Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie praat mij moed in:P

Wie praat mij moed in:P

74 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
U
Undercoverr.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil al zolang een keer een pilletje nemen, ik heb meerdere vrienden die dit doen en als ik zo die verhalen hoor denkik egt shit, het is toch iets wat ik een keer MOET proberen. Altijd als mij werd aangeboden nam ik eht niet aan omdat ik echt een scheiterd ben. Het is raar maar ik heb een lange tijd iedere dag veel geblowt, ik heb toen regelmatig hele rare paniek aanvallen gekregen, dat ik het gevoel had dat ik niet meer mijn eigen gedachte onder controle had enzo. Omdat ik al zo bang kon worden van soft drugs, durf ik absoluut GEEN hardrugs te nemen. het is irritant want ik wil het zelf echt graag proberen. ben gewoon bang van de gevolgen. Ik ben bang dat als ik m eenneem ik al zit zovan K*t ik kan niet meer terug, of als het aanslaat ik denk neeee ik wil niet :P zoiets DOMS. dat zit gewoon echt in me. nu heeft een vriendin van me zover om een kwartje te proberen, gewoon bij haar thuis met zn 2e savonds deze vakantie. kan iemand me aub vertellen dat je na 1 kwartje 100% geen rare gevoelens kan krijgen waar je van in paniek raakt etc :P dat zou me goed doen hihi.
en nee het is niet zo dat ik me laat ompraten, dat heb ik nooit gedaan, maar wil het zelf gewoon echt een x proberen.
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt mij het verstandigst om van gebruik af te zien als je je er, zoals je zelf omschrijft, echt niet comfortabel bij voelt. Doe vooraf wat research, lees wat op Wikipedia, Erowid, hier op DF etc, en kijk daarna nog eens of je je er beter bij voelt.

Mocht je het toch willen proberen, dan is 'thuis', dus in een veilige omgeving, wel een goede plek om dat voor het eerst te doen. Over de inhoud van de pil kan ik niks zeggen, maar het lijkt me dat je van een 'kwartje' echt niet heel hard gaat. Sterker nog, de kans lijkt me vrij groot dat je het niet of nauwelijks merkt, vooral gezien de huidige kwaliteit van XTC (geen / nauwelijks MDMA in een vrij groot deel van de pillen, dat soort fratsen). Het lijkt me wel een goed idee om je pil te laten testen, om voorgenoemde reden en om zeker te weten wat je naar binnen werkt, zodat je je daar alvast geen zorgen meer om hoeft te maken en je de ervaring een stuk relaxter zult ervaren. Wat de uitwerking betreft valt het totaal niet te vergelijken met wiet, van een jointje krijg ik ook rare gedachtenspinsels, niks voor mij. Ik ervaar de roes van XTC altijd als heel helder, het is niet zo dat je de controle verliest, tenzij je echt heel veel neemt, maar dat is A. dom en B. zonde van je tijd / geld / moeite.

Succes!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat je pillen testen, en afhankelijk van hoe sterk ze zijn, doseer op de 80-100 mg, kan er weinig fout gaan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je twijfelt zou ik het niet doen. Je moet 100% achter je eigen besluit staan.
Verder zijn er wel gevallen waarin mensen para worden met een pilletje op. Het moment dat het pilletje begint te werken geeft de eerste keer bij veel mensen een angstig moment. Daar moet je rekening mee houden.
Dat je gek wordt van wiet kan er op duiden dat je onderliggende psychoses hebt. XTC kan deze psychoses naar boven halen.
Nog een gevaar is dat er een andere stof in je pillen zit dan MDMA. Als er bijvoorbeeld mCPP in zit, is de kans erg groot dat je er gek van wordt. Laat je pillen dus testen.

De kans is niet groot dat je gek wordt maar de kans is zeker wel aanwezig. Ik zou trouwens niet met een kwartje beginnen, daar voel je weinig van. Als je het doet, doe het dan goed en neem gewoon een halve/hele.
U
Undercoverr.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De reden dat ik een kwartje neem is omdat ik dus bang ben voor dat "gek worden".
ik dacht als ik zo weinig neem is de kans wel heel klein dat zoiets gebeurtt.
het zou natuurlijk wel jammer zijn als ik idd niets voel, maar ik ben toch weer bang dat een halfje tog weer iets teveel is. zoals jij al zegt het angst gevoel als het begint, weet bijna zeker dat zoiets bij mij gebeurt.
toch heb ik zoiets van, het is iets wat je moet proberen, ik wil gewoon het gevoel weten.
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#6
weetje het is gewoon een flex gevoel , gevoel datje nooit behaald door te zuipe of te blowwe, ik denk dat je zelfs dat gevoel niet krijgt als je een kind krijgt ^^ :stoned:
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn persoonlijke ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief.

