#1
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
Diacetylmorfine wordt dagelijks voorgeschreven in ziekenhuizen. Dat is heroine.
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
Als je erover nadenkt, dat een plant voor 40% uit 1 stof bestaat is wel heel raar. 30% is al bizar bizar hoog. Dat als je naar je topje kijkt je beseft dat bijna de helft werkzame stof is, vind ik toch best bizar. Ik heb ooit mijn dealer flink uitgelachen toen hij beweerde 43% THC wiet te hebben. Het wereldrecord staat op iets van 34.3% ofzo.Eigenwijs... Klik hier even dan Dit was even snel via google search gevonden.
Edit: al zie ik hier wel geruchten over 40% maar beetje dubieus. Blijft dat de kans nihil is dat hier ook maar een soortje valt te vinden dat er in de buurt komt.
Aan elke drugs hangen risico's en dus begrijp ik het wel. Heroine is voor mij ook een stap te ver hoor maar @Avīci poste laats een filmpje van een paar gebouw klimmers. Dat vind ik ook nogal een risico. Sommige mensen kijken nou eenmaal heel anders tegen bepaalde risico's aan.Waarom begint iemand met heroïne is mijn vraag.
Ik begrijp het niet.
Iedereen weet toch, dat het tot een hèleboel shit en diepe ellende leidt?
Juist deze drug?
Wie kan het me uitleggen?
OKe oke "net zo" is misschien een beetje overdrevenBenzo's zijn niet net zo verslavend als heroine hoor.
Ik slikte ooit een half jaar dagelijks oxazepam en kon er probleemloos mee stoppen. Ik denk zo dat dit bij een half jaar dagelijks heroinegebruik toch wel anders zal zijn.
Afkick van zeer aanzienlijke hoeveelheden Methadon is gok ik een ander soort sensatie van sterven maar ik ben nog steeds van mening dat benzodiazepines op equivalente doseringen een meer heftige ontwenning veroorzaakt.En om afkicken van opiaten een lachertje te noemen tov benzo’s is gewoon idioot en dan heb je echt geen idee van de hoeveelheden die iemand gebruikt die verslaafd is.
Ik zit op 150 Mg methadon, wat een lachertje als het een lachertje zou zijn.
Wat probeer je hiermee nou precies te zeggen?Geen opiaat wat half zo anxiolytisch is als xanax.
In een Zembla documentaire werd gesteld dat zelfmedicatie onder ziekenhuispersoneel een zeer breed probleem is dat vrijwel overal speelt.Ziekenhuizen zouden kweekvijvers voor junkies zijn.
Er is tot bepaalde hoogte ook vraag naar heroïne dat fentanyl bevat omdat dit een sterkere high geeft. Fentanyl (analoog) onderdrukt de ademhaling echter veel sterker waardoor fentanyl gebruik dus veel vaker dodelijk uit pakt.die opzettelijk in een elk pakje wat fentanyl toevoegen.
Afkick van zeer aanzienlijke hoeveelheden Methadon is gok ik een ander soort sensatie van sterven maar ik ben nog steeds van mening dat benzodiazepines op equivalente doseringen een meer heftige ontwenning veroorzaakt.
Met Methadon noem je ook wel meteen de meest heftige opioide qua ontwenning. Door de meeste mensen wordt Methadon ontwenning als heftiger dan Diacetylmorfine/heroïne ontwenning beschreven. Zelf heb ik wel eens wat fentanyl (analogen) geprobeerd wat waarschijnlijk zo intens is als dat het komt maar daarbij weet je in ieder geval dat de sterkste ontwenning na een dag wel zo'n beetje voorbij gevlogen is.
Maar zoals iemand anders al noemde, de reacties hier zijn ook gericht op het beantwoorden van de topicvraag.
Wat probeer je hiermee nou precies te zeggen?
In een Zembla documentaire werd gesteld dat zelfmedicatie onder ziekenhuispersoneel een zeer breed probleem is dat vrijwel overal speelt.
Er is tot bepaalde hoogte ook vraag naar heroïne dat fentanyl bevat omdat dit een sterkere high geeft. Fentanyl (analoog) onderdrukt de ademhaling echter veel sterker waardoor fentanyl gebruik dus veel vaker dodelijk uit pakt.
