Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie praat mij moed in:P

Wie praat mij moed in:P

74 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AppelhoofdLid
01-01-2024, 00:00
#1
de eerste keer dat ik met iets begon was met wiet i kwas er altijd tegen enzo maar iedereen deet het dus ik wou het ook een keer tog proberen dus na 1 blow dacht ik ja dit is wel chill.
en precies het zelfde met XTC ik wou het nooit van me leve doen maar een paar vriende van me zeiden laten we het een keer proberen en hun hadden al ervaring dus als er iets mis ging waren hun er dus die avond hadden wij er dus 1 genomen alles chill beetje blowen erbij alles heel chill maar je moet even aan het gevoel wennen als je in de trip gaat bij mij liep het een beetje verkeerd maar dat is bij iedereen natuurlijk anders.

maar bij mij ging het dus zo
we waren aan het blowen en toen werd ik een beetje duizelig draaierig en heel die blow bijna opgerookt in 10 seconden ofso dus ik werd geholpe naar de woonkamer heb ik daar een uurtje of 2 gelegen op een bank wel jammer maarja en daarna ging ik zitten me ogen helemaal naar achter en na dat was alles heel chill tis mischien eng voor de 1e keer dat dacht ik ook ma na die trip denk je gelijk dit moeten we vaker doen!

dus ik zeg gewoon een keer proberen wel laten testen zoals de andere ook al zeiden en veel plezier!:P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je MOET helemaal niks! Iedereen maakt nog altijd zijn/haar eigen keuzes. Is het misschien zo dat je vrienden je niet accepteren als je geen drugs gebruikt? Dan zijn ze jouw vriendschap iig niet waard!
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Appelhoofd zei:
de eerste keer dat ik met iets begon was met wiet i kwas er altijd tegen enzo maar iedereen deet het dus ik wou het ook een keer tog proberen dus na 1 blow dacht ik ja dit is wel chill.
en precies het zelfde met XTC ik wou het nooit van me leve doen maar een paar vriende van me zeiden laten we het een keer proberen en hun hadden al ervaring dus als er iets mis ging waren hun er dus die avond hadden wij er dus 1 genomen alles chill beetje blowen erbij alles heel chill maar je moet even aan het gevoel wennen als je in de trip gaat bij mij liep het een beetje verkeerd maar dat is bij iedereen natuurlijk anders.

maar bij mij ging het dus zo
we waren aan het blowen en toen werd ik een beetje duizelig draaierig en heel die blow bijna opgerookt in 10 seconden ofso dus ik werd geholpe naar de woonkamer heb ik daar een uurtje of 2 gelegen op een bank wel jammer maarja en daarna ging ik zitten me ogen helemaal naar achter en na dat was alles heel chill tis mischien eng voor de 1e keer dat dacht ik ook ma na die trip denk je gelijk dit moeten we vaker doen!

dus ik zeg gewoon een keer proberen wel laten testen zoals de andere ook al zeiden en veel plezier!:P
Klik om te vergroten...

juist zo :tongueout: mattie XD wij weten wat goed voor je is :grin: :wave: :kots:
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je het besluit te proberen vind ik persoonlijk dat je vooral moet zorgen dat je je lekker voelt om te beginnen, mensen gaan niet bad terwijl ze al heel blij en gelukkig zijn voor ze het pilletje nemen (Dus zolang je er schrik van hebt, NIET doen!). Zorgen dat je vooral tegoei drink. En het allerbelangrijkste weet wat je inslikt dus testen laten die handel. Zorg dat je geen mcpp gaat hebben want daar gaan wel veel mensen fout op, omdat de werking een beetje lijkt op mdma maakt het het daarom nog geen mdma.

Ik was zelf iemand die ook altijd schrik had van drugs. Vooral harddrugs dan, maar door een bbc documentaire te kijken is mijn kijk op bepaalde soorten drugs wel heel erg veranderd. Goede docu's zijn zeker: "BBC Horizon: Is Alcohol Worse Then Ecstasy?" en "Ecstacy Rising". Je vind beide gemakkelijk op youtube. In de BBC documentaire misleid de titel een beetje, eigenlijk is het een rankschikking van de 20 meest gebruikte drugs in Engeland op basis van schadelijkheid. Kan je nu alvast vertellen dat XTC pas op plaats 18 staat en volgens hun veel minder kwaad kan als Alcohol, Tabak of Weed. Die angst aanvallen van Weed vind ik trouwens wel kenmerkend, het is ook wel medisch bewezen dat je van weed paranoia kan gaan worden enzovoort, iets wat ik ook terug zie in mijn vrienden die roken en wat ze zelf ook aanhalen (Hele huis afzoeken naar een seriemoordenaar :confused: ). Dit is niet iets wat voorkomt bij xtc, of alleszins niet een bekend kenmerk ervan. Daarom bezint eer je begint zodat als je het dan ooit gebruikt dat je tenminste weet wat je doet en de tijd van je leven hebt!
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#5
weetje het is gewoon een flex gevoel , gevoel datje nooit behaald door te zuipe of te blowwe, ik denk dat je zelfs dat gevoel niet krijgt als je een kind krijgt ^^ :stoned:
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn persoonlijke ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief.

