Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon als recreatieve drug?

Methadon als recreatieve drug?

47 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
2 maanden verder, ik zeg er toch nog iets over.
2 woorden.
BLIJF ERAF
Neem het niet. Het is geen lolletje als je er aan vast zit en, dit gaat erg, erg snel.
Het is een medicijn, en geen recreatieve drug. Echt niet.
Eraf komen is heel, heel moeilijk.
Dus,
Niet doen.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ik heb net 2 pillen Methadon gekregen.
Kan ik dit recreatief gebruiken?
Mijn dealer zei dat het synthetische heroïne is, daarom wou ik het een keer nemen, Maar ik had geen idee dat het methadon was waar hij het over had. Het is 20 mg per pil.

Wat voel je precies van methadon?
Is het verslavend?
Hoeveel moet ik ervan nemen?

Ik heb trouwens geen opiaten of heroïne verslaving of dergelijke.

Groetjes
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bierflesje zei:
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, Bierflesje.
Weet je ook hoe lang het werkt en hoe lang het in je urine blijft zitten?

Bedankt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...

Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sprokkie zei:
Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik iets anders voor mezelf kan regelen.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Pas op met Methadon, en al helemaal als je het nog nooit genomen hebt, er zijn sterfgevallen bekend van 40 mg omdat men geen heroine gebruikt had en niet met opiaten bekend was, tip, BLIJF er af!!! 20 mg is erg hoog voor iemand met 0 tolerantie!!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
leveldesigner zei:
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
Klik om te vergroten...
Dit is goed advies :)
En inderdaad goed dat je het vroeg!!! @Godrugaz Welkom :)
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#12
Methadon kan gebruikt worden recreatief en kan zeker wel voor euforie zorgen zoals bij mij de eerste keren. Ik gebruikte het ook recreatief maar ben er nu verslaafd aan omdat ik het dagelijks ging gebruiken.. ja stomme fout ik weet het. Maar wat iedereen zegt dat 20 mg of 40 al dodelijk kan zijn voor een beginner is absoluut waar! 5mg is een veilige dosis om mee te beginnen al begon ik wel met 20.. maar iedereen is anders en iedereen zal er anders op reageren. Ik vond het ontzettend lekker om recreatief te gebruiken. Ik kreeg energie, voelde alles tintelen en kreeg overal jeuk wat ik opzich wel weer fijn vond en niet te vergeten ik voelde me enorm happy en had veel euforie.. ik plaats dit toch nog even ook al is dit topic 2 jaar oud voor mensen die toch van plan zijn methadon recreatief te nemen. Mocht je methadon willen nemen, kan dat prima maar pas op met andere medicijnen en gebruik al helemaal niets erbij.. begin met 5mg dit is meestal genoeg voor de eerste keer. Mocht dit niet genoeg zijn neem je 5mg erbij. Maar ga het niet zo als mij elke dag gebruiken want het is zwaar verslavend. Beperk dit tot 1 a 2 x per maand of minder of nog beter helemaal niet.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hoeft het ook niet in te nemen als je het krijgt. Je hebt ook nog de keuze en mogelijkheid om het weg te gooien. Gewoon niet aannemen, niet laten testen, maar gewoon gelijk weg doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je deze keuzemogelijkheid (nog!) hebt, dan geef ik je volkomen gelijk. Jazeker!
In mijn eigen geval had ik deze "vrije" keuze dus niet.
Als je goed aan de oxcy zit, daar aanzienlijk beroerd van bent en het ervan af komen gewoon niet meer lukt, je daarvoor hulp zoekt en deze op die manier krijgt van een verslaving arts, dan ligt het anders. Ik ga ervan uit dat deze artsen het het beste weten...
Ik verbaas me erover, dat het afbouwen van meth echt zeer zwaar kut is, en je van een minieme hoeveelheid minder je al danig ziek maakt.
In mijn geval heb ik pijnstilling broodnodig.
Vanwege andere lichamelijke omstandigheden is er geen andere pijnstilling mogelijk. Maw, ik mag niks anders dan een paracetamolletje hebben...of het is meteen een opiaat.
Neem ik niks, dan kan ik niks meer vanwege rug ellende.
Ik zal dus totdat ik geopereerd ben, aan de methadon vastzitten, en mss kom ik er nooit meer vanaf.
Dat je dit zo eventjes tussen neus en lippen dóór doet, wel, in mijn geval gaat dat i.i.g niet werken.
Jammer, maar waar. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. Mislukt tot nu toe...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Godrugaz zei:
Bedankt voor je reactie, Bierflesje.
Weet je ook hoe lang het werkt en hoe lang het in je urine blijft zitten?

