Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreactie na hero shot

reactie na hero shot

163 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Wat een ontzettend goede post, Mindless!!
Ik kan me er goed in vinden.
Ik vind wel, dat iemand op zijn dertigste levensjaar, gemiddeld bezien, op het sterkst is, ja, op zijn sterkste jaren zit.

Hierna begint het lang zaan aan, teruglopen van allerlei lichaamsfuncties.
Klik om te vergroten...
Misschien is dat statistisch gezien zo ja. Maar er moet ook gekeken worden naar hoe mensen leven. Veel mensen geven hun lichamelijke en geestelijke ontwikkeling op een bepaald punt min of meer op, komen in een sleur van werk/carrière en gezinsleven. En wanneer mensen eenmaal gaan settelen is het voor velen ook niet meer belangrijk om fit/aantrekkelijk te zijn. Een partner is immers al geregeld. Niet dat dat een goede reden was om fit te worden in de eerste plaats, maar dat terzijde. Ik zie het om me heen gebeuren. Mensen die eerst grote plannen hadden om af te vallen, gezonder te leven. Maar nu ze getrouwd zijn is dat opeens niet meer belangrijk. "Dan maar weer dik en ongezond, zolang ik 's avonds mijn snackjes heb op de bank als troost kan ik daar mee leven." :tonguewink:

En kijk dan eens naar een cultuur als Japan. Daar zijn vele bejaarden in een betere conditie dan 30'ers en 40'ers hier. We hebben hier wat dat betreft gewoon vaak een zoutzak mentaliteit in het westen. Natuurlijk telt leeftijd wel mee, maar in mijn ogen veel minder dan vaak gesteld wordt. Hier is de opvatting zo'n beetje dat je na je 20'er jaren alleen nog maar aftakelt. Wat doet zo'n heersend idee met de motivatie van mensen?


Sorry te horen dat je vroeger zo gepest werd, zelfs door de leraar. Ik kan me goed voorstellen dat dat zeker een bepaalde invloed heeft gehad op je hele verdere leven. Iemand maanden in een hoek zetten is in mijn ogen gewoon sowieso buitenproportioneel en (kinder)mishandeling.

Legio Patria Nostra zei:
Ik hoop dat wanneer mijn ziel voor de Allerhoogste Rechter staat, ik strafvermindering krijg wegens verzachtende omstandigheden.
Klik om te vergroten...
Dit is dus in mijn ogen een voorbeeld van de terreur die religie uitoefent op de mensheid. Het idee dat omdat wij een persoon zijn, God dan wel een heel groot persoon moet zijn, met dezelfde kenmerken als ons. Wij nemen wraak en wij straffen anderen, dus zal God's wraak dan nog wel veel groter zijn. Het is een kinderachtige kijk op God, gepraktiseerd door miljoenen, miljarden zelfs. Zelfs als je jezelf niet ziet als religieus (want zo zie jij jezelf toch ook niet?) heeft dit invloed op je, want het is iets dat al duizenden jaren onze maatschappij en voorouders heeft onderdrukt. Het zit in ons collectieve (onder)bewustzijn. En dus leven we met dat juk op onze schouders, vaak zonder ons daar echt bewust van te zijn. Het is verweven in onze maatschappij.

Ik geloof dus helemaal niet in zo'n god. Voor mij is God liefde. Niet een liefdevol persoon, maar liefde zelf. De enige straf die je krijgt is die waarvan je denkt dat je hem zelf verdiend hebt. God/liefde is juist dat wat dat schuldgevoel en dat verdriet wegneemt, als je bereid bent dat weg te geven aan God.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Universeel gezien zelfs denk ik dat er een ras kan ontstaan of worden ontwikkeld, dat de neiging van het universum om balans te vinden of creëren, kan overstijgen.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel gesprekken gehad moet goede dissociatief gekkies die hele verhalen over buitenaardse entiteiten vertellen met verschillende intenties reïncarneren van verschillende zielbelevingen en robotachtige entiteiten doe alles objectief en rust waarnemen en op machinale wijzen bijsturen en wat niet allemaal.
De voornaamste schrijver van Ketamine: Dreams and Realities Karl Jansen PhD Professor heeft daar ook nog wel een filmpje van op youtube. Als je dat boek ook leest dat ze zich volschieten met Ketamine om zich vervolgens in een sensorische deprivatie tank te zakken zodat ze met dolfijnen kunnen praten en weet ik wat.

Persoonlijk vraag ik mij af of het überhaupt mogelijk is dat er wezens kunnen bestaan met een volledig andere bewustzijnsgewaarwording of dat we niet zogezegd in ons oneindig fantasie aangevuld matrix bubbel bevinden. Maar dat zal allemaal vragen waar we helemaal niets aan hebben en niemand verder gaan helpen. Als we onmogelijke antwoorden zouden hebben zouden we daar ook niets aan hebben. In zulk soort fantasieën kunnen mensen flink doorslaan en letterlijk gek worden en waarschijnlijk wordt je er ook niet gelukkiger op.

