Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBang om in Amsterdam heroïne te kopen

Bang om in Amsterdam heroïne te kopen

175 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
hansje1963 zei:
Als je geen kans hebt gezien je arts in te lichten over hetgeen gebeurt en deze dus ook geen nieuwe methadon aan je voor kon schrijven snap ik je keuze wel.
Methadon heeft een lange werking maar geen 2 dagen, ik dacht even dat je naast de methadon ook heroïne had gebruikt, zoals je nu wellicht weet zorgt de methadon er voor dat je niet ziek wordt en de Buzz dus uit blijft, dat is erg moeilijk want het is uiteraard om de kick te doen en die krijg je met methadon niet....
Ikzelf heb daar ook jaren lang mee lopen worstelen en toch steeds weer bijgebruikt waardoor ik steeds de dosering op moest hogen, bijgebruiken naast de methadon dus en voor ik het in de gaten had stond ik op 160mg methadon.., misschien kan je, als een soort van stok achter de deur, vrijwillige urinecontrole's laten afnemen, dat werkte bij mij in ieder geval, ik ben 13 jaar bezig geweest om helemaal clean te worden, ik had ook een verslaafde partner en dat werkte dus niet, relatie beëindigd en met Subutex de methadon eraf gekregen en met kleine stapjes de Subutex weer afgebouwd, nu geheel abstinent sinds 1989 dus een lange geschiedenis achter de rug, ik zal iedere dag moeten waken en scherp blijven om dit te behouden, ik voel me erg goed en ben blij het gevecht aan gegaan te hebben! Ik heb nooit geshot, dat scheelt dan ook wel weer volgens mij maar het is en blijft een gevecht, ga het aan en zet door, je krijgt er zoveel voor terug! De trek wordt na verloop van tijd houdbaar maar je zult een geheel andere levensstijl moeten gaan volgen om verveling etc voor te zijn want dat is ook een enorme valkuil! Succes met je verdere behandeling en geef niet op! Groetjes.
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet beide gebruikt nee.
Bedankt voor je advies!
Ik ben eerlijk geweest over de terugval van vorige week tegenover de arts, en zal dat nu ook doen. Ik lieg niet. Ik vraag om hulp, het is letterlijk tijdverspilling om te liegen.
Dan moet je ook geen hulp vragen anders blijf je bezig. Ik ben geen heilig boontje hoor, maar gelukkig besef ik dit wel.:innocent:
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lias zei:
Als je meta verslaafd bent, ben je dan ook niet verslaafd aan hero?
Je bent toch verslaafd aan de morfine?
Waarom is het afkicken van meta zwaarder en langer? Kun je dan niet van meta terug naar hero om daar van af te kicken? Als je van meta terug naar hero gaat, wordt je dan wel of niet ziek? En van welke kick je dan af, de meta terwijl je hero gebruikt en vanwege de morfine dat in beide zit daardoor niet of wel ziek bent, tijdens gebruik.

