Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon als recreatieve drug?

Methadon als recreatieve drug?

47 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
PapaverMan zei:
Ja als meer methadon niet helpt dan is dat wel een beetje wat mogelijk is qua medicamenten idd. In mijn ervaring zijn opiaten alleen zelden 100%% effectief tegen hele acute pijn (kreeg ook bijv nog steeds gewoon kiespijn op 200mg methadon, terwijl 800mg ibu dat helemaal weg haalde). Als je dan geen nsaid's mag wordt het ingewikkeld.

Hoewel er wel steeds meer doorbraken zijn in het managen van pijn ipv medicatie er tegenaan gooien. Wat een nare situatie zeg. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Opiaten werken heel goed tegen acute pijn wanneer je lichaam niet opiaten gewend is. Mensen met een opiate use disorder worden tolerant voor morfine zelfs na langdurige abstinentie blijft dit zo.

En methadon werkt wel goed pijnstillend maar alleen voor kortdurend gebruik dus niet als je er al gelangere tijd aan zit
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Methadon heeft nul waarde recreatief, en het chemische heroine noemen is gewoon klinklare onzin.
Weet dat deze topic 7 jaar oud is, maar voor andere die op zoek zijn naar antwoorden en dit lezen.

Hoe dan ook, zomaar eens methadon nemen voel je niet. Je moet nml een bloedspiegel opbouwen,
dus al neem je 50 mg de eerste keer, je zult dit niet voelen, gewoon niets.
Zeg dit uit eigen ervaring.
Pas na 3 dagen meth nemen zal je wat beginnen te merken.
Beste is in dit geval gewoon een slaap of kalmerings pil nemen, die voel je tenminste direct
en heeft zo'm beetje het zelfde effect, voor een niet meth gebruiker.
Trouwens, ook een heroine verslaafde zal de eerste 3 dagen niets ervan voelen, daar ook hij of zij
geen bloedspiegel heeft.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner zei:
Methadon heeft nul waarde recreatief, en het chemische heroine noemen is gewoon klinklare onzin.
Weet dat deze topic 7 jaar oud is, maar voor andere die op zoek zijn naar antwoorden en dit lezen.

Hoe dan ook, zomaar eens methadon nemen voel je niet. Je moet nml een bloedspiegel opbouwen,
dus al neem je 50 mg de eerste keer, je zult dit niet voelen, gewoon niets.
Zeg dit uit eigen ervaring.
Pas na 3 dagen meth nemen zal je wat beginnen te merken.
Beste is in dit geval gewoon een slaap of kalmerings pil nemen, die voel je tenminste direct
en heeft zo'm beetje het zelfde effect, voor een niet meth gebruiker.
Trouwens, ook een heroine verslaafde zal de eerste 3 dagen niets ervan voelen, daar ook hij of zij
geen bloedspiegel heeft.
Klik om te vergroten...
Dit is totale onzin. Methadon is een volledige opioide agonist die in principe gewoon hetzelfde werkt als elke andere opiaat. En dus ook gewoon acute (duurt wel iets langer voor het werkt dan bijv. heroine, maar dan heb ik het over 1-2u, geen dagen) effecten geeft. Dit is echt gevaarlijke misinformatie, 50mg is een fixe overdosis voor de meeste mensen. Opbouwen van een bloedspiegel is alleen relevant voor mensen die al verslaafd zijn.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi,
Ik heb net 2 pillen Methadon gekregen.
Kan ik dit recreatief gebruiken?
Mijn dealer zei dat het synthetische heroïne is, daarom wou ik het een keer nemen, Maar ik had geen idee dat het methadon was waar hij het over had. Het is 20 mg per pil.

Wat voel je precies van methadon?
Is het verslavend?
Hoeveel moet ik ervan nemen?

Ik heb trouwens geen opiaten of heroïne verslaving of dergelijke.

Groetjes
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bierflesje zei:
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, Bierflesje.
Weet je ook hoe lang het werkt en hoe lang het in je urine blijft zitten?

Bedankt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...

Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sprokkie zei:
Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik iets anders voor mezelf kan regelen.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pas op met Methadon, en al helemaal als je het nog nooit genomen hebt, er zijn sterfgevallen bekend van 40 mg omdat men geen heroine gebruikt had en niet met opiaten bekend was, tip, BLIJF er af!!! 20 mg is erg hoog voor iemand met 0 tolerantie!!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
Klik om te vergroten...
Dit is goed advies :)
En inderdaad goed dat je het vroeg!!! @Godrugaz Welkom :)
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#14
Methadon kan gebruikt worden recreatief en kan zeker wel voor euforie zorgen zoals bij mij de eerste keren. Ik gebruikte het ook recreatief maar ben er nu verslaafd aan omdat ik het dagelijks ging gebruiken.. ja stomme fout ik weet het. Maar wat iedereen zegt dat 20 mg of 40 al dodelijk kan zijn voor een beginner is absoluut waar! 5mg is een veilige dosis om mee te beginnen al begon ik wel met 20.. maar iedereen is anders en iedereen zal er anders op reageren. Ik vond het ontzettend lekker om recreatief te gebruiken. Ik kreeg energie, voelde alles tintelen en kreeg overal jeuk wat ik opzich wel weer fijn vond en niet te vergeten ik voelde me enorm happy en had veel euforie.. ik plaats dit toch nog even ook al is dit topic 2 jaar oud voor mensen die toch van plan zijn methadon recreatief te nemen. Mocht je methadon willen nemen, kan dat prima maar pas op met andere medicijnen en gebruik al helemaal niets erbij.. begin met 5mg dit is meestal genoeg voor de eerste keer. Mocht dit niet genoeg zijn neem je 5mg erbij. Maar ga het niet zo als mij elke dag gebruiken want het is zwaar verslavend. Beperk dit tot 1 a 2 x per maand of minder of nog beter helemaal niet.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je hoeft het ook niet in te nemen als je het krijgt. Je hebt ook nog de keuze en mogelijkheid om het weg te gooien. Gewoon niet aannemen, niet laten testen, maar gewoon gelijk weg doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je deze keuzemogelijkheid (nog!) hebt, dan geef ik je volkomen gelijk. Jazeker!
In mijn eigen geval had ik deze "vrije" keuze dus niet.
Als je goed aan de oxcy zit, daar aanzienlijk beroerd van bent en het ervan af komen gewoon niet meer lukt, je daarvoor hulp zoekt en deze op die manier krijgt van een verslaving arts, dan ligt het anders. Ik ga ervan uit dat deze artsen het het beste weten...
Ik verbaas me erover, dat het afbouwen van meth echt zeer zwaar kut is, en je van een minieme hoeveelheid minder je al danig ziek maakt.
In mijn geval heb ik pijnstilling broodnodig.
Vanwege andere lichamelijke omstandigheden is er geen andere pijnstilling mogelijk. Maw, ik mag niks anders dan een paracetamolletje hebben...of het is meteen een opiaat.
Neem ik niks, dan kan ik niks meer vanwege rug ellende.
Ik zal dus totdat ik geopereerd ben, aan de methadon vastzitten, en mss kom ik er nooit meer vanaf.
Dat je dit zo eventjes tussen neus en lippen dóór doet, wel, in mijn geval gaat dat i.i.g niet werken.
Jammer, maar waar. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. Mislukt tot nu toe...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Godrugaz zei:
Bedankt voor je reactie, Bierflesje.
Weet je ook hoe lang het werkt en hoe lang het in je urine blijft zitten?

Bedankt
Klik om te vergroten...
Raad aan om met een half te beginnen en zonodig na minimaal 2 uur wat bijpakken.
Of het in je urine terug gevonden kan worden hangt af van welke test je krijgt.
Als er geen rede is om te denken dat jij methadon zou gebruiken (zoals in bijv een afkick zitten waar veel methadon word voorgeschreven of opiaat gebruik enz) dan is de kans klein dat ze een test hebben die hier voor test.

Enige kans dat je weet wat voor test jij krijgt?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag Natozlato, het komt geregeld voor (zeker bij opiaat verslaving) dat stoppen geen optie is. Na jarenlange afhankelijkheid kan de verslavingszorg (en de verslaafde) ervoor kiezen een onderhoudsdosering methadon te nemen. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker niet meer hoeft te rennen voor bruin om niet ziek te worden. Dan is de er methadon om de verschijnselen de onderdrukken en daardoor kan de dag gewoon normaal gestart worden. Bij alleen bruin is het vaak eerst bruin regelen en dan de dag starten, ook heb je dan geregeld te maken met ondraaglijke ontwenningsverschijnselen.

Methadon is een geaccepteerde methode om opiaat afhankelijkheid te behandelen en bied in sommige gevallen de kans om bij te komen. Heb zelf dik 7 jaar geen bruin of welke harddrugs genomen op de methadon. Dit is helaas nu niet meer het geval en gebruik een paar keer in de week bruin naast methadon, wiet en alcohol. Misschien komt het besef na verloop van tijd dat het ook anders kan.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Methadon is niet aan te raden als recreatief middel. De rush en effecten waarvoor mensen opiaten nemen zijn niet vergelijkbaar aan heroine of andere sterke opioiden. Vanwege de lange werking van methadon is het geen ideaal middel, ook de halfwaarde duurt lang bij methadon. De combinatie van alcohol en methadon kan snel fataal zijn, en (boven staat het verkeerd aangegeven) 60mg methadon is een overdosis voor en volwassen persoon. Bij kinderen en baby's ligt dit stukken lager.

Methadon is alleen aan te raden als je een jarenlange opiaat-afhankelijkheid hebt zonder uitzicht om ooit nog clean te worden. Er worden tegenwoordig ook nieuwere medicijnen gegeven bij opiaat-afhankelijkheid alleen daar kan ik niet over meepraten. Ben zelf op de methadon blijven hangen en het ziet er niet naar uit dat het ooit nog afgebouwd kan worden.

Als je er toch voor kiest om een opiaat te gebruiken, ga dan voor een mildere variant met meer recreatieve waarde.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
willemv zei:
zonder uitzicht om ooit nog clean te worden
Klik om te vergroten...

😕 waarom niet? Niemand mag zijn strijd tegen verslaving toch opgeven??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."