Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenmalig heroïne gebruik?

Eenmalig heroïne gebruik?

56 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Je hebt wel #3 heroine en #4 heroine waarbij #3 bruin is en niet volledig afgewerkt en #4 is het eindproduct en eigenlijk pas de volledig afgewerkte geraffineerde HCL vorm van Heroine
Maar dit weet jij denk wel
Klik om te vergroten...
Zit je me nou in de zeik te nemen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Zit je me nou in de zeik te nemen?
Klik om te vergroten...
Oh wacht even, ik snap wat je bedoelt. Maar volgens mij zijn dat geen laboratorium termen. Ik denk als een laborant. HCL weet ik wat het is, maar ik denk dat dit meer dealer en distributie taal is.
D
DuderinoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kheb al genoeg mildere middele gebruikt bedankt.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Kratom is legendarisch ranzig, wat meestal een goede indicatie is voor psychoactieve werking. Persoonlijk neem ik meestal standaard '00' capsules van Ebay en werk daarmee samen met veel thee de Kratom naar beneden. Ik heb mensen allerlei dingen zien proberen om kratom weg te werken, kwark, chocolademelk. Ik heb het ook geprobeerd maar capsules is toch wel bij verre het makkelijkst. Ze zeggen dat de smaak en gagreflex vrij snel minder vervelend worden. :')

Iets anders dat in dezelfde hoek ligt en ik ook wel kan aanraden is Kava Kava. Potje meest gore thee van zetten, plantpoeder er uit filteren met een kaaskleed (zie ebay wederom) en dan rustig van drinken. Verdooft en maakt de mond zacht wat de smerigheid er wat vanaf haalt, haha. Persoonlijk vind ik het een stuk leuker dan alcohol, de ranzige smaak blijft een dingetje maar na verloop van tijd heeft het wel zijn charme gekregen. Kratom drijft naar boven dus lastiger thee/drankje van zetten.
Klik om te vergroten...


Wat een onzin, stront is ook legendarisch ranzig. Is dat ook een indicatie voor goede psycoactieve werking

Ik zie je trouwens echt steeds onzin verkopen, zoals kratom faciliteert sterk gelijkende effecten.

Echt serieus? Dan heb je of nog nooit dope gebruikt, of nog nooit kratom.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Woke-up-sticky Ik denk dat je iemand ongelooflijk onderschat en je je daar zelfs een beetje mee voor lul zet, maar goed...

Als je nou gewoon zegt dat je het niet snapt dan wil ik het best uitleggen, maar nu dus niet, niet met jouw instelling.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Woke-up-sticky zei:
Echt serieus? Dan heb je of nog nooit dope gebruikt, of nog nooit kratom.
Klik om te vergroten...
Makkelijk zat om een ander af te branden, terwijl je door jezelf open te stellen voor nieuwe info, je wel een eindje verder komt.

P.S. Neem maar van mij aan dat de jongen in kwestie meer dan genoeg ervaring heeft met dope, en specifiek met Kratom.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Og kijk, een willekeurige emotionele uitbarsting met nul inhoudelijke meerwaarde van iemand die zich met Kratom gebruik identificeert. Ik denk dat stront meer gemeen heeft met hetgeen dat je hier bijdraagt, anders laat je nog eens iets van je horen wanneer je wel normaal op een ander kunt reageren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Woke-up-sticky je hoeft niet gelijk zo aangebrand te doen. Ik herinner me ook dat je al een keer eerder een ban hebt gehad voor respectloos gedrag tegen andere leden, dus pas pas je toon a.u.b. een beetje aan want dit is nergens voor nodig en zo wordt het er hier niet gezelliger op.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Kratom drijft naar boven dus lastiger thee/drankje van zetten.
Klik om te vergroten...

Ik werk het makkelijk naar binnen in een flesje yoghurtdrink. Goed schudden en m’n (minimale dosis v.) 1,5 gram is prima verdeeld.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Woke-up-sticky
Omdat ik in een goede bui ben:

Planten die psychoactieve stoffen herbergen hebben vaak een defensief afweermechanisme ontwikkeld om niet aan de lopende band kaalgevreten te worden door wat plaatselijk voorbijkomt. Een heel erg smerige smaak maar ook giftigheid (bijvoorbeeld buitenkant zaden BHW) komen dan ook redelijk veel voor bij psychoactieve planten.

Dan Kratom,
'Kratom bevat een aantal actieve stoffen, zogenaamde alkaloïden, waarvan mitragynine vermoedelijk de belangrijkste effecten veroorzaakt. Mitragynine is een opiaat-agonist, wat betekent dat het een effect heeft op de opiaat-receptoren in je hersenen.