Ik ben momenteel in ieder geval wel weer even blij dat ik met beide voeten op de grond sta.
Mezelf zei:
Mwa ik weet niet of dat perse een menselijke eigenschap is als je je boven je instinct kan zetten (en al helemaal niet dat dat alleen voor de sterken onder ons is weggelegd. Dit hangt namelijk sterk af wat er in je leven afspeelt waar jezelf geen grip op hebt). Het is in mijn gedachte wel een logische stap in de evolutie.
Klik om te vergroten...
We zijn akkoord denk ik maar ik had mijzelf ook niet helemaal duidelijk verwoord. Vroeger had ik gezegd hetgeen wat een mens van een dier onderscheid, maar dieren kunnen natuurlijk ook menselijke kenmerken vertonen. Dus laten we zeggen hetgeen dat een computer van een mens onderscheid. Dat een mens in staat is te handelen buiten het noodzakelijke dat perse gericht is op eigen overleving, muziek of een schilderij maken ofso. Maar hetgeen dat menselijk maakt is niet perse gelimiteerd aan handelen wat buiten instinctieve handelen naar overleving valt. Maar ook het in staat zijn om lange termijn te redeneren en in staat zijn om waarde te zien in hetgeen dat niet perse directe betrekking heeft. Een cliché voorbeeld wellicht een bos zijnde, ik zeg maar wat.

Hetgeen dat voorbij het reptielenbrein gaat. Het is voor veel mensen al zwaar genoeg om zichzelf te helpen en daar help je vaak je omgeving het meest al mee. Ik bedoel dan meer sterk als in de zin mentaal gewicht van anderen op je kunnen nemen. Iemand die honger heeft zal natuurlijk geen zware lasten van een ander kunnen dragen, veel mensen zullen die kans tot zelfactualisering niet krijgen vrees ik. Sterke maatschappelijke betrokkenheid is bijvoorbeeld volgens Maslow een van de kerncriteria voor intelligentie. Om maar even terug te koppelen op kansen, dat is eigenlijk ook waar ik op doelde met ironie. Maar zoals mijn middelbaar leerkracht Biologie zei: "Ieder mens kan net zo intelligent worden als dat die zelf wilt". Een van de betere uitspraken.
Mezelf zei:
Eigenlijk bestaat hebzucht ook niet maar wel de drang tot overleven en die kans tot overleven zo groot mogelijk maken.
Klik om te vergroten...
Ordinaire verslaving gewoon hé, we geven het gewoon een ander naampje om ons beter te voelen.
Mezelf zei:
(AI) creëren die dit kan overstijgen. En daar zijn we al hard mee onderweg want als je hoort waar onder meer Google allemaal mee bezig is dan is dat wel iets waar ik bang over zou kunnen worden. Maar dat is een ander onderwerp :).
Klik om te vergroten...
Mja, blijft nog wel veel kopiëren vooral. Unieke algoritmes generen die niet binnen een bepaalde afbakening vallen is nog weer een ander verhaal, dan hadden we allang AI gehad natuurlijk. Klinkt wel spannend allemaal maar ik moet nog even zien. Computers moeten het vooralsnog voornamelijk van grof eenzijdig werkgeheugen hebben.
Rivalrie zei:
Er is niets mis met geld of rijk willen worden. Niemand hoeft er aan mee te doen. De vraag is, wat maakt jou gelukkig.
Klik om te vergroten...
Alles heeft pas waarde als wij er zelf waarde aan hechten, als we morgen met z'n allen zeggen dat de euro niets meer waard is is deze daadwerkelijk niets meer waard. Wat dat betreft is het net een religie. Het is bedoeld als functioneel middel om ieders leven makkelijker te maken, nooit een doel op zich.
Rivalrie zei:
Wat mij opvalt is dat mensen met een laag inkomen of uitkering vaak een afkeer hebben tegen beter bedeelde mensen en dus kapitalisme.
Klik om te vergroten...
Ik kan het mis hebben maar ik geloof dat de meeste mensen met een laag inkomen of uitkering geen afkeer hebben naar mensen met een hoger inkomen. Het zal nooit zwart wit wezen en jaloezie zit in de aard van de mens maar dit is een beetje het typische beschikbaarheidsbias verhaal.

Rivalrie zei:
Waarom zou ik mijn geld moeten delen met mensen die er met de pet naar gooien? Ik heb keihard gewerkt en gestudeerd.... heb ik dan niet recht op meer?
Klik om te vergroten...
Als jij hard hebt gestudeerd en gewerkt verdien jij je inkomen natuurlijk, zo hoort dat natuurlijk.

Persoonlijk denk ik dan veel meer richting de zorg en onderwijssector waar gewetenloze managers en juristen als beleidsmakers worden aangewezen en er een ordinair commercieel business model op de organisatie wordt losgelaten samengaand met het briljante idee van vrij marktwerking. De verkrachting in deze sectoren berust op plannen die totaal niet realistisch zijn en enkel dienen om de hebzucht van enkelen ten opzichte van de massa te verrijken is simpelweg om te kotsen. Ieder mens die gelooft dat er in de zorg of het onderwijs tegenwoordig nog zoiets bestaat als academische vrijheid mag zichzelf van een klif werpen als je het mij vraagt. We zijn letterlijk bereid te besparen op de toekomst en via structurele wurgconstructen zal het belang van geld steeds verder uitgerekt worden ten koste van normen en waarden of wellicht beter verwoord algemeen fatsoen.

