Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom begint iemand aan heroïne?

Waarom begint iemand aan heroïne?

85 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helemaal mee eens.
Benzo afkick is geen pretje, op zijn zachtst uitgedrukt. Zeer zeker niet.
Toen ik in de kliniek zat, waren daar ook cliënten, die af moesten zien te komen van een benzo afhankelijkheid van 600, 700 mg valium....Ik dacht toen al...goeiendag!
Ga daar maar eens aanstaan.
En ja. Je hebt gelijk. Bij deze mensen was lopen al praktisch niet meer mogelijk
En als je deze mede cliënten zag na een week of 4 ontwenning, het was werkelijk waar, een verschil van dag, en nacht!
Zij waren er nog lang niet klaar mee, zeer zeker niet, maar, zij konden wel weer lopen, en aan activiteiten deelnemen. (In zekere mate)

Een benzo afhankelijkheid en ontwenning, het is geen kleinigheidje.
Welnee!
Dat vond ik al van mijzelf, kennelijk was ik toen nog jong en onbevangen,
Anyway, ik gebruikte bij lange lange na niet die toch wel zeer hoge doseringen....Eigenlijk vraag ik me af...welke zichzelf respecterende arts schrijft er nou zoiets voor?
Zó hoog gedoseerd? En tegenwoordig?
Maar goed.
Ik kreeg, en heb, een diep respect voor deze mensen.
Dat zij die heel moeilijke weg van ontwenning aangingen en aangaan met zichzelf.
Inderdaad. Want, het is echt heel, heel, heel zwaar.....
Naast opiaten afkick is de benzo afkick beslist niet te verwaarlozen. Tuurlijk niet.
Ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
En aldus, het kunnen zien, en kunnen meemaken, ik mag eel zeggen, dat heeft mij toch wel behoed voor de totale ineenstorting /teloorgang van mijzelf tenminste zogezegd.
(Hoe moet ik het anders omschrijven?)
Als we in dit topic van "Waarom begin je met.... ... ook het" hoe en waarom van het benzo gaan gebruiken" gaan meenemen, waarom ook niet, eigenlijk? het is idd heet van de naald overigens! het hoort er zeer zeker bij.

Waarom ik ermee begonnen ben?
Simpel eigenlijk.
In een zware burn out situatie, met slapeloosheid, overspannen zijn, en je krijgt deze benzo's dan op dokters advies en recept, dan grijp je álles aan, wat je helpen kan om de hele ellende het hoofd te kunnen bieden.
Dat lijkt me toch logisch.
Zeer zeker op dokters advies de verschillende benzo's. Ja.
Dat deed ik toen óók. Natuurlijk.
Terugkomende uit een tja laten we zeggen een heel apart beroep, nl. Het beroepsmilitair in mijn geval. Terugkomen, toen, .Legionnair zijn geweest, en je ligt vollédig met jezelf overhoop, ja, je pakt ze! Tenminste wel!
En....ze helpen! (Eventjes)
Voeg daarbij een alcohol gevoeligheid, later dus afhankelijkheid, dan een pijnstillers afhankelijkheid, die heb je voordat je het weet zomaar te pakken en je hebt een perfecte voedingsbodem voor...het als junk in de goot te gaan eindigen. Volgens mij, dan.
Ja. Enkele collega's van me gingen deze weg ik zag het.

Maar, ondanks dit alles, ik heb nooit een overstap naar heroïne overwogen.
Nee. Ik had, en heb daar genoeg ellende over moeten aanzien.
Nota bene dit allemaal van je naaste strijdmakkers. Je staat erbij, en je kijkt ernaar, toch? Ik begrijp het nog steeds niet

Bij mij is de overstap naar, of het beginnen aan heroïne, ondanks alles wat ik beleefd heb, nooit aan de orde geweest. Want ik wil het gewoon niet.
Ondanks alles. nee. Het is niks voor mij.

Beginnen met heroïne?
Als de ultieme problemen oplosser?
Zoals ik al zei:
Nee dank u beleefd.
Deze ronde moet ik aan me voorbij laten gaan. Doen jullie maar wat jullie zelf willen, maar ik? Nee.
Wat lost in vredesnaam het nemen van heroïne nou op?
Of zie ik het allemaal verkeerd?

