Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafbouw methadon

afbouw methadon

54 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar de trek blijft, Anoniempje.
m
meisje 24Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

ik heb bijna 2 jaar 65 ml methadon genomen soms nog met combinatie van bruin.
Mijn vriend is opgesloten in de gevangenis en nu heb ik iemand anders leren kennen die totaal niks met dit milieu te maken heeft.
ik ben nu op een maand van 65 naar 25 gegaan maar de laatste dagen gaat het niet echt goed meer.
Zou ik gewoon blijven afbouwen en doorbijten? Of zou ik nu gewoon ff op die 25 blijven staan want stijgen wil ik echt niet meer doen?

Als er iemand goeie raad heeft laat het dan gerust weten.

Alvast bedankt.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Meisje,

Als je van 65 naar 25 bent gegaan, is dat best snel in 1 maand tijd.

Waarom bouw je niet rustiger af? Nu heb je in 4 weken tijd 40 mg. afgebouwd. Dat is gemiddeld 10 mg. p.w.; best veel.

Waarom probeer je het niet met bijv. 5 of zelfs 2,5 mg. per week?

Je kan een afspraak maken met je verslavingsarts. Zo kunnen jullie samen een schema maken op maat, dat voor jou ook haalbaar is. Ook kan je hem/haar vragen naar Buprenorfine (Merknaam: Temgesic) voor het laatste stukje (v.a. 15-10 mg.).

Hardlopers zijn doodlopers...

Veel suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik mij dusdanig beroerd zou voelen, zou ik mijn dosis iets verhogen. Net zoveel tot ik mij iets minder dan goed zou voelen.

Wat is je doel, meisje>? Wil je uiteindelijk clean worden of ben je hier niet bewust mee bezig?

Wat betreft die Buprenorfine; dat is mijns inziens te allen tijde de beste oplossing. Lees erover, praat erover. Maak dan eventueel de beslissing.

Succes,

Eend
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb ook al 30 jaar methadon,daarnaast ook allerlei andere medicijnen.
als ik bruin gebruik neem ik geen methadon in.ik kan heel makkelijk afbouwen na een uitglijder.zo heb ik ook al jaren oxazepam maar dat slik ik ook miniem 20mg en een promethazine om te slapen en soms neem ik daar een halve nozinan bij.ik heb ook nog efexor 75 mg.de pillen stapelen zich zo wel op omdat ik meer voorgeschreven krijg.ik heb ook graag een voorraadje achter de hand.
ik zal ook niet gauw ziek worden omdat ik me zo altijd heb ingedekt.gelukkig maar want er kan van alles gebeuren.
ik heb 2x meegemaakt dat ik naar huis van bewaring in maasstricht werdt gebracht en van de eene op de andere niets meer.in die tijd methadon,bruin,wit,zwaar bier,nozinan,dormicum,seresta en blowen.
jullie willen niet weten hoe ik daar heb leggen stuiteren want ik zat alle beperking en geen tv en zelfs geen shag.deze hel staat in mijn geheugen gegrift en dat 2x 3 maanden.
trauma,trauma,trauma mensen.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben nu bezig met afbouwen. ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik ga verder tot dat het niet meer lukt daarna wil ik de snelle detox(afbouwen met naltrexon) gaan doen.

t lijkt me heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van methadon : niet meer 2 x per week door weer en wind mn meth ophalen, niet meer dromen over ziek worden.

ik hoop echt dat t me gaat lukken. ik merk nu al dat mn zelfvertrouwen een enorme boost krijgt van het afbouwen. ook ben ik al veel fitter en heb veel minder slaap nodig.

ik was bang dat ik veel depressiever zou worden maar het tegenovergestelde is waar!
nu maar hopen dat het zo blijft bij mn verdere afbouw!
g
graveyard6663Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ook ik heb afgebouwd met methadon maar ben met 20 mg begonnen en om de 2 dagen 1 pil eraf maar ieder mens reageerd er anders op. bij mij ging het redelijk goed ik was een paar jaar clean en ben jmmr genoeg truggevallen. op dit moment heb ik schema gemaakt om weer trug naar af te gaan oftewel mijn leven terug
ik sluit me voor een week op met genoeg methadon en eten das belangrijk. anders red ik het ni , je moet er zelf ook achter staan anders heeft het tog geen zin, ik begin maandag de 14e en hoop clean het volgend jaar in te gaan ik zal proberen elke dag stukkie erover te schrijven
groetjes graveyard6663 :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey grave,

Doe je best! Lange weg te gaan , meet sucks!!!
Maar als le denkt dat dit de juiste manier is!! :)
Success!!
:wave:
N.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#9
waar een wil is is een weg toch.
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen ik kapte met methadon was ik een maand ziek en daarna word het langzaam minder.(das normaal voor langere gebruikers)

ps. ik heb best veel verhalen over irritable bowel syndrome en methadon, zou het kunnen zijn dat methadon dit veroorzaakt?
Ik weet dat methadon best giftig is en veel slechter dan normale bruin.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ratmatje020 zei:
Toen ik kapte met methadon was ik een maand ziek en daarna word het langzaam minder.(das normaal voor langere gebruikers)
Klik om te vergroten...

