Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreactie na hero shot

reactie na hero shot

163 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Depressie is niet ongeneeslijk.

Depressief, angststoornis, psychose, depersonalisatie en de realisatie en ook nog 2 burnouts heb ik gehad, en momenteel heb ik nergens last van.

Zware tijd gehad dus maar opgeven is nooit een optie geweest.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Zware tijd gehad dus maar opgeven is nooit een optie geweest.
Klik om te vergroten...

'Jouw leven' met alle kansen en hoop opgeven bedoel je denk ik. Dat begrijp ik. Heb ook zware tijden gehad en niet opgegeven. Toch heeft door dat hele proces gaan, mij veranderd. Ik kijk nu luchtiger naar sommige delen van het leven en zwaarder naar andere. Veel dromen en verwachtingen heb ik moeten bijstellen. Ik moest wel. Is een andere discussie.

@Socialrealist
Voor jou is het anders, toch? Ik kan me voorstellen dat iemand of mensen in alle helderheid hun leven of het leven wat nog moet komen, niet (meer) willen. Er klaar mee zijn. Geen hoop meer hebben. Als iemand dat wilt zonder dat hij/zij een depressie heeft of wat dan ook, zou voor mij rationeel niet heel moeilijk zijn te begrijpen. Is emotioneel wel moeilijk geef ik toe. Zeker als het je naaste is of je kind. Vraag me regelmatig af hoe 'wij' onszelf elke dag min of meer voor de gek houden. Deze wereld is in veel opzichten een kutwereld te noemen, ook al hebben we het hier in NL relatief goed. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik vind ook dat we vrij in onze keuze zouden mogen zijn om er een eind aan te maken. Daarvoor een pil kunnen kopen. Jaren geleden was er discussie over zo'n pil bij 75+ ouderen met voltooid leven; de pil van Drion. Uit een peiling toen bleek dat vele ouderen wilden dat zo'n pil legaal te verkrijgen was. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pil_van_Drion Waarom alleen bij ouderen? Kan een jonger iemand niet levensmoe zijn?

Ik heb niet alles gelezen. Is toestemming krijgen via euthanasie een soort erkenning voor je? Ook naar je familie toe? Wat als je het niet krijgt?
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Socialrealist zei:
Ik ga niet het risico nemen om psychotische te worden.
Nu niet, nooit.
In de tijd dat ik nog leef wil ik mijn leven kunnen lijden zoals nu, en om kunnen gaan met de problemen die ik heb. Een psychose helpt natuurlijk helemaal niet.
Ik heb het einde niet in vizier.
Ik ben voorlopig niks van plan.

Ik wordt het stigma echt beu.
Het zit tussen je oren dus heb je geen recht op euthanasie.
Ik heb geen lichaamelijke ziekte zoals kanker.
Depressie is dodelijk en ongeneeslijk.
Depressie zorgt ervoor dat je zelfmoord pleegt.
Dus het zeker net zo dodelijk als kanker.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat psychisch lijden ook een legitieme reden kan zijn voor euthenasie. Maar het is niet heel gek dat mensen meer kunnen voorstellen bij iemand die dood wil wegens ongeneeselijke botkanker waarbij fentanyl zelfs niet meer helpt.

Je kunt helaas niet alles hebben. Is het niet voldoende dat je het voor jezelf begrijpt?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Dat is simpelweg niet waar. Je kunt uit een depressie komen, maar dat moet je dan wel willen.
Klik om te vergroten...

Dit is ook niet waar. Niet iedereen kan uit een depressie komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."