Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenmalig heroïne gebruik?

Eenmalig heroïne gebruik?

56 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@woke up cranky

Ik ken verschillende heroinegebruikers die kratom hebben gebruikt om af te kicken, zo ook ene @Johnny Snow, je weet wel, die gast die vorig jaar n ban voor t leven kreeg. 25 gram red vein kratom per dag om zn receptoren te ontlasten.

Maar ik ven klaar met je gezever, je gezeik en je gekut en geklooi.

Je zit duidelijk niet lekker in je vel en zit de uitstekende sfeer hier op het forum te verpesten met je 'ik heb er het meeste verstand van' wedstrijdje.

Bij deze sta je op mijn lijst van geblokte personen.

Ik wens je een fijn leven verder.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes ook maar 1 heroïnegebruiker te vinden die je gelijk geeft.
Klik om te vergroten...
Ik heb je een naam gegeven, en niet de minste ook!
Het zijn gewoon verkooppraatjes.
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat ik kratom verkoop? Mafketel!
Ik weet nog wel dat in het begin bij omschrijvingen stond dat het op cocaïne en opium leek. Alsof dat geen tegenstelling is.
Klik om te vergroten...
Je hebt verschillende veins en ook de hoeveelheid heeft te maken met wat voor ervaring je kan krijgen van Kratom. ene @AphexTwin gebruikt af en toe de opwekkende variant voor wat meer energie, dus zo kan je Kratom ook inzetten. En die @Johnny Snow gebruikte dus red vein om zijn heroineafkick mee door te komen, dus dat kan ook.
Het zijn gewoon verkooppraatjes.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik verkoop niks. Geen kratom, geen drugs en ook geen onzin. Wel doe ik soms aan ruilhandel met wat vrienden maar dat is weer een heel ander verhaal...

Dat was het, ik kom er niet meer op terug hoe cranky je ook reageert, want ik zie het toch niet meer. Straks ga ik me er nog boos om maken en dat ben jij niet waard.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik heb je een naam gegeven, en niet de minste ook!

Jij denkt dat ik kratom verkoop? Mafketel!

Je hebt verschillende veins en ook de hoeveelheid heeft te maken met wat voor ervaring je kan krijgen van Kratom. ene @AphexTwin gebruikt af en toe de opwekkende variant voor wat meer energie, dus zo kan je Kratom ook inzetten. En die @Johnny Snow gebruikte dus red vein om zijn heroineafkick mee door te komen, dus dat kan ook.

Nogmaals, ik verkoop niks. Geen kratom, geen drugs en ook geen onzin. Wel doe ik soms aan ruilhandel met wat vrienden maar dat is weer een heel ander verhaal...

Dat was het, ik kom er niet meer op terug hoe cranky je ook reageert, want ik zie het toch niet meer. Straks ga ik me er nog boos om maken en dat ben jij niet waard.
Klik om te vergroten...


Hahah leer lezen. Verkooppraatjes van bedrijven als azarius. Daar weet ik het nog goed van. Ik ken je niet eens en om mijn part verkocht je je moeder. Niet mijn zaak.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je stelling was dat kratom vergelijkbaar is met heroine.

Je weet dat het gewoon onzin is, als je zoveel kennis hebt.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja ik zou eerst eens even kijken waar je precies verslavingsgevoelig voor bent. En hoe je die hero wil gebruiken. Ikzelf ben enorm verslavingsgevoelig voor downers en dan met name benzo's en opiaten. Aan de andere kant krijgen mensen massaal oxy voorgeschreven, maar dat slik je dan en dat is een andere high natuurlijk dan IV.

Ik zou het risico sowieso niet nemen om het IV te nemen (voor mijzelf sprekend), maar dat is omdat ik mijn zwaktes heel goed ken en ook echt er niet mee in aanraking wil komen want ik ga voor de bijl 100%. En inderdaad, niemand begint met hero of welke drugs ook met de bedoeling verslaafd te raken.

Ik zou dan liever een keertje een oxypilletje van iemand bietsen om een idee te krijgen dan echt hero te nemen..

Ben wel benieuwd wat je nu uiteindelijk hebt gedaan (geen oordeel verder wat je ook hebt gekozen).
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je het neemt, lijkt me snuiven het verstandigst, en zorg dat je je goed inleest over dosering. Verder, een keer proberen kan geen kwaad. Als je maar onthoudt dat elke verslaving begint met "een keer proberen kan geen kwaad". Een verslaving verloopt meestal als volgt:

1 een keer proberen "oh dat valt eigenlijk best tegen, ik had meer verwacht"
2 nog een keer proberen om te kijken of het beter valt
3 af en toe gebruiken, want het kan toch niet zo veel kwaad en is eigenlijk wel chill
4 elk weekend gebruiken
5 vrijdag tot zondag
6 altijd onder invloed

Niet perse in deze volgorde, maar meestal wel. Blijf je gewoon bewust van je gebruik en laat op Drugsforum even weten hoe het beviel

Jmths zei:
Ik denk dat niemand je gaat aanraden om heroïne te gebruiken. :')
Klik om te vergroten...

