Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreactie na hero shot

reactie na hero shot

163 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Socialrealist zei:
Ik wil hier dolgraag op reageren,maar wil eerst weten hoe jij denkt over " het einde der tijden" , wanneer de wereld tot zijn eind komt, mensheid en hoe.

Want mijn antwoord is; ik kom niet terug. Ik ben klaar.
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat je daadwerkelijk klaar bent. Anders zou je niet deze post plaatsen. Wat in mijn optiek heel goed is dat je dit doet. Ik denk dat veel mensen begrip kunnen tonen voor je situatie, maar uit het leven stappen is zelden een oplossing.

Wellicht door meer te delen zul je van gedachten kunnen veranderen???
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
AphexTwin zei:
Mijn ervaring is idd dat psychedelica zeker bepaalde poortjes kunnen openen. Eens die poortjes open staan, is het natuurlijk aan jezelf om er verder wat mee te doen, of net niet.

@Socialrealist
Uiteraard wil jij voor jezelf, in jouw specifieke situatie, de beste keuze maken, want een keuze die heb je altijd. Maar besef wel, als je ervoor kiest om werkelijk heen te gaan, dat je nooit ofte nimmer nog een nieuwe kans op prachtige ervaringen krijgt die het leven óók biedt.
Klik om te vergroten...

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het effect op iemand met zo'n wens.
Ik denk alleen dat het ego zoiets kan willen, want het pure zelf wil niks en is uiteindelijk alleen maar liefde.

Het gevoelsmatige inzicht tijdens een ego dood kan verhelderend zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeiendag toch...Dit topic is toch nu een topic geworden, dat ik als één van de allerzwaarste beschouw, wat ik ooit niet alleen op df, maar waar dan ook, gelezen heb.
Euthanasie alleen is zwaar maar dan ook de worsteling van een persoon daarmee, tjaaa.
Als we strikt de wetgeving hierover zouden volgen, wel, dan heeft de TS een probleem.
Want , zuiver en alleen het " klaar zijn met je leven, is niet voldoende.
Er zijn veel zwaarder criteria voor om deze wens vervuld te krijgen.
Of dat juist is, dit laat ik even terzijde.
We lezen verder over het hiernamaals.
Persoonlijk geloof ik er niet in.
Je leeft maar 1 x !!
Als het over is, dan is het over . Fini!
Ik ga hier van uit, omdat ik enkele kameraden verloren heb, met wie ik de afspraak had, dat zij, als waren zij "elders ", zij mij enig teken daarvan zouden hebben gegeven.
Dit is nooit gebeurd.
Ik denk dat de discussie over euthanasie, wanneer wel, of juist niet, veel meer zin heeft.
Er zijn zoveel landen, waar euthanasie absoluut onbespreekbaar is, al ben je 100, of in coma, en laten we gelovigen niet vergeten! Hier is veel werk te verrichten....
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iskra zei:
Je spuit geen groente in je elleboog.
Dus waarschijnlijk is het niet gezond:)
Klik om te vergroten...
Denk niet dat je beter weg komt met groentjes spuiten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
We lezen verder over het hiernamaals.
Persoonlijk geloof ik er niet in.
Je leeft maar 1 x !!
Als het over is, dan is het over . Fini!
Klik om te vergroten...
Dit is een soort hiernamaals. Eerst waren we niet, nu wel.

Maar heeft het 'hiernamaals' enige betekenis? Wellicht alleen vanuit ons standpunt nu. Wanneer je er eenmaal zou komen zal dat het nu voor je zijn, ben je dit alles waarschijnlijk vergeten en fantaseer je weer een nieuw hiernamaals. Feit is dat je in je eigen subjectieve ervaring nooit uit het nu zult/kunt ontsnappen. De vraag is, maken we het nu tot onze gevangenis of berusten we er in.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Socialrealist zei:
Hallo,