Als mensen worden uitgespuugd omdat ze trouw blijven aan hun eigen en de algemene maatschappelijke waarden hebben ook deze mensen een bestaansrecht, niet meer en niet minder. Efficiëntie, eigen verantwoordelijkheid, veerkracht en innovatie motherfuckers, zuig er maar lekker een lolly aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ Mindless , nee. Ik ben beslist géén gelovige. Althans niet, zoals ons dit is voorgehouden.
Dr bijbel, de koran, het zijn allemaal mooi geschreven boeken. Ja. Zonder meer.
Of het allemaal waarheden zijn, dan zeg ik: nee. Impossibile!
Het allergrootste voorbeeld daarvan vind ik dit :
Dat er gepreekt wordt, dat een baby, die gedoopt is , in de hemel terecht gaat komen, want " al waren zijn zonden rood als karmozijn,zij zullen worden als witte sneeuw."
Tenminste, je moet dan wél even om vergeving vragen, als ik het goed heb,
De baby die niet gedoopt is, mag vragen/smeken wat hij wil, de hemel komt hij dus niet in.
Dit vind ik het toppunt van onrechtvaardigheid.
Wat kan de baby, die niet gedoopt is, daar nou aan doen?!?
Dit lijkt gewoon nergens op!!
Zo bezie ik dit vraagstuk.
Qua pesterij:
Men heeft zelfs nu nog totaal geen inzicht, wat het voor een kind betekent om iedere dag weer, op school gepest te worden.
Nog altijd niet.
Dit is vind ik, diep in diep tragisch.
Je kunt er gewoon op wachten, dat deze gepeste kinderen daar a. Heel erg lang last van houden, en b. Dat dit tot gedragsproblemen gaat leiden in het volwassen leven.
Dat was ook bij mij zo.
Laat ik daarvan zeggen, dat toen ik eenmaal weer naar was geworden, dat iedereen die iets zei, wat bij mij verkeerd viel, op muilperen mijnerzijds getrakteerd werd.
Wat een deceptie eigenlijk...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ha, deze uitwisseling van zienswijzen wordt steeds interessanter!

We zijn nu op het kardinale punt gekomen van bevelen, en ketterij ,
Gevolgd door lange witte gewaden....
En juist hetgeen er in deze dimensie allemaal speelt, gaat mij boven de pet!

Met stijgende interesse blijf ik dit topic volgen!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Socialrealist Regelmatige intraveneuze toediening van welke stof dan ook is inderdaad niet gezond zoals al eerder weer gezegd. Ik hoop dat je een filter gebruikt en dat je elke keer weer een schone naald koopt voor het inspuiten.

Ik wou je vertellen dat er tegenwoordig een nieuwe trend is onder mensen die verslaafd zijn aan meth en heroïne, namelijk rectale toediening. Hier heb je veel minder gezeur mee en alles wordt opgenomen zolang je je gat goes dichthoudt. Deze ROA kan ook nog eens prettig zijn afhankelijk van wie je bent.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Mja, blijft nog wel veel kopiëren vooral. Unieke algoritmes generen die niet binnen een bepaalde afbakening vallen is nog weer een ander verhaal, dan hadden we allang AI gehad natuurlijk. Klinkt wel spannend allemaal maar ik moet nog even zien. Computers moeten het vooralsnog voornamelijk van grof eenzijdig werkgeheugen hebben.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal maar die eerste Unieke algoritmes zijn nu wel al behoorlijk in ontwikkeling. Het grappige is dat bepaalde algoritmes al voor presidenten heeft gezorgd kijk maar naar hoe Trump president is geworden. Dit is gewoon met data analyses gedaan van computer gebruikers. Zelfs in een wat veramerikaanse docu op Netflix over AI wordt dit openlijk verteld(toch wel een leuke docu trouwens). En nog gaan er bij te weinig mensen de ogen open. Zo heeft Google de zoveelste investering van 13 miljard aangekondigd voor datacenters. Dit gaat alleen nog maar sneller. De wet van Moore gaat ons zeker inhalen voordat we het weten. Al kan ik me daar verder niet druk om maken ho or want er iets aan doen zal niet in mijn macht liggen. gelukkig sta ik tegenwoordig wat dat betreft ook wat meer met beide benen op de grond :)
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Als je het getal 23 constant ziet, zou je dan niet juist willen blijven leven? Volgens verschillende websites zijn het engelen die jou willen begeleiden in het leven.
Klik om te vergroten...
Klopt.
Er zijn verschillende theorieën .
De mijne is iets wat ik al heel mijn leven" voel".
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#8
JanDeBrandweerman zei:
@Socialrealist Regelmatige intraveneuze toediening van welke stof dan ook is inderdaad niet gezond zoals al eerder weer gezegd. Ik hoop dat je een filter gebruikt en dat je elke keer weer een schone naald koopt voor het inspuiten.

Ik wou je vertellen dat er tegenwoordig een nieuwe trend is onder mensen die verslaafd zijn aan meth en heroïne, namelijk rectale toediening. Hier heb je veel minder gezeur mee en alles wordt opgenomen zolang je je gat goes dichthoudt. Deze ROA kan ook nog eens prettig zijn afhankelijk van wie je bent.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik om testen en te oefenen met prikken.
Ik vindt erg weinig aan.
Voorbereiding, de high ect.
Ik moet steeds kosten, en vindt het niet echt een fijn gevoel.
Ik gebruik nieuwe naalden/spuiten.
Gekookt water met verse citroen sap en watjes.

Soms als ik bloed heb weg getrokken maar dan door beweging door de ader prik, moet ik opnieuw beginnen met een andere ader. Soms zit er dan bloed in de spuit. Kun je dat alsnog gebruiken? Ook als door het lange zoeken het bloed in stukje begint te vallen in de spuit?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Ik heb eens een ego dood mee gemaakt en dat pakte toch wel een stukje traumatisch uit. Ik denk dat het ID tekort geschoten wordt door deze als onintelligent te omschrijven maar het heeft duidelijk een sterk instinctief karakter naar mijn ervaring. De regels van deze wereld had deze compleet lak aan, de regels die mijn persoonlijkheid bepalen had het ID eveneens compleet lak aan.
Klik om te vergroten...
Om even duidelijk te krijgen of we niet langs elkaar praten: Het ID is de kleine 'ik' of 'ego' en het superego is zeg maar big brother, de uitwendige (maar eigenlijk inwendige) maatschappelijke stem die zegt wat gewenst en ongewenst gedrag is. Klopt dat?