Wat mijzelf aangaat:
Ik houd het nu op af en toe een rc, en tabak. Ook niet gezond nee, dat weet ik, maar ja.
Hiermee kan ik dan wel leven.
Ik hoop dat dit zo blijft voor de rest van de tijd, dat ik hier op deze aardkloot ronddalver ....
Ik blijf nu, en straks ook, altijd eigenlijk, alert. Heeeeeeel alert, zelfs.
Want dat moet ook voor mij.
Dit alles in ieder geval vandaag, en zeeeeer waarschijnlijk tot morgenochtend. Verder kijk ik niet.
Vroeger wel, maar nu niet meer hoop dat ik niet teveel ben afgedwaald overigens....

Ik ben, en blijf , dus zeer geïnteresseerd in de vraagstelling van:

Waarom begin je met heroïne.
Supplement: Benzo's.
Ach, moeten we niet uiteindelijk zeggen:
Waarom beginnen we met die drugs.....


Net even nagelezen Deze post van mij, een flinke lap tekst! Ja!
Heeft iemand er iets aan? Ik wel.....!
Het geeft mij een goed gevoel, om mijn ervaring met van allerlei drugs, hier te kunnen delen, misschien voorkomt het dat iemand anders naar de klote gaat..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yceman224 zei:
Helemaal mee eens.
Benzo afkick is geen pretje, op zijn zachtst uitgedrukt. Zeer zeker niet.
Toen ik in de kliniek zat, waren daar ook cliënten, die af moesten zien te komen van een benzo afhankelijkheid van 600, 700 mg valium....Ik dacht toen al...goeiendag!
Ga daar maar eens aanstaan.
En ja. Je hebt gelijk. Bij deze mensen was lopen al praktisch niet meer mogelijk
En als je deze mede cliënten zag na een week of 4 ontwenning, het was werkelijk waar, een verschil van dag, en nacht!
Zij waren er nog lang niet klaar mee, zeer zeker niet, maar, zij konden wel weer lopen, en aan activiteiten deelnemen. (In zekere mate)

Een benzo afhankelijkheid en ontwenning, het is geen kleinigheidje.
Welnee!
Dat vond ik al van mijzelf, kennelijk was ik toen nog jong en onbevangen,
Anyway, ik gebruikte bij lange lange na niet die toch wel zeer hoge doseringen....Eigenlijk vraag ik me af...welke zichzelf respecterende arts schrijft er nou zoiets voor?
Zó hoog gedoseerd? En tegenwoordig?
Maar goed.
Ik kreeg, en heb, een diep respect voor deze mensen.
Dat zij die heel moeilijke weg van ontwenning aangingen en aangaan met zichzelf.
Inderdaad. Want, het is echt heel, heel, heel zwaar.....
Naast opiaten afkick is de benzo afkick beslist niet te verwaarlozen. Tuurlijk niet.
Ik heb het met eigen ogen kunnen zien.
En aldus, het kunnen zien, en kunnen meemaken, ik mag eel zeggen, dat heeft mij toch wel behoed voor de totale ineenstorting /teloorgang van mijzelf tenminste zogezegd.
(Hoe moet ik het anders omschrijven?)
Als we in dit topic van "Waarom begin je met.... ... ook het" hoe en waarom van het benzo gaan gebruiken" gaan meenemen, waarom ook niet, eigenlijk? het is idd heet van de naald overigens! het hoort er zeer zeker bij.

Waarom ik ermee begonnen ben?
Simpel eigenlijk.
In een zware burn out situatie, met slapeloosheid, overspannen zijn, en je krijgt deze benzo's dan op dokters advies en recept, dan grijp je álles aan, wat je helpen kan om de hele ellende het hoofd te kunnen bieden.
Dat lijkt me toch logisch.
Zeer zeker op dokters advies de verschillende benzo's. Ja.
Dat deed ik toen óók. Natuurlijk.
Terugkomende uit een tja laten we zeggen een heel apart beroep, nl. Het beroepsmilitair in mijn geval. Terugkomen, toen, .Legionnair zijn geweest, en je ligt vollédig met jezelf overhoop, ja, je pakt ze! Tenminste wel!
En....ze helpen! (Eventjes)
Voeg daarbij een alcohol gevoeligheid, later dus afhankelijkheid, dan een pijnstillers afhankelijkheid, die heb je voordat je het weet zomaar te pakken en je hebt een perfecte voedingsbodem voor...het als junk in de goot te gaan eindigen. Volgens mij, dan.
Ja. Enkele collega's van me gingen deze weg ik zag het.

