Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBang om in Amsterdam heroïne te kopen

Bang om in Amsterdam heroïne te kopen

175 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit nu op 50mg methadon. Het wordt niet meer verhoogd omdat dit waarschijnlijk een goede dosis is. De trek is minder maar nog wel aanwezig.

Beetje vies wat ik nu ga vertellen;
Mijn drollen zijn zo ontzettend groot waardoor ik steeds uit scheur.
(Bij oplaten gebruik kun je moeilijk poepen.)
Ik gebruik 2x per week laxeer pillen van de kruidvat. Ik krijg geen diaree , enkel aandrang.
Als ik dan moet poepen is het een hel.
Zweet breekt me uit, buik krampen, en zoals ik al zei, de drol is zo groot dat ik uit scheur tot bloedens toe.

Ik eet vezels en drink genoeg.
Wordt dit minder met methadon, of moet ik het hier over hebben met mijn verslavingsarts? Ik ben het vandaag helaas vergeten, ik spreek hem donderdag pas weer.
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb per ongeluk od..
Week voorraad. Met alcohol. Bier. %11. Nier met opzet. Alles genomen. Ik kan me niks herinneren l. Alles is op alle zakjes leeg
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles leeg
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alle zakjes op
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net wakker. Alle zakjes leeg waarom
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lias zei:
Ik was naar eigen zeggen een functionele gebruiker.
Klik om te vergroten...
Misschien een wat lastige vraag maar hoe lang heb je functioneel gebruik volgehouden tijdens IV gebruik?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lias zei:
Net wakker. Alle zakjes leeg waarom
Klik om te vergroten...
Hey Lias,

Bedoel je dat je methadon op is? Of toch weer heroine? Neem vooral contact op met de huisarts of een verslavingsarts als je hulp nodig hebt. Je hoeft je nergens voor te schamen, dit is een zwaar proces.

Fiets
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Lias
Gewoon de afspraak maken dat je gewoon elke dag langs komt om je dagelijkse medicatie op te halen, dat is heel gebruikelijk hoor.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Een terugval kan altijd maar ik zou héél goed op gaan passen voor een o.d gezien je pas methadon gebruikt, als ik jou was zou ik het doen zoals acht.zes zegt, iedere dag ophalen maar heb je je methadon nu op want ik meen dat je niet meer bij gebruikte?
Pas op met teveel methadon, vooral in het begin, je hebt niet de tolerantie opgebouwd dus kan een o.d zo op de loer liggen!
Ook oppassen met alcohol, slechte combi die verkeerd kan uitvallen! Hou je haaks en meld het aan je behandelaar!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lias zei:
Ik zit nu op 50mg methadon. Het wordt niet meer verhoogd omdat dit waarschijnlijk een goede dosis is. De trek is minder maar nog wel aanwezig.

Beetje vies wat ik nu ga vertellen;
Mijn drollen zijn zo ontzettend groot waardoor ik steeds uit scheur.
(Bij oplaten gebruik kun je moeilijk poepen.)
Ik gebruik 2x per week laxeer pillen van de kruidvat. Ik krijg geen diaree , enkel aandrang.
Als ik dan moet poepen is het een hel.
Zweet breekt me uit, buik krampen, en zoals ik al zei, de drol is zo groot dat ik uit scheur tot bloedens toe.

Ik eet vezels en drink genoeg.
Wordt dit minder met methadon, of moet ik het hier over hebben met mijn verslavingsarts? Ik ben het vandaag helaas vergeten, ik spreek hem donderdag pas weer.
Klik om te vergroten...
Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Lias,
Hoe is het nu met je?
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Misschien een wat lastige vraag maar hoe lang heb je functioneel gebruik volgehouden tijdens IV gebruik?
Klik om te vergroten...
Bijna een jaar.
Ik ben nogal dwangmatige in sommige dingen, zo ook het steeds op tijd kopen, zorgen dat ik alles in huis heb, naalden ect.
Ik spoot mezelf niet plat, net genoeg om me content te voelen.
Altijd een noodvooraad voor het geval dat de post te laat verzonden en of bezorgd zou worden.
Hierdoor zo lang vol gehouden.
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
hansje1963 zei:
Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!
Klik om te vergroten...
Thanks voor de tip!
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb de stomme fout gemaakt om een lekker biertje te drinken samen met methadon 50mg.
Niet bij nagedacht :expressionless:

Ik haal nu 2x per week methadon op, niet meer elke dag omdat ik nu een onderhouds dosering heb.
Ik had dus meerde pillen.
Ik werd s'nachts wakker op de bank met 2 lege biertjes en 3 lege zakjes methadon.

Ik heb dit niet met opzet gedaan.
Geen o.d poging of expres te veel gebruiken vanwege trek ofzo.
Bier+methadon= black out roes.