Ik zit hier nu een uur over na te denken.
(Vannacht niet geslapen -slaapgebrek- )
Klik om te vergroten...
Ik weet niet aan wie je deze vraag stelt maar antwoord toch maar, ik ben langdurig verslaafd geweest aan heroïne /methadon, ook polygebruik maar de laatste 12 jaar aan hero/meet, ik ken mensen die idd de heroïne af hebben gebouwd en op een kleine hoeveelheid gestopt zijn maar dat is ook moeilijk, met name als de onderliggende problemen (nog) spelen. Zo heb ik ook problemen ervaren in het huis waar ik woon, dat triggerde mij ook tot gebruik, later alles veranderd, geschilderd, en binnen wordt niet meer gerookt (tabak). Maar er kunnen veel zaken zijn die jou kunnen triggeren... Methadon is na lang gebruik idd moeilijk af te bouwen omdat de halfwaardetijd veel langer is dan die van heroïne en de afkick dus ook zwaarder. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Subutex omdat je daar helderder bij blijft en niet zo afgestompt, (zie mijn topics) maar goed, je kunt dus van de methadon terug naar de heroïne en daar mee afbouwen, persoonlijk denk ik niet dat dat een goed plan is, je moet dan wel héél sterk in je schoenen staan!! Je begeeft je dan ook in het illegale circuit wat ook problemen met zich mee kan gaan brengen, als je echt wilt stoppen, maak een goed plan van aanpak samen met je behandelaar, hou je er aan en dan is abstinentie mogelijk, clean worden is vrij simpelaar maar clean blijven is een ander verhaal! Groetjes!
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
hansje1963 zei:
Ik weet niet aan wie je deze vraag stelt maar antwoord toch maar, ik ben langdurig verslaafd geweest aan heroïne /methadon, ook polygebruik maar de laatste 12 jaar aan hero/meet, ik ken mensen die idd de heroïne af hebben gebouwd en op een kleine hoeveelheid gestopt zijn maar dat is ook moeilijk, met name als de onderliggende problemen (nog) spelen. Zo heb ik ook problemen ervaren in het huis waar ik woon, dat triggerde mij ook tot gebruik, later alles veranderd, geschilderd, en binnen wordt niet meer gerookt (tabak). Maar er kunnen veel zaken zijn die jou kunnen triggeren... Methadon is na lang gebruik idd moeilijk af te bouwen omdat de halfwaardetijd veel langer is dan die van heroïne en de afkick dus ook zwaarder. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Subutex omdat je daar helderder bij blijft en niet zo afgestompt, (zie mijn topics) maar goed, je kunt dus van de methadon terug naar de heroïne en daar mee afbouwen, persoonlijk denk ik niet dat dat een goed plan is, je moet dan wel héél sterk in je schoenen staan!! Je begeeft je dan ook in het illegale circuit wat ook problemen met zich mee kan gaan brengen, als je echt wilt stoppen, maak een goed plan van aanpak samen met je behandelaar, hou je er aan en dan is abstinentie mogelijk, clean worden is vrij simpelaar maar clean blijven is een ander verhaal! Groetjes!
Klik om te vergroten...

Het was een hypothetische vraag.
Lijkt me niet slim idd om te wisselen vanwege de roes van heroïne.
Ik snapte niet waarom de afkick verschillend is bij heroïne en methadon, nu wel!
Dank je wel!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lias zei:
Het was een hypothetische vraag.
Lijkt me niet slim idd om te wisselen vanwege de roes van heroïne.
Ik snapte niet waarom de afkick verschillend is bij heroïne en methadon, nu wel!
Dank je wel!
Klik om te vergroten...
Oké, dat hoor je overigens niet vaak dat iemand die zaken niet kent maar zo zie je maar..... Kijk je ook op andere topics? Ik heb hier ook erg veel kennis opgedaan van het eea en ook steun ervaren van mede lotgenoten.! Gaat het verder goed met je en is de 50mg afdoende?? Als je 2+ per dag hebt gebruikt vind ik 50mg niet hoog, eea heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je nooit methadon hebt gebruikt dus dat kan een aardige pré zijn!
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
hansje1963 zei:
Oké, dat hoor je overigens niet vaak dat iemand die zaken niet kent maar zo zie je maar..... Kijk je ook op andere topics? Ik heb hier ook erg veel kennis opgedaan van het eea en ook steun ervaren van mede lotgenoten.! Gaat het verder goed met je en is de 50mg afdoende?? Als je 2+ per dag hebt gebruikt vind ik 50mg niet hoog, eea heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je nooit methadon hebt gebruikt dus dat kan een aardige pré zijn!
Klik om te vergroten...
Hey, de methadon is verhoogd naar 60mg.
Ik ga vragen of ik naar een afkickkliniek kan.
Het valt me zwaarder dan gedacht en ik wil er gewoon vanaf. Thuis proberen gaat heel lang duren, met nu al 2x een terugval. Ik vindt het wel eng om te " wonen" in een instelling.
De afkick vindt ik niet eng.
Ik had het graag cold turcky thuis gedaan, maar godver wat is dat zwaar zeg.