Ik denk inderdaad dat het niet echt klopt om het ID/ego als onintelligent te omschrijven. Ik zie het eerder als een limitatie op bewustzijn/intelligentie. Aan de ene kant doordat het ID aangetrokken wordt door de lagere chakra's/energieën: op overleven gericht, lust naar macht en plezier (dit zijn geen verkeerde dingen per se, maar er moet een balans zijn met de hogere chakra's), En aan de andere kant is er het superego die het ID van "buitenaf" onderdrukt en zo limiteert.

Jmths zei:
Ik vind het stukje mindfullness stroming prachtig, simpelweg het vanaf een afstand analyseren van de gedachtestroom die aan voorbij trekt en dat wat er is er ook mag zijn. Maar sindsdien ben ik ook wel een beetje minder romantisch naar gaan kijken en geloof ik dat het verrijken van het meer altruïstische superego mits voortkomend uit zuivere intentie wellicht een meer realistische doelzetting is naar verlichting al blijft het objectieve aspect van ID hierin ook cruciaal. Een Ego dood doet jezelf leren kennen en ik had ook wel eens gehoord van Freud zijn theorie, maar na die ervaring kreeg ik toch wel sterk het gevoel dat de man er niet ver naast heeft kunnen zitten.
Klik om te vergroten...
Altruïstisch superego? Kun je dat wat verder uitleggen? Als altruïsme van het (super)ego is, is het imo pseudo-onbaatzuchtigheid. Het ego heeft altijd een achterliggende reden om "onbaatzuchtig" te zijn, namelijk om zijn eigen bestaan te bevestigen/versterken.

Jmths zei:
Ik heb het hier niet zo specifiek genoemd maar ik geloof dus ook dat het hiernamaals zeker een invulling kan krijgen aan de hand van persoonlijke fantasie en invulling. Tijdens het holen zelf voelde ik mij vrij van emoties en gingen gedachten naar familie en mensen die dicht tot mij stonden en het was gewoon oké, ik hoefde mij nergens zorgen over te maken en ik moest van mijn leven genieten. Dat waren emoties die ik op dat moment uit mijzelf niet had kunnen opbrengen en een gevoel dat mij ook achteraf sterk bij bleef. Het maakte moeilijke tijden aanzienlijk meer draagbaar.
Klik om te vergroten...
Dat eerste doet mij denken aan wat Terence McKenna eens zei. Namelijk dat wij in de fantasie gaan leven. En natuurlijk doen wij dat nu ook al, alleen fantaseren we dat we dat niet doen. :tonguewink:

Jmths zei:
Na mijn eerste hole ervaring heb ik je nog eens in paniek een berichtje gestuurd, ik had het gevoel dat ik wist hoe de fundamenten van het universum in elkaar steken en nog wat van zulk soort rare dingen. Ik was flink overdonderd in ieder geval. Ik had op dat moment het gevoel dat je de enige persoon was waarbij ik mijn verhaal kwijt kon, toen was ik toch wel erg blij dat er een Mindless was, haha.
Maar vanuit die ervaring ben ik bijvoorbeeld wel heel sterk gaan geloven dat ik vanuit het positieve wil leven, iets dat voor die tijd niet altijd vanzelfsprekend op te brengen was. Maar ik geloof ook zeker niet dat het hiernamaals überhaupt een definitieve plek is.
Klik om te vergroten...
Ik ken het gevoel dat je een tijdje na een trip weer zulke dingen gaat rationaliseren. Die rationalisatie hoeft natuurlijk geen bewijs te zijn dat die inzichten onzin waren. Het kan daadwerkelijk zo zijn dat je destijds zag hoe de fundamenten van het universum in elkaar steken. We kunnen trippen afdoen als ons brein die tijdelijk even heel gek doet, of we kunnen het meer serieus nemen en in ons nuchtere leven verder gaan met introspectie. Het vreemde is, dat ik met nuchtere introspectie steeds meer bevestigingen krijg van dat trippen niet per se slechts "gekke dingen zien en denken" is. Dingen zijn misschien versterkt/uitvergroot, maar met een nuchter, open en onderzoekend bewustzijn is het mogelijk om dergelijke inzichten weer boven te halen en opnieuw te ervaren.

Jmths zei:
Ik geloof zelfs dat we een gezamenlijk bewustzijn zijn die bewust voor diversiteit kiest, maar dat zijn normaal gesproken geen gedachten die ik had op uit spreek. Dit kun je toch niet bevestigen of weerleggen.
Klik om te vergroten...
Dit doet me denken aan een passage uit de Tao Te Ching:

Those who follow the Tao
Are at one with the Tao.
Those who are virtuous
Experience Virtue.
Those who lose their way
Are lost.
When you are at one with the Tao,
The Tao welcomes you.
When you are at one with Virtue,
Virtue is always there.
When you are at one with loss,
Loss is experienced willingly.
Klik om te vergroten...