Heb je de tijd genomen de rest te lezen, of gaat deze reactie enkel over het 1ste bericht, mijn vraag over mijn hand?
Want dat kwam door heroïne, dat is drugs.
Klik om te vergroten...
Ja sorry had alleen je vraag over je hand gelezen :P
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
Ja sorry had alleen je vraag over je hand gelezen :P
Klik om te vergroten...
:wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan met de beste bedoelingen de " reden om te vertrekken " zoals de TS deze verwoord heeft, op een logische manier denkende, plaatsen.
Hier spelen twee zaken.
Allereerst een doodswens, eea te realiseren, met een euthanasie volgens de regels, die er daarvoor zijn, daarbij extra een soort van goedkeuring door de familie.
Hij zit in een traject, maar, zijn familie werkt dus niet bepaald mee, en, zo als de regels voor euthanasie nu zijn, is volgens mij de kans op honorering zeer, zeer klein.
Dit, domweg omdat simpelweg " ik ben klaar met mijn leven" niet zal worden gehonoreerd
Als Dit wel zo zou zijn wel, we zouden een enorme toestroom van mensen krijgen die allemaal " klaar" zijn, en allemaal een zachte dood willen.
Dit kan gewoon niet..
Ten tweede lees ik een bepaalde visie over de zin der levens, waar ik mijzelf niet zou kunnen verenigen.
Zaken over het hiernamaals, to be, or not to be, ik kan er niets mee.
Ik ben benieuwd hoe deze kwestie zich verder ontwikkelen zal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze laatste zinnen maken dat ik er geen goed antwoord op kan geven.
Depressie? Ik ken het.
Moeite hebben met laat ik zeggen basale dingen doen, zoals boodschappen doen?
Ook dit ken ik. Meerdere malen in die tijd een gevulde winkelwagen ineens laten staan, en de winkel uitvluchten. Ken ik óók.
Het leven is hard, zeiden wij altijd in de kroeg bij het volgende glas bier...
Nu lees ik, dat je in d er 30 bent, in de kracht van je leven, en je wilt niet verder.
En nu ga je van een tweetal (Op zijn minst) Artsen verlangen, dat zij tegen hun eed in zullen gaan, en iemand in zijn beste jaren, behulpzaam zullen zijn bij een zachte dood?
Is deze vraag in deze omstandigheden eigenlijk wél juist, om dat aan die artsen te kunnen vragen?
Sowieso doet lang niet elke arts eraan mee, al is er aan alle criteria voldaan..
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit haast niet mag worden verlangd.
En dan die heroïne.
Waar past dat nu in je verhaal, om die zachte dood volgens de regels gedaan te krijgen?
Dat is sowieso geen goed middel.
Als je pech hebt, dan blijf je als kasplantje nog jaaaaren wachten op de verlossing, want, heb je het net niet sterk genoeg of te weinig van ingenomen, dan lig je daar dus.
Weg te teren.
Dus, laat dat spul nou maar liggen, en ga als je wilt doorzetten , verder met het traject.
Ik weet wel, dat in zeer uitzonderlijke gevallen er euthanasie op psychiatrische gronden, mogelijk is, maar de criteria daarvoor zijn nog een stuk uitgebreider, dan de "gewone".
Ik respecteer jouw wens, dat wel, want uk kan geen oordeel geven over deze heikele kwestie omdat ik niet alle feiten en omstandigheden ken.
Dat hoeft natuurlijk ook niet, en eigenlijk wil ik deze ook niet weten.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen :
Sterkte met het traject en bezint eer ge begint.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Depressie? Ik ken het.
Moeite hebben met laat ik zeggen basale dingen doen, zoals boodschappen doen?
Ook dit ken ik. Meerdere malen in die tijd een gevulde winkelwagen ineens laten staan, en de winkel uitvluchten. Ken ik óók.
Het leven is hard, zeiden wij altijd in de kroeg bij het volgende glas bier...
Klik om te vergroten...
Social anxiety wordt dit ook wel genoemd. Ik ken het, ik had het en in bepaalde mate heb ik het nog steeds. Ik ben er maar al te bekend mee. Maar het is niet het leven dat mij altijd maar moet hebben. Het zijn niet de mensen in de supermarkt die me het zo lastig maken. Het is mij. Het probleem ligt bij mij. Er is niets mis in (bijvoorbeeld) de supermarkt. Het is hoe die impulsen in mij binnen komen/worden geïnterpreteerd.

Legio Patria Nostra zei:
Nu lees ik, dat je in d er 30 bent, in de kracht van je leven, en je wilt niet verder.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik altijd maar een nietszeggende uitspraak 'in de kracht van je leven'. Hoezo in de kracht van je leven? Is dat een universeel gegeven dat je in de kracht van je leven bent in je twintiger of dertiger jaren? Mijn complete twintiger jaren stonden in het teken van ziekte, depressie, fysieke en geestelijke kwalen. Nu ben ik mid 30 en ben ik in een veel betere staat. En ik ben van plan om in mijn veertiger jaren nog gezonder, sterker, kalmer, etc. te zijn en ik ga dat waarmaken ook. Sommigen zijn trouwens in hun 60, 70, 80'er jaren in de kracht van hun leven.


Ben het verder helemaal met je eens dat TS de heroïne beter kan laten liggen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Socialrealist

(hoopt dat hij nog terugkomt)

Ik ben het er niet mee ens dat je 'klaar' bent als je in het leven staat zoals jij dat doet. Naar mijn mening ben je dan pas net begonnen, een hoop opstakels om te overwinnen nog.

Je bent trouwens nooit klaar, ieder mens blijft zich doorontwikkelen, of daar net voor, als je de pech hbt geestelijk af te takelen.