Maar, ondanks dit alles, ik heb nooit een overstap naar heroïne overwogen.
Nee. Ik had, en heb daar genoeg ellende over moeten aanzien.
Nota bene dit allemaal van je naaste strijdmakkers. Je staat erbij, en je kijkt ernaar, toch? Ik begrijp het nog steeds niet

Bij mij is de overstap naar, of het beginnen aan heroïne, ondanks alles wat ik beleefd heb, nooit aan de orde geweest. Want ik wil het gewoon niet.
Ondanks alles. nee. Het is niks voor mij.

Beginnen met heroïne?
Als de ultieme problemen oplosser?
Zoals ik al zei:
Nee dank u beleefd.
Deze ronde moet ik aan me voorbij laten gaan. Doen jullie maar wat jullie zelf willen, maar ik? Nee.
Wat lost in vredesnaam het nemen van heroïne nou op?
Of zie ik het allemaal verkeerd?

Wat mijzelf aangaat:
Ik houd het nu op af en toe een rc, en tabak. Ook niet gezond nee, dat weet ik, maar ja.
Hiermee kan ik dan wel leven.
Ik hoop dat dit zo blijft voor de rest van de tijd, dat ik hier op deze aardkloot ronddalver ....
Ik blijf nu, en straks ook, altijd eigenlijk, alert. Heeeeeeel alert, zelfs.
Want dat moet ook voor mij.
Dit alles in ieder geval vandaag, en zeeeeer waarschijnlijk tot morgenochtend. Verder kijk ik niet.
Vroeger wel, maar nu niet meer hoop dat ik niet teveel ben afgedwaald overigens....

Ik ben, en blijf , dus zeer geïnteresseerd in de vraagstelling van:

Waarom begin je met heroïne.
Supplement: Benzo's.
Ach, moeten we niet uiteindelijk zeggen:
Waarom beginnen we met die drugs.....


Net even nagelezen Deze post van mij, een flinke lap tekst! Ja!
Heeft iemand er iets aan? Ik wel.....!
Het geeft mij een goed gevoel, om mijn ervaring met van allerlei drugs, hier te kunnen delen, misschien voorkomt het dat iemand anders naar de klote gaat..
Klik om te vergroten...

Denk omdat er toch mensen zijn die denken dat ze het wel baas kunnen of niet goed op de hoogte zijn van de sterkte en bijwerkingen van de heroïne. En dan nog de mensen die willen ontsnappen aan het dagelijks leven en problemen of de mensen die Just don’t give a fuck.
Misschien sommige die het een keer doen omdat iemand waar ze bij zijn het doet?

Voor ons, tieners in de jaren 80/90 waren er zoveel voorbeelden van heroïnejunks die op straat leefden etc en werd je er zo vaak mee geconfronteerd dat je (over het algemeen) wel uitkeek om daar aan te beginnen. En er waren voldoende alternatieven. Coke, LSD, vrij populair toen. XTC die op kwam zetten eind jaren 80.

Ik denk nu is dat minder zoals al eerder aangegeven in posts de vergrijzing en het steeds in minder mate geconfronteerd worden met heroïnejunks in de zin van zwervers en straathoertjes.

Benzos is simpel. Volgens mij ook al ergens in deze posts geschreven. Met 1 op de 5 mensen die ooit te maken krijgt met enige vorm van paniekstoornis is het niet gek dat ruim 1 miljoen mensen aan de benzos zitten.
De artsen weten niet wat ze hier mee aan moeten, er is te weinig kennis over angst en paniekstoornissen. Het enige middel is een benzo of een antidepressiva. Maar als eerste schrijft iedere arts oxazepam voor. De lichtste benzo die er is. Vaak helpt dat ook.

