ik ben een meisje (vrouw :P ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer
Hallo, ik zou de afbouw wat langer gedaan hebben maar dat is in een kliniek wel anders weet ik uit ervaring.
Ik heb enkele jaren op Methadon gestaan, rond de 100mg ( uierste dosering 140 mg) en ben langzaam naar 30 mg gegaan en ben sinds vandaag ingesteld op 2x2 mg buprenorfine(Subutex) misschien krijg ik vanmiddag nog 2 mg erbij maar dat valt nog te bezien.
Ik krijg er geen verdere medicatie bij gezien ik al erg lang van de benzo's etc af ben, misschien zou bij jou een lage dosis bloeddrukverlagers eerder helpen gezien Seroquel etc ook niet echt de middelen zijn om je te helpen bij het staken van opiaten, maar ik weet verder je medische achtergrond niet.
Hoe lang stond je op die 50 mg en heb je ook een tijdje op alleen 2,5 mg gestaan of direct na de 1 ste dag 2.5 mg ingesteld op Subutex?
Ik ben meer voor het rustige afbouwen, met name na een lange dosering Methadon, mede ook omdat ik steeds terug viel door de hoofdpijnen, rug en spierpijnen, door de langzame afbouw is mij dat alles bespaard gebleven.
Misschien toch een beter idee om de Subutex wat langer te nemen en rustig afbouwen? Het is maar een idee, heel veel succes,: Hansje.