Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom begint iemand aan heroïne?

Waarom begint iemand aan heroïne?

85 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
Klik om te vergroten...

Diacetylmorfine wordt dagelijks voorgeschreven in ziekenhuizen. Dat is heroine.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd. Die wetenschappelijke naam van heroïne.
Natuurlijk ben je niet in 1 x metéén aan dit goedje verslaafd.
Overigens heb ik gehoord, dat die eerste keer heroïne proberen nogal eens leidt tot behoorlijk ziek worden. Misselijkheid, kotsen en zo...
Het gaat eerder sluipenderwijs, zoals Tijdloos elders op DF zo ontzettend goed heeft beschreven.
Maar, ook met oxcycodon, het lichamelijk afhankelijk raken gaat snel.
Net zoals bij enkele benzo's, zoals seresta, temesta.
Dat heb je In een week of twee wel bereikt....
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Eigenwijs... Klik hier even dan Dit was even snel via google search gevonden.

Edit: al zie ik hier wel geruchten over 40% maar beetje dubieus. Blijft dat de kans nihil is dat hier ook maar een soortje valt te vinden dat er in de buurt komt.
Klik om te vergroten...
Als je erover nadenkt, dat een plant voor 40% uit 1 stof bestaat is wel heel raar. 30% is al bizar bizar hoog. Dat als je naar je topje kijkt je beseft dat bijna de helft werkzame stof is, vind ik toch best bizar. Ik heb ooit mijn dealer flink uitgelachen toen hij beweerde 43% THC wiet te hebben. Het wereldrecord staat op iets van 34.3% ofzo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom begint iemand met heroïne is mijn vraag.
Ik begrijp het niet.
Iedereen weet toch, dat het tot een hèleboel shit en diepe ellende leidt?
Juist deze drug?
Wie kan het me uitleggen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yceman224 zei:
Waarom begint iemand met heroïne is mijn vraag.
Ik begrijp het niet.
Iedereen weet toch, dat het tot een hèleboel shit en diepe ellende leidt?
Juist deze drug?
Wie kan het me uitleggen?
Klik om te vergroten...
Aan elke drugs hangen risico's en dus begrijp ik het wel. Heroine is voor mij ook een stap te ver hoor maar @Avīci poste laats een filmpje van een paar gebouw klimmers. Dat vind ik ook nogal een risico. Sommige mensen kijken nou eenmaal heel anders tegen bepaalde risico's aan.
Ik kende vroeger iemand die 1x in de maand heroine gebruikte en dat al meer dan 10 jaar deed. Totdat hij 1 x het voor een tweede x in een maand gebruikte waar hij zelf van schrok. Hij is toen gestopt en ik heb hem in de twee jaar daarna dat ik met hem omging nooit op heroine gebruik betrapt. Dus ja er zijn, "zelfs" bij heroine, gevallen waar het goed gaat.

Verder ben ik het natuurlijk met je eens hoor dat heroine wel een heel heel groot risico met zich meebrengt. Maar vergeet ook weer niet dat bijvoorbeeld Benzo's net zo verslavend zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Benzo's zijn niet net zo verslavend als heroine hoor.