Verminderd je heroïne tolerantie waneer je alleen methadon gebruikt?
Ik heb heroïne gekocht en dus ook gebruikt, ik merkte niet echt een verschil qua tolerantie.
Misschien dat dat pas na enkele weken verminderd?
Zijn er daarom ook veel overdosisen?

Bedankt voor jullie advies en zorgen!
Mijn excuses voor de eventuele zorgen die u mischien had.:)
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Lias zei:
Ik heb de stomme fout gemaakt om een lekker biertje te drinken samen met methadon 50mg.
Niet bij nagedacht :expressionless:

Ik haal nu 2x per week methadon op, niet meer elke dag omdat ik nu een onderhouds dosering heb.
Ik had dus meerde pillen.
Ik werd s'nachts wakker op de bank met 2 lege biertjes en 3 lege zakjes methadon.

Ik heb dit niet met opzet gedaan.
Geen o.d poging of expres te veel gebruiken vanwege trek ofzo.
Bier+methadon= black out roes.

Verminderd je heroïne tolerantie waneer je alleen methadon gebruikt?
Ik heb heroïne gekocht en dus ook gebruikt, ik merkte niet echt een verschil qua tolerantie.
Misschien dat dat pas na enkele weken verminderd?
Zijn er daarom ook veel overdosisen?

Bedankt voor jullie advies en zorgen!
Mijn excuses voor de eventuele zorgen die u mischien had.:)
Klik om te vergroten...
Fijn dat het weer goed gaat! Als je niet zo lang methadon gebruikt en je drinkt er alcohol bij dan kan dat idd flink aan komen met als gevolg je dingen doet waar je s'morgens achter komt, maar lees ik het nu goed, gebruik je nog steeds heroïne? Als je echt wilt stoppen raad ik je dat sterk af, naast de methadon heroïne gebruiken zorgt ervoor dat je een dubbele verslaving aan het opbouwen bent! Op de lange duur moet je de methadon gaan verhogen omdat die dosering dan niet meer afdoende is! Als je echt van plan bent om te stoppen zou ik als Ik jou was niet bijgebruiken, dan redt je het niet! Succes Lias.
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#16
hansje1963 zei:
Fijn dat het weer goed gaat! Als je niet zo lang methadon gebruikt en je drinkt er alcohol bij dan kan dat idd flink aan komen met als gevolg je dingen doet waar je s'morgens achter komt, maar lees ik het nu goed, gebruik je nog steeds heroïne? Als je echt wilt stoppen raad ik je dat sterk af, naast de methadon heroïne gebruiken zorgt ervoor dat je een dubbele verslaving aan het opbouwen bent! Op de lange duur moet je de methadon gaan verhogen omdat die dosering dan niet meer afdoende is! Als je echt van plan bent om te stoppen zou ik als Ik jou was niet bijgebruiken, dan redt je het niet! Succes Lias.
Klik om te vergroten...
Hey, omdat ik mijn methadon opgesnoept had moest ik heroïne kopen.
Ik krijg 2x per week nieuwe pillen.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je geen kans hebt gezien je arts in te lichten over hetgeen gebeurt en deze dus ook geen nieuwe methadon aan je voor kon schrijven snap ik je keuze wel.
Methadon heeft een lange werking maar geen 2 dagen, ik dacht even dat je naast de methadon ook heroïne had gebruikt, zoals je nu wellicht weet zorgt de methadon er voor dat je niet ziek wordt en de Buzz dus uit blijft, dat is erg moeilijk want het is uiteraard om de kick te doen en die krijg je met methadon niet....
Ikzelf heb daar ook jaren lang mee lopen worstelen en toch steeds weer bijgebruikt waardoor ik steeds de dosering op moest hogen, bijgebruiken naast de methadon dus en voor ik het in de gaten had stond ik op 160mg methadon.., misschien kan je, als een soort van stok achter de deur, vrijwillige urinecontrole's laten afnemen, dat werkte bij mij in ieder geval, ik ben 13 jaar bezig geweest om helemaal clean te worden, ik had ook een verslaafde partner en dat werkte dus niet, relatie beëindigd en met Subutex de methadon eraf gekregen en met kleine stapjes de Subutex weer afgebouwd, nu geheel abstinent sinds 1989 dus een lange geschiedenis achter de rug, ik zal iedere dag moeten waken en scherp blijven om dit te behouden, ik voel me erg goed en ben blij het gevecht aan gegaan te hebben! Ik heb nooit geshot, dat scheelt dan ook wel weer volgens mij maar het is en blijft een gevecht, ga het aan en zet door, je krijgt er zoveel voor terug! De trek wordt na verloop van tijd houdbaar maar je zult een geheel andere levensstijl moeten gaan volgen om verveling etc voor te zijn want dat is ook een enorme valkuil! Succes met je verdere behandeling en geef niet op! Groetjes.
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je meta verslaafd bent, ben je dan ook niet verslaafd aan hero?
Je bent toch verslaafd aan de morfine?
Waarom is het afkicken van meta zwaarder en langer? Kun je dan niet van meta terug naar hero om daar van af te kicken? Als je van meta terug naar hero gaat, wordt je dan wel of niet ziek? En van welke kick je dan af, de meta terwijl je hero gebruikt en vanwege de morfine dat in beide zit daardoor niet of wel ziek bent, tijdens gebruik.