Ik kwam op internet tegen dat je binnen een paar uur kunt afkicken met of zonder narcose. Wat is de meerwaarde van narcose? Want het schijnt geen pijn te doen, waarom dan narcose? Is een kans op terugval niet groter omdat je juist de hel van afkicken niet heb moeten doorstaan?

https://www.nrc.nl/nieuws/2004/07/17/een-einde-aan-de-hunkering-7694520-a919962
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi,
Onder narcose heeft voor mij geen meerwaarde gehad, heb ook in 2004 en 2005 de "snelle detox" gedaan, ook een hel! Ik persoonlijk heb het meeste baad gehad bij rustig aan afbouwen en de tijd nemen, een opname en een tijd in een kliniek verblijven heeft mij wel gebracht tot volledige abstinentie, leuk is anders, zo'n kliniek kan confronterend werken en met een "foute " club met spelletjes en streken is de lol er ook zo af, tijdens mijn laatste van 6 behandelingen had ik het getroffen qua bewoners en kon ik m'n behandeling goed afronden maar daarna toch weer een paar keer terug gevallen, kortom, het kan een vermoeiende lange strijd zijn maar al val je 10x gewoon op blijven krabbelen en verder gaan, dan kom je, als t goed is er ook! Maar er zijn ook personen die het in 1x redden maar die zijn dun bezaaid eerlijk gezegd, je zult hard moeten knokken maar eenmaal clean voelt wel erg lekker! Fijn weekend en oja, terug vallen horen er nu eenmaal bij, verder gaan en blijven doorzetten!
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#7
hansje1963 zei:
Hoi,
Onder narcose heeft voor mij geen meerwaarde gehad, heb ook in 2004 en 2005 de "snelle detox" gedaan, ook een hel! Ik persoonlijk heb het meeste baad gehad bij rustig aan afbouwen en de tijd nemen, een opname en een tijd in een kliniek verblijven heeft mij wel gebracht tot volledige abstinentie, leuk is anders, zo'n kliniek kan confronterend werken en met een "foute " club met spelletjes en streken is de lol er ook zo af, tijdens mijn laatste van 6 behandelingen had ik het getroffen qua bewoners en kon ik m'n behandeling goed afronden maar daarna toch weer een paar keer terug gevallen, kortom, het kan een vermoeiende lange strijd zijn maar al val je 10x gewoon op blijven krabbelen en verder gaan, dan kom je, als t goed is er ook! Maar er zijn ook personen die het in 1x redden maar die zijn dun bezaaid eerlijk gezegd, je zult hard moeten knokken maar eenmaal clean voelt wel erg lekker! Fijn weekend en oja, terug vallen horen er nu eenmaal bij, verder gaan en blijven doorzetten!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bemoedigden woorden!

Jij bent onder narcose geweest tijdens een afkick?
Hoe was dat?
Echt met een buis in je longen?
Voor hoe lang?
Waarom had het voor jou geen meer waarde?

Ik probeer heel hard niet mijn vooroordelen te hebben, maar kan het niet helpen dat ik denk,
" lekker makkelijk ".
Slapend door je afkick heen.
Easy peasy.
Natuurlijk zijn er zat redenen waarom je dit zou willen of misschien zelfs moeten..

Ikzelf zou er te makkelijk misbruik van maken en geheid terug vallen.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Lias zei:
Bedankt voor je bemoedigden woorden!

Jij bent onder narcose geweest tijdens een afkick?
Hoe was dat?
Echt met een buis in je longen?
Voor hoe lang?
Waarom had het voor jou geen meer waarde?

