Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsserotonine aanmaak stoppen doorde dwaas uit te hangen

serotonine aanmaak stoppen doorde dwaas uit te hangen

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoeveel en hoe vaak heb gebruik voordat het zo erg werd dan?
j
jojo de poenaniemanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 5 jaar zonder serotonine geleefd door overmatig xtc te gebruiken,dat is zo heftig en intens kut ik vraag me af of meer mensen dat hebben gehad t is niet echt veelvoorkomend geloof ik ik heb er ook niet veel over kunnen vinden.
Het is een depressie,op zn uiterste bij mij was t zo heftig dat ik in t begin gewoon stijf stond (op geslachtsorgaan na, haha) van de zenuwen, dan denk je doe ff nomaal, je ontspant maar na 5 min. zit je ongemerkt weer zo. dat vergeet ik mn leven niet meer het is echt zwaar kut, en ik begrijp ook goed dat depressies tot zelfmoord leiden.
je komt er wel 3 keer zo sterk uit dat is je beloning dan denk ik maar, en terecht ook al is t je eigen schuld dat wil niemand.
hoewl ik 1 persoon ken die dat met opzet heeft gedaan dat is echt ziek maar heb ik wel veel respect voor, want diegene wist wat t was had t eerder gehad. maar wel echt ziekelijk. degene die t hebben gehad praten op zeker niet graag daarover behalve op internet denk ik das toch een beetje anders.
als ik t tegen een persoon erover heb moet ik soms mn best doen niet te gaan janken aan de herinnering daaraan.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat wil ik ook wel weten.....

Vertel aub..

EDIT:

Je based en gebruikt ook hero dus t ligt niet alleen aan de snoepjes denk ik :rolleyes:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een tijd in een depressie gezeten. Had niet alles met drugs te maken. Blowde die tijd heel veel een dagelijks. Maar alles ging die tijd naar de klote. Mijn oude leven, school, voetbal wat 7jaar lang mn leven was, band met mn ouders en relatie met mn vriendin waarvan k dacht dat dat nog onderhand het enige was dat ik had. Blowen leidde me hier nog een beetje vanaf maar ben wel bijna een jaar flink depressief geweest. In het begin verloor ik in 2weken 7kilo :openmouth:.
Deed ook niks meer aan mezelf, mn haar bijv. Terwijl k vroeger, en nu weer, altijd best flink ijdel op mezelf was. Ik zag ook totaal geen vooruitzicht in dat het beter ging enzo en dat maakte me ook nog meer depri. Was een kuttijd. Nu is alles gelukkig weer goed. Blow bijna nooit meer, band met mn ouders is weer goed wat ik toch wel het belangerijkste vond, heb weer school, goeie opleiding.

Heb wel geleerd van die tijd. :)
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
klinkt ziek man ! goed dat je eruit bent gekomen.

ik blow gelukkig bijna nooit misschien 2 of 3x per jaar en dan is het een halve joint, vind er niks aan, aan blowen gelukkig maar.

alleen wil k elke week wel een pilletje maar doe het alleen op grote feesten als qlimax :grin:

