Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat doet XTC met je?

wat doet XTC met je?

25 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Taste zei:
Hallo, ik ben nieuw hier maar heb al veel gelezen.
Kheb gisteren voor mn eerste keer xtc gedaan. (1 wit kerske)
Maar als het begon uit te werken (afkick ofoziets :( ) werd ik depri enzo.
Heeft iemand soms tips om die afkick wat aangenamer te maken? Door te smoren ofzo als het uitwerkt

mvg
Klik om te vergroten...

Welkom op het forum! In dit topic staan wat tips die misschien een antwoord zijn op je vraag.

Deze is wel erg oud en er zijn leukere xtc ervaringen te vinden in het tripreports gedeelte.

gesloten
S
SpankerLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat doet het met je?
M
MafManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is heel leuk en iedereen weet het wel maar.....die depresies daarna zijn altijd zo erg....oo ken ik nie meer tegen je denkt weer heel anders na het gebruik van een weekendje veel pillen en dat duurdt zeker 2 week voor dat je dan weer positief kunt denken
a
annaLid
01-01-2024, 00:00
#4
2 week de tijd nodig om bij te komen?
Hoeveel slikken jullie dan als ik vragen mag?
Ik ben de volgende dag weer helemaal toppie :mrgreen:
Maar ja heb ook aan 1 snoepje meer dan genoeg :wave:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb ook nooit last van down gevoel de andere dag. en ik slikte er meestal wel veel. soms zoveel dat ik van de wereld niet meer wist. :grin:
veel mensen spreken van een "afkick" de volgende dag. ik vind dat wel grappig. :grin: je voelt je wel wat anders enzo maar ik kan soms genieten van dat gevoel.
L
LangBaardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat doet het met je:

Je word er heel actief van, je voelt je heel gelukzalig, mega relaxt, maar het is moeilijk te zeggen.
Als je het nooit gedaan heb, kan je het gevoel ook nooit weten, hoe iemand het ook beschrijft.
Ik neem alleen hele goeie pillen ( via bekende bron ) en af en toe op zijn tijd echt heerlijk, maar je moet de consequenties er ook van inzien.
Mijn gebruik is om de maand of 2 maanden, 1 of 2 pillen.
Vooral met een groep is het echt mans, maar zorg dat het niet te tof wordt, want met een groep is de verleiding ook groot om het nog een keer te doen.
Ik geniet van de keren dat ik het doe, werkt niet verslavend, maar is echt heel relaxt op zijn tijd, dat is mijn mening.
s
synchemicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gevoel is alsof je continu in een snel rijdende trein zit. Je gaat maar en gaat maar (hard), je voelt je echt oke, over jezelf en iedereen is cool. Je hebt het super naar je zin en alle bullshit heeft geen plek meer in je hoofd, snelle muziek (dance, trance, vooral GOA-trance (zie www.di.fm voor een goeie GOA-livestream)) doet het erg goed. Je kan over iedereen supertof praten over allerlei onderwerpen en hoopt dat die ander het super naar zijn zin heeft.

je avond is te gek. en trouwens, ik heb helemaal geen bad effects want tijdens mijn gebruik houd ik er rekening mee goed water te drinken, regelmatig een danspauze te nemen en soms te ontspannen - ook drink ik niet te veel alcohol dwz. ik wissel af met water, cola en vooral sprite! Ik heb ook niet de indruk dat het op de lange termijn depressief werkt (tenzij je er 5 neemt -- ik neem er nooit meer dan 2); sterker nog, het werkt bij mij weken lang erg opbeurend.
T
TikkelbikkeRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat doet het met je op LANGE termijn.. !!

Ik zie hier allemaal berichten over wat XTC met je doet op korte termijn, maar nergens zie ik iets staan over wat het met je doet op lange termijn !!!!!!

Ik spreek jammergenoeg uit ervaring. Ik ben sinds een maand of 10 een geregistreerde XTC-verslaafde.

Op lange termijn heeft XTC me leven in sommige opzichten behoorlijk verpest. Ik verloor kennisen omdat ze niks meer met me temaken wilde hebben, kreeg veel ruzie thuis, ik maakte het uit met me vriendin omdat ik 'haar gezeur' niet meer wilde aanhoren, ik kon me bijna nergens meer goed op concentreren, ik kreeg veel negatieve reacties over me gezondheid, ik werd een stuk magerder, ik dacht voortdurend aan XTC, ik kreeg problemen met justitie die nu nogsteeds niet over zijn, ik had geen toekomstbeeld voor mezelf, ik sliep af en toe 2 tot 3 dagen achter elkaar, ik voelde me leeg, ik kon niks meer hebben van me vader en me broertje... ik reageerde constant kortaf en chagarijnig, enz enz enz !!!