Ja, bij mij eerste week op nul "hel", week 2 zwaar kut en vanaf week 3 alleen nog 's ochtends ziek en bij vlagen.

Het ziek zijn duurde al met al bijna een maand.

Slaapproblemen waren, gelukkig bij mij!, na een maand of 4 over :)
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#12
bij mij 1e week lichamelijk erg zwaar.
2e week was het geestelijk erg zwaar depresief
3e week langzaam minder
maar slapen idd dat duurt wel ff voordat je weer normaal kan pitten, het ergste is wel die restless leg en arm syndrome.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wens jullie vooral veel sterkte!!!

Ik ben dus nu, na bijna 10 jaar meet en om van de rest nog maar niet te spreken, 9 dagen op 0!!

Ik heb er wel maanden over gedaan!! En nu, zelfs na meer dan een week voel ik me klote!
Buik en darmkrampen zijn minder, maar, kou (echt brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr), niezen, onrust, wiebelende benen,geen energie......

Dom gedoe!! Ik ben het beu!! Dit moet hier vooruit gaan!!!!
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#14
speedjunky69 zei:
ik ben nu bezig met afbouwen. ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik ga verder tot dat het niet meer lukt daarna wil ik de snelle detox(afbouwen met naltrexon) gaan doen.

t lijkt me heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van methadon : niet meer 2 x per week door weer en wind mn meth ophalen, niet meer dromen over ziek worden.

ik hoop echt dat t me gaat lukken. ik merk nu al dat mn zelfvertrouwen een enorme boost krijgt van het afbouwen. ook ben ik al veel fitter en heb veel minder slaap nodig.

ik was bang dat ik veel depressiever zou worden maar het tegenovergestelde is waar!
nu maar hopen dat het zo blijft bij mn verdere afbouw!
Klik om te vergroten...


succes gewenst met die moeilijke tijd Je hebt massel dat je daar mag afbouwen, laat je alleen niet gek maken, blijf in je zelf geloven. sterkte jaap[
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ninanina zei:
Ik wens jullie vooral veel sterkte!!!

Ik ben dus nu, na bijna 10 jaar meet en om van de rest nog maar niet te spreken, 9 dagen op 0!!

Ik heb er wel maanden over gedaan!! En nu, zelfs na meer dan een week voel ik me klote!
Buik en darmkrampen zijn minder, maar, kou (echt brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr), niezen, onrust, wiebelende benen,geen energie......

Dom gedoe!! Ik ben het beu!! Dit moet hier vooruit gaan!!!!
Klik om te vergroten...

Probeer verse groente en buiten wandelen zo-veel mogelijk , hoe zwaar dat ook is dan slaap je beter . al is het maar voor een uurtje.
wat een hel en je denkt dat er nooit een einde aan komt elke twee minuten piesen ik kan je alleen maar raad geven door zo gezond als mogelijk te eten , niet te veel, en bewegen, straks word je een keer wakker en dan zie je dat je vier of vijf uur aan het stuk heb geslapen dat zijn lichtpuntjes. zorg dat je afleiding krijgt, nou heel veel sterkte gr jaap
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Re:

ray1 zei:
KetaNr1 zei:
Buiten in het zonnetje gaan zitte en een stickie aansteke... :stoned:
Klik om te vergroten...

De eerste keer dat ik van meta afkickte was in de gevangenis: ( EIGEN KEUZE AFBOUWEN !! )

van 140mg naar 0
op de dag dat ik niets meer kreeg begon het gedonder: halucineren, koud warm, zenuwen, gejaagd gevoel, zitten staan liggen weer staan, je kent het wel.
Dat heeft die keer bij mij 4 weken aangehouden, ik had daarvoor ook 7 jaar iedere dag meet en bruin en coke alles eigenlijk gebruikt.
We zijn nu 10 jaar verder en het gebeurd me nu 3 keer per jaar dat ik verslaafd ben en weer
moet afkicken.
Dan heb ik eerst maanden bruin gebruikt, en ga dan over op meet dat los ik op de groene tabletten van 20mg met water en spuit ik, dan werkt het ook geen 24 uur maar korter zo'n 12 uur.

