Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon als recreatieve drug?

Methadon als recreatieve drug?

47 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het zijn enkele tabletjes van 5 mg.
Deze neem ik iedere ochtend om 07.30 uur in
en dan heb ik idd wat verbetering qua pijn, tot ongeveer een uurtje of 22.00..
Ik heb weleens meer gebruikt, in overleg met de h.a, het enige wat er gebeurde was dat je enorme constipatie krijgt.
Dus heb ik zeer snel afgebouwd naar mijn gewone hoeveelheid.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Ik ga niet meer stoppen met met.
Nee. Ik laat het zo. Niks meer, niks minder.
Voor die paar jaren nog?
Weer die afbouw ellende?
Nee. Ik laat het zo.
Omdat na lange tijd gebruik je hier al haast helemaal niet meer af kunt komen, en ik heb er genoeg van.
Genoeg gedoe...
Fini!
Klik om te vergroten...

Hoeveel mg methadon gebruik jij per dag?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
20 mg methadon per dag.
Als pijnstiller
Daarbij zaldiar zolmitriptan is de naam van de werkzame stof in een 2,5 mg zuigtablet.
Werkt uitstekend tegen migraineaanvallen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mercedesz zei:
Methadon kan gebruikt worden recreatief en kan zeker wel voor euforie zorgen zoals bij mij de eerste keren. Ik gebruikte het ook recreatief maar ben er nu verslaafd aan omdat ik het dagelijks ging gebruiken.. ja stomme fout ik weet het. Maar wat iedereen zegt dat 20 mg of 40 al dodelijk kan zijn voor een beginner is absoluut waar! 5mg is een veilige dosis om mee te beginnen al begon ik wel met 20.. maar iedereen is anders en iedereen zal er anders op reageren. Ik vond het ontzettend lekker om recreatief te gebruiken. Ik kreeg energie, voelde alles tintelen en kreeg overal jeuk wat ik opzich wel weer fijn vond en niet te vergeten ik voelde me enorm happy en had veel euforie.. ik plaats dit toch nog even ook al is dit topic 2 jaar oud voor mensen die toch van plan zijn methadon recreatief te nemen. Mocht je methadon willen nemen, kan dat prima maar pas op met andere medicijnen en gebruik al helemaal niets erbij.. begin met 5mg dit is meestal genoeg voor de eerste keer. Mocht dit niet genoeg zijn neem je 5mg erbij. Maar ga het niet zo als mij elke dag gebruiken want het is zwaar verslavend. Beperk dit tot 1 a 2 x per maand of minder of nog beter helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Late reactie, maar ik vroeg me af hoe het zo gekomen is? Ik herinner me een report van jou over je eerste keren xtc, en dat je vertelde dat je de dag erna weleens methadon van je vriend nam, om de come down te verzachten. Zit je er zo snel aan vast?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Methadon kan absoluut recreatief gebruikt worden. Het geeft niet die directe 'roes' zoals heroine als je het rookt of spuit maar het is een volwaardig opiaat vergelijkbaar met andere opiaten en geeft ongeveer hetzelfde effect. Ik voelde het absoluut als mn methadon inwerkte en het was gewoon een lekkere opiaten roes. Het idee dat je er niet high van wordt is een fabeltje. Dat geldt voor mensen die te laag ingesteld worden voor hun tolerantie of het middel al lang gebruiken, niet voor de gemiddelde mens.

Zou zeker niet meer dan 1 tablet nemen. 20mg is al best veel zonder tolerantie.. Iets te wellicht als je er gevoelig voor bent.. Ambulant gebruiken ze alleen 5mg pillen voor de veiligheid, omdat die 20mg dingen dus best sterk zijn.

Ik zou het alleen niet doen. Het effect is niet zo spannend en is het risico op verslaving gewoon niet waard. Het is een beetje zoals bij benzo's: kortwerkende zijn meestal lekkerder en euforischer dan langwerkende. Het is namelijk vooral het VERANDEREN van de bloedwaarde die je voelt. Zelfde met opiaten, en methadon is een heel lang werkend middel. Als je dan toch een keer een opiaat wil proberen doe dan gewoon morfine of rook wat heroine (nadruk op ALS). Dan heb je de volle ervaring, en zelfs dat is niet zo heel spannend voor de meeste mensen. Opiaten zijn vooral lekker als je dingen wil onderdrukken. Dat maakt ze ook zo gevaarlijk, en de reden dat sommige mensen er zo van naar de klote gaan.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik gebruik het als pijnstiller.
Zonder dit middel kan ik niet eens meer lopen zo'n rugpijn krijg ik dan.
Nu is het net te doen, al heb ik er veel last van.
Rug is totaal versleten en er is niets meer aan te doen.
Dan dit maar..
Recreatief gebruik is bij mij niet aan de orde.
Klik om te vergroten...
Voel jij de high niet als je dosis inwerkt? Had ik namelijk wel. Zelfs na jaren en jaren verslaving. Maar meestal maar een half uurtje, dan trok het weer weg,
Maar ik gebruikte het als substitutie thrapie, schijnt toch iets fundamenteel anders te zijn als je het puur voor pijnstilling gebruikt. Die mensen krijgen veel minder tolerantie en raken veel minder makkelijk verslaafd.

Klinkt alsof dit gewoon een prima pijnstiller voor je is. Je zal zo te horen toch iets moeten slikken, dan is een middel waar je niet verslavingsgevoelig voor bent en weinig bijwerkingen heeft toch perfect? Opiaten zijn niet echt schadelijk voor je lichaam gelukkig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat mijn dosering te laag is om een high tea kunnen krijgen.
Maar ik moet het ermee doen, anders verga ik van de rugpijn. Het zij zo....
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Z
De Zandman zei:
Ik denk dat mijn dosering te laag is om een high tea kunnen krijgen.
Maar ik moet het ermee doen, anders verga ik van de rugpijn. Het zij zo....
Klik om te vergroten...
Zou goed kunnen, zonder tolerantie is het meestal 10-20mg voor je het voelt en met jouw tolerantie zou ik wat sedatie en euforie effecten verwachten vanaf mg of 40-50. Niet dat het nou zo boeiend is hoor, half uurtje beetje stoned bij mij.

Naja wees blij. Vrijwel geen bijwerkingen van een sterke pijnstiller en geen verleiding tot verslaving is een zegen vergeleken met wat veel pijn patienten door gaan.

Klinkt alleen alsof je toch nog veel pijn hebt. Gebruik je ook paracetamol of ibu oid er bij voor doorbraak pijn? Of niet-medicatieve behandelingen? Ik vind persoonlijk dat we in Nederland pijn nogal normaliseren en iets TE voorzichtig zijn met opiaten als pijnstiller. En zeker met methadon, wat toch heel veelbelovend lijkt als vervanging voor andere opiaten bij pijnstilling.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."