Wel misschien even zeggen: telkens als mijn pilletjes (of pilletjes) inslaan, heb ik altijd een naar gevoel, zowat hoofdpijn, en dan denk ik telkens: "Oh nee, waar ben ik weer aan begonnen!"
Altijd het gevoel dat de XTC té sterk is! (Ik neem eigenlijk ook alleen maar XTC waarvan ik weet dat hij goed is, doordat hij getest is, of doordat vrienden ze al eens 'gekeurd' hebben :wink: )

Het lijkt dan net alsof je lichaam er nog tegen probeert te vechten, maar eens je lichaam zogezegd de strijd opgeeft, voel je je echt heeeeeerlijk :hearteyes:

Dit is mijn persoonlijke ervaring met XTC, kleine kans dat jij hetzelfde gaat ervaren maar toch even ter info.

Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet.

Tot slot zou ik zeggen dat je er gewoon zelf achter moet komen. Lees wat reports ofzo, en vel dan zelf een oordeel of je er aldanniet klaar voor bent. Gebruik ook steeds met mensen die het al een keer gedaan hebben, of die weten van aanpakken indien er toch iets zou mislopen. Het lijkt me érg onwaarschijnlijk dat je van een kwartje al echt iets voelt, tenzij je natuurlijk echt waanzinnige pillen hebt, laat staan dat je echt bad zou gaan. Een halfje lijkt me de meest geschikte dosis: op die manier kan je de andere helft nog innemen als het je goed bevalt.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent echt gewoon een schijtert. Je gaat niet dood, je hoeft echt niet naar het ziekenhuis van 1 pilletje. Je valt echt niet flauw waarschijnlijk.

En je hebt echt kut vrienden als ze je op zitten te jagen dat je een pilletje moet nemen.. fucking losers!

Mijn eerste pilletje was echt een hele echte blauwe mitsu. En ik ging fucking hard.
Hardste trip ooit. En er gebeurde niets!

Maar in deze tijden zijn niet snel goeie pilletjes te vinden dus ik zou wel uitkijken voor mcpp of andere rommel. 2-CB, speed, methamfetamine ook al aangetroffen in pillen dus.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#9
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
Klik om te vergroten...

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rendeo zei:
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
Klik om te vergroten...

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet
Klik om te vergroten...

Misschien toch even verbeteren: van één pilletje kan ik nog een degelijk gesprek voeren.
Na een drietal ben ik daar ook niet meer toe in staat hoor...

Als je van één pilletje al zo hard gaat, dat je niet meer kan babbelen, dan heb je pillen rond 200 mg ofzo? Ik heb er al genomen van rond de 180, en zélfs dat ging nog ok (toen ik er nog maar 1 genomen had)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou kwartje is juist kut vind ik.
Dan zit je op een net niet gevoel.
Met een hele voel je je juist gegarandeerd (bijna) lekker.
Nog nooit mensen in me omgeving verkeerd op zien gaan (op kotsen na).
Jou vrienden waarschijnelijk ook niet veel vraag maar is na (zit er zeker net een kutgeval tussen)

Njah suc6 ouwe..
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou als je het te eng vind er van afzien, of je er héél goed op voorbereiden.

Of juist op 'n zorgeloos moment spontaan zo'n pilletje nemen als je het opeens in je handen geduwd krijgt. Zo heb ik mijn eerste lsd ervaring opgedaan, terwijl ik daar vroeger toch wel een beetje over twijfelde, en het zelfs een beetje intimiderend vond. Maar ik heb het toen spontaan genomen terwijl ik me heel lekker in m'n vel voelde, en daardoor ga je ook niet fout. Althans, dat denk ik dan.

Van mdma zelf zal je niet snel al te raar worden (nou ja, op 'n negatieve manier dan), je zal hooguit de volgende dag een beetje down zijn, in mijn ervaring.

Maar als je al twijfels hebt van te voren, kan de werking van het middel zelf als onprettig ervaren worden.

Hetzelfde gaat op voor blowen en alcohol bij mij. Als ik me kut voel, dan voelt de drank en de thc vanzelf ook kut, en dan nog een stuk sterker ook.

Bij mdma is het dan wel weer zo dat het spanningen vanzelf wegneemt, maar daar kan ik vrij weinig over zeggen. Als ik gespannen ben ga ik geen rare dingen doen.