Ik zou het gewoon doen..
D
DuderinoLid
01-01-2024, 00:00
#7
SkittlesAndMe zei:
Als je het neemt, lijkt me snuiven het verstandigst, en zorg dat je je goed inleest over dosering. Verder, een keer proberen kan geen kwaad. Als je maar onthoudt dat elke verslaving begint met "een keer proberen kan geen kwaad". Een verslaving verloopt meestal als volgt:

1 een keer proberen "oh dat valt eigenlijk best tegen, ik had meer verwacht"
2 nog een keer proberen om te kijken of het beter valt
3 af en toe gebruiken, want het kan toch niet zo veel kwaad en is eigenlijk wel chill
4 elk weekend gebruiken
5 vrijdag tot zondag
6 altijd onder invloed

Niet perse in deze volgorde, maar meestal wel. Blijf je gewoon bewust van je gebruik en laat op Drugsforum even weten hoe het beviel



Ik zou het gewoon doen..
Klik om te vergroten...
Kan je heroïne dan ook snuiven kheb de IV
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Probeer eerst misschien iets milders voordat je aan de hero gaat?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wijze van gebruik
Heroïne wordt meestal ingenomen door middel van inhaleren van de damp (chinezen). De heroïne wordt als poeder op een stukje aluminiumfolie verhit waardoor de heroïne smelt en daarna in dampvorm overgaat. Die damp wordt vervolgens door een rietje ingeademd.

Vroeger werd het ook vaak via een injectie ingenomen, maar mede door de angst voor aids is die groep gebruikers kleiner geworden: de spuitende gemeenschap bestaat voornamelijk uit oudere (langgebruikende) gebruikers en gebruikers uit landen waar nog wel veel intraveneus gebruikt wordt. Voor injectie wordt het vaak opgelost in een licht zure vloeistof (bijvoorbeeld citroensap) in een lepel die boven een vlammetje wordt verwarmd, waarna de oplossing door een filtreerpapiertje of watje heen, dat als filter voor vaste deeltjes dient, in een injectiespuit wordt opgezogen.

Om de risico's van aids of hiv-besmetting door gebruik van gecontamineerde naalden te verkleinen, zijn er in onder meer Nederland spuitenruilprogramma's beschikbaar.

Een andere methode is snuiven: het rechtstreeks opsnuiven van de heroïnepoeder door de neus. Het wordt niet als lekker ervaren, maar geeft een gevoel dat vergelijkbaar is met spuiten (en dus sterker dan bij het chinezen). Het wordt het meest gebruikt als roken niet of slechts heel lastig mogelijk is, bijvoorbeeld bij gebrek aan folie of vuur.

Oraal gebruik (opeten of de oplossing drinken) is goed mogelijk maar geeft een minder intensieve roes en is daarom onder verslaafden niet populair. Ook is het mogelijk om de heroïne in een sigaret te doen. Dit levert geen echte flash op en is ook duurder dan spuiten.

Bron
D
DuderinoLid
01-01-2024, 00:00
#10
StimsalaBanne zei:
Wijze van gebruik
Heroïne wordt meestal ingenomen door middel van inhaleren van de damp (chinezen). De heroïne wordt als poeder op een stukje aluminiumfolie verhit waardoor de heroïne smelt en daarna in dampvorm overgaat. Die damp wordt vervolgens door een rietje ingeademd.

Vroeger werd het ook vaak via een injectie ingenomen, maar mede door de angst voor aids is die groep gebruikers kleiner geworden: de spuitende gemeenschap bestaat voornamelijk uit oudere (langgebruikende) gebruikers en gebruikers uit landen waar nog wel veel intraveneus gebruikt wordt. Voor injectie wordt het vaak opgelost in een licht zure vloeistof (bijvoorbeeld citroensap) in een lepel die boven een vlammetje wordt verwarmd, waarna de oplossing door een filtreerpapiertje of watje heen, dat als filter voor vaste deeltjes dient, in een injectiespuit wordt opgezogen.

Om de risico's van aids of hiv-besmetting door gebruik van gecontamineerde naalden te verkleinen, zijn er in onder meer Nederland spuitenruilprogramma's beschikbaar.

Een andere methode is snuiven: het rechtstreeks opsnuiven van de heroïnepoeder door de neus. Het wordt niet als lekker ervaren, maar geeft een gevoel dat vergelijkbaar is met spuiten (en dus sterker dan bij het chinezen). Het wordt het meest gebruikt als roken niet of slechts heel lastig mogelijk is, bijvoorbeeld bij gebrek aan folie of vuur.

Oraal gebruik (opeten of de oplossing drinken) is goed mogelijk maar geeft een minder intensieve roes en is daarom onder verslaafden niet populair. Ook is het mogelijk om de heroïne in een sigaret te doen. Dit levert geen echte flash op en is ook duurder dan spuiten.

Bron
Klik om te vergroten...
Gaat dat dan zowel voor hero IV als de V? En hoekont het dat de hero V zo moeilijk te verkrijgen is ?
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Duderino zei:
Gaat dat dan zowel voor hero IV als de V? En hoekont het dat de hero V zo moeilijk te verkrijgen is ?
Klik om te vergroten...
Hero IV = hero IntraVeneus gebruiken, dus ‘IV’ duidt op een afkorting, niet op het cijfer ‘4’.