Maar nu heb jij het de hele tijd over heroïne maar hetzelfde geld natuurlijk ook voor Meth en voor Crack he.
Overigens wat ik ook las hier in de posts, dealers hebben geen heroïne zei ze maar veel dealers hebben het nog wel ze lopen er alleen wat minder mee te koop. En er zijn zo ontzettend veel dealers tegenwoordig dat de meerderheid het inderdaad niet heeft. Omdat al het andere beter verkoopt. Zelfde met LSD en Meth. Meeste dealers gaan coor het populairste : Coke, XTC, GHB, MDMA, Speed en crack heeft ook ieder dealertje wel op zak tegenwoordig. Ook enorm populair vandaag de dag. Ik denk dat we wel kunnen stellen Crack de nieuwe heroïne als we echt naar verslaving kijken, met op de tweede plaats GHB. De benzos even terzijde gezien de meeste verslaafden dat op recept krijgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goede reactie heer koekepeer.
Ik denk, dat je gelijk hebt.
Dealers verkopen uiteraard met name datgene, wat het snelste verkoopt, waarmee je het meeste geld verdient, en, wat het makkelijkste weer in laten we zeggen de groothandel, verkrijgbaar is.
Zo zou ik het, alles ik dealer zou zijn, óók doen.
Idd, in de jaren eind 79, en begin 80 lag de hele situatie geheel anders.
Op de kop van de zeedijk in Amsterdam kon je zonder tenminste 3 lijfwachten om je heen, je eigenlijk niet veilig begeven, en de drug, die het zwaarst in zwang was, had de naam heroïne.
Met als goede tweede cocaïne.
Crack en xtc bestonden toen nog niet, en de cannabis had weliswaar een goede smaak, en was "spannend", maar qua effecten was deze cannabis bij lange na niet zo sterk, als tegenwoordig bij het kweken onder lampen.
Nu, tegenwoordig haalt een goede teler thc waarden v aan wel 40 procent!
Dat is ándere koek...
Wie kan zich nog op Pinkpop de p araplutjes herinneren, waarop met tekst geschreven stond, wat er bij de dealer daar te krijgen was?
Maar goed.
Deze tijden zijn voorbij.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yceman224 zei:
Nu, tegenwoordig haalt een goede teler thc waarden v aan wel 40 procent!
Klik om te vergroten...
Beetje overdreven hoor. Het hoogst haalbare op dit moment is rond de 33 a 34% en dat is zeer zeer zeldzaam. Dit moet dan ook nog een zeer speciaal wiet soortje zijn (Gorilla Glue) en dan ook nog eens op een speciale manier gekweekt worden (lagere temp en in kleinere ruimtes bijvoorbeeld). Geen dealer die zich daar nog op richt omdat de winstmarge voor dat soort wietjes nog te laag liggen. Onze wiet uit de shop zal gemiddeld niet hoger zijn dan 20%.

Vorig jaar was de gemiddelde THC waarde in nederland 15,3%. Dus nog een lange weg te gaan voor wiet van 40% :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb er toch eentje gekend, die naar zij zeggen 40% kon halen.
Dit was een bedrijfsleider van een koffieshop, een goede bekende van mij in die tijd.
En er was een counselor in de afkick kliniek, die hetzelfde beweerde...
daarom neem ik aan, dat deze beide mensen de waarheid spraken.
Overigens, hoe sterk is Kush?
En scatter? Alhoewel deze laatste een bewerkte vorm van een cannabis produkt is?
Scatter ben ik hier ten lande nog nooit tegengekomen.
Het is nogal link om dit te maken heb ik gezien in een documentaire.
Dat zal wel een remmende factor zijn om het te maken denk ik, maar aan de andere kant, al die laboratoria van tegenwoordig , óók al niet zonder gevaar...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Yceman224
Leer nou toch eens dat je dealers/verkopers van drugs niet op hun mooie blauwe ogen moet geloven als ze het over de kwaliteit van hun dope hebben.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yceman224 zei:
Ik heb er toch eentje gekend, die naar zij zeggen 40% kon halen.
Dit was een bedrijfsleider van een koffieshop, een goede bekende van mij in die tijd.
En er was een counselor in de afkick kliniek, die hetzelfde beweerde...
daarom neem ik aan, dat deze beide mensen de waarheid spraken.
Overigens, hoe sterk is Kush?
En scatter? Alhoewel deze laatste een bewerkte vorm van een cannabis produkt is?
Scatter ben ik hier ten lande nog nooit tegengekomen.
Het is nogal link om dit te maken heb ik gezien in een documentaire.
Dat zal wel een remmende factor zijn om het te maken denk ik, maar aan de andere kant, al die laboratoria van tegenwoordig , óók al niet zonder gevaar...
Klik om te vergroten...
Eigenwijs... Klik hier even dan Dit was even snel via google search gevonden.

