Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar/wat

Waar/wat

74 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of andere ouders zoeken.
Of gaan kraken.
Of eens nagaan of je niet te jong bent voor Extisi.

Welke van de drie spreekt je het meest aan?

Fristi is ook lekker
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jullie van plan zijn om xtc te nemen, waar doen jullie dat dan?
En wat zeggen jullie tegen je ouders, als jullie daar nog wonen?
Mijn probleem is namelijk, ik mag nog niet echt naar feesten, en heel laat thuis komen.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet beledigend bedoeld ofzo, maar als je van je ouders nog niet uit mag gaan, ben je waarschijnlijk nog niet oud genoeg om verantwoordelijk met harddrugs om te gaan.







(je mag wel nooit veralgemenen, maar toch..)
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je onder de 18 bent moet je het gewoon NIET doen...

Niet alleen omdat je er dan nog niet verantwoordelijk mee om kan gaan maar vooral ook omdat de schade veel groter is aangezien je nog groeit en ontwikkeld kan het gigantische problemen opleveren.

Ik doe het zelf soms bij vrienden thuis die op zichzelf wonen of op een feest.
M'n ouders vertel ik niks. Ik zou het wel kunnen doen zonder problemen te krijgen maar ik wil ze niet onnodig ongerust maken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben je een sukkel?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
Klik om te vergroten...
ben ik het wel mee eens, ik ben ook 17 maar gebruik ook om de zoveel tijd eens wat.
je kan ze idd beter voorlichten.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :rolleyes:

Trouwens, jongetjes van 14 jaar blowen in deze stad. Dat is even erg als Xtc nemen als je 17 bent o.i.d.
Een vriendin van mij is 17, word over 2 maanden 18, en toch blowd ze :)

Kan niemand andwoord geven op mijn vraag? :flushed:

[edit] Ik mag ook nooit naar schoolfeesten, want ik ben het enige meisje thuis en mijn ouders zijn écht áltijd bezorgd. Ook naar een verjaardag mag ik niet eens alleen fietsen bij wijze van spreke...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een vriendin van jou is 17 maar hoe oud ben jij? Dat was de vraag. (kwist trouwens niet dat je een meisje was, erg verrassend)

OT: Ik pak gewoon thuis xtc want ik woon al 18 jaar niet meer bij mijn ouders. Dus ik ben een oude doos. Maar als je nog thuis woont zoals jij en je nooit weg mag naar feesten, tja dan zul je het of moeten laten, of wachten totdat hun eens een avondje wegblijven, of gaan logeren bij een vriendin die wel op stap mag, of gewoon lekker wachten totdat je meer vrijheid krijgt. Het is niet anders.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
je zou misschien ook gewoon buiten kunnen doen (misschien als het iets warmer is)

of als er ouders van vrienden weg zijn rond een uurtje of 6 's avonds bij hun thuis al nemen, dan is het vroeg uitgewerkt en kan je vroeg naar huis.
Gewoon zeggen dat je bij je vrienden gaat eten dan in de avond en een film kijken ofzo :wink:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Extisi zei:
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
Klik om te vergroten...

Tsja dat krijg je nou eenmaal als je al gebruikt voor je 18 bent en uit je posts blijkt dat je er ook nog eens bar weinig verstand van hebt :rolleyes:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#13
J86 zei:
Extisi zei:
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
Klik om te vergroten...

Tsja dat krijg je nou eenmaal als je al gebruikt voor je 18 bent en uit je posts blijkt dat je er ook nog eens bar weinig verstand van hebt :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je mag geen drugs gebruiken wat dat is slecht voor je! :smilingimp:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inhale zei:
J86 zei:
Extisi zei:
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
Klik om te vergroten...