Het zien van nummer 23 is nog een nawee vanuit je psychose lijkt me. We zien elke dag duizenden nummers en als je er op 1 gaat letten dan zie je die heel vaak ja. Zo is mijn bijnaam hier dus 8.6 en ik zie zowel 8.6 als 86 heel vaak omdat ik daar nou eenmaal binding mee heb terwijl andere getallen mij dus niet op vallen.

Supernova's zijn trouwens vrij veel voorkomend, de eerste opgetekende in de mensheid was in het jaar 185. En zeer waarschijnlijk ook in het jaar 369, 386, 437, 827 en 902. Die uit 1006 is redelijk beroemd, het helderste object aan de hemel waarvan verslag werd gedaan, de lichtkracht bedroeg een kwart van de maan en was heel dichtbij, op maar 7,100 lichtjaar van de aarde (De dichtsbijzijnde ster nu staat op 4,242 lichtjaar) en we hebben die gewoon overleefd. die van 1054 was ook heel helder (was overdag te zien) en die van 1572, 1604 en 1941 mochten er ook wezen. Dan komt de tijd dat we steeds beter het heelal kunnen afspeuren en blijkt neemt het aantal waargenomen supernova's echt enorm toe en zien we ook die op heel grote afstand staan.

Op zich kan een supernova die heel dichtbij staat al het leven op aarde vernietigen, maar momenteel zijn er geen kandidaten die dat voor elkaar zouden kunnen krijgen.

Ik hoop dat je je hiermee realiseert dat er niks aan de hand is en dat je jezelf gewoonweg op stang zit te jagen en daarmee de kwaliteit van je eigen leven aantast met wellicht een doodswens als gevolg.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi gezegd
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@Socialrealist

(hoopt dat hij nog terugkomt)

Ik ben het er niet mee ens dat je 'klaar' bent als je in het leven staat zoals jij dat doet. Naar mijn mening ben je dan pas net begonnen, een hoop opstakels om te overwinnen nog.

Je bent trouwens nooit klaar, ieder mens blijft zich doorontwikkelen, of daar net voor, als je de pech hbt geestelijk af te takelen.

Het zien van nummer 23 is nog een nawee vanuit je psychose lijkt me. We zien elke dag duizenden nummers en als je er op 1 gaat letten dan zie je die heel vaak ja. Zo is mijn bijnaam hier dus 8.6 en ik zie zowel 8.6 als 86 heel vaak omdat ik daar nou eenmaal binding mee heb terwijl andere getallen mij dus niet op vallen.

Supernova's zijn trouwens vrij veel voorkomend, de eerste opgetekende in de mensheid was in het jaar 185. En zeer waarschijnlijk ook in het jaar 369, 386, 437, 827 en 902. Die uit 1006 is redelijk beroemd, het helderste object aan de hemel waarvan verslag werd gedaan, de lichtkracht bedroeg een kwart van de maan en was heel dichtbij, op maar 7,100 lichtjaar van de aarde (De dichtsbijzijnde ster nu staat op 4,242 lichtjaar) en we hebben die gewoon overleefd. die van 1054 was ook heel helder (was overdag te zien) en die van 1572, 1604 en 1941 mochten er ook wezen. Dan komt de tijd dat we steeds beter het heelal kunnen afspeuren en blijkt neemt het aantal waargenomen supernova's echt enorm toe en zien we ook die op heel grote afstand staan.

Op zich kan een supernova die heel dichtbij staat al het leven op aarde vernietigen, maar momenteel zijn er geen kandidaten die dat voor elkaar zouden kunnen krijgen.

Ik hoop dat je je hiermee realiseert dat er niks aan de hand is en dat je jezelf gewoonweg op stang zit te jagen en daarmee de kwaliteit van je eigen leven aantast met wellicht een doodswens als gevolg.
Klik om te vergroten...
Sinds ik jou wat vaker spreek, zie ik zelfs vaker het getal 8.6. Hiervoor nooit gezien of opgevallen :).

.

Het is een teken!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik denk dat het ego dat we hier hebben op aarde ons niet alleen verhinderd bevrijding te vinden, maar ook functioneert als een soort demper om prikkels tegen te houden.
Klik om te vergroten...
Beetje de psychoanalyse er bij nemende heb je dus het superego dat vaak gericht is op controle uitoefenen, het ID dat eerder impulsief en instinctief is. En dan heb je de cliché spirituele stroming die stelt dat als je je aardse verlangens aan de kant kan schuiven (ofwel de instinctieve impulsen van het onderbewuste ID) dat je dan verlichting kunt vinden. Gewoon even ter duidelijkheid hoor, denk niet dat ik het jou hoef te vertellen.

Ik heb het wel eens genoemd maar als je het op die manier bekijkt voelt het deel van verlichting voor mij vrij nihilistisch aan. Het idee van het ontdoen van aardse verlangen lijkt zich te fixeren op het verrijken van aardse verlangen waarbij het instinctief handelen (angst, hebzucht, overlevingsdrang) hetgeen lijkt te zijn wat men wil afschudden.

