Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar/wat

Waar/wat

74 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inhale zei:
Extisi zei:
Dan zijn de meeste mensen hier dus slecht :wink:
Klik om te vergroten...

Ja weet ik, daarom is het ook een beetje suf om (als gebruiker) te zeggen dat iemand geen drugs moet gebruiken omdat hij/zij te jong.
Klik om te vergroten...

+ 1
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is een heel groot verschil tussen mensen die gebruiken en gewoon maar wat doen en/of veel te jong zijn. en mensen boven de 18 die precies weten waar ze mee bezig zijn en er alles aan doen er zo verstandig mogelijk mee om te gaan.

In het begin zijn ze allemaal zoals jij, en als het dan fout gaat komen ze hier vertellen hoe dom ze wel niet waren en hoe zielig ze zijn. 't maakt mij niet uit hoor, ik probeer alleen maar dat aantal wat omlaag te brengen maar helaas zijn veel mensen "ignorant" en willen ze van niks weten. of claimen dat ze alles al weten en komen dan even later met reacties waaruit blijkt dat ze nog geen idee hebben..
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar je doet alsof ik een 'leek' op het gebied ben. Ik weet er vast nietzo veel vanaf als jij, maar ik heb wel vaker xtc gebruikt..
En nu even weer niet, omdat ik er gewoon, net als de meeste hier :rolleyes: , 3 maanden tussen laat.
Waarom altijd maar twijfelen aan minderjarige mensen?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je er netjes 3 maanden tussen laat is dat alvast goed :) Advies over waar je het nu kan doen is al uitgebreid gegeven dus ga ik pogen wat advies te geven over hoe je gewoon meer vrijheid kan krijgen.

Ik ben ook vrij beschermt opgevoed in eerste instantie, enigst kind en een meisje.. dan krijg je dat al wat sneller. Toen ik een jaar of 15 was wilde ik echter graag uit gaan en ik kreeg dan van die vervelend strenge limieten, zoals 1AM thuis. Ik hield me er nooit aan, de vrijheid die ik niet kreeg nam ik in principe gewoon maar(!) wel op een aparte manier. Ik sms-te of belde mijn moeder altijd precies waar ik was en met wie en meteen als ik dan ergens anders heen ging. Ze wist altijd waar ik was en dat het veilig was en ik stuurde vaak een bericht voor dat ik naar huis kwam. Omdat zij die zekerheid had over mij kunnen bereiken als het nodig was kreeg ik vrij snel meer vrijheid en dat zelfde jaar, nog geen paar maanden later permissie om het zo laat te maken als waar ik zin in had. Misschien helpt het bij jouw ouders ook om een schijn zekerheid te hebben? Ik ben nu 18 en ik vertel nog steeds altijd waar ik heen ga maar na de lange voorbereiding op dit punt kan ik inmiddels wel zeggen "Ik ga naar een feestje daar en daar met die en die, ik ga trippen en ik ben denk ik volgende middag ergens thuis" en dan krijg ik als antwoord "Veel plezier, heb je je telefoon bij je? Doe voorzichtig hè".
Nou ken ik jouw ouders niet, maar veel ouders willen gewoon graag weten dat het goed zit en als je dit in kleine stappen uitbouwt werkt het misschien voor jou ook een beetje. Steeds een stapje verder vrijheid nemen terwijl je dat gevoel van zekerheid voor hen niet ontneemt. Met wat geluk heb je dan binnen een jaar voor elkaar dat je wel gewoon naar wat leuke feestjes kan.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Extisi zei:
Waarom altijd maar twijfelen aan minderjarige mensen?
Klik om te vergroten...

Omdat als je verhalen gaat lezen over mensen die het verneukt hebben met XTC het bijna altijd begint op jonge leeftijd. En / of omdat ze niet goed wisten wat ze deden, wat de risico's waren en hoe ze de risico's konden verkleinen.

Maargoed ik denk dat je wel genoeg gewaarschuwd bent en er wel verstandig mee om gaat op het nemen voor je 18e na.

suc6 ermee iig
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#6
J86 zei:
Extisi zei:
Waarom altijd maar twijfelen aan minderjarige mensen?
Klik om te vergroten...

