat iemand anders naar de klote gaat..
Klik om te vergroten...

Denk omdat er toch mensen zijn die denken dat ze het wel baas kunnen of niet goed op de hoogte zijn van de sterkte en bijwerkingen van de heroïne. En dan nog de mensen die willen ontsnappen aan het dagelijks leven en problemen of de mensen die Just don’t give a fuck.
Misschien sommige die het een keer doen omdat iemand waar ze bij zijn het doet?

Voor ons, tieners in de jaren 80/90 waren er zoveel voorbeelden van heroïnejunks die op straat leefden etc en werd je er zo vaak mee geconfronteerd dat je (over het algemeen) wel uitkeek om daar aan te beginnen. En er waren voldoende alternatieven. Coke, LSD, vrij populair toen. XTC die op kwam zetten eind jaren 80.

Ik denk nu is dat minder zoals al eerder aangegeven in posts de vergrijzing en het steeds in minder mate geconfronteerd worden met heroïnejunks in de zin van zwervers en straathoertjes.

Benzos is simpel. Volgens mij ook al ergens in deze posts geschreven. Met 1 op de 5 mensen die ooit te maken krijgt met enige vorm van paniekstoornis is het niet gek dat ruim 1 miljoen mensen aan de benzos zitten.
De artsen weten niet wat ze hier mee aan moeten, er is te weinig kennis over angst en paniekstoornissen. Het enige middel is een benzo of een antidepressiva. Maar als eerste schrijft iedere arts oxazepam voor. De lichtste benzo die er is. Vaak helpt dat ook.

Maar nu heb jij het de hele tijd over heroïne maar hetzelfde geld natuurlijk ook voor Meth en voor Crack he.
Overigens wat ik ook las hier in de posts, dealers hebben geen heroïne zei ze maar veel dealers hebben het nog wel ze lopen er alleen wat minder mee te koop. En er zijn zo ontzettend veel dealers tegenwoordig dat de meerderheid het inderdaad niet heeft. Omdat al het andere beter verkoopt. Zelfde met LSD en Meth. Meeste dealers gaan coor het populairste : Coke, XTC, GHB, MDMA, Speed en crack heeft ook ieder dealertje wel op zak tegenwoordig. Ook enorm populair vandaag de dag. Ik denk dat we wel kunnen stellen Crack de nieuwe heroïne als we echt naar verslaving kijken, met op de tweede plaats GHB. De benzos even terzijde gezien de meeste verslaafden dat op recept krijgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goede reactie heer koekepeer.
Ik denk, dat je gelijk hebt.
Dealers verkopen uiteraard met name datgene, wat het snelste verkoopt, waarmee je het meeste geld verdient, en, wat het makkelijkste weer in laten we zeggen de groothandel, verkrijgbaar is.
Zo zou ik het, alles ik dealer zou zijn, óók doen.
Idd, in de jaren eind 79, en begin 80 lag de hele situatie geheel anders.
Op de kop van de zeedijk in Amsterdam kon je zonder tenminste 3 lijfwachten om je heen, je eigenlijk niet veilig begeven, en de drug, die het zwaarst in zwang was, had de naam heroïne.
Met als goede tweede cocaïne.
Crack en xtc bestonden toen nog niet, en de cannabis had weliswaar een goede smaak, en was "spannend", maar qua effecten was deze cannabis bij lange na niet zo sterk, als tegenwoordig bij het kweken onder lampen.
Nu, tegenwoordig haalt een goede teler thc waarden v aan wel 40 procent!
Dat is ándere koek...
Wie kan zich nog op Pinkpop de p araplutjes herinneren, waarop met tekst geschreven stond, wat er bij de dealer daar te krijgen was?
Maar goed.
Deze tijden zijn voorbij.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yceman224 zei:
Nu, tegenwoordig haalt een goede teler thc waarden v aan wel 40 procent!
Klik om te vergroten...
Beetje overdreven hoor. Het hoogst haalbare op dit moment is rond de 33 a 34% en dat is zeer zeer zeldzaam. Dit moet dan ook nog een zeer speciaal wiet soortje zijn (Gorilla Glue) en dan ook nog eens op een speciale manier gekweekt worden (lagere temp en in kleinere ruimtes bijvoorbeeld). Geen dealer die zich daar nog op richt omdat de winstmarge voor dat soort wietjes nog te laag liggen. Onze wiet uit de shop zal gemiddeld niet hoger zijn dan 20%.