Mindless zei:
En ik denk dat dat in het hiernamaals wegvalt en je alles rauw - zonder buffer - op je dak krijgt. Dat zou een goede reden zijn om te reïncarneren. Ik ben niet helemaal overtuigd dat we door simpelweg dood te gaan eeuwige rust krijgen. Sure, je lichaam gaat dood. Maar betekent dat dat alles wat je weggestopt hebt in je onderbewuste zomaar weg is? Ik denk het niet.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Vaak wordt ook gezegd dat we eeuwig kunnen rusten wanneer we dood zijn, maar is dat zo? We zijn hier nu toch ook?
Klik om te vergroten...
Er zijn (vaak wat Oosterse) stromingen die geloven dat de doden pas kunnen rusten zodra hun ondragelijk werelds lijden wordt ontdaan die hen ketend aan de aarde. Toen ik zo'n 3x ging holen op dissociatieven en mijn lichaam compleet verlamd raakte terwijl mij hersenfucties en ademhaling actief bleven. Dat ervoer ik als het hiernamaals, ultieme rust en ultieme objectiviteit waarom emotioneel geladen associaties niet meer bestonden. En deze ervaringen waren 'hemels' maar zodra ik weer zogezegd rustig neer daalde op aarde had ik daar geen enkel probleem mee, het was goed en ik ervoer een sterk gevoel berusting.
Mindless zei:
En ik denk dat dat in het hiernamaals wegvalt en je alles rauw - zonder buffer - op je dak krijgt
Klik om te vergroten...
De manier waarop ik het zie is alles een, het universum is een groot levend geheel met een gezamenlijk bewustzijn waar wij onderdeel van zijn. De gedachte dat een geest zou kunnen reïncarneren in de wereld van de levende vanwege ondragelijk lijden in het hiernamaals klinkt voor mij als een straf en ik geloof niet in externe motivatie in algemene zin. Ik geloof wel dat ellende, verdriet en trauma nooit gebonden is aan een enkel persoon en dat de acties of het lijden van een individu invloed heeft op iedereen die tot die persoon staan.

Ik noemde recent eens tegen je dat ik geloof dat moreel handelen in onze natuur ligt en voort komt uit praktisch handelen. Veel mensen zullen problemen hebben met deze zienswijze vanwege 'de gruwelijke dingen die sommige mensen soms doen en mee weg lijken te komen'. Dat er monsters rond lopen en ongestraft weg kunnen komen hiermee zodra ze dood zijn. Onbestraft zelfcentrisch destructief gedrag dat de tendens van een agressieve kankertumor heeft is iets dat veel mensen in vuur en vlam kan zetten.

Ik geloof eerder dat het handelen van een individu ook invloed heeft op zijn familie, vrienden en vriendinnen en zelfs nog veel breder dan dat. En dat hier vaak een gebrek aan algemeen inzicht en meer specifiek lange termijn redeneringsvermogen ontbreekt. Wanneer iemand ongerechtvaardigd handelt met dodelijke gevolgen, ik denk dat vroeg of laat bijvoorbeeld de kans groot is dat de familie van die persoon het op minder plezierige wijze mag bekopen. Maar die gevolgen zijn dan natuurlijk niet exclusief aan.

Daarin tegen, als een scholier zijn of haar school overhoop schiet die ook grotendeels veroorzaakt kan worden door het leed dat bovenop deze persoon gelegd kan worden door de mensen om hem of haar heen. Zulke extreme willekeurige uitingen van agressie vallen nooit goed te praten maar dat personen hiertoe in staat zijn getuigd vaak ook van zeer extreem lijden veroorzaakt door de context van die persoon.

De natuur is een balans en als een organisme niet in staat is om in harmonie samen te leven met de natuur en meer specifiek andere organismen zal deze door zijn omgeving inert worden gemaakt en uit het systeem verwijdert worden. Meer extreme biologen zullen zelfs stellen dat organismen zonder potentieel zichzelf zullen vernietigen. Met andere woorden, in de natuur wordt actie altijd opgevolgd met reactie en zal natuurlijke selectie deze relatief snel verwijderen. De snelheid waarmee dit gebeurd kan verschillen naar mate hoe aangetast/ziek het balans is, maar het zal altijd streven naar balans. Ik geloof zogezegd wel in een stukje Karma.