Wel misschien even zeggen: telkens als mijn pilletjes (of pilletjes) inslaan, heb ik altijd een naar gevoel, zowat hoofdpijn, en dan denk ik telkens: "Oh nee, waar ben ik weer aan begonnen!"
Altijd het gevoel dat de XTC té sterk is! (Ik neem eigenlijk ook alleen maar XTC waarvan ik weet dat hij goed is, doordat hij getest is, of doordat vrienden ze al eens 'gekeurd' hebben :wink: )

Het lijkt dan net alsof je lichaam er nog tegen probeert te vechten, maar eens je lichaam zogezegd de strijd opgeeft, voel je je echt heeeeeerlijk :hearteyes:

Dit is mijn persoonlijke ervaring met XTC, kleine kans dat jij hetzelfde gaat ervaren maar toch even ter info.

Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet.

Tot slot zou ik zeggen dat je er gewoon zelf achter moet komen. Lees wat reports ofzo, en vel dan zelf een oordeel of je er aldanniet klaar voor bent. Gebruik ook steeds met mensen die het al een keer gedaan hebben, of die weten van aanpakken indien er toch iets zou mislopen. Het lijkt me érg onwaarschijnlijk dat je van een kwartje al echt iets voelt, tenzij je natuurlijk echt waanzinnige pillen hebt, laat staan dat je echt bad zou gaan. Een halfje lijkt me de meest geschikte dosis: op die manier kan je de andere helft nog innemen als het je goed bevalt.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je bent echt gewoon een schijtert. Je gaat niet dood, je hoeft echt niet naar het ziekenhuis van 1 pilletje. Je valt echt niet flauw waarschijnlijk.

En je hebt echt kut vrienden als ze je op zitten te jagen dat je een pilletje moet nemen.. fucking losers!

Mijn eerste pilletje was echt een hele echte blauwe mitsu. En ik ging fucking hard.
Hardste trip ooit. En er gebeurde niets!

Maar in deze tijden zijn niet snel goeie pilletjes te vinden dus ik zou wel uitkijken voor mcpp of andere rommel. 2-CB, speed, methamfetamine ook al aangetroffen in pillen dus.
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#8
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
Klik om te vergroten...

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rendeo zei:
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
Klik om te vergroten...

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet
Klik om te vergroten...

Misschien toch even verbeteren: van één pilletje kan ik nog een degelijk gesprek voeren.
Na een drietal ben ik daar ook niet meer toe in staat hoor...

Als je van één pilletje al zo hard gaat, dat je niet meer kan babbelen, dan heb je pillen rond 200 mg ofzo? Ik heb er al genomen van rond de 180, en zélfs dat ging nog ok (toen ik er nog maar 1 genomen had)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
drugs zijn slecht voor je
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwartje zegt natuurlijk helemaal niets, omdat je (en wij) niet weet hoeveel er in een hele zit.

Heb je geteste pillen? Doe dat eerst, dan weet je zeker dat je geen troep krijgt (en kun je confortabeler je trip in)

Hoe oud ben je eigenlijk? Je komt op mij over als iemand van 16/17. Beter wacht je nog een paar jaartjes.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je het gewoon eens wilt proberen - en dat zeg je zelf - moet je het ook gewoon doen. Ik zou niet bang zijn voor de gevolgen, want zo heavy is mdma nou ook weer niet. Waarschijnlijk zul je je met een goede pil erg lekker voelen. Wel even laten testen.

Ik nam zelf meestal een halve (in de tijd dat de pillen nog echt goed waren) en ik pakte maar zelden die andere halve erbij...vond het effect dan prima. Slik al langer geen xtc meer vanwege de waardeloze kwaliteit momenteel.