De meeste dingen die ik hier opnoem zijn nogsteeds aan de orde, maar ik ben nu onder behandeling van Kentron, en alles lijkt de goeie kant op te gaan. Uiteindelijk wil ik een beheerst gebruik :mrgreen: >> Maximaal 3 pillen en 3 lijntjes per 2 weken !!! << :mrgreen:

:wave: Iedereen... Freak on, but take this shit seriously !!! :wave: [/b]
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Xtc maakt je soft, heerlijk zacht, en je voelt je op en op lekker, muziek wordt een baan door de ruimte, gewoon spacen!!
a
aquarelLid
01-01-2024, 00:00
#10
toen mensen tegen mij vroeger zeiden wat het xtc gevoel was... dan antwoorde ik meestal doodleuk, het is als klaarkomen, maar het klaarkomen op zich duurd 4 uur aan 1 stuk.
b
beverLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik voel me echt intens gelukkig, vooral het moment dat ze inslaan is supervet...Daarbij is iedereen in mn omgeving mn vriend, dat is wel handig want dan heb ik op een beetje groot feest toch 1o'n 30.000 vrienden :grin: ...dat heb ik niet vaak

ik vind het gevoel van een dip ook wel meevallen (ik heb nooit meer dan 3 geslikt), je moet gewoon de dag erna rustig aan doen met een kneitertje drbij :stoned:
p
parapopjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
je voelt je super lekker, het lijkt alsof je alles aan kunt..
je kunt lekker heel de nacht door stampen..
je lult aan 1 stuk door.. nieuwe mensen ontmoeten gaat een stuk makkelijker :grin:
p
parapopjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MafMan zei:
Het is heel leuk en iedereen weet het wel maar.....die depresies daarna zijn altijd zo erg....oo ken ik nie meer tegen je denkt weer heel anders na het gebruik van een weekendje veel pillen en dat duurdt zeker 2 week voor dat je dan weer positief kunt denken
Klik om te vergroten...

idd ! heel vervelend, bij mij duurt het dan maar een dag dak me echt depri voel.. maar leuk is zeker anders! kdenk ook steeds als k weer zo'n depressie heb de dag erna.. k doe het nooit meer haha maar toch doe k het weer.. gwoon omdat het effect ervan zo gek is!
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Wat doet het met je op LANGE termijn.. !!

TikkelbikkeR zei:
Ik zie hier allemaal berichten over wat XTC met je doet op korte termijn, maar nergens zie ik iets staan over wat het met je doet op lange termijn !!!!!!

Ik spreek jammergenoeg uit ervaring. Ik ben sinds een maand of 10 een geregistreerde XTC-verslaafde.

Op lange termijn heeft XTC me leven in sommige opzichten behoorlijk verpest. Ik verloor kennisen omdat ze niks meer met me temaken wilde hebben, kreeg veel ruzie thuis, ik maakte het uit met me vriendin omdat ik 'haar gezeur' niet meer wilde aanhoren, ik kon me bijna nergens meer goed op concentreren, ik kreeg veel negatieve reacties over me gezondheid, ik werd een stuk magerder, ik dacht voortdurend aan XTC, ik kreeg problemen met justitie die nu nogsteeds niet over zijn, ik had geen toekomstbeeld voor mezelf, ik sliep af en toe 2 tot 3 dagen achter elkaar, ik voelde me leeg, ik kon niks meer hebben van me vader en me broertje... ik reageerde constant kortaf en chagarijnig, enz enz enz !!!