Stukje concretisering van eerste gedachten die opkomen, ik ben altijd geïnteresseerd naar ander perspectief. Vanuit een referentiepunt is het immers sterker voortbouwen op verdere gedachten concretisering. Mijn gedachten en perspectief staan zogezegd hopelijk niet gezet in steen.
Mindless zei:
Mijn complete twintiger jaren stonden in het teken van ziekte, depressie, fysieke en geestelijke kwalen. Nu ben ik mid 30 en ben ik in een veel betere staat. En ik ben van plan om in mijn veertiger jaren nog gezonder, sterker, kalmer, etc. te zijn en ik ga dat waarmaken ook.
Klik om te vergroten...
Ik ben wat jonger maar ervaar in grote lijnen een soortgelijke tendens en hoop mij hier ook bewust en constructief bezig mee blijven te houden. Mooi voornemen in ieder geval.
Mindless zei:
Alsnog, de inzet is hoog en het is in het belang van ons allen om deze wereld niet te (blijven) verwoesten.
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens, ik geloof echter wel dat het goed zal komen, maar ik ben het er ook absoluut over eens dat dit niet vanzelf zal gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Ik heb het wel eens genoemd maar als je het op die manier bekijkt voelt het deel van verlichting voor mij vrij nihilistisch aan. Het idee van het ontdoen van aardse verlangen lijkt zich te fixeren op het verrijken van aardse verlangen waarbij het instinctief handelen (angst, hebzucht, overlevingsdrang) hetgeen lijkt te zijn wat men wil afschudden.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je bedoeld, al denk ik niet dat verlichting inhoudt dat er geen aardse verlangens meer mogen zijn. Je kunt dan immers net zo goed een steen zijn. Een verlicht of bevrijdt iemand ervaart denk ik de normale menselijke gedachten en emoties, maar wordt er niet door gebonden. Alles komt en gaat en kan gewaardeerd worden voor wat het is, maar ze hebben geen betrekking meer op 'iemand'. Verlichting is denk ik ook niet iets speciaals. Het is al onze natuurlijke aard, maar daar bovenop zitten "normaal" talloze lagen van identificatie.

Jmths zei:
Er zijn (vaak wat Oosterse) stromingen die geloven dat de doden pas kunnen rusten zodra hun ondragelijk werelds lijden wordt ontdaan die hen ketend aan de aarde. Toen ik zo'n 3x ging holen op dissociatieven en mijn lichaam compleet verlamd raakte terwijl mij hersenfucties en ademhaling actief bleven. Dat ervoer ik als het hiernamaals, ultieme rust en ultieme objectiviteit waarom emotioneel geladen associaties niet meer bestonden. En deze ervaringen waren 'hemels' maar zodra ik weer zogezegd rustig neer daalde op aarde had ik daar geen enkel probleem mee, het was goed en ik ervoer een sterk gevoel berusting.
Klik om te vergroten...
Hierom geloof ik niet echt in een hiernamaals als een soort definitieve "plek" waar je terecht komt. De ultieme rust die je ervoer was alsnog een ervaring die over ging, maar het oké zijn met weer terugkomen op aarde, dat is denk ik waar de echte eeuwige rust is te vinden. Het vermogen om oké te zijn in elke situatie. Om de Zen te behouden. Het is een minder spectaculaire, maar diepere vrede. Een vrede die je niet echt kunt verliezen (ook al lijkt dat soms zo).

Jmths zei:
De manier waarop ik het zie is alles een, het universum is een groot levend geheel met een gezamenlijk bewustzijn waar wij onderdeel van zijn. De gedachte dat een geest zou kunnen reïncarneren in de wereld van de levende vanwege ondragelijk lijden in het hiernamaals klinkt voor mij als een straf en ik geloof niet in externe motivatie in algemene zin. Ik geloof wel dat ellende, verdriet en trauma nooit gebonden is aan een enkel persoon en dat de acties of het lijden van een individu invloed heeft op iedereen die tot die persoon staan.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat het een straf is. Het universum is denk ik absoluut onpersoonlijk. Onze relatie ermee is intiemer dan intiem, maar alsnog compleet onpersoonlijk. Het universum neemt geen wraak op ons door middel van straf, dat is iets wat wij mensen (ego's) doen. Karma wordt denk ik vaak niet goed begrepen omdat we vaak zo persoonlijk denken. Wij dragen in onze "ziel" (om het zo maar te zeggen) denk ik onze karma mee. Om terug te keren naar "God" (om het zo maar te zeggen :wink: ) moet deze karma opgeheven worden. De energie moet weer in balans komen, wat imo een compleet onpersoonlijk en automatisch proces is. Wij kunnen het echter wel verhinderen door weerstand te bieden tegen van alles. Je kunt op die manier denk ik met meer karmische bagage deze aarde verlaten dan dat je had toen je hier kwam.