Voor verdere verduidelijking kan je dit topic doorlezen:
https://drugsforum.nl/threads/3-heroine.62500/
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet doen. Niet aan beginnen. 1*=2*=elk weekend=elke dag=elke 4h=het einde.

Het verhaal van iedereen die ooit heroïne probeerde. Het kostte me in 2j +10k.

In kan het betalen maar wat indien niet? Dan lag ik nu in de goot.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals vele anderen hier al zeggen, zeg ik óók
Blijf eraf. Niet doen.
Met hero heb ik goddank geen ervaring maar wel met oxcycodon .
Als dat erop lijkt qua effecten dan heb ik wel enig idee.
En last but not least, in de afkickkliniek heb ik gezien wat dat goedje wat heroïne heet, met mensen doet.
Rampspoed. En nogal veel!
In die kliniek maakte ik een afspraak met één van de cliënten daar.
Doe het nooit zei hij.
Laten we dit afspreken .
En dat zei hij niet zonder reden!
Ik houd me eraan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het al eens eerder gezegd, ik doe dit nog een keer in dit kader.
Medelid Tijdloos heeft een zeer treffend verhaal geschreven hier op df, het heet: hoe een heroineverslaving tot stand komt.
Een wel zo goed topic, ik vind het één van de beste beschrijvingen die ik hier gelezen heb!
Met oxcycodon ging het bij mij haast hetzelfde...
De vraag is nu, is er nu niemand, die het bij af en toe kan houden?

Ik doe het niet. Ik ga het niet proberen. Géén heroïne. Nee.
En nooit.
En voor hen, die daar anders over denken zou ik zeggen:
Ga eens op bezoek in een kliniek. Praat eens met ex gebruikers.
Zeer waarschijnlijk zal je ervan af zien.
Dat lijkt mij een zeer goede zaak...
M
MIKE SinaloaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet doen,...jou intuïtie heeft je al laten voelen dat je met vuur speelt.
Je bericht schreeuwt,...Waarom!!!!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vwb smack weet iedereen toch wel, dat je " eens een keertje proberen " heel slecht kan gaan uitpakken. Of niet soms.
Ik vraag me dan ook af, waarom nog altijd mensen aan die drug beginnen.

Na te lang oxcycodon te hebben gebruikt op doktersrecept, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar willens en wetens je vingers gaan branden aan die troep?
Alleen omdat je wil weten, "hoe het voelt"?
Met alle risico's van dien?

Ik heb nogal wat mensen gesproken die allemaal uit nieuwsgierigheid " het eens een keertje geprobeerd " hebben.
En nee, junk worden, dit zou hen dus niet gebeuren.
Nou, dat loopt vaak slecht af, die ene keer.
Dus, dit allemaal wetende, waarom toch die "ene keer proberen"?

Ik w i l het niet eens weten.
Nee.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou het je niet willen aanraden, maar ik spreek niet uit ervaring. Je moet je afvragen wat de meerwaarde is om het te proberen. Als je namelijk last hebt van slapeloosheid, pijn, angsten of depressie dan zal een dokter je daarvoor kunnen behandelen. Bovendien zou hij of zij, mocht het nodig zijn een veel effectiever en veel veiliger middel kunnen voorschrijven. Heroine is een verdovend middel. Het zal je verdoven van negative gevoelens honger en pijn, maar als je je op dit moment gewoon normaal voelt... waarom zou je het in godsnaam willen proberen? Er zit weinig ontplooing van de geest in het gebruik van heroine. Het stompt alleen maar af. En daarbij rijst de vraag waarom is het altijd heroine die als grote koning van de verslavende drugs wordt gezien? Alcohol is wat mij betreft ook ontzettend verslavend, roken ook.

In het geval van roken zijn er volgens mij drie groepen. De ene groep begint ooit rond hun 15e met de eerste sigaret, gaat er mee door, en komt er (vaak voor het eerst) achter dat drugs zoals in dit geval nicotine ontzettend verslavend zijn en dat ze er niet meer mee zomaar mee kunnen stoppen. Deze groep raakt verslaafd. De tweede groep gaat roken maar probeert nooit de tweede sigaret. Deze groep raakt niet verslaafd. De derde groep begint er überhaupt nooit aan. Het overgrote deel van de mensen behoort tot de eerste groep. Helaas.

Elke verslaafde denkt voordat hij gebruikt exact hetzelfde wat jij denkt, namelijk dat hij of zij het wel in de hand kan houden. Omdat het niet 100 procent zeker is dat je verslaafd raakt ben je bereid de gok te wagen. Het is net als met gokken. Waarom mensen nog steeds aan de loto mee doen is me een raadsel. Maar met heroine is het eigenlijk een soort omgekeerde lotto. Je gebruikt met de hoop dat het lot "niet valt". Je zet toch ook niet bij roulette al je fiches meteen op het groene vakje?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."