Edit: al zie ik hier wel geruchten over 40% maar beetje dubieus. Blijft dat de kans nihil is dat hier ook maar een soortje valt te vinden dat er in de buurt komt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wel potverkaatje nog aan toe.
Ze hebben mij voor de gek gehouden!
Mij iets wijs gemaakt!
Anyway.
Ik zou deze gorilla plant in eenbperfect gedroogde toestand weleens voor één keer willen roken.
Moet toch wel een aparte ervaring zijn.
En, het allerbelangrijkste, het is iets héél anders, dan heroïne.
Die wil ik beslist niet, nooit eens proberen.
Zou bij mij weleens hèlemaal fout kunnen lopen. Nee, dat gaat beslist mis. Nee Theo, ik volg je advies op!
Geen heroïne .
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omdat ze het willen proberen en weten hoe het voelt waarschijnlijk. :P
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kennelijk is één keer proberen al teveel...want ja, men gaat er na die eerste keer toch mee dóór...
Ik heb weleens iemand gesproken, die mij zei, dat hij bij die eerste keer proberen ontzettend ziek was geworden.
En het was toen voor hem direct een no go.
Nieuwsgierig ben ik wel, maar ik vind het "eng".
Nee, voor mij.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Vroeger zou ik zeggen "omdat het zo lekker is" maar die tijd is allang voorbij, de kwaliteit van de laatste jaren is zeer slecht dus het is de moeite niet meer waard er aan te beginnen...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goede vraag!
Misschien dat er iemand komt met uitleg die er zelf pas mee begonnen is.
Ik volg deze topic!
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij heeft 90 procent hier geen idee waar ze het over hebben.

Er is geen enkel antwoord, wel is het zo dat bijna iedereen ooit met een blowtje is begonnen.

Ik was helemaal geen nihilist of hedonist.

Om echt verslaafd te raken heb je echt wel een tijdje nodig, vaak meestal pas na een jaar dat iemand echt verslaafd is.

En om afkicken van opiaten een lachertje te noemen tov benzo’s is gewoon idioot en dan heb je echt geen idee van de hoeveelheden die iemand gebruikt die verslaafd is.

Ik zit op 150 Mg methadon, wat een lachertje als het een lachertje zou zijn.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Opioide afkick is lange na niet zo dodelijk als die van benzodiazepines en andere GABA agonisten dus valt op zich wel mee.

Ik heb in Brugge wel eens Oxycodon van de zwarte markt gekocht en dit was zeker prijzig.

Wat mankeert er aan Diacetylmorfine/heroïne dat niet eveneens bij Oxycodon gebruik speelt?
Zelfmedicatie is vrijwel nooit een snugger idee natuurlijk maar los daar van.

Wel luxe dat ze nog kunnen lopen dan, is tijdens benzodiazepine ontwenning lang niet altijd mogelijk.
Ik vraag mij ook af of een epileptische aanval van Diacetylmorfine/Oxycodon ontwenning überhaupt mogelijk is.

Naast ademhalingsstilstand door overdosering hebben Diacetylmorfine en Oxycodon eigenlijk helemaal geen fysieke risico's, moet je echt al belachelijke hoeveelheden consumeren wil dat uit de hand lopen. Topspul is het, zou helemaal feest wezen als het goedkoop onbeperkt beschikbaar zou wezen.

