Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadon als recreatieve drug?

Methadon als recreatieve drug?

47 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
2 maanden verder, ik zeg er toch nog iets over.
2 woorden.
BLIJF ERAF
Neem het niet. Het is geen lolletje als je er aan vast zit en, dit gaat erg, erg snel.
Het is een medicijn, en geen recreatieve drug. Echt niet.
Eraf komen is heel, heel moeilijk.
Dus,
Niet doen.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ik heb net 2 pillen Methadon gekregen.
Kan ik dit recreatief gebruiken?
Mijn dealer zei dat het synthetische heroïne is, daarom wou ik het een keer nemen, Maar ik had geen idee dat het methadon was waar hij het over had. Het is 20 mg per pil.

Wat voel je precies van methadon?
Is het verslavend?
Hoeveel moet ik ervan nemen?

Ik heb trouwens geen opiaten of heroïne verslaving of dergelijke.

Groetjes
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bierflesje zei:
Methadon is een vervangsmiddel voor Heroïne.
Net als Heroïne een opiumachtige stof dat wordt gebruikt als medicinaal middel.
Meestal wordt het gebruikt om Heroïne verslaafde te laten afkicken.

Het effect lijkt een beetje op die van Heroïne alleen ervaar je minder een roes.
Methadon is een zwaar verdovende middel en een overdosis is ook al snel mogelijk.

Ja, methadon is verslavend.
De afkick van methadon duurt langer als de afkick van Heroïne en kan tot 3 weken aanhouden.
Stoppen met methadon kan je het beste afbouwen.

Je zou kunnen beginnen met 1 en een 3 uur later bijpakken.

- Bierflesje
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, Bierflesje.
Weet je ook hoe lang het werkt en hoe lang het in je urine blijft zitten?

Bedankt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...

Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sprokkie zei:
Ik weet er heel weinig van, maar wat ik erover heb gelezen lijkt het me een slecht idee..
Wel de Opium roes maar niet de Heroine rush...
Heroine verslaafden noemen Methadon rotzooi .. Dat zegt voor mij een hoop..
Heel erg verslavend en weinig result...
Dus als je het echt wilt doen, zijn er volgens mij veel betere alternatieven op Opiaat gebied..
(wachtte eigenlijk op de specialisten voor reactie op dit topic...)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik iets anders voor mezelf kan regelen.
G
GodrugazLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
https://drugsforum.nl/threads/hoelang-zijn-drugs-in-het-lichaam-aantoonbaar.31828/

Wat erg belangrijk is dat er geen euforie is en het echt niet aan te raden is. Vraag het iedere ex hero of methadon verslaafde of dit leuk en goed is.


Ik denk dat je misselijk wordt en een klote avond krijgt eerlijk gezegd. Vanwege geen ervaring e.d blijf gewoon bij de wiet of andere zachtere dope.

Peace
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Pas op met Methadon, en al helemaal als je het nog nooit genomen hebt, er zijn sterfgevallen bekend van 40 mg omdat men geen heroine gebruikt had en niet met opiaten bekend was, tip, BLIJF er af!!! 20 mg is erg hoog voor iemand met 0 tolerantie!!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
leveldesigner zei:
Methadon heeft geen recreatieve waarde. Zeker wanneer je geen opiaten gewend bent zal methadon waarschijnlijk heel verkeerd vallen want betekend dat je een uur lang je longen eruit ligt te kotsen en je daarna voor minstens een dag nog honds beroerd voelt. Echt, heeft gewoon geen zin. En mocht hij toch goed vallen dan val je waarschijnlijk als een blok in slaap, high word je er niet van. Snap die dealer ook niet, met zijn chemische heroine. Is echt gewoon gelul. Methadon is een medicijn, een afkick middel voor opiaat verslaving. 20 mg zal je geen OD gezorgen maar lekker zal het waarschijnlijk ook niet zijn zoals ik al schreef. beter gewoon weggooien of aan iemand geven die het middel gebruikt waar het voor is.

Goed dat je toch even langskwam om te vragen Godrugaz!