hoe is het met je Ray gr jaap
Die pillen verminder ik iedere dag tot ik op het laatst van de laatste drap ook nog een keer filter
Let goed op de laatste drap van de dag ervoor, anders als het weken oud is krijg je een FIT
Die dodelijk kan zijn, hetzelfde als je opgelost hebt met verotte citroen.
Vaak zijn daarna de ontwenningsverschijnselen wel vol te houden na een dag of 7 is het over.
Je merkt het als je opstaat: Ineens heb je weer zin in dingen te doen !!!

Alleen ik zit nu met een probleem staat hier ook op het forum vandaag gepost.
Ik kan niet meer afkicken!! houd het 4 dagen vol zonder, moet dan nog 3 dan ben ik clean maar voor die tijd koop ik weer wat.
En begint de hele kermis weer van voren af aan, ik ga kapot jongens.
Ik wil het niet meer.
Stop dan zou je zeggen: maar dat gaat juist niet meer, terwijl ik nu al een jaar of wat 3 keer per jaar verslaafd ben en weer afkick!!!

Zeg me maar hoe het kan
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Re:

neboe zei:
Alleen ik zit nu met een probleem staat hier ook op het forum vandaag gepost.
Ik kan niet meer afkicken!! houd het 4 dagen vol zonder, moet dan nog 3 dan ben ik clean maar voor die tijd koop ik weer wat.
En begint de hele kermis weer van voren af aan, ik ga kapot jongens.
Ik wil het niet meer.
Stop dan zou je zeggen: maar dat gaat juist niet meer, terwijl ik nu al een jaar of wat 3 keer per jaar verslaafd ben en weer afkick!!!

Zeg me maar hoe het kan
Klik om te vergroten...

Hoi Neboe,

Allereerst: ik snap heel goed dat de afkick van Meet elke keer niet lukt, die ervaring had ik in het verleden ook keer op keer. Zeker in combinatie met werk/gezin etc. is het bijna niet te doen.

Voor mij was het wél haalbaar toen ik vanaf 10 mg. Meet afbouwde en vervolgens afkickte met Buprenorfine:
http://www.vad.be/alcohol_drugs/dossier ... rfine.html

De afkick van Temgesic (= merknaam) is veel lichter/milder dan die van Meet en hij duurt veel korter.

Er staat in bovengenoemde link een goed en haalbaar afbouwschema, maar ik raad je aan één en ander kort te sluiten met een Verslavingsarts; niet een gewone (huis)arts dus.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
hallo,
ben op m'n 18de verslaafd geraakt aan heroine, heb ook jaren coke gebruikt en zoals de meeste gebruikers ook methadon.
als ik gewoon bruin had slikte ik geen methadon, de laatste jaren gebruikte ik ongeveer 2 en een halve gram per dag.
coke gebruik ik al een jaar of 10 niet meer en sinds mijn verjaardag 22 mei 2005 ook geen heroine meer, dat koste me niet eens veel moeite, ik was het leven kotszat en de kwaliteit was zo waardeloos geworden dat het me reuze meeviel!
ik slikte de 1ste week 40 pillen en zakte binnen een maand naar 10 pillen, ben heel lang op 5 pillen blijven hangen.
ondertussen ben ik 42 en mijn leven heeft dus voor een groot gedeelte in het teken gestaan van verslaving, ik ben ervan overtuigd dat als je iets echt wilt je een heel eind komt.
zover als nu ben ik nog nooit geweest, ik zit nu op anderhalve pil per dag en de laatste loodjes zijn zoals altijd het zwaarst, ik wil graag 22 mei( op mijn verjaardag) me weer helemaal fit voelen en pilvrij zijn, voor het eerst in mijn volwassen leven.
maar wat is wijsheid, nu gewoon niks meer slikken of ieder dag een kwart minder?
ik zal er toch doorheen moeten.
helemaal pilvrij zal ik nooit worden want ik slik ook citalopram, maar dat heeft een hele an dere reden en daar heb ik me bij neergelegd, bovendien word ik niet ziek als ik dat een x niet slik.
ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#19
joolie-ah zei:
hallo,
ben op m'n 18de verslaafd geraakt aan heroine, heb ook jaren coke gebruikt en zoals de meeste gebruikers ook methadon.
als ik gewoon bruin had slikte ik geen methadon, de laatste jaren gebruikte ik ongeveer 2 en een halve gram per dag.
coke gebruik ik al een jaar of 10 niet meer en sinds mijn verjaardag 22 mei 2005 ook geen heroine meer, dat koste me niet eens veel moeite, ik was het leven kotszat en de kwaliteit was zo waardeloos geworden dat het me reuze meeviel!
ik slikte de 1ste week 40 pillen en zakte binnen een maand naar 10 pillen, ben heel lang op 5 pillen blijven hangen.
ondertussen ben ik 42 en mijn leven heeft dus voor een groot gedeelte in het teken gestaan van verslaving, ik ben ervan overtuigd dat als je iets echt wilt je een heel eind komt.
zover als nu ben ik nog nooit geweest, ik zit nu op anderhalve pil per dag en de laatste loodjes zijn zoals altijd het zwaarst, ik wil graag 22 mei( op mijn verjaardag) me weer helemaal fit voelen en pilvrij zijn, voor het eerst in mijn volwassen leven.
maar wat is wijsheid, nu gewoon niks meer slikken of ieder dag een kwart minder?
ik zal er toch doorheen moeten.
helemaal pilvrij zal ik nooit worden want ik slik ook citalopram, maar dat heeft een hele an dere reden en daar heb ik me bij neergelegd, bovendien word ik niet ziek als ik dat een x niet slik.
ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Klik om te vergroten...