Dat ons leed gedeeld wordt met anderen klopt denk ik helemaal. Onze pijn is uiteindelijk de pijn van de mensheid. Alsook, alles wat we doen en de intenties die we hebben, hebben denk ik een soort 'wave' effect op alles om ons heen. The butterfly effect. :)

Jmths zei:
Ik noemde recent eens tegen je dat ik geloof dat moreel handelen in onze natuur ligt en voort komt uit praktisch handelen. Veel mensen zullen problemen hebben met deze zienswijze vanwege 'de gruwelijke dingen die sommige mensen soms doen en mee weg lijken te komen'. Dat er monsters rond lopen en ongestraft weg kunnen komen hiermee zodra ze dood zijn. Onbestraft zelfcentrisch destructief gedrag dat de tendens van een agressieve kankertumor heeft is iets dat veel mensen in vuur en vlam kan zetten.
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat we allemaal ooit terug moeten keren naar puur Zijn, de onaangetaste pure onschuldige essentie en de bron van alle leven. Alle corruptie zal in dat proces weggebrand worden. Alles wat een ander is aangedaan zal zo gevoeld worden. Wellicht zijn ook wij in vorige levens die monsters geweest of zelfs in bepaalde mate in dit leven. Maar wederom: het is allemaal onpersoonlijk. Het is slechts energie. Maar omdat we het allemaal zo persoonlijk maken, lijden we in extreme mate.

Jmths zei:
De natuur is een balans en als een organisme niet in staat is om in harmonie samen te leven met de natuur en meer specifiek andere organismen zal deze door zijn omgeving inert worden gemaakt en uit het systeem verwijdert worden. Meer extreme biologen zullen zelfs stellen dat organismen zonder potentieel zichzelf zullen vernietigen. Met andere woorden, in de natuur wordt actie altijd opgevolgd met reactie en zal natuurlijke selectie deze relatief snel verwijderen. De snelheid waarmee dit gebeurd kan verschillen naar mate hoe aangetast/ziek het balans is, maar het zal altijd streven naar balans. Ik geloof zogezegd wel in een stukje Karma.
Klik om te vergroten...
De natuur is zeker een balans, helemaal mee eens. :)

Jmths zei:
Stukje concretisering van eerste gedachten die opkomen, ik ben altijd geïnteresseerd naar ander perspectief. Vanuit een referentiepunt is het immers sterker voortbouwen op verdere gedachten concretisering. Mijn gedachten en perspectief staan zogezegd hopelijk niet gezet in steen.
Klik om te vergroten...
Zeker, hetzelfde geldt voor mij. Altijd interessant om jouw posts te lezen. :)

Jmths zei:
Ik ben wat jonger maar ervaar in grote lijnen een soortgelijke tendens en hoop mij hier ook bewust en constructief bezig mee blijven te houden. Mooi voornemen in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Goed te horen dat jij ook uit dat dal gekropen bent/aan het kruipen bent! We zijn (mede-)creators van onze werkelijkheid, dus waarom niet een positief voornemen. :grin:

Jmths zei:
Ik ben het met je eens, ik geloof echter wel dat het goed zal komen, maar ik ben het er ook absoluut over eens dat dit niet vanzelf zal gaan.
Klik om te vergroten...
Ik geloof ook dat het goed zal komen, maar dan meer in de zin van dat het uiteindelijk altijd goed is aangezien onze essentie alreeds en eeuwig bevrijdt is. Dat betekent niet dat het deel van ons dat in deze wereld is de aarde niet tot een complete hel kan maken (door het vergeten van de essentie). En zoals het nu lijkt, lijkt alles erop te duiden dat we hard op weg zijn hel op aarde te creëren. Wij zullen zelf hemel op aarde moeten brengen, falen we daarin dan zijn de consequenties en het immense lijden niet te overzien.


Mocht @Socialrealist niet willen dat we hier zo uitgebreid zitten te typen in zijn topic, dan is het misschien wel beter om een eventuele verdere conversatie ergens anders voort te zetten(?)
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik begrijp wat je bedoeld, al denk ik niet dat verlichting inhoudt dat er geen aardse verlangens meer mogen zijn. Je kunt dan immers net zo goed een steen zijn. Een verlicht of bevrijdt iemand ervaart denk ik de normale menselijke gedachten en emoties, maar wordt er niet door gebonden. Alles komt en gaat en kan gewaardeerd worden voor wat het is, maar ze hebben geen betrekking meer op 'iemand'. Verlichting is denk ik ook niet iets speciaals. Het is al onze natuurlijke aard, maar daar bovenop zitten "normaal" talloze lagen van identificatie.


Hierom geloof ik niet echt in een hiernamaals als een soort definitieve "plek" waar je terecht komt. De ultieme rust die je ervoer was alsnog een ervaring die over ging, maar het oké zijn met weer terugkomen op aarde, dat is denk ik waar de echte eeuwige rust is te vinden. Het vermogen om oké te zijn in elke situatie. Om de Zen te behouden. Het is een minder spectaculaire, maar diepere vrede. Een vrede die je niet echt kunt verliezen (ook al lijkt dat soms zo).


