Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreactie na hero shot

reactie na hero shot

163 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En toen kwam er die ene pil, althans de discussie daarover, die de naam kreeg van een bekende arts geloof ik, deze welgeleerde heer droeg de naam " Drion".
Onderwerp van die discussie was " kunnen, en mogen wij op enig moment wanneer iemand aangeeft " klaar te zijn met zijn of hasr leven" dit middel, dit medicijn verstrekken, of niet, zo ja, wat zijn dan de criteria daarvoor?
Een ware stormwind barstte los, want zó "er maar één eind aan maken" nee, dat kon echt niet...
Deze "pil van Drion" was met name bestemd voor ouden van dagen, die, allerlei kwalen, pijnen, ander ongemak vertoonden.
Voor bijvoorbeeld jeugdigen, of andere mensen, met nog te behandelen ziekten, was de verstrekking ervan sowieso een absolute no go...
En kijk eens, waar wij ons nú bevinden.
De situatie wordt als idioterie beschouwd door de landen om ons heen.
Want " doden is verboden".
In Italië bijvoorbeeld is actieve euthanasie absoluut onbespreekbaar.
Al ben je ver In de 90, blind en doof, het antwoord is en blijft "nee."
Het enige land wat liberaal denkt, en handelt, is Zwitserland .
Verder zijn er geen "voorstemmers" om ons heen.
Het is natuurlijk ook een wel heel lastig vraagstuk!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
@Roze Olifant
Maar je kan van tevoren toch nooit weten of jouw depressie blijvend is?

En dan vind ik het toch gewoonweg opgeven als je daar niet tegen wil vechten en voor zo'n uitweg kiest als de dood.
Klik om te vergroten...

Je kunt ook als kankerpatiënt in principe nooit zeker weten of er niet toch nog ineens een medicijn wordt uitgevonden dat je kan genezen. Er is sporadisch iemand genezen van een initieel terminale vorm van kanker (vergevorderde longkanker dacht ik) toen immunotherapie op de markt kwam. De kans is klein, maar het gebeurt.

Vind je een kankerpatiënt die uiteindelijk voor euthanasie kiest na een lange lijdensweg omdat hij/zij niet meer verder wil en geen uitkomst meer ziet ook een ‘opgever’ dan?

Ik snap dat er een nuanceverschil tussen die twee is voor de duidelijkheid (bij mentale problematiek is de prognose lastiger te bepalen) maar in grote lijnen is het hetzelfde.

En nog een keer: waarom moet ieder mens een vechter zijn? Wie heeft bepaald dat we voor dit leven moeten vechten en dat het ‘zwak’ is als iemand dat überhaupt helemaal niet (meer) wil? (Even los van mijn eigen mening hierover, deze vraag komt gewoon bij me op.)

* Edit: vergeet ook niet dat er mensen zijn die al vanaf kindertijd/jeugd tot ver in de volwassenheid met zware psychiatrische stoornissen kampen, bijv. vergaande hechtings/persoonlijkheidsproblematiek, ernstige psychotische stoornissen of depressieve stoornissen met een bijna structurele doodswens, ondanks behandeling. Die niets anders kennen dan dat. De kans dat zoiets je dan in bepaalde mate zal blijven achtervolgen tijdens de rest van het leven is groot, en ik kan me voorstellen dat er een moment komt waarop je het een keer niet meer kan opbrengen.

Maar ik vraag me wel een beetje af of dit topic de juiste plek is voor dit soort discussies... hopelijk is het niet storend voor TS, want dan moet dit misschien op een andere plaats.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een familielid van mij heeft na meer dan 50 jaar vechten tegen depressies en psychoses gekozen voor de dood. Onze hele familie heeft er vrede mee, we gunden hem zijn rust en zagen het niet als opgeven, hij had genoeg gevochten.

Ik durf te zeggen dat het egoïstisch was geweest van ons als we hadden gewild dat hij was blijven leven.
Het blijft ingewikkelde materie....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Roze Olifant
Sorry, maar ik vind je vergelijking een beetje bizar.

Ik heb hier gewoon een duidelijke mening over, deels gestoeld op eigen ervaring. Nergens heb ik het overigens over zwakke mensen.
Je kan vechten of berusten, en er zijn periodes in mijn leven geweest dat ik voor dat laatste heb gekozen. Voor zelfmoord heb ik nooit de ballen gehad, ik kan dat gewoonweg niet, en daar ben ik nu wel blij om.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@Roze Olifant
Sorry, maar ik vind je vergelijking een beetje bizar.