Leveldesigner
Klik om te vergroten...
Dit is goed advies :)
En inderdaad goed dat je het vroeg!!! @Godrugaz Welkom :)
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#12
Methadon kan gebruikt worden recreatief en kan zeker wel voor euforie zorgen zoals bij mij de eerste keren. Ik gebruikte het ook recreatief maar ben er nu verslaafd aan omdat ik het dagelijks ging gebruiken.. ja stomme fout ik weet het. Maar wat iedereen zegt dat 20 mg of 40 al dodelijk kan zijn voor een beginner is absoluut waar! 5mg is een veilige dosis om mee te beginnen al begon ik wel met 20.. maar iedereen is anders en iedereen zal er anders op reageren. Ik vond het ontzettend lekker om recreatief te gebruiken. Ik kreeg energie, voelde alles tintelen en kreeg overal jeuk wat ik opzich wel weer fijn vond en niet te vergeten ik voelde me enorm happy en had veel euforie.. ik plaats dit toch nog even ook al is dit topic 2 jaar oud voor mensen die toch van plan zijn methadon recreatief te nemen. Mocht je methadon willen nemen, kan dat prima maar pas op met andere medicijnen en gebruik al helemaal niets erbij.. begin met 5mg dit is meestal genoeg voor de eerste keer. Mocht dit niet genoeg zijn neem je 5mg erbij. Maar ga het niet zo als mij elke dag gebruiken want het is zwaar verslavend. Beperk dit tot 1 a 2 x per maand of minder of nog beter helemaal niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik neem zaldiar erbij als pijnstiller extra, dat is wat paracetamol met een beetje tramadol.
Het is redelijk goed te doen zo.
Ik zou niet meer opiaten willen.
Nsaid pijnstillers zijn voor mij verboden wegens een maagverkleining.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik neem zaldiar erbij als pijnstiller extra, dat is wat paracetamol met een beetje tramadol.
Het is redelijk goed te doen zo.
Ik zou niet meer opiaten willen.
Nsaid pijnstillers zijn voor mij verboden wegens een maagverkleining.
Klik om te vergroten...
Ja als meer methadon niet helpt dan is dat wel een beetje wat mogelijk is qua medicamenten idd. In mijn ervaring zijn opiaten alleen zelden 100%% effectief tegen hele acute pijn (kreeg ook bijv nog steeds gewoon kiespijn op 200mg methadon, terwijl 800mg ibu dat helemaal weg haalde). Als je dan geen nsaid's mag wordt het ingewikkeld.

Hoewel er wel steeds meer doorbraken zijn in het managen van pijn ipv medicatie er tegenaan gooien. Wat een nare situatie zeg. Sterkte!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Ja als meer methadon niet helpt dan is dat wel een beetje wat mogelijk is qua medicamenten idd. In mijn ervaring zijn opiaten alleen zelden 100%% effectief tegen hele acute pijn (kreeg ook bijv nog steeds gewoon kiespijn op 200mg methadon, terwijl 800mg ibu dat helemaal weg haalde). Als je dan geen nsaid's mag wordt het ingewikkeld.

Hoewel er wel steeds meer doorbraken zijn in het managen van pijn ipv medicatie er tegenaan gooien. Wat een nare situatie zeg. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Opiaten werken heel goed tegen acute pijn wanneer je lichaam niet opiaten gewend is. Mensen met een opiate use disorder worden tolerant voor morfine zelfs na langdurige abstinentie blijft dit zo.

En methadon werkt wel goed pijnstillend maar alleen voor kortdurend gebruik dus niet als je er al gelangere tijd aan zit
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Methadon heeft nul waarde recreatief, en het chemische heroine noemen is gewoon klinklare onzin.
Weet dat deze topic 7 jaar oud is, maar voor andere die op zoek zijn naar antwoorden en dit lezen.

Hoe dan ook, zomaar eens methadon nemen voel je niet. Je moet nml een bloedspiegel opbouwen,
dus al neem je 50 mg de eerste keer, je zult dit niet voelen, gewoon niets.
Zeg dit uit eigen ervaring.
Pas na 3 dagen meth nemen zal je wat beginnen te merken.
Beste is in dit geval gewoon een slaap of kalmerings pil nemen, die voel je tenminste direct
en heeft zo'm beetje het zelfde effect, voor een niet meth gebruiker.
Trouwens, ook een heroine verslaafde zal de eerste 3 dagen niets ervan voelen, daar ook hij of zij
geen bloedspiegel heeft.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
leveldesigner zei:
Methadon heeft nul waarde recreatief, en het chemische heroine noemen is gewoon klinklare onzin.
Weet dat deze topic 7 jaar oud is, maar voor andere die op zoek zijn naar antwoorden en dit lezen.