Ik denk niet dat het een straf is. Het universum is denk ik absoluut onpersoonlijk. Onze relatie ermee is intiemer dan intiem, maar alsnog compleet onpersoonlijk. Het universum neemt geen wraak op ons door middel van straf, dat is iets wat wij mensen (ego's) doen. Karma wordt denk ik vaak niet goed begrepen omdat we vaak zo persoonlijk denken. Wij dragen in onze "ziel" (om het zo maar te zeggen) denk ik onze karma mee. Om terug te keren naar "God" (om het zo maar te zeggen :wink: ) moet deze karma opgeheven worden. De energie moet weer in balans komen, wat imo een compleet onpersoonlijk en automatisch proces is. Wij kunnen het echter wel verhinderen door weerstand te bieden tegen van alles. Je kunt op die manier denk ik met meer karmische bagage deze aarde verlaten dan dat je had toen je hier kwam.

Dat ons leed gedeeld wordt met anderen klopt denk ik helemaal. Onze pijn is uiteindelijk de pijn van de mensheid. Alsook, alles wat we doen en de intenties die we hebben, hebben denk ik een soort 'wave' effect op alles om ons heen. The butterfly effect. :)


Ik geloof dat we allemaal ooit terug moeten keren naar puur Zijn, de onaangetaste pure onschuldige essentie en de bron van alle leven. Alle corruptie zal in dat proces weggebrand worden. Alles wat een ander is aangedaan zal zo gevoeld worden. Wellicht zijn ook wij in vorige levens die monsters geweest of zelfs in bepaalde mate in dit leven. Maar wederom: het is allemaal onpersoonlijk. Het is slechts energie. Maar omdat we het allemaal zo persoonlijk maken, lijden we in extreme mate.


De natuur is zeker een balans, helemaal mee eens. :)


Zeker, hetzelfde geldt voor mij. Altijd interessant om jouw posts te lezen. :)


Goed te horen dat jij ook uit dat dal gekropen bent/aan het kruipen bent! We zijn (mede-)creators van onze werkelijkheid, dus waarom niet een positief voornemen. :grin:


Ik geloof ook dat het goed zal komen, maar dan meer in de zin van dat het uiteindelijk altijd goed is aangezien onze essentie alreeds en eeuwig bevrijdt is. Dat betekent niet dat het deel van ons dat in deze wereld is de aarde niet tot een complete hel kan maken (door het vergeten van de essentie). En zoals het nu lijkt, lijkt alles erop te duiden dat we hard op weg zijn hel op aarde te creëren. Wij zullen zelf hemel op aarde moeten brengen, falen we daarin dan zijn de consequenties en het immense lijden niet te overzien.


Mocht @Socialrealist niet willen dat we hier zo uitgebreid zitten te typen in zijn topic, dan is het misschien wel beter om een eventuele verdere conversatie ergens anders voort te zetten(?)
Klik om te vergroten...
Nee hoor! geen probleem!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je het getal 23 constant ziet, zou je dan niet juist willen blijven leven? Volgens verschillende websites zijn het engelen die jou willen begeleiden in het leven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een ontzettend goede post, Mindless!!
Ik kan me er goed in vinden.
Ik vind wel, dat iemand op zijn dertigste levensjaar, gemiddeld bezien, op het sterkst is, ja, op zijn sterkste jaren zit.


Hierna begint het lang zaan aan, teruglopen van allerlei lichaamsfuncties.
Vwb het Amerikaanse schieten op scholen, ik kan mij daar wél wat bij voorstellen.
Ikzelf ben als zwakker dan de andere knaapjes in de eerste klas, en later ook nog, enorm gepest.
Dat hield jarenlang aan.
En als dan óók de onderwijzer daar niets tegen doet, nee, er in enige mate, eraan meedoet, zo ben ik ooit eens met dat typische schoolbankje voor de klas tegen de muur naast het schoolbord neergezet. Dit als strafofdje omdat ik ondeugend was geweest, en dat aparte plekje hield ik maandenlang goddome, en dus kreeg ik de hèle klas over me heen...
Schiet partijen? Nou, zover wil ik niet gaan denken, maar ik heb erg, erg lang een diep gevoel van " hoe kan ik wraak nemen" in mijn gedachten gehad.
Later heeft dit zich geuit door na het sterker worden, plus het beoefenen van vechtsporten, door het ieder een, die ook maar de kleinste aanleiding da daartoe gaf, meteen in elkaar te tremmen.
Ik liet pestgedrag of wat daar ook maar op leek, niet meer jegens mij gebeuren.
Dit werd meteen afgestraft.
Zo heb ik ooit eens de zoon van een hoge politicus met één dreun v a n een drietal kiezen verlost.
Hij was meteen "uutgepest" en ik schrok wel een beetje want hij bloedde als een rund!
Ik ben ervan overtuigd dat dit val deze pesterij mijn leven zwaar beïnvloed heeft.
Ja. Dat kan haast niet anders.
Ik hoop dat wanneer mijn ziel voor de Allerhoogste Rechter staat, ik strafvermindering krijg wegens verzachtende omstandigheden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Roze Olifant

En ik denk dat dat in het hiernamaals wegvalt en je alles rauw - zonder buffer - op je dak krijgt. Dat zou een goede reden zijn om te reïncarneren. Ik ben niet helemaal overtuigd dat we door simpelweg dood te gaan eeuwige rust krijgen. Sure, je lichaam gaat dood. Maar betekent dat dat alles wat je weggestopt hebt in je onderbewuste zomaar weg is? Ik denk het niet.[/QUOTE]
Deze quote is niet goed afgewerkt.