Ik heb wel meer tegenstrijdige dingen gezegd in die post, kwestie van tunnelvisie uit en een korreltje zout er bij.In een eerdere post zeg je dat mensen die benzodiazepines nemen eigenlijk de overstap moeten maken naar opiaten, later zeg je zelfmedicatie is nooit snugger.
Ik heb het over boven gemiddeld verslavende downer drugs. Misschien moet je het verschil even concretiseren en benoemen waarom dit relevant is aan de topic vraag 'waarom begint iemand aan heroïne'.Je bent constant appels en peren aan het vergelijken.
Ik heb wel meer tegenstrijdige dingen gezegd in die post, kwestie van tunnelvisie uit en een korreltje zout er bij.
Ik heb het over boven gemiddeld verslavende downer drugs. Misschien moet je het verschil even concretiseren en benoemen waarom dit relevant is aan de topic vraag 'waarom begint iemand aan heroïne'.
Ik denk dat je gewoon samen met Undercover Buster een clubje zult moeten beginnen.Lees die post dan
Hier ben ik het niet mee eens. Het ligt aan je hersenstructuur waar je uiteindelijk echt verslaafd aan raakt. Oxazepam is voor mij ook niks, maar Xanax, wel, 7 jaar zwaar verslaafd aan geraakt. Nu vind ik oxy en tramadol ook heel erg lekker, en na een maand dagelijks dat te gebruiken (batch van iemand gekregen die ze niet nam) had ik wel cravings maar het is niet te vergelijken met wat ik destijds had. Sterker nog, ik heb zoveel shit gedaan (o.a. in een apotheek Xanax jatten...jup) om maar aan Xanax te komen en mijn verslaving in stand te houden (nog veel meer ernstige zaken die ik niet wil benoemen).Benzo's zijn niet net zo verslavend als heroine hoor.
Ik slikte ooit een half jaar dagelijks oxazepam en kon er probleemloos mee stoppen. Ik denk zo dat dit bij een half jaar dagelijks heroinegebruik toch wel anders zal zijn.
Ik denk dat je gewoon samen met Undercover Buster een clubje zult moeten beginnen.
Hier ben ik het niet mee eens. Het ligt aan je hersenstructuur waar je uiteindelijk echt verslaafd aan raakt. Oxazepam is voor mij ook niks, maar Xanax, wel, 7 jaar zwaar verslaafd aan geraakt. Nu vind ik oxy en tramadol ook heel erg lekker, en na een maand dagelijks dat te gebruiken (batch van iemand gekregen die ze niet nam) had ik wel cravings maar het is niet te vergelijken met wat ik destijds had. Sterker nog, ik heb zoveel shit gedaan (o.a. in een apotheek Xanax jatten...jup) om maar aan Xanax te komen en mijn verslaving in stand te houden (nog veel meer ernstige zaken die ik niet wil benoemen).
Xanax werkt bij mij gewoon extreem goed als in: ik word er high van. Andere mensen hebben dat totaal niet. Ik heb familieleden die na 1 minidosis tramadol op hun kop staan, hallucineren en dat nooit meer zelfs willen zien in dezelfde ruimte als waarin zij zich bevinden. Mijn eigen mama kan al 30 jaar exact dezelfde hoeveelheid alcohol drinken per dag (2 miezerige glaasjes wijn) en heeft nog exact dezelfde uitwerking als toen ze ermee begon.
Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord is welk middel verslavender is. Bij mij is kennelijk alles op GABA-receptoren zwaar verslavend. Maar zelfs in dezelfde categorie, namelijk benzo's, is het ene middel veel verslavender dan het ander.
Die persoon waarvan ik oxy en trama kreeg, die hoefde het zelfs niet eens meer nadat de eerste paar dagen de ergste pijn weg was van de operatie. Die heeft kennelijk geen affiniteit met opiaten. Het kan.
Seroquel is een anti psychotica medicijn.
Hoe het werkt als drug, dat weet ik niet.
Hoe veel je er dan van moet nemen, weet ik ook niet...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."