Ik heb eens een keer tijdens een truffel-trip bijna de gehele Tao Te Ching gelezen en met name deze passage sloeg er toen als een mokerslag in. Ja, we maken bewuste keuzes. Maar wanneer we de Weg (de Tao) verloren zijn, zijn die bewuste keuzes niet meer ingegeven door de Tao, dat wat altijd weet wat het beste is in het moment. Het is dan alsof de Tao dan niet meer bestaat. We zijn op dat moment verloren/verdwaald in een dualistische wereld waarin het ego-mechanisme regeert.

De nietsontziende hardheid van dit inzicht deed mij echt rillen op dat moment. Wanneer je de weg verliest, ben je verloren/verdwaald. De Weg/Tao is precies waar jij bent, maar je kijkt de andere kant op en raakt verblind door de grote illusie en het zoeken naar jezelf in die illusie, waar je jezelf nooit kunt vinden. Nu leef je in een wereld van winnen en verliezen en alle leed die daarbij komt kijken. Leed die je uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben, terug leidt naar de Weg.

Jmths zei:
De mens is puur van essentie en daar is instinct onderdeel van en dat maakt ons niet slecht, dat is er gewoon. Zodra mensen in staat zijn zich boven instinct te zetten, dat is wat ik menselijkheid noem. En dat is ironisch genoeg enkel weg gelegd aan de sterkste onder ons, dat is in ieder geval wat ik onder kracht versta.
Klik om te vergroten...
In theorie is (imo) iedereen er toe in staat, omdat iedereen die kracht/intelligentie in essentie is. In de praktijk zijn er maar weinigen die gedreven zijn het instinct-brein - de lagere chakra's - te ontstijgen door die kracht te utiliseren.

Jmths zei:
Ik was al een paar maanden goed op weg met veel sporten gezond eten, ik had mij weer ingeschreven voor de gebruikelijke 10klm hunebedloop op 4mei. Maar maart/april was ik zo snugger om met Baclofen te gaan stunten, epileptische aanval, ambulance, paar dagen aardig psychotisch al was ik nog wel gezellig. Echt iets waarvan ik dacht daar heb je hem weer. Dat die onzin mij op dat moment ook nog eens overkomt, 3 jaar geleden was veel logischer.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Dat je denkt dat overkomt mij niet weer, maar dan toch... Eternal vigilance is absolutely necessary...

Jmths zei:
Maar dus ook flink mijn enkel verstuikt op een moment dat ik door mn benen zakte en ik kon 3 maanden niet meer hardlopen. En dat hardlopen is eigenlijk wel mijn heil en verlichting in een constructief leven. Ondertussen weer om de 2-3 dagen standaard 5klm stukje (voor nu) tenzij het 40 Celsius is, zeer fijn in ieder geval. Suiker en alcohol licht ook alweer steeds verder achter mij wat een blijvend goal blijft. Die gruwelijke burn-out die meer dan anderhalf jaar aanhield lijkt ook steeds verder achter mij te liggen, beetje energie voor het leven. Good stuff.
Klik om te vergroten...
Goed bezig ^_^

Jmths zei:
De tumor die kapitalisme heet en wordt opgestookt door de hebzucht van de mens die zich zonder meerwaarde probeert uit te breiden totdat het instort onder zijn eigen gewicht en ten onder gaat met alles dat deze heeft opgeslokt. Ik kan er nog altijd niet bij dat een maatschappij hebzucht als fundamenteel uitgangspunt kan hanteren uit angst dat de mens anders niet in staat is zichzelf te ontplooien. Onder het mom van efficiëntie, veerkracht en innovatie maken we onszelf structureel kapot.
Klik om te vergroten...
Tja, het zijn imo slechts effecten/gevolgen van ego-bewustzijn. Het maakt niet uit welk systeem, zolang ego opereert zal het alles tot in de kern corrumperen en verzieken. Zolang wij als individuen in een bewustzijn met een inherent gevoel van incompleetheid/gebrek leven, zal de samenleving dat weerspiegelen. Dit is een probleem dat niet opgelost gaat worden met menselijk vernuft/slimheid.


Jmths zei:
Joh, we hebben hier een voormalig aartsengel, een voormalig profeet of twee, nog een paar heilige superkrachten, van Mindless weten we nog altijd niet precies wat hij nou is. Ieder van hen gebrand is om de zoveelste apocalyps te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Whaha! :laughing:

Jmths zei:
Een cult oprichten heeft altijd al op mijn bucketlist gestaan in de hoop een stukje leegte in mijn leven in te vullen. Naar mijns inzien heeft geen enkele ziel hier enig idee wat we hier op de aarde doen en zijn we allemaal verdwaald.
Klik om te vergroten...
We are a way for the cosmos to know itself
~Carl Sagan


We denken denk ik te moeilijk. We zijn hier om te ervaren en om door middel van lief te hebben uiteindelijk onszelf weer te vinden. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
We are a way for the cosmos to know itself
~Carl Sagan
Klik om te vergroten...
Ik denk dat hiermee eigenlijk alles wel gezegd is.
Jmths zei:
Persoonlijk vraag ik mij af of het überhaupt mogelijk is dat er wezens kunnen bestaan met een volledig andere bewustzijnsgewaarwording of dat we niet zogezegd in ons oneindig fantasie aangevuld matrix bubbel bevinden. Maar dat zal allemaal vragen waar we helemaal niets aan hebben en niemand verder gaan helpen. Als we onmogelijke antwoorden zouden hebben zouden we daar ook niets aan hebben. In zulk soort fantasieën kunnen mensen flink doorslaan en letterlijk gek worden en waarschijnlijk wordt je er ook niet gelukkiger op.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal mee eens. De algemene gewaarwording van bewustzijn lijkt mij wel een universeel iets. En inderdaad, de wetenschap hiervan verandert weinig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Welke filosofie is dit, of v a n wie komt het fundament ervan?
Het is nogal wat.
Ik kwam er niet doorheen..