Ik heb hier gewoon een duidelijke mening over, deels gestoeld op eigen ervaring. Nergens heb ik het overigens over zwakke mensen.
Je kan vechten of berusten, en er zijn periodes in mijn leven geweest dat ik voor dat laatste heb gekozen. Voor zelfmoord heb ik nooit de ballen gehad, ik kan dat gewoonweg niet, en daar ben ik nu wel blij om.
Klik om te vergroten...

Waarom vind je de vergelijking zo bizar dan?

Ik ben de afgelopen maanden zelf depressief geweest en heb ook geen actieve zelfmoordintenties gehad. Maar dan kan ik nog wel begrip opbrengen voor mensen die dat wél hebben. Zij zijn mij niet. Ik kan niet in iemands anders hoofd, leven en verleden kijken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Roze Olifant
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij komt euthenasie bij kanker pas om de hoek kijken als de zaak echt uitzichtloos is, als iemand stervende is dus.

Ik heb nog nooit gehoord van dat er iemand die kanker heeft met een flinke overlevingskans dat die dan zegt van: 'laat maar zitten, ik heb er geen vertrouwen in dus doe me maar een spuitje'...

Maar goed, ik wordt er niet echt vrolijk van deze discussie dus mag die voortgezet worden zonder mij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Roze Olifant
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij komt euthenasie bij kanker pas om de hoek kijken als de zaak echt uitzichtloos is, als iemand stervende is dus.

Ik heb nog nooit gehoord van dat er iemand die kanker heeft met een flinke overlevingskans dat die dan zegt van: 'laat maar zitten, ik heb er geen vertrouwen in dus doe me maar een spuitje'...

Maar goed, ik wordt er niet echt vrolijk van deze discussie dus mag die voortgezet worden zonder mij.
Klik om te vergroten...

Dat probeer ik dus steeds te zeggen, dat een depressie (voor sommigen) op een bepaald moment dus ook onder een uitzichtloze situatie valt te scharen, omdat diegene ‘op gevochten’ is. Ik raak ook gefrustreerd van deze discussie, je lijkt totaal niet te (willen) begrijpen wat ik schrijf. Ik haak ook af bij deze.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Socialrealist zei:
Iemand maandenlang 3x per week ECT geven. Terwijl die persoon niet depressief of psychotisch is ect, echter alleen niet in staat om voor zichzelf op te komen.
Klik om te vergroten...
ECT als in Elektroshocktherapie?
Socialrealist zei:
"Ik krijg een prikje,dan ga ik slapen, en dan wordt ik weer wakker"
Klik om te vergroten...
In de eerste psychiatrische instellingen hadden ze marteltuigen zoals de draaikooi die dan aan twee elastieken zat. Dan lieten ze bijvoorbeeld iemand een paar duizend rondjes om zijn eigen as draaien om tot rust te komen. Op een gegeven moment kwam de hersendempers/verlammers ofwel antagonisten sterk in opkomst welke massaal werden toegepast om vervelende bejaarden en psychiatrisch patiënten plat te leggen.

Het is o.a. heel erg als reactie op misbruik van antagonisten dat ze benzodiazepines en SRI zijn gaan toepassen in de zorg. Tegenwoordig laait de discussie weer op over het verslavend en recreatief karakter van medicatie en neemt het gebruik van antagonisten weer sterk toe. Carl Jung die zelf ooit een psychose had heeft veel onderzoek gedaan naar het onderwerp van psychose en zich vrij fel uitgesproken tegen het gebruik van antipsychotica. Shulgin had zich dacht ik ook nog eens uitgesproken over het mentale verslavingsaspect dat de blijft houden. Het faciliteert zogezegd ook wel escapisme en dan heb je bijvoorbeeld het niet kunnen slapen zonder pilletje.

Tegenwoordig ligt de negatieve nadruk weer meer op verslavingsgevoelige medicatie en lijken antipsychotica en andere antagonisten weer in toenemende mate ingezet te worden in situaties waar mensenrechten en meer specifiek zelfbeschikking geschonden wordt. Het dilemma echter wel is dat mensen met een psychose vaak aardig paranoïde kunnen wezen en vaak wanneer dit terecht zou wezen weigeren antipsychotica te nemen.