Een kwartje zou ik niet doen, want dat is hetzelfde als een Haags bakje koffie...en dat is vaak ook net geen echt bakje koffie.

Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sarori zei:
Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.
Klik om te vergroten...

Hoe relaxt en vriendelijk die roes is ligt toch echt wel aan je gemoedstoestand en de situatie waarin je je bevind.

Heb bijvoorbeeld een keer op een heel relaxte avond ineens traangas in mijn ogen gekregen en dan keert die roes zich ineens zwaar tegen je.

Zowiezo heb ik me in de eerste jaren van mijn XTC gebruik, altijd in een positieve gemoedstoestand kunnen brengen. (op die traangas avond na dan)
Dan lijkt het inderdaad of XTC alleen maar positief kan zijn.
Als je sterk in je schoenen staat is het dus zeker zo zoals jij het zegt.

Op een gegeven moment ging ik echter door een wat moeilijkere periode en toen is het me een aantal keer overkomen, dat ik mezelf niet in die positive gemoedstoestand kon brengen.
Ík kan je uit ervaring vertellen dat XTC dan geen goed plan is.

Uit der post lees ik dat ze niet zo sterk in haar schoenen staat en heel erg aan zichzelf twijfelt. (en jong is)
r
reetketelsteenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vroeger zou ik je nog wel aangespoord hebben om het te doen. Maar nu zeg ik; begin d'r niet aan als je niet sterk in je schoenen staat. Voor je het weet zit je er 13 jaar aan vast en is het eind nog niet in zicht :(
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je zou een kwartje kunnen nemen, maar als je der niks van merkt dan doe je de volgende keer een halve of een hele, totdat je er wel wat van voelt.

Waar het om gaat is dat je je er nu al niet lekker bij voelt en dat is waarschijnlijk zeer terecht.
De impact van XTC is 100x heftiger als dat van een jointje.
Ik heb dik 10 jaar elke dag geblowd en daar heb ik nooit paniekaanvallen van gehad.
Dat jij die wel met regelmaat had wil wel wat zeggen !!!
Van XTC heb ik wel regelmatig paniek en/of paranoia aanvallen/nachten gehad, ook al stond ik mentaal toch echt heel sterk in mijn schoenen.
Heb ook zat vrienden van me dit soort bad-trips mee zien maken op XTC.

Als je dus met een jointje paniek aanvallen krijgt, kun je er vergif op innemen dat je dat met XTC op een pepaald moment ook zult krijgen.
Met XTC zal zo'n paniekaanval echter ook super veel intensiever zijn.
Dat je daar wat aan over houdt, is niet ondenkelijk.
Al is het alleen al een traumatische ervaring, die je de rest van je leven niet vergeet.

De vraag is dus of je dat risico wilt nemen? Zo niet, dan kun je net zo goed dat kwartje ook niet nemen.
Als je niks voelt is het zinloos en als je wel wat voelt loop je dat risico.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
reetketelsteen zei:
Vroeger zou ik je nog wel aangespoord hebben om het te doen. Maar nu zeg ik; begin d'r niet aan als je niet sterk in je schoenen staat. Voor je het weet zit je er 13 jaar aan vast en is het eind nog niet in zicht :(
Klik om te vergroten...

MDMA? Voor zover ik weet is het niet echt verslavend.. Je kan wel erg graag de ervaring mee willen maken maar.. Denk dat als je het een paar dagen (5-6) achter mekaar zou gebruiken je sero sowieso op is en het geen bom meer doet. Ik heb iig nog nooit gehoord dat iemand is gaan "afkicken" van xtc.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:

Wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Zijn we het toch eens oneens :)

Natuurlijk is xtc iets heel anders dan een joint, maar één keer xtc proberen in een lichte dosering doet meestal geen kwaad. Het risico is er natuurlijk altijd, maar we spreken ook over drugs. Risicoloos bestaat niet.

Met alle respect - en iedereen die op die lijst van het Jellinek komt is er één teveel - maar in absolute zin valt het aantal mensen dat zich bij de Jellinek wegens problemen met xtc aanmeldt wel mee, als je weet hoeveel er geslikt wordt....en ook als je weet hoevelen daarvan misschien wel problemen hebben maar zich niet bij het Jellinek aanmelden...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wie praat mij drugs aan?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deranged zei:
Wie praat mij drugs aan?
Klik om te vergroten...

paulXTC, Sarori, TrippyShit en vooral 033Amnesia, willen je daar maar al te graag mee helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."