Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar/wat

Waar/wat

74 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
J86 zei:
Extisi zei:
Waarom altijd maar twijfelen aan minderjarige mensen?
Klik om te vergroten...

Omdat als je verhalen gaat lezen over mensen die het verneukt hebben met XTC het bijna altijd begint op jonge leeftijd. En / of omdat ze niet goed wisten wat ze deden, wat de risico's waren en hoe ze de risico's konden verkleinen.

Maargoed ik denk dat je wel genoeg gewaarschuwd bent en er wel verstandig mee om gaat op het nemen voor je 18e na.

suc6 ermee iig
Klik om te vergroten...

Amen.

Azgaza: Jij had 1 uur toen je 15 was, ik nog wel vroeger hoor. :confused: maar dat is een kwestie van ouders :)
Bedankt voor je verhaal!, hier heb ik wel wat aan.
b
binnertLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik woon ook nog thuis en ben 18 ik had het wel een keer gebruikt toen mijn ouders er wel waren heerlijk alleen op mijn kamer maar zo heerlijk was dat niet hahah
Ik probeerde echt van mijn trip te genieten maar ik kwam niet in de trip zogezegd hij sloeg niet in lijkt wel.Ik zou je aanraden dat dus niet te doen:tongueout: maarja dat kan voor iedereen verschillen
groetjes binnert
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga gewoon naar een vriend ofzo rond 7u 's avonds en blijf dan weg tot half 1 ofzo, je komt thuis en gaat slapen, zo deed ik het vroeger ook
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Extisi zei:
Als jullie van plan zijn om xtc te nemen, waar doen jullie dat dan?
En wat zeggen jullie tegen je ouders, als jullie daar nog wonen?
Mijn probleem is namelijk, ik mag nog niet echt naar feesten, en heel laat thuis komen.
Klik om te vergroten...

Ik mocht het ook niet toen ik 14 was, maar kwam overal, bv logeren gaan bij een vriend, ruzie maken, en weglopen , uit raam springen bla bla bla.
dus ja excuus genoeg te verzinnen,
nu even een verstandige antwoord:

Je ouders weten altijd wat het beste voor je is, als je nog zo jong bent, hoor je s'nachts niet buiten te lopen, drugs is slecht voor en tast je lichaam en hersencellen aan op een duur, je bent nog jong jou hersenen zijn nog niet volgroeid, dus afblijven en luisteren naar je ouders!
tot je groot bent geworden :grin:
b
binnertLid
01-01-2024, 00:00
#5
tja daar heb je wel een erg goed punt.
Ik sluit mij volledig hierbij aan:P,ik geloof zelfs dat je hersenen tot je 25 ste doorgroeien dus ik moet et ook niet te vaak doen hehehe
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
binnert zei:
tja daar heb je wel een erg goed punt.
Ik sluit mij volledig hierbij aan:P,ik geloof zelfs dat je hersenen tot je 25 ste doorgroeien dus ik moet et ook niet te vaak doen hehehe
Klik om te vergroten...


nee joh tot je 18e hoogstens 20.

doe alles met mate, ga niet thuis lopen klote als je familie er is, en er een kans staat dat ze er achter komen,sowieso moet dat onrust/angst voor je veroorzaken dat ze er achter komen.
geen goede manier om zo eens je eerste keer te beleven, en ja ouders ongerust te maken,
ga naar een feestje, ga logeren bij vrienden, of neem een hotel.
dan kan je lekker losgaan
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Extisi zei:
Dat bedoel ik dus.
Ik vraag 1 keer waar ik een pilletje kan nemen, en meteen denken mensen dat er een verslaving komt?
Geef gewoon antwoord op mijn vragen o.i.d. en niet: "Pas wel op met wat je doet hoor!"
Ik vraag toch helemaal niet daarna? Ik open dit topic niet omdat ik wil horen dat ik moet uitkijken.
Klik om te vergroten...

Dat je ouders er niet op vertrouwen dat jij je verstand zult gebruiken, zal wel komen doordat ze je nu onderhand wel zo'n beetje kennen.

Iedere volwassene hoeft namelijk maar 3 zinnen van je posts te lezen, om zo door je heen te kijken.
Je denkt mischien jullie kennen mij helemaal niet, maar geloof mij "het is zo verschrikkelijk herkenbaar".
Van jouw 10 in een dozijn.
Als je niet van dit soort reacties wilt, moet je op een site posten, waar alleen maar leeftijdsgenoten van jouw komen.
Krijg je alleen maar aanmoedegingen over hoe tof het wel niet is, om zo snel mogelijk de volwassene uit te gaan lopen hangen.

Lees eens wat verder op dit forum.
Waarom denk je dat het zou komen dat je hier zo weinig mensen hoort zeggen, dat ze op jouw leeftijd regelmatig XTC gebruikten en daar nu achteraf trots of blij mee zijn?
Terwijl er toch genoeg volwassen mensen hier posten zoals je gemerkt hebt.

Heel veel hebben namelijk zoiets van "ach ja, ik wist niet beter"
Als je nu heel verstandig en volwassen voor je leeftijd over was gekomen, had het wel mee gevallen.
Maar bij jouw hebben gewoon heel veel mensen gedacht "shit, die weet me een partij niet beter zeg"
Vandaar die reacties.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zal ik doen Opa. :rock:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je onder de 18 bent moet je het gewoon NIET doen...

Niet alleen omdat je er dan nog niet verantwoordelijk mee om kan gaan maar vooral ook omdat de schade veel groter is aangezien je nog groeit en ontwikkeld kan het gigantische problemen opleveren.