Tsja dat krijg je nou eenmaal als je al gebruikt voor je 18 bent en uit je posts blijkt dat je er ook nog eens bar weinig verstand van hebt :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je mag geen drugs gebruiken wat dat is slecht voor je! :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Dan zijn de meeste mensen hier dus slecht :wink:
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het pas 1 keer gebruikt, ben nu over een paar dagen 16 en mee eerste keer is alweer 4 maanden geleden, in maart wordt me 2e keer op een feest, ik mag wel uitgaan maar ik zeg dan dat ik enkel alcohol gebruik, ik zit alleen nog erg te twijfelen of ik weer XTC gebruik of gewoon wat ga drinken. Lig aan de situatie en hoe ik me voel op dat moment denk ik.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Extisi zei:
Dan zijn de meeste mensen hier dus slecht :wink:
Klik om te vergroten...

Ja weet ik, daarom is het ook een beetje suf om (als gebruiker) te zeggen dat iemand geen drugs moet gebruiken omdat hij/zij te jong.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Inhale zei:
Extisi zei:
Dan zijn de meeste mensen hier dus slecht :wink:
Klik om te vergroten...

Ja weet ik, daarom is het ook een beetje suf om (als gebruiker) te zeggen dat iemand geen drugs moet gebruiken omdat hij/zij te jong.
Klik om te vergroten...

+ 1
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is een heel groot verschil tussen mensen die gebruiken en gewoon maar wat doen en/of veel te jong zijn. en mensen boven de 18 die precies weten waar ze mee bezig zijn en er alles aan doen er zo verstandig mogelijk mee om te gaan.

In het begin zijn ze allemaal zoals jij, en als het dan fout gaat komen ze hier vertellen hoe dom ze wel niet waren en hoe zielig ze zijn. 't maakt mij niet uit hoor, ik probeer alleen maar dat aantal wat omlaag te brengen maar helaas zijn veel mensen "ignorant" en willen ze van niks weten. of claimen dat ze alles al weten en komen dan even later met reacties waaruit blijkt dat ze nog geen idee hebben..
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar je doet alsof ik een 'leek' op het gebied ben. Ik weet er vast nietzo veel vanaf als jij, maar ik heb wel vaker xtc gebruikt..
En nu even weer niet, omdat ik er gewoon, net als de meeste hier :rolleyes: , 3 maanden tussen laat.
Waarom altijd maar twijfelen aan minderjarige mensen?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je er netjes 3 maanden tussen laat is dat alvast goed :) Advies over waar je het nu kan doen is al uitgebreid gegeven dus ga ik pogen wat advies te geven over hoe je gewoon meer vrijheid kan krijgen.

Ik ben ook vrij beschermt opgevoed in eerste instantie, enigst kind en een meisje.. dan krijg je dat al wat sneller. Toen ik een jaar of 15 was wilde ik echter graag uit gaan en ik kreeg dan van die vervelend strenge limieten, zoals 1AM thuis. Ik hield me er nooit aan, de vrijheid die ik niet kreeg nam ik in principe gewoon maar(!) wel op een aparte manier. Ik sms-te of belde mijn moeder altijd precies waar ik was en met wie en meteen als ik dan ergens anders heen ging. Ze wist altijd waar ik was en dat het veilig was en ik stuurde vaak een bericht voor dat ik naar huis kwam. Omdat zij die zekerheid had over mij kunnen bereiken als het nodig was kreeg ik vrij snel meer vrijheid en dat zelfde jaar, nog geen paar maanden later permissie om het zo laat te maken als waar ik zin in had. Misschien helpt het bij jouw ouders ook om een schijn zekerheid te hebben? Ik ben nu 18 en ik vertel nog steeds altijd waar ik heen ga maar na de lange voorbereiding op dit punt kan ik inmiddels wel zeggen "Ik ga naar een feestje daar en daar met die en die, ik ga trippen en ik ben denk ik volgende middag ergens thuis" en dan krijg ik als antwoord "Veel plezier, heb je je telefoon bij je? Doe voorzichtig hè".
Nou ken ik jouw ouders niet, maar veel ouders willen gewoon graag weten dat het goed zit en als je dit in kleine stappen uitbouwt werkt het misschien voor jou ook een beetje. Steeds een stapje verder vrijheid nemen terwijl je dat gevoel van zekerheid voor hen niet ontneemt. Met wat geluk heb je dan binnen een jaar voor elkaar dat je wel gewoon naar wat leuke feestjes kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."