Bedankt
Klik om te vergroten...
Raad aan om met een half te beginnen en zonodig na minimaal 2 uur wat bijpakken.
Of het in je urine terug gevonden kan worden hangt af van welke test je krijgt.
Als er geen rede is om te denken dat jij methadon zou gebruiken (zoals in bijv een afkick zitten waar veel methadon word voorgeschreven of opiaat gebruik enz) dan is de kans klein dat ze een test hebben die hier voor test.

Enige kans dat je weet wat voor test jij krijgt?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dag Natozlato, het komt geregeld voor (zeker bij opiaat verslaving) dat stoppen geen optie is. Na jarenlange afhankelijkheid kan de verslavingszorg (en de verslaafde) ervoor kiezen een onderhoudsdosering methadon te nemen. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker niet meer hoeft te rennen voor bruin om niet ziek te worden. Dan is de er methadon om de verschijnselen de onderdrukken en daardoor kan de dag gewoon normaal gestart worden. Bij alleen bruin is het vaak eerst bruin regelen en dan de dag starten, ook heb je dan geregeld te maken met ondraaglijke ontwenningsverschijnselen.

Methadon is een geaccepteerde methode om opiaat afhankelijkheid te behandelen en bied in sommige gevallen de kans om bij te komen. Heb zelf dik 7 jaar geen bruin of welke harddrugs genomen op de methadon. Dit is helaas nu niet meer het geval en gebruik een paar keer in de week bruin naast methadon, wiet en alcohol. Misschien komt het besef na verloop van tijd dat het ook anders kan.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Methadon is niet aan te raden als recreatief middel. De rush en effecten waarvoor mensen opiaten nemen zijn niet vergelijkbaar aan heroine of andere sterke opioiden. Vanwege de lange werking van methadon is het geen ideaal middel, ook de halfwaarde duurt lang bij methadon. De combinatie van alcohol en methadon kan snel fataal zijn, en (boven staat het verkeerd aangegeven) 60mg methadon is een overdosis voor en volwassen persoon. Bij kinderen en baby's ligt dit stukken lager.

Methadon is alleen aan te raden als je een jarenlange opiaat-afhankelijkheid hebt zonder uitzicht om ooit nog clean te worden. Er worden tegenwoordig ook nieuwere medicijnen gegeven bij opiaat-afhankelijkheid alleen daar kan ik niet over meepraten. Ben zelf op de methadon blijven hangen en het ziet er niet naar uit dat het ooit nog afgebouwd kan worden.

Als je er toch voor kiest om een opiaat te gebruiken, ga dan voor een mildere variant met meer recreatieve waarde.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
willemv zei:
zonder uitzicht om ooit nog clean te worden
Klik om te vergroten...

😕 waarom niet? Niemand mag zijn strijd tegen verslaving toch opgeven??
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Opiaten in welke vorm dan ook: nooit aan beginnen! Vreselijke verslaving. Ook niet uitproberen! En zeker niet geschikt als partydrugs...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat zijn zeer, zeer wijze woorden!
Vwb het beginnen met bruin....doe het nóóit heeft Theo me laten beloven, en hij kon het weren

Als recreatie drug is methadon hooguit de eerste keer een beetje leuk, daarna zeker niet meer.
Oxcycodon daarentegen, dat is al een stuk beter, i..i.g. echt "anders", Niet beter eigenlijk, behalve dat oxcycodon een euforie werking heeft, en dit heeft met eigenlijk niet.
oxcycodon. Daar is de laatste tijd veel aandacht aan besteed, en niet voor niets.
nee.
Men zegt wel, dat het "schone heroïne " zou zijn.
Daar kan ik (gzd) niets over zeggen. Omdat ik nooit heroine heb gebruikt. En ook nooit zal gebruiken.
oxcycodon.
Oxcycodon is een link medicijn.
Want, zoals bekend, het is teringverslavend. Jazeker!
In het kort. Ik kon er niet meer mee stoppen.
En via een verslavingsarts werd er ( ik was echt doodziek) methadon voorgeschreven.
Niet te geloven! In 15 minuten was ik niet meer ziek en, het helpt tegen de rugpijn.
en nu? Een operatie later, en deze heeft weinig verbeterd...wat nu?
geen oxcycodon meer. Nee.

maar die methadon?
Ik ga niet meer stoppen met met.
Nee. Ik laat het zo. Niks meer, niks minder.
Voor die paar jaren nog?
Weer die afbouw ellende?
Nee. Ik laat het zo.
Omdat na lange tijd gebruik je hier al haast helemaal niet meer af kunt komen, en ik heb er genoeg van.
Genoeg gedoe...
Fini!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."