Ik slikte ooit een half jaar dagelijks oxazepam en kon er probleemloos mee stoppen. Ik denk zo dat dit bij een half jaar dagelijks heroinegebruik toch wel anders zal zijn.
Klik om te vergroten...
OKe oke "net zo" is misschien een beetje overdreven :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik lees (in een oud topic, maar dat geeft niks) dat je na een week van iedere dag gebruiken, je al "stevig hooked" bent, en d ast stoppen al stevige ontwenningsverschijnselen met zich mee brengt, dan heb ik zoiets van:
Hoe in hemelsnaam begin je met zoiets???
Benzo's zijn óók verslavend.
Ik heb ze een tijd op dokters advies en recept gekregen, en, in een weekje of twee was het foute koek.
Dat viel niet mee.
Maar geen enkele arts zal heroïne voorschrijven.
Oxcycodon is géén heroïne.
Ik begrijp het dus niet.
Ik denk aan Theo in de kliniek, die tegen mij zei:
Yce, doe het noooooit!!! (Heroïne proberen, dus)
En hij , als zware junk aan dat spul kon het weten.
Ik denk, dat iedereen het weet, met deze drug moet je niet beginnen.
En dan lees ik een topic, Dat iemand een weekje aan de heroïne is, en zich afvraagt waar hij deze zooi kan laten testen.
Dan is dat testen op zich het énige goede, wat ik dan lees. Je moet idd alles wat je neemt, laten testen. Volkomen helder.
Maar het beginnen aan horse?
Nee. Dat begrijp ik niet.
Vandaar dus mijn reactie.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Woke-up-sticky zei:
En om afkicken van opiaten een lachertje te noemen tov benzo’s is gewoon idioot en dan heb je echt geen idee van de hoeveelheden die iemand gebruikt die verslaafd is.

Ik zit op 150 Mg methadon, wat een lachertje als het een lachertje zou zijn.
Klik om te vergroten...
Afkick van zeer aanzienlijke hoeveelheden Methadon is gok ik een ander soort sensatie van sterven maar ik ben nog steeds van mening dat benzodiazepines op equivalente doseringen een meer heftige ontwenning veroorzaakt.

Met Methadon noem je ook wel meteen de meest heftige opioide qua ontwenning. Door de meeste mensen wordt Methadon ontwenning als heftiger dan Diacetylmorfine/heroïne ontwenning beschreven. Zelf heb ik wel eens wat fentanyl (analogen) geprobeerd wat waarschijnlijk zo intens is als dat het komt maar daarbij weet je in ieder geval dat de sterkste ontwenning na een dag wel zo'n beetje voorbij gevlogen is.

Maar zoals iemand anders al noemde, de reacties hier zijn ook gericht op het beantwoorden van de topicvraag.
Woke-up-sticky zei:
Geen opiaat wat half zo anxiolytisch is als xanax.
Klik om te vergroten...
Wat probeer je hiermee nou precies te zeggen?
Woke-up-sticky zei:
Ziekenhuizen zouden kweekvijvers voor junkies zijn.
Klik om te vergroten...
In een Zembla documentaire werd gesteld dat zelfmedicatie onder ziekenhuispersoneel een zeer breed probleem is dat vrijwel overal speelt.
Legio Patria Nostra zei:
die opzettelijk in een elk pakje wat fentanyl toevoegen.
Klik om te vergroten...
Er is tot bepaalde hoogte ook vraag naar heroïne dat fentanyl bevat omdat dit een sterkere high geeft. Fentanyl (analoog) onderdrukt de ademhaling echter veel sterker waardoor fentanyl gebruik dus veel vaker dodelijk uit pakt.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Afkick van zeer aanzienlijke hoeveelheden Methadon is gok ik een ander soort sensatie van sterven maar ik ben nog steeds van mening dat benzodiazepines op equivalente doseringen een meer heftige ontwenning veroorzaakt.

Met Methadon noem je ook wel meteen de meest heftige opioide qua ontwenning. Door de meeste mensen wordt Methadon ontwenning als heftiger dan Diacetylmorfine/heroïne ontwenning beschreven. Zelf heb ik wel eens wat fentanyl (analogen) geprobeerd wat waarschijnlijk zo intens is als dat het komt maar daarbij weet je in ieder geval dat de sterkste ontwenning na een dag wel zo'n beetje voorbij gevlogen is.

Maar zoals iemand anders al noemde, de reacties hier zijn ook gericht op het beantwoorden van de topicvraag.

Wat probeer je hiermee nou precies te zeggen?

In een Zembla documentaire werd gesteld dat zelfmedicatie onder ziekenhuispersoneel een zeer breed probleem is dat vrijwel overal speelt.