Deze receptoren beïnvloeden je humeur en angst. Mitragynine bindt zich aan deze receptoren en verbetert je humeur en geeft een euforisch gevoel, net als opiaten zoals heroïne en opium.'
(bron: Jellinek)

Dus de volgende keer even nadenken of info opzoeken voor je jezelf zo voor lul zet.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Kratom is legendarisch ranzig, wat meestal een goede indicatie is voor psychoactieve werking. Persoonlijk neem ik meestal standaard '00' capsules van Ebay en werk daarmee samen met veel thee de Kratom naar beneden. Ik heb mensen allerlei dingen zien proberen om kratom weg te werken, kwark, chocolademelk. Ik heb het ook geprobeerd maar capsules is toch wel bij verre het makkelijkst. Ze zeggen dat de smaak en gagreflex vrij snel minder vervelend worden. :')

Iets anders dat in dezelfde hoek ligt en ik ook wel kan aanraden is Kava Kava. Potje meest gore thee van zetten, plantpoeder er uit filteren met een kaaskleed (zie ebay wederom) en dan rustig van drinken. Verdooft en maakt de mond zacht wat de smerigheid er wat vanaf haalt, haha. Persoonlijk vind ik het een stuk leuker dan alcohol, de ranzige smaak blijft een dingetje maar na verloop van tijd heeft het wel zijn charme gekregen. Kratom drijft naar boven dus lastiger thee/drankje van zetten.
Klik om te vergroten...
Heb me nooit in Kratom of Kava Kava verdiept eerlijk gezegd.
Ik begrijp dat jij veel ervaring met opiaten hebt. Weet jij hoe het zich verhoudt tot opium? Lijkt de werking (van Kratom of Kava Kava) meer op opium of heroïne? Word je er ook misselijk van, zoals met opiaten?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Over gore smaak; misschien helpt het wanneer je het zsm inslikt zodat het niet lang met de smaakpapillen op je tong en gehemelte in contact komt.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem van mij aan, blijf er af als je jezelf een hoop ellende wilt besparen want je zult niet de eerste zijn die na een keer proberen hooked raakt, ik zeg t maar ff.,..,
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
שמש zei:
meer op opium of heroïne?
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens wat klaproos bollen fijngestampt om thee mee te zetten zoals mn moeder wel eens deed maar fatsoenlijke opium ervaringen heb ik nog niet mee gemaakt. Lijkt mij wel leuk om een jaar masaal klaproosjes te kweken, het neemt een hoop klaproosjes voor een fatsoenlijke ervaring. De meeste mensen halen opium uit Afghanistan waar het aanzienlijk beter groeit, meer exotisch klaproos soortje ook als ik mij niet vergis. Maar dan moet je beetje richting Morfine, Codeïne en hetgeen dat in de categorie opiaten valt denken gok ik. Opium valt dus niet zo goed op grote schaal te verbouwen van wat ik begreep, het verrijken van opium naar Morfine e.d. gebeurt dan ook om die reden. Opium is een vrij niche luxeproduct.

Fogles guide to make laudanum is wel een aanrader voor mensen geïnteresseerd in opium.
שמש zei:
Word je er ook misselijk van, zoals met opiaten?
Klik om te vergroten...
Als je het goed doet, ja. Vergelijkbaar aan hoe je misselijk kunt worden van psychedelica tijdens de opkomst.
שמש zei:
Lijkt de werking van Kratom of Kava Kava meer op opium of heroïne?
Klik om te vergroten...
Diacetylmorfine (heroïne) wordt verrijkt uit Opium en ze vertonen dus sterk gelijkende effecten. Opium heeft echter wat meer verschillende psychoactieve bestandsdelen en duurt wat korter.

Kratom werkt in op de μ-opioid receptoren en vertoond dus meer gelijkenis met traditionele opioiden. Bij Kava Kava moet je meer denken aan een soort tussenweg tussen alcohol en benzodiazepine, plat uitgelegd. Kava Kava heeft een groot aantal verschillende psychoactieve bestandsdelen (lactones) die op de GABA B inwerken. Kava Kava is dus wel weer net iets anders.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Ik heb wel eens wat klaproos bollen fijngestampt om thee mee te zetten zoals mn moeder wel eens deed maar fatsoenlijke opium ervaringen heb ik nog niet mee gemaakt. Lijkt mij wel leuk om een jaar masaal klaproosjes te kweken, het neemt een hoop klaproosjes voor een fatsoenlijke ervaring. De meeste mensen halen opium uit Afghanistan waar het aanzienlijk beter groeit, meer exotisch klaproos soortje ook als ik mij niet vergis. Maar dan moet je beetje richting Morfine, Codeïne en hetgeen dat in de categorie opiaten valt denken gok ik. Opium valt dus niet zo goed op grote schaal te verbouwen van wat ik begreep, het verrijken van opium naar Morfine e.d. gebeurt dan ook om die reden. Opium is een vrij niche luxeproduct.