Socialrealist zei:
Dit is allemaal heel zweeferig.
Ik ben een realist, ik geloof niet in God, hemel en hel.
Ik kan alleen niet ontkennen dat ik wel dingen heb mee gemaakt, spiritueel gezien. Ik kan het echter niet bewijzen.
Deze dingen, 23, de droom, mijn gevoel over mijn hele bestaan hier en wat mijn doel is, zijn wel erg toevallig bij elkaar.
Klik om te vergroten...
Joh, we hebben hier een voormalig aartsengel, een voormalig profeet of twee, nog een paar heilige superkrachten, van Mindless weten we nog altijd niet precies wat hij nou is. Ieder van hen gebrand is om de zoveelste apocalyps te voorkomen.
Naar betekenis van mijn naam ben ik de genadige zoon van de aarde en de ongelovige tweeling. Ik commandeer je in de naam van alles dat heilig is af te zien van deze ketterij en voortaan je gebeden naar mij te richten. Je bent hier geleid door het lot en zo moet het wezen.
Socialrealist zei:
Als de wereld eindigt, mogen mensen/zielen mee met dat licht. Er zullen ook zielen zijn die verdwaald zijn, niet weten hoe mee te gaan, en dan zou het mijn taak om deze mensen te begeleiden.
Klik om te vergroten...
Een cult oprichten heeft altijd al op mijn bucketlist gestaan in de hoop een stukje leegte in mijn leven in te vullen. Naar mijns inzien heeft geen enkele ziel hier enig idee wat we hier op de aarde doen en zijn we allemaal verdwaald. Als je alvast een mooi plaatsje zoekt in de natuur ter vestiging en begint met het verzamelen van een beetje stijlvolle witte gewaden mag je tot die tijd bij mij komen stage lopen.
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na bruine hero in eleboog kreeg ik een dikke hand
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je spuit geen groente in je elleboog.
Dus waarschijnlijk is het niet gezond:)
M
MissTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsja, hero...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is duidelijk een geval van het syndroom/fenomeen van Raynaud (google er maar eens op), ofwel een slechte bloedcirculatie/vernauwde vaten in handen of tenen. Kan o.a. een gevolg zijn van (langdurig) intraveneus drugsgebruik. Kende het vooral van stims en wist eigenlijk niet dat het ook bij opiaten kon optreden, maar blijkbaar dus wel.
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Dat is duidelijk een geval van het syndroom/fenomeen van Raynaud (google er maar eens op), ofwel een slechte bloedcirculatie/vernauwde vaten in handen of tenen. Kan o.a. een gevolg zijn van (langdurig) intraveneus drugsgebruik. Kende het vooral van stims en wist eigenlijk niet dat het ook bij opiaten kon optreden, maar blijkbaar dus wel.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik pas een week, maar vaak deze plek/ader die nu beurs/geïrriteerd is.
Ik had ook afgelopen week op die plek mijn stroombotje geraakt.
Ik heb verder niet veel keus qua aders.
Liggen diep, zijn dun en rollen weg.
Ik heb zo ie zo slechte bloedcirculatie- spataderen op mijn 30ste:rolleyes:.
Was het nog te warm was na het koken?
Te veel citroensap/druppels van de supermarkt gebruikt? Ik schoot nogal uit...
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iskra zei:
Je spuit geen groente in je elleboog.
Dus waarschijnlijk is het niet gezond:)
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk..?

Screenshot_20190726-042903_Firefox.jpg
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Socialrealist zei:
Ik gebruik pas een week, maar vaak deze plek/ader die nu beurs/geïrriteerd is.
Ik had ook afgelopen week op die plek mijn stroombotje geraakt.
Ik heb verder niet veel keus qua aders.
Liggen diep, zijn dun en rollen weg.
Ik heb zo ie zo slechte bloedcirculatie- spataderen op mijn 30ste:rolleyes:.
Was het nog te warm was na het koken?
Te veel citroensap/druppels van de supermarkt gebruikt? Ik schoot nogal uit...
Klik om te vergroten...

Ik zou het je niet durven vertellen, wat in jouw geval de exacte oorzaak is van het fenomeen. Ik heb er net even op zitten zoeken maar ik vind er ook zo snel niet echt veel informatie over i.c.m. heroïnegebruik. Helaas geen tijd momenteel om het uitgebreid uit te pluizen. Ik heb het zelf wel eens - weliswaar in mindere mate - gehad na wat teveel pep. Het lijkt iets waar de één gevoeliger is voor de ander. Bij stimulanten is het echter wat directer voor de hand liggend omdat die een vaatvernauwende werking hebben. Het is ook een bekend symptoom bij cocaïnegebruik. Heb je eerder dit soort klachten gehad, bij drugsgebruik of gewoon nuchter? Dan bedoel ik ook zaken zoals blauwe tenen, etc.