De TS had het over het getal 23.
Ik ga hier iets bij zetten, iets wat elke keer terugkwam in mijn dissociatieve trips, en dat was dit:
Respect.
Dit woord kwam in ontiegelijk veel verschillende benaderingen terug.
Het gevoel erbij was er één van ontzettende diepgang, want het is oooooo zo belangrijk.
En juist dit is mij in zoveel gevallen onthouden, terwijl ik er op deze momenten recht op had...

Dit stukje proza kwam in mij op na het lezen van de beschrijving van het getal 23.
Juist door deze eigen ervaring kan ik me daar iets v aan voorstellen.
Maar de posts hierboven, die kan ik niet zo goed volgen.

Qua geloof zaken kan ik nog iets toevoegen:
Chakra, boeddha, Mohammed, Jezus, Bhagw an Shree Rajnees , Amish, enz enz,

Er is geen enkele reden, oorzaak, of alles wat dies meer zij, bekend, waardoor , van waarvoor er zoveel mensen opzettelijk het leven hebben moeten laten, als: het geloof.
En ook Heden ten dage nog steeds, kost het vele, vele medemensen de kop. Soms letterlijk!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Welke filosofie is dit, of v a n wie komt het fundament ervan?
Het is nogal wat.
Ik kwam er niet doorheen..
Klik om te vergroten...
Heb je het over mij?

Spiritualiteit, Non-dualiteit/Advaita-Vedanta, Boeddhisme, Taoïsme. Er is niet echt 1 persoon aan te wijzen, al lijkt de oorsprong in Azië te liggen. Maar het is niet een herhalen van iemand anders' ideeën, eerder het in woorden brengen van de (uiterst simpele) eigen ervaring. Waarschijnlijk is het zo oud als de mensheid zelf. Ik zie het als de kern van religie, maar dan zonder alle geloof en tradities daar omheen.

Legio Patria Nostra zei:
Qua geloof zaken kan ik nog iets toevoegen:
Chakra, boeddha, Mohammed, Jezus, Bhagw an Shree Rajnees , Amish, enz enz,

Er is geen enkele reden, oorzaak, of alles wat dies meer zij, bekend, waardoor , van waarvoor er zoveel mensen opzettelijk het leven hebben moeten laten, als: het geloof.
En ook Heden ten dage nog steeds, kost het vele, vele medemensen de kop. Soms letterlijk!
Klik om te vergroten...
Bhagwan Shree Rajneesh (Osho) :redheart:

Mensen als Boeddha en Jezus hebben waarschijnlijk ook nooit gewild dat er Boeddhisten en Christenen zouden komen (volgelingen dus). Zij wilden dat wij ook Boeddha en Christus zouden worden (meesters, leiders, individuen). Gek genoeg is dit ook gewoon te zien in de overgeleverde teksten als je een klein beetje door de regels heen leest, maar mensen volgen en geloven liever, dat is makkelijker. Maar geloof impliceert eigenlijk ook dat je niet zeker bent, anders hoefde je niet te geloven. En om die reden moet geloof denk ik 'verdedigd' worden tegen ongelovigen. Met harde hand als dat nodig is.

Mohammed ben ik niet zo van onder de indruk. Heb niet het idee dat dat een echte meester was die liefde en wijsheid de wereld in bracht.

Ik weet niet waarom je 'chakra' in dit rijtje zet?

En de Amish. Een mennonitische geloofsgemeenschap. Heb altijd het idee gehad dat zij vredelievend zijn en gewoon hun eigen ding willen doen. Geen probleem in mijn ogen. Grappig feitje: Ik ben opgegroeid in het dorp waar Menno Simons is geboren, de man waarnaar de mennonieten zijn vernoemd. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deze typering vind ik werkelijk een heel goede:
*€Als je zeker van jezelf bent, danbhoefde je niet te geloven*€)
Wie is er zó zeker over zichzelf, in denken, en handelen of juist het handelen na te laten?
Dan moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan...!
Wij in het leger zeiden altijd dit:
Het leven kent slechts één zekerheid.
En dat is, dat er aan alles een eind komt.
Aan alles.
Aan je leven, aan de aarde, en ook nog eens aan het heelal.
Stilstand is achteruitgang, en álles om ons heen is aan veranderingen onderhevig.
Als ik zie, aan de plaatsen waar ik gewoond heb, dan zie ik, dat de hele bende is volgebouwd.
Weg zijn de groene weilanden, de bossen, en het is beton plús stenen geworden.
Ondanks dit, is er nog altijd een giga woningentekort.
En zo gaat de hèle zooi allemaal naar de testikelen .
En dan ben ik blij, in zekere zin, dat ik de verdere vernietiging niet meer ga meemaken.
Mijn vader zei vaak:
Straks, als ik er niet meer ben, dan heb ik rust. Eindelijk rust.
Hij was vanuit een positie van een zeer gelovig mens, dit geloof in ongeveer 15 minuten kwijtgeraakt.
Dat was, toen hij in de oorlog in die tijdspanne enige honderden mensen, die óók alweer van uit een geloof, meenden dat zij onkwetsbaar waren... en deze arme stumpers werden toen allemaal met enkele machinegeweren doodgeschoten. Zij kwamen in een aanvalsgolf aanrennen.
Als vliegen "opgeruimd".
Deze gebeurtenis kon nooit het werk zijn met goedkeuring, zogezegd, van de Allerhoogste
volgens hem toen .
Daar is iets voor te zeggen.
En het allerergste is wel dat de mensheid van al deze shitzooi, niets, maar dan ook niets heeft geleerd.
Dit is onder andere óók mijn mening...