De natuur is een balans en als een organisme niet in staat is om in harmonie samen te leven met de natuur en meer specifiek andere organismen zal deze door zijn omgeving

inert worden gemaakt en uit het systeem verwijdert worden. Meer extreme biologen zullen zelfs stellen dat organismen zonder potentieel zichzelf zullen vernietigen.

Deze zinnen alinea hoort aan elkaar, ik dacht eerlijk gezegd dat dat al het geval was. Ik weet zeker dat ik de lap tekst nog eens heb nagelezen al ben ik ook maar een mens natuurlijk. Normaal gesproken negeer ik 95% van mijn typfouten omdat ik geen andere keus heb op dit forum maar hier erger ik mij toch wel een beetje extra aan.

MacLeod heeft destijds gezegd dat ik altijd een moderator er bij kan roepen mocht iets correctie kunnen gebruiken. Ik belast vrijwilligerswerk het liefst zo min mogelijk maar bij deze. Ik geloof ook nog altijd niet dat dit de juiste oplossing is. Voordat het 2.0 forum werd gelanceerd is vermogen om eigen berichten te bewerken ook al eens weg gehaald en op dat moment was het niet vanuit de juiste motivatie, het blijft zogezegd een doorn in het oog.

Er is mij verteld dat alles in overleg met de moderators gebeurd, ik heb in het verleden twee maal een ticket aangemaakt waarin ik dit aankaart en er zijn alternatieve opties. Veel soortgelijke sites hebben ook de optie waarbij gevraagd wordt om reden voor correctie bijvoorbeeld. Nu wordt er gehandeld uit angst dat relevante en/of informatie verdwijnt terwijl het juist toe voegt. Naast dat het voor gebruikers gewoon vaak vervelend is natuurlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Socialrealist zei:
Excuus! Was bezig.

Ik wordt jarenlang achtervolgd door het getal 23.

Paar jaar geleden droomde ik over een groot fel licht/flits dat op aarde afkwam en deze vernietigde. "Einde ter tijden".
De kleur van de flits was niet wit of geel, het was een kleur die niet bestaat of die wij niet kennen/zien.

Al jarenlang heb ik gevoel dat ik al deze dingen heb moeten mee maken, ondergaan om te leren.
Dat het nodig was voor " iets"

Toen ik theorieren opzocht over het einde van de wereld, zat de mijne ertussen.
Een supernova.
Als dat in deze tijd zou gebeuren, zullen er enkel een halve seconde een felle flits zien. En dan boem. Stofdeeltjes.
Toen ik opzocht wat nou die 23 was, kwam bij therorie dat sommige mensen engelen zijn.( Ik geloof niet per se engelen en ik noem mezelf er zeker geen 1)
Mensen die 23 zien, zijn voorbestemd om te " lijden", en daardoor te leren, sterk te worden, mensen te kunnen helpen en begleiden ect.
Als de wereld eindigd, mogen mensen/zielen mee met dat licht. Er zullen ook zielen zijn die verdwaald zijn, niet weten hoe mee te gaan, en dan zou het mijn taak om deze mensen te begeleiden.

Dit is allemaal heel zweeferig.
Ik ben een realist, ik geloof niet in God,hemel en hel.
Ik kan alleen niet ontkennen dat ik wel dingen heb mee gemaakt, spiritueel gezien. Ik kan het echter niet bewijzen.
Deze dingen, 23, de droom, mijn gevoel over mijn hele bestaan hier en wat mijn doel is, zijn wel erg toevallig bij elkaar.

Daarom denk ik niet dat ik terug kom in rearcinatie. Als wij een lot hebben, is dit het mijne.

Disclaimer: allemaal hypothetische, uit eigen ervaring,zonder bewijs:grimacing:
Klik om te vergroten...

TS
Toeval bestaat niet .
Datgene, wat wij "toeval, toevallig " noemen, zijn gebeurtenissen, die plaatsvinden met als kenmerk , dat deze gebeurtenissen altijd plaatsvinden als gevolg van feiten en/of omstandigheden die wij alvorens de betreffende gebeurtenis niet gekend, niet geweten of over het hoofd hebben gezien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."