Omdat als je verhalen gaat lezen over mensen die het verneukt hebben met XTC het bijna altijd begint op jonge leeftijd. En / of omdat ze niet goed wisten wat ze deden, wat de risico's waren en hoe ze de risico's konden verkleinen.

Maargoed ik denk dat je wel genoeg gewaarschuwd bent en er wel verstandig mee om gaat op het nemen voor je 18e na.

suc6 ermee iig
Klik om te vergroten...

Amen.

Azgaza: Jij had 1 uur toen je 15 was, ik nog wel vroeger hoor. :confused: maar dat is een kwestie van ouders :)
Bedankt voor je verhaal!, hier heb ik wel wat aan.
b
binnertLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik woon ook nog thuis en ben 18 ik had het wel een keer gebruikt toen mijn ouders er wel waren heerlijk alleen op mijn kamer maar zo heerlijk was dat niet hahah
Ik probeerde echt van mijn trip te genieten maar ik kwam niet in de trip zogezegd hij sloeg niet in lijkt wel.Ik zou je aanraden dat dus niet te doen:tongueout: maarja dat kan voor iedereen verschillen
groetjes binnert
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga gewoon naar een vriend ofzo rond 7u 's avonds en blijf dan weg tot half 1 ofzo, je komt thuis en gaat slapen, zo deed ik het vroeger ook
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Extisi zei:
Als jullie van plan zijn om xtc te nemen, waar doen jullie dat dan?
En wat zeggen jullie tegen je ouders, als jullie daar nog wonen?
Mijn probleem is namelijk, ik mag nog niet echt naar feesten, en heel laat thuis komen.
Klik om te vergroten...

Ik mocht het ook niet toen ik 14 was, maar kwam overal, bv logeren gaan bij een vriend, ruzie maken, en weglopen , uit raam springen bla bla bla.
dus ja excuus genoeg te verzinnen,
nu even een verstandige antwoord:

Je ouders weten altijd wat het beste voor je is, als je nog zo jong bent, hoor je s'nachts niet buiten te lopen, drugs is slecht voor en tast je lichaam en hersencellen aan op een duur, je bent nog jong jou hersenen zijn nog niet volgroeid, dus afblijven en luisteren naar je ouders!
tot je groot bent geworden :grin:
b
binnertLid
01-01-2024, 00:00
#10
tja daar heb je wel een erg goed punt.
Ik sluit mij volledig hierbij aan:P,ik geloof zelfs dat je hersenen tot je 25 ste doorgroeien dus ik moet et ook niet te vaak doen hehehe
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
binnert zei:
tja daar heb je wel een erg goed punt.
Ik sluit mij volledig hierbij aan:P,ik geloof zelfs dat je hersenen tot je 25 ste doorgroeien dus ik moet et ook niet te vaak doen hehehe
Klik om te vergroten...


nee joh tot je 18e hoogstens 20.

doe alles met mate, ga niet thuis lopen klote als je familie er is, en er een kans staat dat ze er achter komen,sowieso moet dat onrust/angst voor je veroorzaken dat ze er achter komen.
geen goede manier om zo eens je eerste keer te beleven, en ja ouders ongerust te maken,
ga naar een feestje, ga logeren bij vrienden, of neem een hotel.
dan kan je lekker losgaan
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Extisi zei:
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
Klik om te vergroten...

Dat je ouders er niet op vertrouwen dat jij je verstand zult gebruiken, zal wel komen doordat ze je nu onderhand wel zo'n beetje kennen.

Iedere volwassene hoeft namelijk maar 3 zinnen van je posts te lezen, om zo door je heen te kijken.
Je denkt mischien jullie kennen mij helemaal niet, maar geloof mij "het is zo verschrikkelijk herkenbaar".
Van jouw 10 in een dozijn.
Als je niet van dit soort reacties wilt, moet je op een site posten, waar alleen maar leeftijdsgenoten van jouw komen.
Krijg je alleen maar aanmoedegingen over hoe tof het wel niet is, om zo snel mogelijk de volwassene uit te gaan lopen hangen.

Lees eens wat verder op dit forum.
Waarom denk je dat het zou komen dat je hier zo weinig mensen hoort zeggen, dat ze op jouw leeftijd regelmatig XTC gebruikten en daar nu achteraf trots of blij mee zijn?
Terwijl er toch genoeg volwassen mensen hier posten zoals je gemerkt hebt.