Pas je op? Als je dit soort verschijnselen na een week krijgt dan betekent het wellicht dat je een gevoelig cardiovasculair systeem hebt, wat je zelf ook al zegt m.b.t. je spataders. Sowieso is IV-gebruik van heroïne natuurlijk dramatisch slecht voor je, maar zo ver was je neem ik aan al... Ik weet niet wat je redenen zijn, maar stop nu het nog kan, of zoek hulp bij je problemen.

Sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
fenomeen van Raynaud
Klik om te vergroten...

Kan goed kloppen. Ik heb het ook. Ongeveer 25% van de NL bevolking heeft dit in meer of mindere mate. Ik heb er vooral in de winter erg last van met kou. Beide handen. Soms ook aan de tenen. Pijnlijk en vervelend maar een aanval duurt bij mij nooit langer als een half uurtje. En idd hebben uppers zoals speed daar wel invloed op. Ik heb tijdens drugs nog geen aanval gehad maar kan wel lichte tinteling krijgen, soort voorteken, alleen heeft het nooit doorgezet tijdens gebruik.
Wat dit te maken heeft met Hero weet ik niet.
Ik zou idd nog proberen te stoppen nu je nog maar kort hiermee bezig bent. Sterkte!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Kan goed kloppen. Ik heb het ook. Ongeveer 25% van de NL bevolking heeft dit in meer of mindere mate. Ik heb er vooral in de winter erg last van met kou. Beide handen. Soms ook aan de tenen. Pijnlijk en vervelend maar een aanval duurt bij mij nooit langer als een half uurtje. En idd hebben uppers zoals speed daar wel invloed op. Ik heb tijdens drugs nog geen aanval gehad maar kan wel lichte tinteling krijgen, soort voorteken, alleen heeft het nooit doorgezet tijdens gebruik.
Wat dit te maken heeft met Hero weet ik niet.
Ik zou idd nog proberen te stoppen nu je nog maar kort hiermee bezig bent. Sterkte!
Klik om te vergroten...

Fijn dat het bij jou niet heel erg veel verergert door speed tot nu toe. Het komt inderdaad bij veel mensen voor, en is principe meestal een onschuldig symptoom wanneer het niet drugsgerelateerd is, gelukkig. :)

Bij mij wisselen dit soort symptomen ook per type stim. Ik word van MDMA bijvoorbeeld alleen bleek, terwijl ik van speed daarnaast ook vaak een vlekkerige huid krijg met soms blauwe tenen of Raynaud’s fenomeen-achtige verschijnselen. Toen het de eerste keer optrad schrok ik er wel van. Helpt wel om niet te hoog te doseren, dan is het aanzienlijk minder of afwezig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Fijn dat het bij jou niet heel erg veel verergert door speed tot nu toe. Het komt inderdaad bij veel mensen voor, en is principe meestal een onschuldig symptoom wanneer het niet drugsgerelateerd is, gelukkig. :)

Bij mij wisselen dit soort symptomen ook per type stim. Ik word van MDMA bijvoorbeeld alleen bleek, terwijl ik van speed daarnaast ook vaak een vlekkerige huid krijg met soms blauwe tenen of Raynaud’s fenomeen-achtige verschijnselen. Toen het de eerste keer optrad schrok ik er wel van. Helpt wel om niet te hoog te doseren, dan is het aanzienlijk minder of afwezig.
Klik om te vergroten...
Ja een tikke blauwe vingers/tenen heb ik ook een keer gehad van speed. Maar idd niet meer als dat gelukkig. Een aanval is echt wel pijnlijk hoor soms. Gelukkig duurt het nooit lang! Fles open draaien, iets kleins vastpakken is er dan niet bij!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ja een tikke blauwe vingers/tenen heb ik ook een keer gehad van speed. Maar idd niet meer als dat gelukkig. Een aanval is echt wel pijnlijk hoor soms. Gelukkig duurt het nooit lang! Fles open draaien, iets kleins vastpakken is er dan niet bij!
Klik om te vergroten...

Au, klinkt naar! Ik heb zelf nooit een pijnlijke versie ervan gehad, maar het is wel bekend dat het zeer kan doen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Au, klinkt naar! Ik heb zelf nooit een pijnlijke versie ervan gehad, maar het is wel bekend dat het zeer kan doen.
Klik om te vergroten...
Het went na 20 jaar hahahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."