Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe vaak MDMA willen

Te vaak MDMA willen

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet zo zielig doen en het niet pakken.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vanaf de eerst keer dat ik een pilletje pakte, wist ik al meteen dat dat niet de laatste keer zou zijn.

Een paar weken erna in het weekend twee pilletjes gepakt op een feestje. De week erna in het weekend op een feestje pure MDMA gepakt (twee pinkjes). Drie dagen daarna (ik was vrij) één pinkie gepakt thuis voor de computer om lekker te chillen. Het weekend erna (afgelopen zaterdag was dat) weer twee pinkies op een feestje. Nu heb ik nog een beetje in een zakje zitten, en weet dat er dit weekend weer een dik feest is. Tegelijkertijd besef ik me maar al te goed dat niet totaal niet de bedoeling is hoe met MDMA om te gaan.

Het gevaarlijke bij mij is denk ik dat ik er (nog) geen negatieve kanten van zie. Geen last van kater of crash, juist een heerlijke afterglow de dagen erna. Twee of drie dagen later soms wel wat braindead, maar niet meer als normaal. Ook functioneer ik gewoon normaal in het dagelijks sociale leven.

Ik zie mezelf de verkeerde kant opgaan, ook vooral omdat ik mezelf na de eerste keer pillen voorgenomen had netjes 6-8 weken rust te pakken er tussen. Dit lukt me dus totaal niet, en ik merk dat ik elk weekend feestje ga zoeken als excuus om te gebruiken. Ik weet ook dat je de 'magic' verliest als je het te vaak doet, maar hier merk ik gelukkig nog niks van.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en wat deden jullie eraan om toch bewust een tijd te kunnen wachten?
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik spreek niet uit ervaring omdat ik er netjes 2 maanden tussen houd, ik denk niet dat je al teveel negatieve gevolgen zult merken ( naast grotere crashes, hogere tolerantie ) totdat het te laat is en je gevolgen voor de rest van je leven hebt opgelopen.

Veel is er niet bekend over deze gevolgen, maar groot of klein ze zijn er wel, ( denk dat het veilige te zeggen is dat je geheugen er wel onder gaat lijden ) en ookal denk ik wel elke dag aan mdma en is het mischien 1 van de grootste topics in mijn gedachtegang, ook heb ik moeite om hele 2 maanden te wachten, maar schadelijk is het tot zekere maten wel dus danmaar even wachten.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik spreek wel uit ervaring en misschien helpt de gedachte dat wanneer je te vaak xtc gebruikt, je het leuke gevoel letterlijk voor jezelf verneukt... Ik heb vanaf mijn 16de t/m mijn 23ste bijna wekelijks, maar zeker maandelijks, xtc gebruikt en op een gegeven moment werkte het dus gewoon niet meer.
Het begint met een tolerantie, je hebt dus steeds meer nodig om hetzelfde effect te kunnen bereiken. Zo was het bij mij op den duur gewoon dood normaal om gemiddeld 5 tot 7 pillen per nacht te slikken. Dat was behoorlijk veel voor een meisje van toen der tijd nauwelijks 50 kg... Maar ik had dikke schijt, ik vermaakte me er prima op en door die tolerantie was ik dus ook niet zo erg naar de kloten er van. Alleen op een gegeven moment, was dat vermaak wel een beetje er af bij mij. Ik kon slikken wat ik wilde, ik werd alleen maar slaperig, vaag en in mezelf gekeerd. Dansen deed ik al lang niet meer er op, lekkere lulkicks waren ook ver te zoeken en sociaal zijn , met liefdesgevoelens voor alles en iedereen, werd eerder iets van het tegenovergestelde... :(

Toen brak ook het moment aan om maar eens te minderen/stoppen. Er was immers geen reet meer aan zo. Alleen al deed ik het zelfs een half jaar of langer niet meer, het hielp voor geen meter. Iedere pil gaf bij mij het zelfde resultaat. Ik had het dus echt verneukt voor mezelf. Tegenwoordig doe ik het echt nog maar sporadisch (1x in de anderhalf jaar ofzo). Het ouderwetse lovegevoel en dat praterige krijg ik wel weer een beetje, maar dat echte goede wause xtc gevoel uit mijn beginjaren, heb ik tot nu toe al heeeeel lang niet meer teruggezien. Of dat nou echt aan mezelf ligt, of aan het verschil in kwaliteit vergeleken met de jaren '90 weet ik eigenlijk niet. Kan beiden zo zijn.... :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dubz zei:
Ik weet ook dat je de 'magic' verliest als je het te vaak doet, maar hier merk ik gelukkig nog niks van.
Klik om te vergroten...
Dat komt wel.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wissel gewoon af met andere drugs zodat ik het niet te vaak doe.
En af en toe sla ik een weekend over en blijf ik thuis, zodat ik niet elke week aan de dope zit.
In het begin ging ik af en toe feesten zonder drugs, maar eh sja, ik moet toegeven dat ik dan net zo lief thuis zit :) (alchol als vervanging zou het ook nog wel doen, maar ik houd niet meer van alcohol en dronkenschap)
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed dom van je, Zo moet je idd niet met drugs omgaan.
Maar dat denken de meeste mensen die je post lezen.
Hou er gewoon 2-3 maanden tussen, als je echt niet zonder drugs kan pak dan wat sos ofzo.
Of mischien is dat wel een teken dat het niet voor jou is weggelegd.

