Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom begint iemand aan heroïne?

Waarom begint iemand aan heroïne?

85 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketakoekjes zei:
Nou ja, over die E-nummers die in ons eten zitten zwijgen ze ook. Meestal wordt er geen onderzoek gedaan op lange termijn en weet men niet wat het effect zal zijn op het lichaam. Ken ook een gast die heel zijn leven bijna alle drugs van A tot Z heeft geprobeerd maar uiteindelijk tinittus heef gekregen door Pragabalin, iets wat de dokter je voorschrijft en veilig zou moeten zijn.
Klik om te vergroten...

E nummers zijn juist goedgekeurde Europese toevoegingen die geen gevaar opleveren voor de gezondheid. Laat u niks wijs maken door de linkse milueterroristen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is een goed plan!
Als wij nu eens veel méér mensen van deze materie op de hoogte zouden kunnen brengen.
En dan met zijn allen naar het Malieveld.
Of, beter nog, een referendum afdwingen !

We dwalen een beetje af, (de klimaat maffiosi) maar wat ik nog even wil toevoegen is wel dat ik mij mateloos erger aan alle waanzin die ons hierover in de maag wordt gesplitst.
Ik laat de details achterwege, maar laten we wel zijn.
Het klimaat verandert. Sowieso! Er komen absoluut weer ijstijden. We moeten alleen maar een beetje geduld hebben.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
E nummers zijn juist goedgekeurde Europese toevoegingen die geen gevaar opleveren voor de gezondheid. Laat u niks wijs maken door de linkse milueterroristen.
Klik om te vergroten...
Wat ben jij grappig zeg, zoals met drugs heb je met zulke stofjes ook langetermijnseffecten en die worden bijna nooit bestudeerd. Niet omdat 'Europa' ze heeft goedgekeurd dat er geen lekken in het systeem zijn, en dan moet je sowieso nooit vergeten dat het die mensen niet draait om de gezondheid van hun volk maar om het voordeel dat zij ermee hebben. Zolang niemand een link kan leggen tussen gezondheidsrisico's en deze stoffen gaan ze die sowieso niet van de markt afhalen, maar dan is de vraag wie bereid is om onderzoek te beginnen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Rivalrie
Ik deel de mening van ketakoekjes.

E-nummers zijn:

'Stoffen die worden toegevoegd aan levensmiddelen om de ''eigenschappen'' van die levensmiddelen ''verbeteren'' en die daarvoor zijn ''goedgekeurd'' door de Europese Unie'.

Als je daar over gaat nadenken dan blijkt dat wel een heel breed scala aan allerlei middelen te betreffen die vaak weinig met elkaar te maken hebben, behalve dat een producent vind dat die zijn product verbeteren, en dat de Eoropese Unie deze heeft goedgekeurd omdat er op een of andere manier bewezen is dat, en ja nu komt het: het gevaar voor de volksgezondheid te verwaarlozen is.

Wat stoppen ze dan in ons voedsel om het te 'verbeteren'? Vanalles. Van stofjes die de kleur veranderen, de smaak verbeteren (zo zit in een kippenboullonblokje geen kip maar komt de smaak voort uit het resultaat van een chemische reactie tussen 2 stoffen die helemaal niks met kip te maken hebben), stofjes die er voor zorgen dat een brood precies genoeg kneedbaar is om broden van te kneden ( L-cysteïne, goedkoopste manier om die te winnen is om die uit afgeknipt mensenhaar bij de kapper te extraheren zoals ze dat in China doen en ook wel naar ons land exporteren) en weet ik veel wat voor gekkigheid nog meer waarvan de producent denkt dat het hun product ten goede komt.

Dat keurmerk stelt geen reet voor, er wordt door de voedselindustrie gelobbyd als een gek om al die e-nummers er door te krijgen, onderzoeken worden gemanipuleerd en het hoeft toch niet perfect te zijn, als het gevaar voor de volksgezondheid maar te verwaarlozen is.

Dan de E-nummers zelf, er zitten inderdaad heel veel totaal onschuldige stoffen in die heel goed hun wek doen. Maar er zitten ook stoffen waar kinderen van gaan stuiteren als jewelste. En ook stoffen die BEWEZEN kankerverwekkend zijn, maar waarvan door onderzoeken is 'aangetoond' dat in de hoeveelheid waarmee de producenten het gebruiken wel meevalt en dus het gevaar te eh, te verwaarlozen is. En dan wat @ketakoekjes al zegt, lange termijneffecten hoeven niet onderzocht te worden, want anders duurt het 10 of 15 jaar langer voordat een nieuw aangebracht stofje mag worden gebruikt, en dat kan toch niet het geval zijn vind vooral de voedingsindustrie.

Zo schijnt het te zitten met de E-nummers. Bij 'verbeteren van voedingsmiddelen' moet het vooral zo goedkoop mogelijk om de voedselindustrie niet te veel te belasten, onze gezondheid komt dan toch wel op de tweede plaats zo lijkt het.

Smakelijk eten!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Overigens hebben verse producten dacht ik geen e-nummers, want je mag geen productverbeteraars toepassen op dat soort producten omdat ze dan toch wel bang zijn dat er producten die er al wat minder uitzien of al bedorven zijn worden opgekalfaterd, maar als het een samengesteld product is dan mogen ze wel worden ingezet. Of zoiets zat het. Als het in een zakkie of een pakkie zit dan moet je al gaan opletten in ieder geval, althans als je dat wil dan. Onder E-nummers zitten trouwens ook veel stoffen die de houdbaarheid van een product moeten verhogen.

edit;
totaal offtopic realiseer ik me nu lol. Sorry!
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fijn dat je het even duidelijk voor ze uitlegt @acht.zes :smirkcat:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."