Heel veel hebben namelijk zoiets van "ach ja, ik wist niet beter"
Als je nu heel verstandig en volwassen voor je leeftijd over was gekomen, had het wel mee gevallen.
Maar bij jouw hebben gewoon heel veel mensen gedacht "shit, die weet me een partij niet beter zeg"
Vandaar die reacties.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Of andere ouders zoeken.
Of gaan kraken.
Of eens nagaan of je niet te jong bent voor Extisi.

Welke van de drie spreekt je het meest aan?

Fristi is ook lekker
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij heeft ze nergens verteld dat ze een tripmiddel op heeft dus waarom zou ze in godsnaam dan een bad trip kunnen krijgen.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flaffie zei:
Volgens mij heeft ze nergens verteld dat ze een tripmiddel op heeft dus waarom zou ze in godsnaam dan een bad trip kunnen krijgen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat At er vanuit is gegaan dat ze nu xtc op heeft. Dit is inderdaad niet geheel duidelijk dus waarom zou je hem/haar een slecht gevoel nu gaan aanpraten voor t geval dat..?
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dit topic verdiend een slotje :sunglasses: wordt een beetje kansloos dit
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergine25 zei:
Extisi,

ik ben ook een oude lul, net zoals Caatje bijna aan het vergaan.

In mijn tijd was er geen trance techno of Dance Valley.
Wij zaten ook thuis, onze ouders snapten er maar weinig van.
Uit respect voor je ouders ga ik je niet aanmoedigen om de harddrugs te nemen.

Een paar tips als je het toch niet kan laten:

Laat je shit altijd eerst testen .... koop dus nooit 1 pil maar 10 ofzo.
Neem het dan maar overdag tot je 18+ bent en blijf op je kamer met een vriendin als je ouders naar de Ikea zijn en daarna naar de parenclub gaan.
Als je 18 bent zijn je rechten en plichten flink verschoven praat is met je ouders over hun bezorgdheid( die natuurlijk uit pure liefde wordt voortgedreven)en leg hun uit dat zo'n vip behandeling uiteindelijk averechts werkt.
Wees dan ook wel zo stoer en flink om eerlijk te zijn over je XTC craving .....
Want als je het nu niet openbaar maakt hebben zij gelijk ... en zullen ze je tot je 21 ste overdreven gaan observeren.

Roken je ouders peuken of zuipen ze drank dan kun je ze daar op afrekenen ( ik vrees dat je ouders CDA achtige cleanheid bereiken).

Succes Bonie
Klik om te vergroten...

Luister naar Lysergine!
K
KayLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik krijg een beetje de indruk dat jij het allemaal bijster interessant vind allemaal. En ik begrijp je gevoel, ik ken het, ik had dat ook. Maar ik heb wel op safe gespeeld door eerst met mensen (face to face) te praten die veel ervaring hadden. Vervolgens heb ik het in een ontspannen sfeer genomen met vrienden die ik vertrouwde. Mijn moeder en haar vriend waren op de hoogte van mijn gebruiken die dag. Ik voelde me dus compleet ontspannen. Verschil was wel dat ik 20 was, al een tijd op mezelf woonde en misschien ietsje meer levenservaring had. Nou zeg ik niet dat jij geen levenservaring hebt, maar het is wel een verschil als je weet hoe het is om je eigen shit te regelen en al wat zelfstandiger bent. Wat je doet moet je zelf weten en volgens mij zit je stiekem niet eens op commentaar te wachten, maar wil je gewoon troubled youth achtig xtc gebruiken. Fine with me, maar zorg dat je weet wat je neemt en met mate. Mijn advies: wacht even tot je wat ouder bent en jij alleen verantwoordelijk bent voor jou, niet ook je ouders. Begrijp je?

Veel plezier!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wachten is tijdverspilling. Trouwens, dit hele topic is naar de kl*te.
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja daarom zei ik al, lekker thuis...
Maatje erbij, dan is de herrie ook niet zo vreemd voor je ouders, of uit logeren...
En braaf zijn hé :tongueout:
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."