V :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mr.Vanderkart zei:
als je echt niet zonder drugs kan pak dan wat sos ofzo.
Klik om te vergroten...
Dit is misschien wel het beste advies dat je zult krijgen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mr.Vanderkart zei:
Goed dom van je, Zo moet je idd niet met drugs omgaan.
Maar dat denken de meeste mensen die je post lezen.
Hou er gewoon 2-3 maanden tussen, als je echt niet zonder drugs kan pak dan wat sos ofzo.
Of mischien is dat wel een teken dat het niet voor jou is weggelegd.

V :wave:
Klik om te vergroten...

Neem dan liever speed, minder verslavend.. alsnog verslavend trouwens.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom raad je hem geen LSD aan AT ?
-
-house-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
geen last van , heb het nu 2 x gebruikt maar heb voorlopig geen zin weer te gebruike moet wel speciaal blijfen he :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat die een partydrug zoekt, en iemand zonder tripervaring zoekt denk ik geen tripmiddel voor op feestjes.. Hoewel ik dat natuurlijk boven andere middelen aan zal raden. Probeer inderdaad eens 60-80 ug lsd en kijk hoe je je erop vermaakt :). LSD heeft als het goed is naast de trip-werking ook nog een stimulerende werking, meer energie, zin om dingen te doen, niet slapen etc. Op lagere dosissen waarbij je trip niet overdonderend is zeker. Het spul hecht zich ook aan zo ongeveer alle receptoren die je hebt, ook dopamine en serotoninereceptoren, dus dat is niet zo heel vreemd.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kan hier wel een zielig verhaaltje op gaan zitten hangen over hoe lekker het is en hoe begrijpelijk het is dat je het vaak gebruikt zodat je medeleven krijgt, maar deze manier werkt averechts. Het ontbreekt je aan discipline. Als je van tevoren hebt besloten om lange tussenpauzes in te lasten dien je je daar ook aan te houden tenzij je bewust van visie verandert.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacky zei:
Ik wissel gewoon af met andere drugs zodat ik het niet te vaak doe.
En af en toe sla ik een weekend over en blijf ik thuis, zodat ik niet elke week aan de dope zit.
In het begin ging ik af en toe feesten zonder drugs, maar eh sja, ik moet toegeven dat ik dan net zo lief thuis zit :) (alchol als vervanging zou het ook nog wel doen, maar ik houd niet meer van alcohol en dronkenschap)
Klik om te vergroten...
Andere drugs (behalve alcohol) doe ik niet. Coke en speed heb ik totaal geen behoefte aan, heb er teveel vrienden aan verloren. Daarbij weet ik van mezelf dat ik dan ook snel die richting op ga. No go area dus.

Normaal drink ik gewoon flink wat bier als ik ga feesten, maar het MDMA gevoel valt wat mij betreft niet te toppen.



Mr.Vanderkart zei:
Goed dom van je, Zo moet je idd niet met drugs omgaan.
Maar dat denken de meeste mensen die je post lezen.
Hou er gewoon 2-3 maanden tussen, als je echt niet zonder drugs kan pak dan wat sos ofzo.
Of mischien is dat wel een teken dat het niet voor jou is weggelegd.

V :wave:
Klik om te vergroten...
Angramar Temenos zei:
Neem dan liever speed, minder verslavend.. alsnog verslavend trouwens.
Klik om te vergroten...

Zie bovenstaande. Tripmiddelen lijken me inderdaad niets voor op een feest.

Berbatov zei:
Het ontbreekt je aan discipline.
Klik om te vergroten...

Story of my life. Drugsgebruik is één van de vele situaties waarin dit naar buiten komt.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ken het gevoel, ben ook iets te enthousiast geweest. Op zeker moment komt er een keer dat je niets meer van de magie voelt en dan weet je dat je te ver bent gegaan. Dat moment komt echt eerder dan je denkt. Mijn advies, ook al heb je geen kloten (discipline) hou er 2 of drie maanden tussen en geniet ervan!
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een keer van een vriend van mij gehoord dat hij met dit zelfde 'probleem' rond liep, te weinig discipline. Wat hij doet is zijn pillen of pure MDMA bij een tripmaatje laten liggen en alleen gebruikt als hij ook gebruikt. Diegene heeft de discipline wel en op die mannier kun je toch blijven gebruiken. Zorgen dat je het niet in huis hebt helpt een boel...

