Ik had precies hetzelfde 1 jaar geleden, grappig om dit te lezen dus.
Want wat je zegt, je merkt in het begin geen negatieve effecten. En daarom raak je er denk ik zo snel (tijdelijk) verslaafd aan. Ik heb nu al wat hard drugs geprobeerd. Maar wat een beginnende xtc gebruiker mee maakt in z'n rush is gewoon magish en zul je niet snel bereiken met andere drugs denk ik. Ik gebruikte ook een paar maanden wekelijks (en neem maar van ons allemaal aan, dat het niet lang zal duren voordat jij je een vercrackte pille junk voelt). Niet lullig bedoeld maar het is niet anders te omschrijven, het sluipt erin. Je hebt niet door wat je doet omdat je onder invloed bent. En de dagen na xtc zijn voor jou nu nog heerlijk vredig. Maar na een paar maanden kijk jij de volgende dag in de spiegel en vind je je koppie niet zo heel vredig meer.
Ik geef je 1 grote tip en als ik in jou schoenen stond zou ik het anders aan pakken, omdat ik nu weet hoe kut het is als je zoveel gebruikt hebt dat het gewoon niet meer werkt. Niet zoals jij wil dat het werkt.
Hou er echt minimaal een maand tussen, eigenlijk is dat nog te weinig. Maar als xtc niet meer werkt en je er op uitgekeken bent zul je al snel geinteresseerd zijn in andere drugs.
Ik zij ooit tegen mezelf dat ik nooit ging roken, toen ik eenmaal rookte zei ik dat ik nooit ging blowen. Toen ik eenmaal blowde zou ik nooit hard-drugs gaan gebruiken. En toen ik mijn eerste pilletje ophad zou ik nooit gaan snuiven. Gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat ik ook aan andere dingen kan denken dan drugs.
Maar ik moet zeggen, een lijntje is wel lekker op z'n tijd.
Maar zeker niet elke week!
En pillen gebruik ik nooit meer, want dat zijn echte vervuilers bah.
Marla Singer zei:
Toen brak ook het moment aan om maar eens te minderen/stoppen. Er was immers geen reet meer aan zo. Alleen al deed ik het zelfs een half jaar of langer niet meer, het hielp voor geen meter. Iedere pil gaf bij mij het zelfde resultaat. Ik had het dus echt verneukt voor mezelf. Tegenwoordig doe ik het echt nog maar sporadisch (1x in de anderhalf jaar ofzo). Het ouderwetse lovegevoel en dat praterige krijg ik wel weer een beetje, maar dat echte goede wause xtc gevoel uit mijn beginjaren, heb ik tot nu toe al heeeeel lang niet meer teruggezien. :
En daarom zijn er zo weinig xtc verslaafden.
Alle drugs zijn anders, en eigenlijk is xtc nog een schatje vergeleken bij andere drugs die een verlangen in je opwekken wat je nog nooit hebt meegemaakt.