Hoe dan ook, zomaar eens methadon nemen voel je niet. Je moet nml een bloedspiegel opbouwen,
dus al neem je 50 mg de eerste keer, je zult dit niet voelen, gewoon niets.
Zeg dit uit eigen ervaring.
Pas na 3 dagen meth nemen zal je wat beginnen te merken.
Beste is in dit geval gewoon een slaap of kalmerings pil nemen, die voel je tenminste direct
en heeft zo'm beetje het zelfde effect, voor een niet meth gebruiker.
Trouwens, ook een heroine verslaafde zal de eerste 3 dagen niets ervan voelen, daar ook hij of zij
geen bloedspiegel heeft.
Klik om te vergroten...
Dit is totale onzin. Methadon is een volledige opioide agonist die in principe gewoon hetzelfde werkt als elke andere opiaat. En dus ook gewoon acute (duurt wel iets langer voor het werkt dan bijv. heroine, maar dan heb ik het over 1-2u, geen dagen) effecten geeft. Dit is echt gevaarlijke misinformatie, 50mg is een fixe overdosis voor de meeste mensen. Opbouwen van een bloedspiegel is alleen relevant voor mensen die al verslaafd zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Over methadon is veel te zeggen, ikzelf heb er baat bij als pijnstiller.
Waar ik de pest aan heb is dat het een stevige lichamelijke verslaving oplevert als je het gebruikt. Heel vervelend om afhankelijk te zijn van welke stof dan ook eigenlijk, maar ikzelf heb geen keuze.
Zonder die pijnstiller kan ik niet meer functioneren. En er is niets anders wat ik daarvoor gebruiken kan.
Dan maar die methadon.
Heroïne heb ik nooit gebruikt gelukkig, daar krijg ik het niet voor.
Als men het woord methadon hoort, denkt men meteen aan heroïne verslaving en er wordt vergeten dat het ook als pijnstiller wordt ingezet.
Dat steekt me weleens.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Paranoize. zei:
Opiaten werken heel goed tegen acute pijn wanneer je lichaam niet opiaten gewend is. Mensen met een opiate use disorder worden tolerant voor morfine zelfs na langdurige abstinentie blijft dit zo.
Klik om te vergroten...
Goed mogelijk dat dat bij mij het geval was. Desalniettemin is het algemeen bekend dat opiaten vaak doorbraak pijn geven, vooral bij zenuwpijn zoals kiespijn.
Paranoize. zei:
En methadon werkt wel goed pijnstillend maar alleen voor kortdurend gebruik dus niet als je er al gelangere tijd aan zit
Klik om te vergroten...
Er zijn uitstekende studies naar het gebruik van methadon bij chronische pijnbestrijding dus die snap ik niet helemaal. Lijkt juist beter te werken dan andere opiaten tegen bepaalde typen pijn. Voornaamste probleem lijkt niet gebrek aan werkzaamheid maar het omrekenen van en naar morfine vanwege de totaal verschillende farmacologie van beide stoffen.
T
TyphoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nooit aan beginnen, het is heroïne in pilvorm en de verslaving is ontzettend moeilijk om ervan vanaf te komen, zowel lichamelijk en geestelijk, ik heb er 2 jaar over gedaan om van 40 mg naar 0 mg te zakken na een oxycodon verslaving, kreeg het voorgeschreven als pijnstiller. Een vriend van mij zelfs kon niet van 20 mg afkomen op eigen kracht en heeft daarom zichzelf laten opnemen voor een tijdje. Recreatief gebruik is ook niet zo bijzonder te noemen, een benzo pilletje werkt beter mocht je toch af en toe high willen worden, ook daarmee opgepast natuurlijk maar is iig veiligere keuze imo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."