Er is tot bepaalde hoogte ook vraag naar heroïne dat fentanyl bevat omdat dit een sterkere high geeft. Fentanyl (analoog) onderdrukt de ademhaling echter veel sterker waardoor fentanyl gebruik dus veel vaker dodelijk uit pakt.
Klik om te vergroten...

In een eerdere post zeg je dat mensen die benzodiazepines nemen eigenlijk de overstap moeten maken naar opiaten, later zeg je zelfmedicatie is nooit snugger. Het zijn ook nog eens totaal verschillende middelen...

Je bent constant appels en peren aan het vergelijken.

Ik had het over patiënten die in het ziekenhuis een opiaat krijgen voorgeschreven, niet over artsen e.d. Die Zembla aflevering is totaal irrelevant.

Ook heb ik nooit gepost dat afkicken van opiaten heftiger is dan afkicken van benzo's, maar het een lachertje noemen in verhouding maakt wel duidelijk wat voor ervaring je hebt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Woke-up-sticky zei:
In een eerdere post zeg je dat mensen die benzodiazepines nemen eigenlijk de overstap moeten maken naar opiaten, later zeg je zelfmedicatie is nooit snugger.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel meer tegenstrijdige dingen gezegd in die post, kwestie van tunnelvisie uit en een korreltje zout er bij.
Woke-up-sticky zei:
Je bent constant appels en peren aan het vergelijken.
Klik om te vergroten...
Ik heb het over boven gemiddeld verslavende downer drugs. Misschien moet je het verschil even concretiseren en benoemen waarom dit relevant is aan de topic vraag 'waarom begint iemand aan heroïne'.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Ik heb wel meer tegenstrijdige dingen gezegd in die post, kwestie van tunnelvisie uit en een korreltje zout er bij.

Ik heb het over boven gemiddeld verslavende downer drugs. Misschien moet je het verschil even concretiseren en benoemen waarom dit relevant is aan de topic vraag 'waarom begint iemand aan heroïne'.
Klik om te vergroten...

Lees die post dan, omdat de claim was dat je na 1 keer gebruiken al verslaafd zou zijn, en dan beschuldig je mij van tunnelvisie.

Misschien moet je wat beter lezen i.p.v. als een bok op een haverkist te springen.

En waarom zou iemand tegenstrijdigheden van jou met een korreltje zout nemen terwijl je zo donders je best doet om je als de magiër van opiaten te profileren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Woke-up-sticky zei:
Lees die post dan
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gewoon samen met Undercover Buster een clubje zult moeten beginnen.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Benzo's zijn niet net zo verslavend als heroine hoor.

Ik slikte ooit een half jaar dagelijks oxazepam en kon er probleemloos mee stoppen. Ik denk zo dat dit bij een half jaar dagelijks heroinegebruik toch wel anders zal zijn.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens. Het ligt aan je hersenstructuur waar je uiteindelijk echt verslaafd aan raakt. Oxazepam is voor mij ook niks, maar Xanax, wel, 7 jaar zwaar verslaafd aan geraakt. Nu vind ik oxy en tramadol ook heel erg lekker, en na een maand dagelijks dat te gebruiken (batch van iemand gekregen die ze niet nam) had ik wel cravings maar het is niet te vergelijken met wat ik destijds had. Sterker nog, ik heb zoveel shit gedaan (o.a. in een apotheek Xanax jatten...jup) om maar aan Xanax te komen en mijn verslaving in stand te houden (nog veel meer ernstige zaken die ik niet wil benoemen).

Xanax werkt bij mij gewoon extreem goed als in: ik word er high van. Andere mensen hebben dat totaal niet. Ik heb familieleden die na 1 minidosis tramadol op hun kop staan, hallucineren en dat nooit meer zelfs willen zien in dezelfde ruimte als waarin zij zich bevinden. Mijn eigen mama kan al 30 jaar exact dezelfde hoeveelheid alcohol drinken per dag (2 miezerige glaasjes wijn) en heeft nog exact dezelfde uitwerking als toen ze ermee begon.

Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord is welk middel verslavender is. Bij mij is kennelijk alles op GABA-receptoren zwaar verslavend. Maar zelfs in dezelfde categorie, namelijk benzo's, is het ene middel veel verslavender dan het ander.

Die persoon waarvan ik oxy en trama kreeg, die hoefde het zelfs niet eens meer nadat de eerste paar dagen de ergste pijn weg was van de operatie. Die heeft kennelijk geen affiniteit met opiaten. Het kan.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Ik denk dat je gewoon samen met Undercover Buster een clubje zult moeten beginnen.
Klik om te vergroten...

Als je nou eens inhoudelijk zou reageren. Nooit prettig als je vooringenomen mening ter discussie wordt gesteld he? Maar die constante drogredenen en stropoppen zijn mijn ding niet dus blijf lekker in je waan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Seroquel is ook nog eens een soort van rokend salpeterzuur.
En wel voor je gebit.
Bij hogere dosis vallen je tanden er zomaar uit...
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Portobello zei:
Hier ben ik het niet mee eens. Het ligt aan je hersenstructuur waar je uiteindelijk echt verslaafd aan raakt. Oxazepam is voor mij ook niks, maar Xanax, wel, 7 jaar zwaar verslaafd aan geraakt. Nu vind ik oxy en tramadol ook heel erg lekker, en na een maand dagelijks dat te gebruiken (batch van iemand gekregen die ze niet nam) had ik wel cravings maar het is niet te vergelijken met wat ik destijds had. Sterker nog, ik heb zoveel shit gedaan (o.a. in een apotheek Xanax jatten...jup) om maar aan Xanax te komen en mijn verslaving in stand te houden (nog veel meer ernstige zaken die ik niet wil benoemen).

Xanax werkt bij mij gewoon extreem goed als in: ik word er high van. Andere mensen hebben dat totaal niet. Ik heb familieleden die na 1 minidosis tramadol op hun kop staan, hallucineren en dat nooit meer zelfs willen zien in dezelfde ruimte als waarin zij zich bevinden. Mijn eigen mama kan al 30 jaar exact dezelfde hoeveelheid alcohol drinken per dag (2 miezerige glaasjes wijn) en heeft nog exact dezelfde uitwerking als toen ze ermee begon.

Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord is welk middel verslavender is. Bij mij is kennelijk alles op GABA-receptoren zwaar verslavend. Maar zelfs in dezelfde categorie, namelijk benzo's, is het ene middel veel verslavender dan het ander.

Die persoon waarvan ik oxy en trama kreeg, die hoefde het zelfs niet eens meer nadat de eerste paar dagen de ergste pijn weg was van de operatie. Die heeft kennelijk geen affiniteit met opiaten. Het kan.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, het heeft veel met gevoeligheid, duur en dosis te maken.

Als het nou om cold turkey ging maakt het wel uit wat het meest schade aan kan richten. En ik denk dat alcohol door de meeste zwaar onderschat wordt. Evenals seroquel e.d
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Seroquel is een anti psychotica medicijn.
Hoe het werkt als drug, dat weet ik niet.
Hoe veel je er dan van moet nemen, weet ik ook niet...
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Seroquel is een anti psychotica medicijn.
Hoe het werkt als drug, dat weet ik niet.
Hoe veel je er dan van moet nemen, weet ik ook niet...
Klik om te vergroten...

Seroquel wordt voor veel meer gebruikt dan psychoses maar thanks voor de info Sherlock.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sherlock? Ik? Deze schoen past mij niet...geef mij maar een legerkist in 44B..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind seroquel echt nul recreatieve waarde hebben. Het heeft eventueel nog nut als inslaper doordat het wel een beetje een sufmakende demper is maar euforie ontbreekt volledig, althans bij mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."