Chakra heb ik genoemd omdat dit dacht ik óók met geloof te maken heeft.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik val even zo hier binnen. Ik heb niet alle reacties gelezen maar wel alle van @Socialrealist .
Heb jij al eens contact gehad met de levenseinde kliniek?

http://www.levenseindekliniek.nl/

Kunnen zij jou niet helpen? Voor zo ver ik begrijp en hoor is er de laatste paar jaar wel meer begrip voor euthanasie bij psychisch lijden. En zo te horen lijdt je al heel lang aan je psyche en de gevolgen.

Verder is het een prima discussie over een onderwerp wat helaas nog te veel taboe heerst.

Heel erg veel sterkte! :praying2:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Idd, zoals hier boven al staat is euthanasie
En dan de actieve, nog altijd een taboe.
Zo wijzen vrijwel alle geloven euthanasie af, omdat men zegt De Heere heeft u het leven geschonken, het is aan de Heere om dit leven op een moment dat de Heere dat moment kiest, dit leven weer terug te nemen, een en ander op de manier die de Heere daarvoor bepaalt.
M.a.w. het is niet aan de mens zelf, om dit te bepalen en om dit te doen.
Dat kan dan wel zo zijn, ikzelf vind, dat deze inzichten toch wel achterhaald zijn.
Wijlen mijn schoonvader van toen heb ik letterlijk gedurende 6 jaar zien creperen van de pijn door slokdarmkanker.
Zijn manier van heengaan was mensonwaardig.
Op een moment zag ik hem letterlijk krom van de pijn op een krukje zitten naast het ziekenhuis bed omdat hij van de pijn (ook al omdat men vergeten was om op tijd de hechtingen eruit te halen!!) niet meer in dat bed kon gaan liggen...
En morfine hielp hem niet meer.
Ik zien dat beeld van dat hoopje ellende (deze ongelukkige man) nog regelmatig in mijn dromen.
Omdat zijn vrouw als streng gelovig mens pertinent tegen euthanasie was, werd hem deze geweigerd.
Uiteindelijk kreeg hij een inwendige bloeding waaraan hij overleed .
Kort gezegd : een schandalige gang van zaken.
Ik was toen jager en minstens twee keer heeft hij mij om mijn geweer gevraagd, wat ik natuurlijk niet kon geven.
Afijn, heden ten dage liggen de zaken anders, dat wel, maar kijk eens om ons heen, naar de Europese unie landen!
Euthanasie is nog altijd in heel veel landen een absolute no go.
Italië!
Al ben je in de negentig, en ben je aan het einde van het leven ongeveer, dat doet er niets toe, je krijgt de euthanasie dus never nooit. Tja, daar woont die meneer in die witte jurk....il Papa...
Hoe het zich ontwikkelt hier in die blode Niederlande, wie zal het zeggen.
Als de SGP aan teveel zetels in de Tweede Kamer komt, dan gaan wij weer 700 jaar terug in de tijd, dat staat wel vast.
Ik hoop dat de TS ons op de hoogte wil houden van zijn precaire geval!
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Socialrealist zei:
Bedankt voor je excuus en uitleg!


Ik leef al vanaf begin mijn jeugd puur voor mijn familie uit schuldgevoel.
Ik ben in de 30.
Ik heb alles geprobeerd, geloof me.
De vraag is, wanneer mag ik wel?
Moet ik de rest van mijn leven puur leven vanwege schuldgevoel? Voor mijn familie?
Wanneer mag je egoïstische zijn en voor jezelf kiezen als je alles geprobeerd hebt, alles eruit hebt gehaald, er niks meer uit te halen is, geleerd wat je kan leren ect ect.
Wat weegt zwaarder?
Mijn familie, in leven blijven voor hun..
Mijn eigen leven en keuze..

Wanneer heb ik genoeg gedaan, geprobeerd, gevochten, gestreden, geleden, volgehouden...

De hero, ik was het enkel aan het uitzoeken.
Mijn opties zijn beperkt omdat ik dus geen geld meer heb.
Ik heb het 1x gekocht en daar blijft het ook bij.
Ik vindt er geen drol aan en ging ervan over mijn zuiger.
Doe mij maar speed.
Ik ben nu ook een nachtje door gegaan.

Hoe lang geleden was jou laatste ts poging?
Gaat het nu wel goed in je leven?
Werk of school?
Niet meer verslaafd?
Klik om te vergroten...
Oh dat is al heel lang terug, tijdens mijn verslaafde periode. Dat is al een poging tot trage zelfmoord op zich natuurlijk, maar OK. Ja ik ben al inmiddels bijna 8 jaar clean. Dan begint de ellende overigens pas.

Tja wat jij zwaarder vindt wegen is aan jou. Bij mij weegt het sowieso zwaarder dat mijn ouders zo min mogelijk pijn hebben, maar ook wil ik zelf nu niet meteen dood ofzo omdat het tóch een gegeven is dat je doodgaat. Uitgeleerd ben je overigens nooit. Ik zit ook vrij vast in vaste denkwijzen en sommigen zijn ook feitelijk wel juist, maar ik probeer het anders te gaan zien en minder cynisch en misantroop te worden. Doodeng, dat wel natuurlijk want dat betekent oprechte interactie met mensen. Emotie.

