Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"afbouw methadon ik ben een meisje (vrouw ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer"
"eens kort mezelf nog eens voorstellen. Na 2jr heroine gebruik en derna 4jr metha 50mg. Ben ik drie maand geleden opgenomen geweest (op eigen initiatief) in een afkickcentrum. Men metha werdt afegebouwdt lmet 2.5mg per dag. Ik dag eerst eens ik op 0 sta is het ergste wel voorbij. Fout gedacht...Dan begon het net...Hoewel ik nu drie maand geen metha of hero meer heb gebruikt zit ik nu wel met zware klachten die na drie maand nog steeds aanhouden...Vooral ongelooflijk angstgevoelens, hartkloppingen, tranende ogen, weinig energie, maar dan toch innerlijk ernorm veel zenuwen...ik krijg depronal en xanax retard 1mg maar heb ni het gevoel dat dat veel helpt...Volgens de dokter kunnen dit geen afkickverschijnselen meer zijn...maar ik moet veel dagen vechten om ze door te komen...niet dat ik nr hero of metha verlang...ik wil me gewoon eens terug normaal voelen. Kan iemand me helpen en zeggen of dit normaal is en raad geven...xoxo"
"thanks ariekanarie, ik denk da ge er idd juist opzit. Natuurlijk moet een mens het eerst eens gezegd krijgen vr men het goed en wel besseft. Want achteraf gezien had ik voor men drugsgebruik, rondt men 17 tot 20 ook last van depressie. En ik heb altijd gezegd dat ik hero gebruikte als medicatie, om te kunnen vlot door het leven te gaan. Het verschil zat er dan ook in dat ik dit niet in grote hoeveelheden tegelijk gebruikte mr wel kleinere hoeveelheden per dag meerdere keren per dag. Gewoon om me gewoon te voelen!!! Misschien een rare uitleg. Het hielp me om de dagelijkse problemen ( die waren soms nochal zwaar) aan te kunnen...Bij nader inzien...Ik moet idd op andere zaken gaan werken...Maar het probleem is dat ik vroeger al bij een stuk of zes psychologen enzo ben geweest en er blijkbr weinig goeie tussen zitten, eigenlijk is het een wonder dat zowel het drugsbeleid en alles met psychiatri heeft te maken nog zo rampzalig verloopt (in belgie toch ...Maar ik geef niet op...langst de andere kant voel ik me nu dikwijls een mislukkeling, maar de tweede zijde is dat ik al veel problemen heb doorstaan wr andere zouden breken...Wie kan me helpen...Ik weet het...IK!!! mezelf !!!...mr heb effe gewoon een steuntje nodig nu. Gelukkig heb ik een prachtige dochter die me steeds weer doet doorgaan, waardoor ik moet doorgaan. Nog eens bedankt vr de woorden, begrip kan zoveel doen; Vooral als je alle dagen moet doen of alles prima gaat...mr het eigenlijk een echte strijdt is. BEDANKT"
"Ik wou toch noch even iets van me laten horen...Het gaat redelijk goed met me...Somige dagen dan anderen zijn beter, mr ik denk dat da normaal is zeker. Ik neem nu een estra anti-depressieva mr heb ook men leven een beetje omgegooit. Ik ben nu een verpleegaspirante mr ben begonnen in de hogeschool nu vr een hooger diploma.Ik vindt dit heel interessant en voel der me veel mr voldaan door tegenover men vorige job. Hopelijk kan ik dit financieel blijven trekken want ik voel eindelijk dat ik mt iets juist bezig ben in men leven. Bedankt vr de gesprekken echt waar...En k'laat zeker nog wat horen. dikke knufffffff"
"afbouw methadon de reden waarom ik me nu laten opnemen heb is omdat men vriend nu 4maand in libanon zit (leger) en ik die tijd nuttig wou gebruiken.(Nu ben ik niet meer opgenomen)De andere reden om dit zo vlug te doen is omdat ik en men vriend aan een kindje willen beginnen en dit toch beter is zonder metha in je bloed. Ik sta nu 16 dagen op 0 ometha en o subutex. en ik moet zeggen sommige dagen vallen mee mr andere dagen (en nachten) zijn een ramp. K'weet ni waar kruipen dan (letterlijk) en heb het gevoel dat ik zot kom. Andere dagen dan licht trillen, zweten, kippevel en slap en natuurlijk zenuwachtig. Na deze lange strijd is terug aan de metha beginnen gn optie voor mij. Anders is alles voor niets geweest (en men ouders laten me dan ook vallen.) Raar om te zeggen de goesting is er niet erg. Mr natuurlijk wanr je constant ziek bent is het logischer dat de verleiding er terug komt gewoon omdat je op bent. Als dit lang zo blijft zou ik eventueel terug een lage dosis (4mg subutex vragen) dan is alles toch ni voor niets geweest.Van 50metha nr 4subutex is dan toch ook al een grote verbetering....mr voorlopig geef ik niet op...raad en info zijn zeer welkom !!!!"
"Ik ben niet (meer) zwanger, heb een msikraam gehad...daarom ook één van de keuze's om met de metha te stoppen.voelde me zowiezo erg schuldig dat men kindje dan verslaafd zou geboren worden. Heb 1dochtertje van 6jr. Mr sta nu reeds 19 dagen op nul...mr voel me nog steeds heel lusteloos en depressief, moet me weren om de zetel uit te komen. krijg nu wel xanax retard wat helpt tegen de zenuwen mr wellicht men energie ni goe doet. Ik denk eraan om vandaag eens nr de dokter te bellen vr een dosis temgesic...dit kan zo ni doorgaan, heb een gezin om voor te zorgen...kan dit nog als je zolang met metha bent gestopt...of zou je dit afraden....van een uitgeblust meisje"
"afbouw methadon ben gisteren terug nr men dokter geweest en gezegd dat het zo nimeer kon zijn.K'vroeg vr temgesic mr hij gaf me liever depronal omdat dat nr het schijnt lichter is, zou een soort pijnstiller zijn die traag wordt afgegeven...had er nooit van gehoord.mr helpt wel...der is terug leven in de brouwerij voel m niet perfect mr is draaglijk nu Dus methadon vaarwel en dat meen ik..."
"Goed idé om het op internet te zetten, want er zijn dr mr weinig positieve verhalen te vinden.Weet da uit ervaring, heeft me zelf nog ontmoedigt...mr weet nu dat het wel kan.Mensen hebben blijkbr alleen mr behoefte om over de slechte ervaringen te schrijven en ni de goeie... k'laat zeker nog van me horen...xox"