Doe je huiswerk, kijk of je het wat minder eng vindt, zo niet, blijf er lekker van af, zo ja, probeer het eens op een mooie dag. :)

Olle

Edit: Oh ja, als je depressies hebt, doe het NIET, 'n maat van me is depressief en wil het een keer proberen, maar ik sla 't desnoods uit z'n handen. Depressie maakt verslavingsgevoelig.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet doen !!!!!!!

als je van een jointje al paronoide kan worden ben je wel gevoelig voor psychoses enz te kijgen
Bovendien als je al angstig bent en je gaat gebruiken wordt dit waaschijnlijk alleen maar versterkt door dat je gaat denken oh je ik heb het nu gedaan en kan niet terrug,

ga je het toch doen, ga dan lekker op stap in een relaxste omgeving met vrienden die je vertrouwt en waar je veilig bij voelt.
een kwart kan je prima nemen als begin, als je er wat van voelt tsja das een andere vraag... :wave:
C
Coldie1986Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe het gewoon..

Ben je van alle haters af..
Gaat het kut dan kom je er snel genoeg weer bovenop.
Gaat het goed, dan ben je weer een leuke levenservaring rijker.

In ieder geval:
You will live :stoned:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik krijg van wiet ook paranoide gedachten, maar het klinkt alsof jij de eerste keer dat je blowde ook teveel had genomen. Als je teveel xtc neemt kun je je ook paranoide gaan voelen. Of ik het aan of afraad laat ik in het midden, maar zorg voor een lage dosering voor je eerste keer. 50-80 mg. Bijpakken kan altijd nog. Ik heb een angststoornis, maar ik voel me van xtc niet snel angstig, terwijl ik blowen meestel een onprettig gevoel vind geven. Ik kan wel bad gaan op xtc als ik teveel neem. Dosering is dus key en lekker in je vel zitten op dat moment is ook belangrijk. De tips die ik voor je heb zijn de volgende:

- Test je pil! Er moet mdma inzitten en je weet dan ook hoe sterk deze is. Of je een kwartje neemt van een pil met 180 mg of een pil met 50 mg is een groot verschil en troep als mcpp staat bijna garant voor een rotervaring.
- Doe het de eerste keer in een omgeving waarin je je prettig voelt met een vriend of vrienden bij wie je je op je gemakt voelt en met wie je kunt delen hoe je je voelt en doe het niet als je niet lekker in je vel zit die dag.
- Als de pil inslaat kun je je even misselijk voelen, hoofdpijn hebben, een droge mond hebben, het ineens heel warm krijgen, maar daarna komt de werking van de pil goed op gang en voel je de eurofie. Schrik daar dus niet van en geef je over of ga ergens rustig zitten tot dat gevoel voorbij is.
- Eten/drinken/roken kan anders smaken. Zorg ervoor dat je genoeg drinkt. Dat is belangrijk bij mdma.
- Hou er rekening mee dat je van mdma soms een klein beetje kan gaan hallucineren. Dingen in je ooghoeken zien, gezichten die veranderen, mensen die ineens een bril ophebben, vibraties, vervormingen. Als je hierop voorbereid bent schrik je hier minder snel van. Probeer gewoon van de ervaring te genieten en als het niet fijn voelt bedenk dan dat het maar een paar uurtjes duurt.
- Als de pil uitwerkt kun je je down en chaggerijnig gaan voelen. Dit kan een paar dagen aanhouden. Je kan dit opvangen door voor en na je pilletje wat 5-htp (serotonine precursor) en vitamines te nemen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben je echt moedig, gewoon nee zeggen, en net zo hard gaan als de rest, maar dan zonder pilletje
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik weet niet of je wel eens naar festivals gaat.
mijn eerste ervaring met xtc was op een festival(emporium 200:sunglasses:
en ik kan je vertellen dat was zo geweldig.
ik gebruik nooit thuis xtc alleen als ik naar festivals ga en ik voel me eige daar altijd zeer prettig bij :hearteyes:
Ik weet niet of het wel zon goed idee is om het thuis bij iemand op de bank te doen
zorg in ieder geval dat je vantevoren genoeg groente en fruit en vitamine enzo eet
en laat je pil testen.
ik zou als ik jou was de 1e keer 50 mg nemen en kijken of die inslaat.
als die niet inslaat na 1 uur en een kwartier pak je een klein stukje bij 20 - 30 mg ofzo
Try before you die zou ik zegge, maar wel in de goede omgeving en in de goede stemming.
veel plezier ermee
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMA<3 zei:
Ik weet niet of het wel zon goed idee is om het thuis bij iemand op de bank te doen
Klik om te vergroten...

Je zou het eens moeten proberen! Ik vind het wel een aanrader!
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
misschien dat ik dat ooit wel een x ga doen,
Ik gebruik maar 1 x in de 2 maanden gemiddeld en dat is alleen op speciale momenten(festivals)
Jammer dat er nergens meer Mdma kristallen te vinde zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."