Ik probeer heel hard niet mijn vooroordelen te hebben, maar kan het niet helpen dat ik denk,
" lekker makkelijk ".
Slapend door je afkick heen.
Easy peasy.
Natuurlijk zijn er zat redenen waarom je dit zou willen of misschien zelfs moeten..

Ikzelf zou er te makkelijk misbruik van maken en geheid terug vallen.
Klik om te vergroten...
Hoi Lias,
Ik heb hem niet onder narcose gedaan, een paar kennissen van me wel en die zijn terug gevallen omdat ze daarna naar huis gingen, geen nabehandeling dus, ik weet niet of die behandeling nog aangeboden wordt, de laatste keer dat ik een behandeling heb overwogen was met Iboga maar deze toch niet ondergaan, mede omdat ik een nare ervaring met LSD heb gehad dus geen trip meer voor mij! Heb er wel positieve feedback over gelezen maar zoals eerder aangegeven, ik koos er voor het op de langzame manier te gaan doen,,met succes tot nu toe, maar het blijft uitkijken!!
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
שמש zei:
Heftig verhaal. Goed dat je gaat afkicken!
Klik om te vergroten...
Dank je!
Het werd tijd.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is zonder medicatie stoppen een hel. Kan het me niet eens voorstellen.
Ben je al lang verslaafd?
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#11
שמש zei:
Volgens mij is zonder medicatie stoppen een hel. Kan het me niet eens voorstellen.
Ben je al lang verslaafd?
Klik om te vergroten...
Ja bijna een jaar.
Ik zorg altijd dat ik op tijd bestel zodat dit niet zou gebeuren.
Toch ben er blij om want het heeft me doen inzien waar ik mee bezig was en hoe kut deze verslaving is. Ik ben echt opgelucht dat ik maandag met hulp ga stoppen.