Soms zie je verhalen voorbij komen dat mensen een hele of zelf meerdere grammen Clonazolam in korte tijd achterover slaan, in vergelijking daarmee is opioide ontwenning toch eigenlijk maar een lachertje. Al die mensen die benzodiazepines gebruiken kunnen beter de overstap maken naar opioiden, er is los van mentale verslaving vrijwel geen enkele reden om die overstap niet te maken.
Klik om te vergroten...

Het zijn totaal andere middelen, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Geen opiaat wat half zo anxiolytisch is als xanax. En dan de bijwerkingen nog.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een weinig methadon als pijnstiller. 20 mg.
Het is niet te beschrijven hoe ontzettend beroerd ik word, als ik van de 4 tabletjes van 5 mg, er ééntje niet neem (poging om af te bouwen)
Ik kan me enigzins voorstellen hoe het zou kunnen zijn, om met zware opiaten , zoals misschien heroïne, af te gaan bouwen....zonder methadon.
En 150 mg methadon. Ga er maar aanstaan.
In de afkickkliniek zag ik mensen echt vechten tegen de afkickverschijnselen, van methadon, omdat zij elke dag een heeeeeel klein beetje minder methadon kregen verstrekt.
Ik heb ze horen kreunen, echt waar.
Voor mij des te meer een reden om daar nooit en never, aan te beginnen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze zeggen dat oxycodon zowat de zelfde werking heeft als heroïne. Niet zoveel aan dus. Lekker overslaan dat heroïne lol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik geloof dit niet.
Heroïne geeft, voorzover ik weet, een euforische werking.
Naast een kalmerend, daempende werking.
Wie weet hier méér van te zegen?
Ik heb zelf stevige dosissen oxcycodon gedaan, en dit gaf mij niet zozeer euforie, naar wel kalmte, en de problemen van alledag zinken diep weg.
Meer niet eigenlijk.
Een telg van de familie Moskovitz, die ook aan de smack is gegaan en daardoor vrijwel alles is kwijtgeraakt omschreef de werking van heroïne als hemels lekker en goddelijk spul.
En, waarom doen de verslaafden aan dit goedje er vrijwel alles vóór, om de koning van de drugs, te scoren?
Daar moet toch wel veel meer achter zitten denk ik zo.
En ja.
Mocht het euforische effect min of meer hetzelfde zijn als heroïne, dan geef ik er geen flikker om, En zal ik er dus met een extra reden er nooit aan beginnen.
Net zoals Mdmazing. Ik zie het exact hetzelfde!
N.B. :
In Venlo was een groter café gelegen, waar ik weleens kwam en deze café achtige onderneming had de naam "Bonaparte". Wie hier kent dit etablissement toevallig óók?
Op zich niets bijzonders, alleen werd hier openlijk stevig heroïne gechineesd.
En de mensen die dit deden stonden dan na het "innemen" van deze heroïne, vervolgens volledig apathisch voor zich uit te staren, En dit meerdere uren lang.
Oneindig in het niets vooruit staan te staren...En maar staren..
En dit typische gedrag van deze mensen deed mij toen al besluiten om er nooit aan te beginnen.
Zoiets leek me helemaal niets. Toen al.
En dan: een kerel daar, kennelijk een dealer, hij was daar een tijdje, ging met enkele van die mensen in gesprek, en wat later zag ik dat hij een pak bankbiljetten van 100 gulden en het was echt een dik pak, in een bovenzak steken, vervolgens nam hij zelf óók 2 chineesjes, en verdween.
Een sukkelaar dus. Immers, de spreuk hierover zegt toch:
Dont get high of your own supply?
Anyway,
Op een gegeven moment was de gemeente Venlo dit kennelijk toch wel allemaal zat, en de tent werd vervolgens dichtgegooid.
Ik moet zeggen, dit alles heeft wel indruk op me gemaakt.
Dit alles is toch wel van een heel ándere aard, dan wat tabletjes oxcycodon naar binnen laten glijden, toch....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit alles is toch wel van een heel ándere aard, dan wat tabletjes oxcycodon naar binnen laten glijden, toch....