Ik zit hier nu een uur over na te denken.
(Vannacht niet geslapen -slaapgebrek- )
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
hansje1963 zei:
Als je geen kans hebt gezien je arts in te lichten over hetgeen gebeurt en deze dus ook geen nieuwe methadon aan je voor kon schrijven snap ik je keuze wel.
Methadon heeft een lange werking maar geen 2 dagen, ik dacht even dat je naast de methadon ook heroïne had gebruikt, zoals je nu wellicht weet zorgt de methadon er voor dat je niet ziek wordt en de Buzz dus uit blijft, dat is erg moeilijk want het is uiteraard om de kick te doen en die krijg je met methadon niet....
Ikzelf heb daar ook jaren lang mee lopen worstelen en toch steeds weer bijgebruikt waardoor ik steeds de dosering op moest hogen, bijgebruiken naast de methadon dus en voor ik het in de gaten had stond ik op 160mg methadon.., misschien kan je, als een soort van stok achter de deur, vrijwillige urinecontrole's laten afnemen, dat werkte bij mij in ieder geval, ik ben 13 jaar bezig geweest om helemaal clean te worden, ik had ook een verslaafde partner en dat werkte dus niet, relatie beëindigd en met Subutex de methadon eraf gekregen en met kleine stapjes de Subutex weer afgebouwd, nu geheel abstinent sinds 1989 dus een lange geschiedenis achter de rug, ik zal iedere dag moeten waken en scherp blijven om dit te behouden, ik voel me erg goed en ben blij het gevecht aan gegaan te hebben! Ik heb nooit geshot, dat scheelt dan ook wel weer volgens mij maar het is en blijft een gevecht, ga het aan en zet door, je krijgt er zoveel voor terug! De trek wordt na verloop van tijd houdbaar maar je zult een geheel andere levensstijl moeten gaan volgen om verveling etc voor te zijn want dat is ook een enorme valkuil! Succes met je verdere behandeling en geef niet op! Groetjes.
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet beide gebruikt nee.
Bedankt voor je advies!
Ik ben eerlijk geweest over de terugval van vorige week tegenover de arts, en zal dat nu ook doen. Ik lieg niet. Ik vraag om hulp, het is letterlijk tijdverspilling om te liegen.
Dan moet je ook geen hulp vragen anders blijf je bezig. Ik ben geen heilig boontje hoor, maar gelukkig besef ik dit wel.:innocent:
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Lias zei:
Als je meta verslaafd bent, ben je dan ook niet verslaafd aan hero?
Je bent toch verslaafd aan de morfine?
Waarom is het afkicken van meta zwaarder en langer? Kun je dan niet van meta terug naar hero om daar van af te kicken? Als je van meta terug naar hero gaat, wordt je dan wel of niet ziek? En van welke kick je dan af, de meta terwijl je hero gebruikt en vanwege de morfine dat in beide zit daardoor niet of wel ziek bent, tijdens gebruik.

Ik zit hier nu een uur over na te denken.
(Vannacht niet geslapen -slaapgebrek- )
Klik om te vergroten...
Ik weet niet aan wie je deze vraag stelt maar antwoord toch maar, ik ben langdurig verslaafd geweest aan heroïne /methadon, ook polygebruik maar de laatste 12 jaar aan hero/meet, ik ken mensen die idd de heroïne af hebben gebouwd en op een kleine hoeveelheid gestopt zijn maar dat is ook moeilijk, met name als de onderliggende problemen (nog) spelen. Zo heb ik ook problemen ervaren in het huis waar ik woon, dat triggerde mij ook tot gebruik, later alles veranderd, geschilderd, en binnen wordt niet meer gerookt (tabak). Maar er kunnen veel zaken zijn die jou kunnen triggeren... Methadon is na lang gebruik idd moeilijk af te bouwen omdat de halfwaardetijd veel langer is dan die van heroïne en de afkick dus ook zwaarder. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Subutex omdat je daar helderder bij blijft en niet zo afgestompt, (zie mijn topics) maar goed, je kunt dus van de methadon terug naar de heroïne en daar mee afbouwen, persoonlijk denk ik niet dat dat een goed plan is, je moet dan wel héél sterk in je schoenen staan!! Je begeeft je dan ook in het illegale circuit wat ook problemen met zich mee kan gaan brengen, als je echt wilt stoppen, maak een goed plan van aanpak samen met je behandelaar, hou je er aan en dan is abstinentie mogelijk, clean worden is vrij simpelaar maar clean blijven is een ander verhaal! Groetjes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."