Het afkicken is een uitputtende marathon.
Niet slapen/eten en continu pijn/kramp en bewegen. Je bent na 2 dagen te moe om afleiding te zoeken of buiten een rondje te lopen, dus lig je in bed te trappen, pijn te hebben, ziek te voelen, zo erg willen slapen en niet kunnen, compleet uitgeput... pure wanhoop van ellende uiteindelijk waardoor ik bijna van de flat wou springen.
En dat duurt dan ongeveer een week. Niet te doen zonder hulp
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lias zei:
Ik zorg altijd dat ik op tijd bestel zodat dit niet zou gebeuren.
Toch ben er blij om want het heeft me doen inzien waar ik mee bezig was en hoe kut deze verslaving is.
Klik om te vergroten...
Ja, een crisis is de beste spiegel. Je moet nu even door shit heen. Maar de beloning ligt er achter. Is het ziek worden de hoofdreden waarom je wil stoppen?
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Ja, een crisis is de beste spiegel. Je moet nu even door shit heen. Maar de beloning ligt er achter. Is het ziek worden de hoofdreden waarom je wil stoppen?
Klik om te vergroten...
Het ziek worden heeft me doen beseffen dat ik verslaafd ben.
Ik hield mezelf voor de gek.
"Ach ja ik spuit maar helemaal niet veel en ik ben geen junk , niemand weet het of ziet het aan me"
Ik realiseer me nu pas dat ik mezelf verdoof om verkeerde redenen. Dat ik dingen niet op een gezonde manier oplos, maar weg spuit.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lias zei:
Zal ik een mes mee nemen?
Klik om te vergroten...
Absoluut een afrader tenzij je jezelf en anderen in gevaar wilt brengen.
Lias zei:
Waar moet ik op letten als ik iemand aan spreek?
Klik om te vergroten...
Als je in Amsterdam iemand aanspreekt of wordt aangesproken voor drugs zul je in de meeste gevallen opgelicht worden. Misschien moet je er op letten dat je verkoper niet overkomt als een junk zoals jijzelf. Als je situatie daadwerkelijk zo ingrijpend dringend is kun je beter overstappen op een Methadon recept via de huisarts.
Lias zei:
Ik heb geen idee hoe ik op straat moet kopen en ik ben nogal kwetsbaar.
Klik om te vergroten...
Ga naar de huisarts.
Revolutionair zei:
Ik zou niet weten waar ik dat vandaan zou moeten halen.
Klik om te vergroten...
Amsterdam is in ieder geval de laatste plaats waar ik Diacetylmorfine zou halen. :confused:
Lias zei:
Dank je!
Het werd tijd.
Klik om te vergroten...
Succes, het is mogelijk om van heroïne af te kicken en een betekenisvol leven op te bouwen mocht je dat echt willen. Dat proces zal echter tijd nemen, wees niet te hard voor jezelf en doe rustig aan.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Onthoud dat vrijwel iedereen wel ergens verslaafd aan is. Alleen jij hebt de pech dat het aan iets is wat minder 'vergeeflijk' is. De één is bijv verslaafd aan roken, de ander aan sporten. Of voor mijn part postzegels verzamelen. Er zijn 1001 manieren om jezelf voor de gek te houden. Je problemen proberen te ontlopen. Of onbewust bang te zijn voor hetgeen je het liefste wil (en je dan met allerlei zaken bezig te houden wat je afleidt van het hoofddoel), daar hebben ook heel veel mensen last van.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterkte met het afkicken. Er is gelukkig veel hulp beschikbaar. Al zijn de standaard opname verslavingsklinieken niet echt fijn ivm het groepsleven en sommige groepswerkers en regels en zo... Maar je slaat je er wel door heen. Je komt niet dom op mij over. Heroïne is helaas erg verslavend. Lichamelijk vooral vind ik.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,
Ziek zijn is idd niet prettig, ikzelf was meestal na de 4de dag zonder dope wel weer te been, uiteraard niet fit maar dan had ik heb ergste wel gehad, erg vaak ziek geweest in die jaren, maar de methadon heeft mij in die jaren nóg zieker gemaakt, ik weet niet hoe je traject er uit gaat zien maar ik wens je veel succes en sterkte toe!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lias zei:
Uiteindelijk te lang gewacht en te ziek geworden om naar a'dam te gaan. Te bang. Steeds uitstellen..
Vreselijk weekend achter de rug.
Aantal keer crisis dienst gebeld omdat ik het niet meer trok en zelfs suïcide neigingen kreeg.
Op zondag 3 x dizapam gekregen, wat bijna niks deed. Een half uur even geen kramp.
Dinsdag is het pakketje binnen gekomen, wat die zaterdag ervoor dus bezorgd had moeten zijn. Vandaag gesprek gehad bij afkickkliniek.
Vanaf maandag met ondersteuning van medicijnen thuis afkicken.

Hero..:rolleyes:
Klik om te vergroten...

Heel veel sterkte! Ik zal voor je duimen dat het je vrij makkelijk afgaat en je weer snel lekker in je vel zit! :praying2:
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank jullie wel!

Ik ga vanaf maandag elke dag naar een locatie om medicijnen op te halen en even te praten.
Zondag nacht zet ik de laatste spuit.
Ik blijf verder dus thuis.
Het wordt geen methadon omdat je dan eigenlijk de ene verslaving ruilt met een ander.
Dat wil ik niet
Ik wil er vanaf.
Ik zal iets krijgen waardoor ik wel ziek wordt, maar niet zo erg dat opname nodig is.( Ik weet nog niet wat )
Klinkt misschien raar, maar ik wil ook ziek worden. Ik wil hier door heen. Het liefst zou ik het cold turcky zelf doen, maar helaas is dat voor mij net ff te heftig.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel erg veel sterkte. Ook super goed dat je professionele hulp hebt ingeschakeld. Dat is altijd de moeilijkste stap. Gaat helemaal goed komen met jou :thumbsup1:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."