Ik doe het zelf soms bij vrienden thuis die op zichzelf wonen of op een feest.
M'n ouders vertel ik niks. Ik zou het wel kunnen doen zonder problemen te krijgen maar ik wil ze niet onnodig ongerust maken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben je een sukkel?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
Klik om te vergroten...
ben ik het wel mee eens, ik ben ook 17 maar gebruik ook om de zoveel tijd eens wat.
je kan ze idd beter voorlichten.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :rolleyes:

Trouwens, jongetjes van 14 jaar blowen in deze stad. Dat is even erg als Xtc nemen als je 17 bent o.i.d.
Een vriendin van mij is 17, word over 2 maanden 18, en toch blowd ze :)

Kan niemand andwoord geven op mijn vraag? :flushed:

[edit] Ik mag ook nooit naar schoolfeesten, want ik ben het enige meisje thuis en mijn ouders zijn écht áltijd bezorgd. Ook naar een verjaardag mag ik niet eens alleen fietsen bij wijze van spreke...
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een vriendin van jou is 17 maar hoe oud ben jij? Dat was de vraag. (kwist trouwens niet dat je een meisje was, erg verrassend)

OT: Ik pak gewoon thuis xtc want ik woon al 18 jaar niet meer bij mijn ouders. Dus ik ben een oude doos. Maar als je nog thuis woont zoals jij en je nooit weg mag naar feesten, tja dan zul je het of moeten laten, of wachten totdat hun eens een avondje wegblijven, of gaan logeren bij een vriendin die wel op stap mag, of gewoon lekker wachten totdat je meer vrijheid krijgt. Het is niet anders.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
je zou misschien ook gewoon buiten kunnen doen (misschien als het iets warmer is)

of als er ouders van vrienden weg zijn rond een uurtje of 6 's avonds bij hun thuis al nemen, dan is het vroeg uitgewerkt en kan je vroeg naar huis.
Gewoon zeggen dat je bij je vrienden gaat eten dan in de avond en een film kijken ofzo :wink:
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#16
caatje zei:
Een vriendin van jou is 17 maar hoe oud ben jij? Dat was de vraag.
Klik om te vergroten...

TS is 16..
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Angramar Temenos zei:
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
Klik om te vergroten...

Wat een bullshit
Wat jij doet is ze aanmoedigen.
Je moet juist ALLEBEI doen. Tuurlijk moet je niet alleen maar roepen "doe het niet" je moet zorgen dat ze begrijpen WAAROM niet. De meeste mensen zijn gewoon te DOM om informatie van tevoren op te zoeken voor ze aan drugs beginnen en zichzelf daardoor in de grootste problemen brengen. En dan gaan ze achteraf lopen zeuren hoe zielig ze wel niet zijn. NEE, dat heet nou natuurlijke selectie.

Het enige niveau dat triest is hier is het niveau waarop mensen niet meer nadenken over wat ze doen.

Het blijft altijd de keus van de persoon in kwestie zelf, en als je het dan toch onder de 18 gaat doen (of welke leeftijd dan ook), zorg dan in ieder geval dat je zoveel mogelijk weet over wat je te wachten staat en wat je eraan kunt doen!. Staan genoeg links, stickies en websites online om je alle info te geven die je nodig hebt voor je hieraan begint.

Maar nog steeds het dringende advies, wacht tot je 18 bent..
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Extisi zei:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :rolleyes:

Trouwens, jongetjes van 14 jaar blowen in deze stad. Dat is even erg als Xtc nemen als je 17 bent o.i.d.
Een vriendin van mij is 17, word over 2 maanden 18, en toch blowd ze :)
Klik om te vergroten...

Lekker voorbeeld, wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat je even dom bent als hun?
Bovendien kan je XTC totaal niet vergelijken met blowen. Blowen is lichamelijk amper schadelijk. XTC daarentegen kan je flink verneuken als je er niet verstandig mee om gaat.

Het is in ieder geval te merken dat je er nog niet veel verstand van hebt.
Dus ALS je het dan toch gaat doen zorg dat je weet waar je mee bezig bent.
Zoek informatie op internet , over de risico's, over wat je wel en niet moet doen voor, na en tijdens de trip. (Zie sticky hier, vele topics en vele voorlichtingswebsites).

[edit] Ik mag ook nooit naar schoolfeesten, want ik ben het enige meisje thuis en mijn ouders zijn écht áltijd bezorgd. Ook naar een verjaardag mag ik niet eens alleen fietsen bij wijze van spreke...
Klik om te vergroten...

Ja zo blijkt maar weer... zo'n aanpak werkt averechts. Lijkt me ook niks om overbezorgde ouders te hebben, is ook niet slim van ze vind ik. Als je het ondanks alles wil gaan doen doe het dan als je ouders weg zijn met vriendinnen ofzo. Of bij iemand anders thuis. Begin niet meteen op een feest. Trip van 1 pil kan tussen de 3 en 6 uur duren dus houd er rekening mee. En ook erna kan je nog wel wat merken maar dat is wel te verbergen.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb inderdaad al vaker xtc gebruikt.

Ik vroeg me alleen af waar jullie het altijd gebruiken! Ik bedoelde er verder niks mee..
Was ook benieuwd naar wat mensen zeggen die nog thuis wonen...
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Leuk die discussie over opvoeden, maar we hadded 't toch over drugs??? :wink:

Extisi, als ik je een tip mag geven; doe de eerste keer een kleine dosis op een vertrouwde plaats zoals je slaapkamer, en zorg ervoor dat je niet alleen bent. Misschien kan een vriendin die je vertrouwt een keer blijven logeren ofzo??? Rustig muziekje erbij, en alles over je heen laten komen! Als je een paar keer hebt geëxperimenteerd, zul je je vanzelf veiliger voelen bij het effect, en je wordt dan vanzelf creatiever in het bedenken van hoe, wie, wat, waar en waarom!!!

Vooral veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."