Vorig jaar was de gemiddelde THC waarde in nederland 15,3%. Dus nog een lange weg te gaan voor wiet van 40% :wink:
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@Woke-up-sticky
Knockout vind ik wat overdreven, ik noem het liever een sufmomentje waar je gebruik van zou kunnen maken om daar mee in slaap te komen, maar die ook wel te negeren is.

Dat sufmomentje lijkt ook niet echt doseringsafhankelijk, 25 of 200 mg quetapine (de stofnaam, seroquel is de merknaam) zit niet echt veel verschil in vond ik zelf in ieder geval.
Klik om te vergroten...


Het gaat meer om doseringen van bijvoorbeeld 600 tot 900 Mg. En geen verschil in dosering voelen ligt bij jou, niet bij het middel.

Maar ik zou je wel eens 300 Mg willen zien negeren. Dat slaat iedereen uit het veld als je geen tolerantie hebt.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Inhoudelijk betekend dat je een mening concreet onderbouwd. Wanneer je iemand beschuldigd van inhoudsloze reacties en vervolgens begint over constante drogredenen en stropoppen spreek je jezelf tegen.

Tegelijkertijd stel je dat mijn mening vooringenomen is en ik daarom concrete onderbouwing negeer. Vervolgens zeg je dat de concrete onderbouwing die ik geef onzin is, de moeite niet waard en dat ik in een waan leef wederom zonder dat je die mening concreet onderbouwd laat staan dat je concreet aangeeft waar je op doelt.

De reden dat ik een discussie niet de moeite waard vind is niet omdat ik er inhoudelijk niet naar wil kijken. Je Nederlands begrip is ontoereikend en op dat moment is een discussie met meerwaarde niet mogelijk.
Klik om te vergroten...

Hahaha wat jij wil, weer een inhoudsloze reactie, weer op de persoon en niks over het onderwerp.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Inhoudelijk betekend dat je een mening concreet onderbouwd. Wanneer je iemand beschuldigd van inhoudsloze reacties en vervolgens begint over constante drogredenen en stropoppen spreek je jezelf tegen.

Tegelijkertijd stel je dat mijn mening vooringenomen is en ik daarom concrete onderbouwing negeer. Vervolgens zeg je dat de concrete onderbouwing die ik geef onzin is, de moeite niet waard en dat ik in een waan leef wederom zonder dat je die mening concreet onderbouwd laat staan dat je concreet aangeeft waar je op doelt.

De reden dat ik een discussie niet de moeite waard vind is niet omdat ik er inhoudelijk niet naar wil kijken. Je Nederlands begrip is ontoereikend en op dat moment is een discussie met meerwaarde niet mogelijk.
Klik om te vergroten...

Jouw spelling is ontoereikend professor. Als je kritiek hebt op mijn Nederlands, zorg dan wel dat jij de basis juist hebt.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jongens, laten we hier gezamelijk en gezellig onderwerpen bespreken waar we van elkaars verschillende meningen en ervaringen leren. Ik zie geen nood tot vijandigheid hier:)
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stonologie zei:
Jongens, laten we hier gezamelijk en gezellig onderwerpen bespreken waar we van elkaars verschillende meningen en ervaringen leren. Ik zie geen nood tot vijandigheid hier:)
Klik om te vergroten...

Omdat mensen hier constant aan het dicksizen zijn. En als het nou correcte info was had ik er geen probleem mee.
Maar er wordt gewoon constant foute en gevaarlijke shit gezegd.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Woke-up-sticky zei:
Omdat mensen hier constant aan het dicksizen zijn. En als het nou correcte info was had ik er geen probleem mee.
Maar er wordt gewoon constant foute en gevaarlijke shit gezegd.
Klik om te vergroten...
Daarom altijd kritisch nadenken, omdat drugs taboe is zijn er inderaad levensgevaarlijke fabeltjes die worden doorverteld via internet en persoon tot persoon. Laatst kwam er nog een idioot mij wijsmaken dat je MDMA moest snuiven en niet slikken omdat het anders in je lichaam blijft zitten. Dit is gebaseerd op letterlijk 0% onderzoek en volgens mij bedoelde hij dat het langer aantoonbaar is, maar dit klopt ook zeker niet want als je het snuift komt het toch in je maag terecht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Seroquel is een medicijn , wat aan een kennis van mij is voorgeschreven om in slaap te kunnen komen.
Hij zegt datbdit zeer goed werkt.
Al jarenlang .
Maar het zijn geen sinasprilletjes...
Anyway. Hij zietgeen spoken meer gedurende de nachtelijke uren...en daar gaat het om.
Een combinatie met alcohol is beslist een no go.
Hij gaat (eigen waarneming) na 3 borreltjes inderdaad Knock out.
Hij drinkt dus niet (meer)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Seroquel is een medicijn , wat aan een kennis van mij is voorgeschreven om in slaap te kunnen komen.
Hij zegt datbdit zeer goed werkt.
Al jarenlang .
Maar het zijn geen sinasprilletjes...
Anyway. Hij zietgeen spoken meer gedurende de nachtelijke uren...en daar gaat het om.
Een combinatie met alcohol is beslist een no go.
Hij gaat (eigen waarneming) na 3 borreltjes inderdaad Knock out.
Hij drinkt dus niet (meer)
Klik om te vergroten...