HALLO JOOLIE-AH,

iK BEN ZO;N 20 JAAR AAN HET PROBEREN GEWEEST OM TE STOPPEN,EN VIEL STEEDS WEER
TERUG,IK BEN NU BIJNA 38,EN VOOR DE TWEEDE KEER ONDER NARCOSE AFGEKICKT BIJ STICHTING MIROYA,(www.miroya.nl)LUKT MIJ NIET MEER ZELF NA 10 KEER TERUGVALLEN EN COLD TURKEY,
iK BEN NU BIJNA 6 WEKEN CLEAN,LEES MEER OVER DEZE ZAKEN EN TIPS OP DE TOPICS,ANGST VOOR,EN CLEAN BLIJVEN VAN REIZIGER,EN VAN BEGIN TOT EINDE ,ETC.
VEEL SUCCES EN STERKTE,GO FOR IT,HET IS ECHT DE MOEITE WAARD,,,IETS ZONDER MOEITE BEREIKT,IS ZELDEN DE MOEITE WAARD!!!!!! GROET DE REIZIGER :sunglasses:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
zo ik heb al een tijdje niet meer gepost hier maar zo staan de zaken er nu voor bij mij:

opgenomen geweest in imchoofddorp voor amfetamine/benzo/methadon-verslaving voor 6 weken
stond op 100 mg methadon en ben daar afgebouwd tot 75 gek want 70 mg was toch te weinig dan kreeg ik enorme hoofdpijnen/brandend maagzuur en irrritatie als er drukte om me heen was.
Gek genoeg was ik in 2 weken al door mn speedafkick(die vaak erg word onderschat door onwetenden) heen. Meestal duurt dat wel minstens 3 weken. Kreeg seroquel 25 mg voor slaap en maagzuurremmers en een flinke hoeveelheid paracetamol voor pijnklachten. Ben thuis helaas weer heftig teruggevallen op speed(ik gebruik nu zeg maar zoveel als ik kan net zoals voor mn opname. Ben inmiddels wel weer verder afgebouwd tot 65 mg methadon en dat gaat net aan dus wat dat betreft doe ik meer rustig aan. Gebruik zelden meer paracetamol en geen maagzuurremmers meer. maar wel weer aan de benzo's en af en toe heroine(1 keer per maand ofzo). In het begin had ik het er best moeilijk mee dat ik weer zo snel en heftig teruggevallen ben maar ik kan mezelf niet blijven straffen dus dat heb ik maar een beetje losgelaten. Wel heb ik niet meer speed en methadon gespoten(deed IV)

gevoelsmatig zou ik t liefst een goeie pomp meet van 100 mg nemen, maar ik wil er toch vanaf.
Ik heb voor mezelf het doel voor mn 30-e verjaardag geen methadon meer(ben nu 27).
Maar af en toe heb ik er toch een hard hoofd in omdat bij 65 mg mezelf niet echt top voel en nog zoveel moet zakken tot ik de 0mg maar goed een mens mag dromen toch?

Ik weet wel dat als het me ooit lukt helemaal van de methadon af komen ik eigenlijk alles in het leven kan overwinnnen.......

nou ja dat was weer mijn verhaal....

alle afkickers veel sterkte gewenst tis iig goed te weten dat er meer mensen mee worstelen...zo uniek ben ik dus niet :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."