Klik om te vergroten...
Nee hoor, is gewoon van hetzelfde.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan vind ik dus heroïne een waardeloze harddrug.
Het zou een grote euforische werking hebben, naast een ferme lichamelijke afhankelijkheid. En ja die lichamelijke afhankelijkheid van oxcycodon, dat is geen pretje...
Ik heb ooit iemand horen zeggen:
De afhankelijkheid die je voelt als je stopt met roken, dit gevoel een miljoen maal sterker, dat voelen wij, als wij onze smack niet kunnen nemen.
Dit is nogal een vette klassificering.
Waarom doen de mensen daar zo'n enorme moeite voor, om deze rotzooi te kunnen scoren?
Is de ontwenning net zo miserabel, als die van oxcycodon?
Wat ik daarvan zelf gezien heb is dat een medeclient in de kliniek binnenkwam, met een forse verslaving aan heroïne plús cocaïne.
Deze man kreeg uiteraard medicatie ter ondersteuning van de ontwenning.
Deze medicatie bestond uit 130 mg (!)
Methadon.
Dat lijkt me geen kleinigheid.
Ik heb elders gelezen, dat idd voor heroine ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, deze hoeveelheden aan methadon worden verstrekt.
Of, 5 x 25 mg nozinan en nog Wat extra wat ik niet meer weet.
Nou, van 1 tablet nozinan ben ik zowat een halve dag gevloerd.
En dan....5 x zoveel... nozinan is op zichzelf een "vuil" medicijn, het is zoiets als Haarlemmer olie, dwz het heeft vele verschillende toepassingen.
Ikzelf neem deze zooi al helemaal nooit meer, ik word daar dermate versuft en verdwaasd van, ik pas daarvoor.
Ik beschrijf deze medicatie en hoeveelheden, omdat ik ervan uit ging, dat heroine ontwenningsverschijnselen echt geen kleinigheid zijn.
En dan lees ik, dat die heroine of meer hetzelfde zou zijn, qua wwrking tenminste, als oxcycodon? Die oxcycodon die nog altijd a masse voorgeschreven wordt??
Rare jongens, die artsen zo af En toe...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yceman224 zei:
Ja, dan heb je een probleem!
Klik om te vergroten...
Opioide afkick is lange na niet zo dodelijk als die van benzodiazepines en andere GABA agonisten dus valt op zich wel mee.
Yceman224 zei:
Of oxcycodon op de zwarte markt te koop is en of hij duur is, weet ik niet, maar dat zal wel zo zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb in Brugge wel eens Oxycodon van de zwarte markt gekocht en dit was zeker prijzig.
Yceman224 zei:
Maar de overstap naar heroïne?
Klik om te vergroten...
Wat mankeert er aan Diacetylmorfine/heroïne dat niet eveneens bij Oxycodon gebruik speelt?
Zelfmedicatie is vrijwel nooit een snugger idee natuurlijk maar los daar van.
Yceman224 zei:
Zo waren er mensen die in de nachtelijke uren wel 5 x onder een hete douche moesten gaan staan
Klik om te vergroten...
Wel luxe dat ze nog kunnen lopen dan, is tijdens benzodiazepine ontwenning lang niet altijd mogelijk.
Ik vraag mij ook af of een epileptische aanval van Diacetylmorfine/Oxycodon ontwenning überhaupt mogelijk is.

Naast ademhalingsstilstand door overdosering hebben Diacetylmorfine en Oxycodon eigenlijk helemaal geen fysieke risico's, moet je echt al belachelijke hoeveelheden consumeren wil dat uit de hand lopen. Topspul is het, zou helemaal feest wezen als het goedkoop onbeperkt beschikbaar zou wezen.

Soms zie je verhalen voorbij komen dat mensen een hele of zelf meerdere grammen Clonazolam in korte tijd achterover slaan, in vergelijking daarmee is opioide ontwenning toch eigenlijk maar een lachertje. Al die mensen die benzodiazepines gebruiken kunnen beter de overstap maken naar opioiden, er is los van mentale verslaving vrijwel geen enkele reden om die overstap niet te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."