Ik raad je écht psychedelica aan. Wat heb je te verliezen? Je hersenen leggen dan letterlijk andere verbindingen tijdelijk aan in je kop, wie weet wat er dan uitkomt..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat voor een teken is dit dan...een verkeersteken?
Een tekening?
Mijn ex schoonzus was óók een soort van zweverig type, ik heb talloze discussies met haar gevoerd over zielen, leven na de dood, cremeren of begraven, Jozef Rulof bullshit, en nog veel meer.
Probeer zo iemand maar eens uit het hoofd te praten, dat cremeren géén pijn doet, dat begraven eigenlijk erop neerkomt dat de naaste familieleden van de overledene ve kle jaren lang opgescheept zitten met het onderhouden van dat graf, ach...het is teveel om hier allemaal neer te zetten.
Bij mij is dood, is dood. Alles stopt.
Wat er verder met de ziel gebeurt, daar komen we vanzelf wel achter.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Portobello zei:
Ik raad je écht psychedelica aan. Wat heb je te verliezen? Je hersenen leggen dan letterlijk andere verbindingen tijdelijk aan in je kop, wie weet wat er dan uitkomt..
Klik om te vergroten...
De TS is psychosegevoelig gebleken in het verleden.

Al is er natuurlijk iets voor te zeggen dat als je toch van plan bent zelfmoord te plegen, dat dat de situatie wat anders maakt. Maar de TS lijkt dan weer niet open te staan om van gedachten te veranderen en dat is dan weer erg belangrijk wil je serieus psychedelica gebruiken om tot nieuwe inzichten te komen. Het is ook een recept voor een helse trip (vasthouden aan je overtuigingen), zeker als het om zulke ingrijpende dingen gaat. Ik zou er niet vanuit zo'n state of mind aan beginnen.


Legio Patria Nostra zei:
Wat voor een teken is dit dan...een verkeersteken?
Een tekening?
Mijn ex schoonzus was óók een soort van zweverig type, ik heb talloze discussies met haar gevoerd over zielen, leven na de dood, cremeren of begraven, Jozef Rulof bullshit, en nog veel meer.
Probeer zo iemand maar eens uit het hoofd te praten, dat cremeren géén pijn doet, dat begraven eigenlijk erop neerkomt dat de naaste familieleden van de overledene ve kle jaren lang opgescheept zitten met het onderhouden van dat graf, ach...het is teveel om hier allemaal neer te zetten.
Bij mij is dood, is dood. Alles stopt.
Wat er verder met de ziel gebeurt, daar komen we vanzelf wel achter.
Klik om te vergroten...
Je hebt nu al talloze keren gezegd dat bij jou dood = dood is. Maar zie je ook dat hoe hardnekkig jij in dingen gelooft, dat ook vaak opgaat voor anderen? Als het voor iemand een geruststelling is dat het lichaam in de aarde begraven wordt en niet verbrand, wie zijn wij om daar tegen te zijn? Het is helemaal geen kwestie om zo iemand dat uit het hoofd te praten. Het is een kwestie van zo iemand's wensen respecteren.

Mijn eigen geloof: als alles stopt, echt álles stopt, dan zou zelfs jouw meest essentiële bewustzijn stoppen. Wat zou betekenen dat er letterlijk niets meer is om te ervaren en dat is een non-ervaring. Of die "ervaring" nu een minuut of een miljoen jaar lang duurt, jij ervaart er helemaal niks van. Om deze reden geloof ik niet dat zo'n dood eeuwige rust is. Rust is immers een ervaring. Op zijn minst zal jij er moeten zijn om het te ervaren en dan is het niet 'niets' meer. Als het relevant is voor jou, dan is het dus altijd een ervaring. We weten niet wat de (vorm van de) ervaring zal zijn, maar voor ons zal er altijd een ervaring zijn. Is die er niet, dan is het niet onze ervaring en dus compleet irrelevant voor ons.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste luitjes,

Voelt het fijn om iemand
te veroordelen die zo iets persoonlijks deelt?! Je denkt natuurlijk dat iedereen op jouw mening of levensles zit te wachten.
Als je iets schokkend vind om te lezen, omdat je het gewoon weg niet begrijpen kan, zegt dat al genoeg.
Zelfmoord is een taboe voor velen! (bijna voor iedereen)
Maar met je ongezouten mening iemand wegzetten in zo'n discussie?
En dan denken dat jouw overtuiging de enigste en juiste is!?
pfffff prutser!

Je hoeft geen verantwoording af te leggen @Socialrealist!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kijk nou eens....goeden dag!
Hier winnen we de oorlog wel mee...

@ Mindless ik respecteer iedereen. In zoverre als zij dat respect verdienen .
Betreffende mijn gewezen schoonzus:
Waar zij mee voor den dag komt, is in mijn ogen kolder. ,zij heeft onder meer verkondigd, weer zeer gelovig te zijn geworden. (Respect)
Vervolgens blijkt zij in scheiding te liggen.
Dat verandert de zaken.
Immers, wat staat er geschreven in het grote boek: ik citeer:
" Gij zult niet echtbreken. Want al, wat God verbonden heeft, dat zal de mens niet scheiden" einde citaat
Toen ik dit haar onder ogen bracht, kwam ze met de opmerking:
" ja, maar je moet niet zó geloven "...
Op zo een moment verlies je bij mij dat respect.
Zó kan ik het ook....

P.s.
O ja. Het is haar tweede scheiding!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."