Seroquel....

Heb veel mensen die het kregen om te stoppen met ketamine.
Evengoed ook mensen die een psychose hadden. (Zij het in hogere doseringen)
En mensen met een paniekstoornis.
Maar dus ook mensen met een slaapstoornis.
Psychiaters schrijven het snel voor omdat het makkelijk voor ze is.
Als het werkt prima. Maar vergis je niet, in principe is het het ene middel omruilen voor het andere.

De pharmaceutische industrie is een vies wereldje.
Tal van AD medicijnen etc.
Het is maar net wie de beste verkoper is en dat middel schrijven ze voor.
Het veranderd ook ieder jaar. Hetgeen bovenstaande bevestigd....
Je krijgt middelen die eigenlijk voor heel iets anders zijn voorgeschreven, quetapine ofwel seroquel is hier goed voorbeeld van.
Genoemd middel is ontwikkeld voor psychoses. Maar gezien de werking later ook toegepast bij angst os slaapproblemen.
Daar is dat middel helemaal niet voor!! Maar lekker makkelijk!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op zich is het gebruik van de bijwerkingen van een bepaald medicijn als hoofdwerking,
niet zo vreemd.
Bijvoorbeeld bij slaapproblemen gebeurt het weleens, dat er een anti allergie middel wordt ingezet. (Promethazine)
De bijwerkingen van dit preparaat zijn grote sufheid. En deze sufheid werkt erg goed om in slaap te kunnen vallen.
Een ander voordeel van promethazine is dat dit medicijn niet verslavend is .
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Undercover Buster zei:
Seroquel....

Heb veel mensen die het kregen om te stoppen met ketamine.
Evengoed ook mensen die een psychose hadden. (Zij het in hogere doseringen)
En mensen met een paniekstoornis.
Maar dus ook mensen met een slaapstoornis.
Psychiaters schrijven het snel voor omdat het makkelijk voor ze is.
Als het werkt prima. Maar vergis je niet, in principe is het het ene middel omruilen voor het andere.

De pharmaceutische industrie is een vies wereldje.
Tal van AD medicijnen etc.
Het is maar net wie de beste verkoper is en dat middel schrijven ze voor.
Het veranderd ook ieder jaar. Hetgeen bovenstaande bevestigd....
Je krijgt middelen die eigenlijk voor heel iets anders zijn voorgeschreven, quetapine ofwel seroquel is hier goed voorbeeld van.
Genoemd middel is ontwikkeld voor psychoses. Maar gezien de werking later ook toegepast bij angst os slaapproblemen.
Daar is dat middel helemaal niet voor!! Maar lekker makkelijk!!
Klik om te vergroten...

Ja het is een heel raar wereldje, vooral betreft de goedkeuring om het op de markt te krijgen.

Er zijn toen bewust stukken achtergehouden die duidelijk laten zien dat het de kans op diabetes enorm verhoogd.

Deel 1:

Deel 2:
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Woke-up-sticky zei:
Ja het is een heel raar wereldje, vooral betreft de goedkeuring om het op de markt te krijgen.
Klik om te vergroten...
Nou ja, over die E-nummers die in ons eten zitten zwijgen ze ook. Meestal wordt er geen onderzoek gedaan op lange termijn en weet men niet wat het effect zal zijn op het lichaam. Ken ook een gast die heel zijn leven bijna alle drugs van A tot Z heeft geprobeerd maar uiteindelijk tinittus heef gekregen door Pragabalin, iets wat de dokter je voorschrijft en veilig zou moeten zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."