Fogles guide to make laudanum is wel een aanrader voor mensen geïnteresseerd in opium.

Als je het goed doet, ja. Vergelijkbaar aan hoe je misselijk kunt worden van psychedelica tijdens de opkomst.

Diacetylmorfine (heroïne) wordt verrijkt uit Opium en ze vertonen dus sterk gelijkende effecten. Opium heeft echter wat meer verschillende psychoactieve bestandsdelen en duurt wat korter.

Kratom werkt in op de μ-opioid receptoren en vertoond dus meer gelijkenis met traditionele opioiden. Bij Kava Kava moet je meer denken aan een soort tussenweg tussen alcohol en benzodiazepine, plat uitgelegd. Kava Kava heeft een groot aantal verschillende psychoactieve bestandsdelen (lactones) die op de GABA B inwerken. Kava Kava is dus wel weer net iets anders.
Klik om te vergroten...
@Jmths Dank voor de info’s. Ik zal Kratom onderzoeken.


Ik heb enige ervaring met opiaten- Heroïne is mij in het geheel niet bevallen; heb eens een week elke dag gerookt, maar vond de werking veel te veel in één richting gaan- verdovend.

Daarvóór had ik eens opium gehad waarvan ik zelf de werking toch wel heel anders ervaarde dan H. Je merkt echt dat O uit verschillende stofjes bestaat wat het een gelaagde ervaring geeft- droomachtig, poëtisch, verdovend & veel zachter dan H, wat ik een vrij agressieve werking vond hebben.

Helaas was dit de enige keer dat ik opium gebruikt heb met een heel fijne werking- de 3e en laatste keer O werd ik wel heel misselijk, maar de werking was vooral zwaar stoned zonder de gelaagdheid die ik eerder ervaarde. Daarbij vermeldt dat ik het de laatste keer gegeten heb en de eerste keer gerookt. Het verschil in werking zal daar ook mee te maken hebben gehad.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
poppy zei:
Hey !
Ik kan het je alleen maar afraden ik had ook die extreme nieuwschierigheid en heb zo een keer oxycodon gekocht toen het beschikbaar was wat ik toen erg fijn vond en na die ene keer was mijn hele mind set over het spul al anders en zag ik er oprecht geen gevaar meer in ookal wist ik van te vore goed wat het inhield maar goed ik ging de oxy dus vaker nemen bijna dagelijks en wist voor mijn gevoel heel goed waar ik mee bezig was ben toen over gestapt op fentanyl daar lichamelijk verslaafd aan geraakt suboxone voor geschreve gekrege werke lukte niet meer maar wou toch door gaan ik kon gewoon stoppe als ik wou en toen op een dag fenta niet meer beschikbaar was heb ik heroine gekocht en daar naar over gestapt kreeg toen na een tijd methadon en was werkelijk een zombie was verwaarloosd uit gemagerd het effect van heroine roken is als je eenmaal verslaafd bent ook absoluut niet meer leuk en je grenze vervagen steeds meer en ben zo ook gaan shotte en heb uit eindelijk iets gedaan waarvoor ik de bajus in ben beland daarna een detox en kliniek afgekickt van de methadon en ben helemaal clean nu het heeft sinds die eerste oxy iets minder dan 2 jaar geduurt voor dat ik zo ver heen was ik wil je hier mee behoeden heroine en andere opiaten zijn het niet waard zodra je er aan zit is het speciaale en spannende ervan totaal weg en is t pure ellende de kans is heel groot dat je verslaafd word en als ik niet gepakt was was ik nooit gestopt
Klik om te vergroten...
.
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey !
Ik kan het je alleen maar afraden ik had ook die extreme nieuwschierigheid en heb zo een keer oxycodon gekocht toen het beschikbaar was wat ik toen erg fijn vond en na die ene keer was mijn hele mind set over het spul al anders en zag ik er oprecht geen gevaar meer in ookal wist ik van te vore goed wat het inhield maar goed ik ging de oxy dus vaker nemen bijna dagelijks en wist voor mijn gevoel heel goed waar ik mee bezig was ben toen over gestapt op fentanyl daar lichamelijk verslaafd aan geraakt suboxone voor geschreve gekrege werke lukte niet meer maar wou toch door gaan ik kon gewoon stoppe als ik wou en toen op een dag fenta niet meer beschikbaar was heb ik heroine gekocht en daar naar over gestapt kreeg toen na een tijd methadon en was werkelijk een zombie was verwaarloosd uit gemagerd het effect van heroine roken is als je eenmaal verslaafd bent ook absoluut niet meer leuk en je grenze vervagen steeds meer en ben zo ook gaan shotte en heb uit eindelijk iets gedaan waarvoor ik de bajus in ben beland daarna een detox en kliniek afgekickt van de methadon en ben helemaal clean nu het heeft sinds die eerste oxy iets minder dan 2 jaar geduurt voor dat ik zo ver heen was ik wil je hier mee behoeden heroine en andere opiaten zijn het niet waard zodra je er aan zit is het speciaale en spannende ervan totaal weg en is t pure ellende de kans is heel groot dat je verslaafd word en als ik niet gepakt was was ik nooit gestopt
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
@Woke-up-sticky
Omdat ik in een goede bui ben:

Planten die psychoactieve stoffen herbergen hebben vaak een defensief afweermechanisme ontwikkeld om niet aan de lopende band kaalgevreten te worden door wat plaatselijk voorbijkomt. Een heel erg smerige smaak maar ook giftigheid (bijvoorbeeld buitenkant zaden BHW) komen dan ook redelijk veel voor bij psychoactieve planten.

Dan Kratom,
'Kratom bevat een aantal actieve stoffen, zogenaamde alkaloïden, waarvan mitragynine vermoedelijk de belangrijkste effecten veroorzaakt. Mitragynine is een opiaat-agonist, wat betekent dat het een effect heeft op de opiaat-receptoren in je hersenen.

Deze receptoren beïnvloeden je humeur en angst. Mitragynine bindt zich aan deze receptoren en verbetert je humeur en geeft een euforisch gevoel, net als opiaten zoals heroïne en opium.'
(bron: Jellinek)

Dus de volgende keer even nadenken of info opzoeken voor je jezelf zo voor lul zet.
Klik om te vergroten...

De vergelijking slaat helemaal nergens op. Een vieze smaak is echt geen indicatie van de werking. Totaal onzin. Is een neutrale geur dan ook indicatie van een goede psychoactieve werking?

En de vergelijking tussen kratom en heroine is ook compleet onzinnig en gevaarlijk. Het feit dat iets een opiaatagonist is wil niet zeggen dat het direct vergelijkbare werking heeft.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jmths zei:
Ik heb wel eens wat klaproos bollen fijngestampt om thee mee te zetten zoals mn moeder wel eens deed maar fatsoenlijke opium ervaringen heb ik nog niet mee gemaakt. Lijkt mij wel leuk om een jaar masaal klaproosjes te kweken, het neemt een hoop klaproosjes voor een fatsoenlijke ervaring. De meeste mensen halen opium uit Afghanistan waar het aanzienlijk beter groeit, meer exotisch klaproos soortje ook als ik mij niet vergis. Maar dan moet je beetje richting Morfine, Codeïne en hetgeen dat in de categorie opiaten valt denken gok ik. Opium valt dus niet zo goed op grote schaal te verbouwen van wat ik begreep, het verrijken van opium naar Morfine e.d. gebeurt dan ook om die reden. Opium is een vrij niche luxeproduct.

Fogles guide to make laudanum is wel een aanrader voor mensen geïnteresseerd in opium.

Als je het goed doet, ja. Vergelijkbaar aan hoe je misselijk kunt worden van psychedelica tijdens de opkomst.

Diacetylmorfine (heroïne) wordt verrijkt uit Opium en ze vertonen dus sterk gelijkende effecten. Opium heeft echter wat meer verschillende psychoactieve bestandsdelen en duurt wat korter.

Kratom werkt in op de μ-opioid receptoren en vertoond dus meer gelijkenis met traditionele opioiden. Bij Kava Kava moet je meer denken aan een soort tussenweg tussen alcohol en benzodiazepine, plat uitgelegd. Kava Kava heeft een groot aantal verschillende psychoactieve bestandsdelen (lactones) die op de GABA B inwerken. Kava Kava is dus wel weer net iets anders.
Klik om te vergroten...

Opiaten bedoel je, niet opioiden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Woke-up-cranky
Toch is het zo:
Vraag:
Wat is kratom?
Antwoord:
Kratom is de verkorte naam van de plant Mitragyna speciose Korthals, afkomstig uit Zuidoost-Azië.

De effecten van kratom lijken op die van opiaten maar de effecten zijn milder. Bij een lage dosis treedt er een stimulerend en euforisch effect op. Bij een hogere dosis zijn de effecten kalmerend. De effecten beginnen na 5 á 10 minuten en kunnen enkele uren aanhouden. Er bestaat een kans op hoofdpijn, misselijkheid en constipatie na het gebruik. Het gebruik van kratom in hoge doseringen kan tot een milde verslaving leiden. Bijwerkingen zijn een droge mond, afname van de eetlust en constipatie. Langdurig gebruik kan leiden tot anorexia en gewichtsverlies, slapeloosheid en huidverkleuringen.
---------------------------------

Succes met het vinden van een beetje positiviteit in je leven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."