De meeste dingen die ik hier opnoem zijn nogsteeds aan de orde, maar ik ben nu onder behandeling van Kentron, en alles lijkt de goeie kant op te gaan. Uiteindelijk wil ik een beheerst gebruik :mrgreen: >> Maximaal 3 pillen en 3 lijntjes per 2 weken !!! << :mrgreen:

:wave: Iedereen... Freak on, but take this shit seriously !!! :wave: [/b]
Klik om te vergroten...

en 3 lijnen... ? lijnen speed? lijnen coke? Ik denk eerder dat die de oorzaak zijn van je problemen. XTC lijkt me sterk. Ik weet niet hoeveel je gebruikte maar als je alleen XTC gebruikte eens in de 6 weken ofzo op een feest is dta geen enkel probleem.
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ligt aan jezelf of je de dag erna down bent of niet
ik zelf blijf altijd wel wat langer in me nest liggen maar daarna
lekker wat dingentjes gaan doen en het is weer helemaal ok
f
flashLid
01-01-2024, 00:00
#16
de zogezegde 'afkick' hangt gewoon van persoon tot persoon af..
hoe deze persoon is opgesteld enzo..
iedere persoon is anders...
sommige mensen hebben totaal geen last ervan en sommige wel..
maar neem maar eens het heel weekend door iedere dag paar pilletjes..
en let dan op de maandag ... dan heb je mss geen afkick maar ga dan naar dinsdag..zoals vandaag..ik kan het weten, geloof mij... kheb hele weekend mij goe gevoeld... no afkick nix.. gistre viel nog wel mee ma vandag damn......
D
Da-WiZzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gister voor 't eerst geslikt en ik voel me vandaag gewoon lekker or, geen afkickgevoel ofzo, gewoon relaxed. (Maar 1 geslikt btw, maar wel aantal glazen bier erbij)
L
L-MackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het hangt inderdaad van jezelf af. Mensen die aanleg hebben tot depressies zullen zich de dag erna nooit echt goed voelen, k kan ervan meespreken. De dag erna ben ik moe en heb geen zin om dingen te doen. IK zit dan meestal op café in een hoekje jointjes te draaien en nadenken over vanalles en nog wat. Ook heb ik geen zin om met mensen te praten en heb ik het gevoel van "gisteren leek alles intressanter".
T
TasteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo, ik ben nieuw hier maar heb al veel gelezen.
Kheb gisteren voor mn eerste keer xtc gedaan. (1 wit kerske)
Maar als het begon uit te werken (afkick ofoziets :( ) werd ik depri enzo.
Heeft iemand soms tips om die afkick wat aangenamer te maken? Door te smoren ofzo als het uitwerkt

mvg
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat doet xtc met mij?

Ik gebruik nu een half jaar wel eens XTC, heb t nog niet zo vaak gedaan.
Ik test nu eerst mijn pillen en neem max. 1 per feest.
De effecten:
- kotsneiging bij inslag.
- Duizelig bij inslag.
- Iemand MOETEN vasthouden bij inslag.
- Geen moeie benen, als vanzelf bewegen op de muziek.
- Geinteresseerd in...mezelf vooral.
- Alles gewoon heel tof vinden verder, vooral ik en mijn vrienden zijn echt heel dope op dat moment, maar de rest van de mensen mag er ook wezen.
- Alles willen voelen. ( haren van mensen en kledingstoffen enzo)
- Errug happy.
- Negatieve/mindere dingen van een feest interesseren me niks.
- Een spacegevoel dat ik nog nooit eerder heb ervaren en niet zo goed met woorden te omschrijven is, ook al doe je nog zo je best.
- Kaakjes klemmen.
- Pupillen zijn enorm.

The day after:
- Eerst niet kunnen slapen, maar dat ook wel weer lekker vinden.
- Lekker na willen praten over alles.
- Niet moe, maar leeg zijn. Veel fruit en een goede maaltijd helpen wel bij mij. Broodjes warme beenham gaan erin als koek.
- De tweede dag ben ik meestal nog iets rotter, maar valt te overzien.

The week after:
- Heimwee naar het feest, maar meer naar de "state of mind".
- Veel op het forum zitten en lezen.
- De realiteit af en toe een beetje zuur vinden.

De afgelopen maanden:
- Veel aan pillen denken en er vrij vaak zin in hebben maar me beheersen.
- Grotere verbondenheid met vrienden die ook slikken.
- Nadenken over andere harddrugs. ( Maar niet doen, is niet slim voor mij.)

Dan heb ik nog een vraagje:
Het welbekende "lovegevoel" heb ik niet echt gehad tot nu toe.
Ligt dat aan de hoeveelheid pillen of mdma-gehalte, of verschilt dat gewoon van persoon tot persoon?

Nou eh, das wel weer genoeg.
Gegroet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."