Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie praat mij moed in:P

Wie praat mij moed in:P

74 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rendeo zei:
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..
Klik om te vergroten...

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.
Klik om te vergroten...

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet
Klik om te vergroten...

Misschien toch even verbeteren: van één pilletje kan ik nog een degelijk gesprek voeren.
Na een drietal ben ik daar ook niet meer toe in staat hoor...

Als je van één pilletje al zo hard gaat, dat je niet meer kan babbelen, dan heb je pillen rond 200 mg ofzo? Ik heb er al genomen van rond de 180, en zélfs dat ging nog ok (toen ik er nog maar 1 genomen had)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou kwartje is juist kut vind ik.
Dan zit je op een net niet gevoel.
Met een hele voel je je juist gegarandeerd (bijna) lekker.
Nog nooit mensen in me omgeving verkeerd op zien gaan (op kotsen na).
Jou vrienden waarschijnelijk ook niet veel vraag maar is na (zit er zeker net een kutgeval tussen)

Njah suc6 ouwe..
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou als je het te eng vind er van afzien, of je er héél goed op voorbereiden.

Of juist op 'n zorgeloos moment spontaan zo'n pilletje nemen als je het opeens in je handen geduwd krijgt. Zo heb ik mijn eerste lsd ervaring opgedaan, terwijl ik daar vroeger toch wel een beetje over twijfelde, en het zelfs een beetje intimiderend vond. Maar ik heb het toen spontaan genomen terwijl ik me heel lekker in m'n vel voelde, en daardoor ga je ook niet fout. Althans, dat denk ik dan.

Van mdma zelf zal je niet snel al te raar worden (nou ja, op 'n negatieve manier dan), je zal hooguit de volgende dag een beetje down zijn, in mijn ervaring.

Maar als je al twijfels hebt van te voren, kan de werking van het middel zelf als onprettig ervaren worden.

Hetzelfde gaat op voor blowen en alcohol bij mij. Als ik me kut voel, dan voelt de drank en de thc vanzelf ook kut, en dan nog een stuk sterker ook.

Bij mdma is het dan wel weer zo dat het spanningen vanzelf wegneemt, maar daar kan ik vrij weinig over zeggen. Als ik gespannen ben ga ik geen rare dingen doen.

Doe je huiswerk, kijk of je het wat minder eng vindt, zo niet, blijf er lekker van af, zo ja, probeer het eens op een mooie dag. :)

Olle

Edit: Oh ja, als je depressies hebt, doe het NIET, 'n maat van me is depressief en wil het een keer proberen, maar ik sla 't desnoods uit z'n handen. Depressie maakt verslavingsgevoelig.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet doen !!!!!!!

als je van een jointje al paronoide kan worden ben je wel gevoelig voor psychoses enz te kijgen
Bovendien als je al angstig bent en je gaat gebruiken wordt dit waaschijnlijk alleen maar versterkt door dat je gaat denken oh je ik heb het nu gedaan en kan niet terrug,

ga je het toch doen, ga dan lekker op stap in een relaxste omgeving met vrienden die je vertrouwt en waar je veilig bij voelt.
een kwart kan je prima nemen als begin, als je er wat van voelt tsja das een andere vraag... :wave:
C
Coldie1986Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Doe het gewoon..

Ben je van alle haters af..
Gaat het kut dan kom je er snel genoeg weer bovenop.
Gaat het goed, dan ben je weer een leuke levenservaring rijker.

In ieder geval:
You will live :stoned:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik krijg van wiet ook paranoide gedachten, maar het klinkt alsof jij de eerste keer dat je blowde ook teveel had genomen. Als je teveel xtc neemt kun je je ook paranoide gaan voelen. Of ik het aan of afraad laat ik in het midden, maar zorg voor een lage dosering voor je eerste keer. 50-80 mg. Bijpakken kan altijd nog. Ik heb een angststoornis, maar ik voel me van xtc niet snel angstig, terwijl ik blowen meestel een onprettig gevoel vind geven. Ik kan wel bad gaan op xtc als ik teveel neem. Dosering is dus key en lekker in je vel zitten op dat moment is ook belangrijk. De tips die ik voor je heb zijn de volgende:

- Test je pil! Er moet mdma inzitten en je weet dan ook hoe sterk deze is. Of je een kwartje neemt van een pil met 180 mg of een pil met 50 mg is een groot verschil en troep als mcpp staat bijna garant voor een rotervaring.
- Doe het de eerste keer in een omgeving waarin je je prettig voelt met een vriend of vrienden bij wie je je op je gemakt voelt en met wie je kunt delen hoe je je voelt en doe het niet als je niet lekker in je vel zit die dag.
- Als de pil inslaat kun je je even misselijk voelen, hoofdpijn hebben, een droge mond hebben, het ineens heel warm krijgen, maar daarna komt de werking van de pil goed op gang en voel je de eurofie. Schrik daar dus niet van en geef je over of ga ergens rustig zitten tot dat gevoel voorbij is.
- Eten/drinken/roken kan anders smaken. Zorg ervoor dat je genoeg drinkt. Dat is belangrijk bij mdma.
- Hou er rekening mee dat je van mdma soms een klein beetje kan gaan hallucineren. Dingen in je ooghoeken zien, gezichten die veranderen, mensen die ineens een bril ophebben, vibraties, vervormingen. Als je hierop voorbereid bent schrik je hier minder snel van. Probeer gewoon van de ervaring te genieten en als het niet fijn voelt bedenk dan dat het maar een paar uurtjes duurt.
- Als de pil uitwerkt kun je je down en chaggerijnig gaan voelen. Dit kan een paar dagen aanhouden. Je kan dit opvangen door voor en na je pilletje wat 5-htp (serotonine precursor) en vitamines te nemen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben je echt moedig, gewoon nee zeggen, en net zo hard gaan als de rest, maar dan zonder pilletje
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik weet niet of je wel eens naar festivals gaat.
mijn eerste ervaring met xtc was op een festival(emporium 200:sunglasses:
en ik kan je vertellen dat was zo geweldig.
ik gebruik nooit thuis xtc alleen als ik naar festivals ga en ik voel me eige daar altijd zeer prettig bij :hearteyes:
Ik weet niet of het wel zon goed idee is om het thuis bij iemand op de bank te doen
zorg in ieder geval dat je vantevoren genoeg groente en fruit en vitamine enzo eet
en laat je pil testen.
ik zou als ik jou was de 1e keer 50 mg nemen en kijken of die inslaat.
als die niet inslaat na 1 uur en een kwartier pak je een klein stukje bij 20 - 30 mg ofzo
Try before you die zou ik zegge, maar wel in de goede omgeving en in de goede stemming.
veel plezier ermee
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMA<3 zei:
Ik weet niet of het wel zon goed idee is om het thuis bij iemand op de bank te doen
Klik om te vergroten...

Je zou het eens moeten proberen! Ik vind het wel een aanrader!
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
misschien dat ik dat ooit wel een x ga doen,
Ik gebruik maar 1 x in de 2 maanden gemiddeld en dat is alleen op speciale momenten(festivals)
Jammer dat er nergens meer Mdma kristallen te vinde zijn.
E
EikelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.
Klik om te vergroten...

Bij mij werkte het ook zo.
Heb ook een angststoornis, maar heb bij een pil nog nooit last gehad.
Terwijl als ik een joint rookte (eigenlijk pas na een aantal jaar blowen) voelde ik me steeds vaker heel naar, en zeker met wiet.

In mijn geval is blowen dus gewoon link. Zeg altijd wel: ''twijfelaars ga ik niet aanmoedigen!''
L
Lowrider`Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Naar mijn idee en naar mijn eigen ervaring is xtc compleet het tegenovergestelde van wiet.
Ik als frequent blower heb zelf nooit last van paniek/angst aanvallen tijdens het blowen maar een aantal van mij vrienden wel, zij zijn hierdoor ook gestopt met blowen.
Echter heb ik met hun wel is samen een pilletje geslikt, zij hebben nooit last ondervonden van een angst aanval.
Dit kan ermee te maken hebben door het zeer euforische gevoel dat de mdma opwekt.

De eerste keer heb ik zelf een halvje genomen en dit is me toen uitermate goed bevallen, ik heb later nog ene halve bij geslikt en daarna nog 2 helen.
Ik ben toen 1 keer heel misselijk geworden maar toen ik me op de muziek concentreerde was dit gevoel binnen 10 seconden als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het is zowiezo een goede idee om je pilletje eerst te laten testen zeker omdat er de laatste tijd alleen maar rotzooi in zit.
Voor de eerste keer kan je naar mijn idee ook prima een halfje nemen.
Succes ermee(Y)
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik zo jou verhaal lees lijkt het mij alsof jij een soort angst voor een bepaalde situatie hebt ontwikkeld, in dit geval de situatie als je een vorm van drugs neemt.
Het gevolg hiervan kan zijn dat als je drugs gebruikt en de prikkel daarvan gaat voelen de angst omslaat in panniek, zeker als het gevoel te heftig is.
Ik heb dit zelf eenmaal met paddo's gehad, deze drug heeft echter wel een heel ander effect binnen de hersenen/zenuwstelsel als xtc.
Xtc verminderd juist de angst, de kans dat je een paniek aanval krijgt is dus klein.
Of je het wel of niet moet doen is een afweging die je zelf moet maken, ik geef je wel de volgende tips.
Probeer er eerst zoveel mogelijk over te lezen, en dan bedoel ik niet alleen over xtc maar ook over wiet. Hierdoor zal je beter bewust worden van het verschil tussen xtc en wiet en zal de angst mischien iets afnemen. Neem alleen drugs als je er open voor wilt staan, tegenwerken maakt de panieksituatie erger. doe het met mensen die veel kennis hebben van drugsgebruik.
Als je iets hebt wat veel aandacht van je neemt, bijv. een spelletje spelen doe dat dan de eerste drie kwartier, zo merk je minder van het misselijke gevoel wat sommige mensen hebben. Laat je drugs testen zodat je weet wat je in neemt en hoeveel je moet nemen.(probeer 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht).

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust, er zit hier genoeg kennis, al heb ik het idee dat er hier ook mensen zitten die maar wat uit hun nek lullen.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rondjeslopen zei:
Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust, er zit hier genoeg kennis, al heb ik het idee dat er hier ook mensen zitten die maar wat uit hun nek lullen.
Klik om te vergroten...

Ja zoals jij ja, je praat tegen iemand die al zeker 5 maanden geleden dit gevraagd heeft en volgens mij al 5 maanden niet op dit forum is geweest..

:wave:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ellesdee zei:
drugs zijn slecht voor je
Klik om te vergroten...
:openmouth: :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."