Succes in ieder geval!
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ten eerste wel goed dat je het inziet en je er dus bewust bent van het feit dat het zo niet langer kan / je de verkeerde kant op gaat.

Wat de meeste hier al zeggen; Het ontbreekt je aan discipline. Bovendien kun je waarschijnlijk te makkelijk aan dat spul komen. We hoeven je toch niet uit te leggen dat je het niet in huis moet hebben in jouw geval? We hoeven je ook niet te vertellen dat het niet gezond is wat je doet. Je kunt op je vingers na tellen dat je op termijn echt wel problemen hiermee gaat krijgen. Ik zou zeggen, is je gezondheid je lief en wil je ook nog een beetje verantwoord kunnen blijven genieten met MDMA? Gebruik 1x in de 3 maanden. Dan blijft het voorlopig lekker en kan het minder kwaad dan je gebruik van op dit moment.
Anders...Nu is alles nog leuk en fijn, dat zal straks niet meer zo zijn...:wink:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#18
na een feest waar ik vol gas ben gegaan ben ik zowiezo een maand klaar met drugs...
zoals de meeste mensen.

gewoon sterk zijn... neem een lekker biertje en heb het gezellig...

het moet niet zo worden dat je uitgaan/feesten alleen leuk vind met drugs.

probeer het alleen te doen op grote feesten en geen andere excuusjes, maarja je zegt zelf al dat je niet goed bezig bent en tog doe je het... klinkt als een soort verslaving :P

ik zou ook het liefst iedere week gebruiken maar ja...dat kan wel, maar van mezelf mag het niet. gewoon sterk zijn. zo moeilijk is het niet. Afleiding zoeken...

maarja je klink nu al als een junk terwijl je het pas een paar keer gedaan hebt. na een tijdje is dat nieuwsgierige van je ook wel verdwenen en zal het wel goedkomen :)
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had precies hetzelfde 1 jaar geleden, grappig om dit te lezen dus.
Want wat je zegt, je merkt in het begin geen negatieve effecten. En daarom raak je er denk ik zo snel (tijdelijk) verslaafd aan. Ik heb nu al wat hard drugs geprobeerd. Maar wat een beginnende xtc gebruiker mee maakt in z'n rush is gewoon magish en zul je niet snel bereiken met andere drugs denk ik. Ik gebruikte ook een paar maanden wekelijks (en neem maar van ons allemaal aan, dat het niet lang zal duren voordat jij je een vercrackte pille junk voelt). Niet lullig bedoeld maar het is niet anders te omschrijven, het sluipt erin. Je hebt niet door wat je doet omdat je onder invloed bent. En de dagen na xtc zijn voor jou nu nog heerlijk vredig. Maar na een paar maanden kijk jij de volgende dag in de spiegel en vind je je koppie niet zo heel vredig meer.
Ik geef je 1 grote tip en als ik in jou schoenen stond zou ik het anders aan pakken, omdat ik nu weet hoe kut het is als je zoveel gebruikt hebt dat het gewoon niet meer werkt. Niet zoals jij wil dat het werkt.

Hou er echt minimaal een maand tussen, eigenlijk is dat nog te weinig. Maar als xtc niet meer werkt en je er op uitgekeken bent zul je al snel geinteresseerd zijn in andere drugs.

Ik zij ooit tegen mezelf dat ik nooit ging roken, toen ik eenmaal rookte zei ik dat ik nooit ging blowen. Toen ik eenmaal blowde zou ik nooit hard-drugs gaan gebruiken. En toen ik mijn eerste pilletje ophad zou ik nooit gaan snuiven. Gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat ik ook aan andere dingen kan denken dan drugs.
Maar ik moet zeggen, een lijntje is wel lekker op z'n tijd.

Maar zeker niet elke week!
En pillen gebruik ik nooit meer, want dat zijn echte vervuilers bah.

Marla Singer zei:
Toen brak ook het moment aan om maar eens te minderen/stoppen. Er was immers geen reet meer aan zo. Alleen al deed ik het zelfs een half jaar of langer niet meer, het hielp voor geen meter. Iedere pil gaf bij mij het zelfde resultaat. Ik had het dus echt verneukt voor mezelf. Tegenwoordig doe ik het echt nog maar sporadisch (1x in de anderhalf jaar ofzo). Het ouderwetse lovegevoel en dat praterige krijg ik wel weer een beetje, maar dat echte goede wause xtc gevoel uit mijn beginjaren, heb ik tot nu toe al heeeeel lang niet meer teruggezien. :
Klik om te vergroten...

En daarom zijn er zo weinig xtc verslaafden.

Alle drugs zijn anders, en eigenlijk is xtc nog een schatje vergeleken bij andere drugs die een verlangen in je opwekken wat je nog nooit hebt meegemaakt.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ben jij voor vent man? Slappe zak zonder ruggengraat. Die shit laten liggen is écht niet zo moeilijk als je een beetje karakter in je flikker hebt. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."