zo zou iedereen het moeten doen, maar t gevoel zou k altijd wel wille hebbe wat machtig mooi:P
j
jojo de poenaniemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
basen en hero deed ik pas toen ik er al 3 jaar mee liep, die 3 jaar helemaal niks gedaan was meer omdat ik op een gegeven moment schijt had en de hoop opgegeven had, het doet er in elk geval niks aan af het helpt ook niet ,maar toch af en toe een uitstapje dacht ik. wel verdient.
om dat te bereiken dee ik t eerst weekelijks, toen de vrijdag erbij zelfs een paar week pilletjes fijngestampt en s ochtens een vingertopje voel je je heel de dag relax inplaats van een paar uurtjes heftig lijkt wel alsof je t dan uitstrijkt. na een paar week dat gedaan te hebben werkten ze opeens niet meer, weekie wachten nog steeds niet, nog een week; niks ondertussen zit je jezelf zwaar naar de klote te helpen na een paar week begin je erin weg te zakken en stop je vanzelf en ben je in de hel beland.
basen en hero doe ik nog steeds hooguit 1 keer per week soms ook wel s een maand, of 2niet moet wel s naar t buitenland voor werk,ik heb er geen moeite mee dan, spuiten waag ik me ook niet aan roken wel.
j
jojo de poenaniemanLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is zeker een mooi gevoel van xtc uit je bol zijn ,ik vind t t mooiste van alles wat ik geprobeerd heb, en dat is een hoop.
je kan alleen helaas flinke schade in je kop aanrichten met speed ook daar moet je echt mee uitkijken want dat zijn echt geen grappen meer waar je in kan belanden, en kan ook echt langdurig zijn, ik dus 6 jaar inmiddels
en op dat gebied (depressie) gaat t niet verder, t schijnt zelfs levenslang te kunnen zijn, dan zou je echt geen leven meer hebben, levenslang lijden dat zou je niet trekken denk ik,en zeker niet willen, als je dat zou weten dat t levenslang zou zijn geloof ik niet dat iemand er geen eind aan zou maken.
als je er al een tijd mee loopt, en t word veel erger,zonder reden zou je helemaal hopeloos worden , maar juist dan gaat t weg, en dat princiepe werkt bij eidereen hetzelfde
ik heb dat tot 2 keer toe meegemaakt een van een half jaar en 6 jaar.
ze ziijn wel echt te erg die laatste dagen ik liep op een gegeven moment helemaal houterig van de spanning in mn kop en dat is echt geen grap of overdreven, tliefst loop je hard weg voor iedereen uit angst onzekerheid en spanning uitputting (na die 6 jaar) ook voor je beste maat ik wist me echt geen raad, maar ook dat t een goed teken was.
ik weet zeker dat er een hoop zelfmoord gevallen zijn geweest door die periode bij mensen met een gewone depressie, en die gaat niet zover als die van xtc, dat kan je van nature nl. niet oplopen je aanmaak van je serotonine stopt nl.
ook heb ik in al die jaren niet 1 keer gedroomd, en toen t weg ging achterelkaar, dat is een soort ontlating van je emoties ofzo t is in elk geval goed, dromen.
toen ik aan t blowen zat droomde ik ook vrijwel nooit
van t blowen af stelt trouwens geen reet voor vergeleken met die hoerige depressie,en ik blowde vrij veel elke dag zo n 2 en halve gr. 4 jr. lang, van de 1 op de andere dag gestopt.
de ergste dag van t afkicken daarvan is niet half zo erg als die xtc-depressie
eerst denk je ; ik hoop dat t morgen weg is, na ee paar dagen denk je ik hoop dat t volgende week weg is dan in maanden steeds groter
de laatste maandenzijn echt te erg je voelt je zo waardeloos en onrustig, en daarin helemaal aleen
ik heb van mezelf een prima zelfbeeld maar dan kan je echt niet dieper, ik kan me niks ergers voorstellen, ik denk dat een oorlog vergelijkbaar is qua psychische klappen, het enige voordeel is dat serotonine een rol heeft in je geheugen je slaatv zonder niet veel op gelukkig
ik zie t ook als een 6-jarig zwart gat
kan iemand wat vertellen hierover omdat diegene t ook heeft meegemaakt of iets die kant op?
ik hoor t namelijk nooit.
ik ken persoonlijk mensen die t hebben gehad,1 daarvan 2 en half jaar
die barste ook toen ie t langer als een paar zinnen erover had, t zat ook nog vers in zn geheugen
ik vergeet dat echt mn leven niet meer, liever wel natuurlijk je word er wel 3 keer zo sterk van geestelijk das je beloning dat kan je gelijk goed testen door iemand die je in die tijd blachelijk heeft gemaakt als dat t geval is geweest, als ie zn kans schoon zag das echt misselijk die zou je helemaal slopen als je dat zou willen
ik heb t ook bij 1 gehad, op dat moment was ik ook zo agressief en vol haat alleen veel te zwak, toen dacht ik echt wacht maar als t weg is dan sloop ik je maar toen t weg was niet meer je gaat zeg maar gewoon strak staan,ik denk met t zelfde verschil als met een pil alleen t hoort nu zo en blijft ook, je staat van jezelf eigelijk al strak, alleen das normaal dan zit je zeg maar op 5 qua serotonine afgifte met pil op 10 en met wat ik had op 0 een depressie is 3 misschien 2 dat weet ik niet precies das t princiepe
ik snap nu wel dat mensen zelfmoord plegen en dat je niet te snel moet oordelen over een persoon, hoewel t in mijn geval ,m eigen schuld was, had ik dat natuurlijk nooit gedaan als ik dat van te voren geweten had maar dat heeft iedereen well denk ik dan maar nu ging dit natuurlijk wel heel ver, zodra je pil niet meer werkt na een tijd lang heftig gebruik moet je stoppen zo niet ben je echt de lul en ga je spijt krijgen en veel ook, de laatste 3 jaar daarvan ben ik ook gaan basen en bruin roken toen t weg was zat ik op 3 a 4 keer per week te roken en elke dag ghb zelfs dat was een eitje mee te stoppen dat heb ik er gelijk achteraan gedaan.
nu benn ik wel genezen van mn drugs avontuurtjes hoewel ik niks had willen missen behalve die depressie dan, ketamine is ook een aanrader vind ik das echt bizar, je moet gewoon nergens te hard mee van stapel lopen en goed op jezelf blijven letten en af en toe een paar maand niks, niks met regelmaat doen dan blijft t leuk en spannend, behalve basen en bruin roken of spuiiten kan je beter helemaal niet proberen das wat link maar wel lekker spuiten heb ik 2 keer gedaan das wel echt heftig op 6 jaar na in de hel lopen heb ik wel mooie ervaringen aan over, hoewel dat niet tegen die depressie opweegt, maar dat had ook goed kunnen aflopen als ik niet zo debiel daarmee had gedaan
ik ben er al met al wel sterk uitgekomen das wel weer een voordeel dan, dat lukt je nl. niet als blower of welke downer dan ookwat dat betreft kan je beter aan een upper zitten als je dan toch wat doet, enige nadeel je groeit geestelijk niet meer als je verslaafd bent waaraan dan ook , dus beter niet worden blijft t ook leuk ook, je moet dan wel streng voor jezelf zijn zeker met crack roken 1 keer per 1 of 2 week is redelijk safe maar dat kan je beter overslaan
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#8
5htp, vitamine b (hoog gedoseerd), vitamine C (1000), en levertraan capsules, en veel slapen lekker lang en diep slapen, meer advies kan ik niet geven

de vitamine b geeft bij veel mensen die zich zweverig of lichtelijke depressief voelen een moment van opluchting, heb ik zelf ondervonden in een zweverige periode, werkt vrij goed (btw: pas na een week merk je het).

de 5htp zal voor serotonine in je brein zorgen, wellicht dat je receptoren hierdoor opnieuw wakker kunnen worden en weer kunnen gaan werken.

echter de uitspraak, ik leef zonder serotonine in me kop is bullshit, want dan had je ook compleet geen geheugen meer over.

5htp is 20 eurotjes, vitamine B hoog bij de A heijn is 5 euro, en vitamine c 1000 is 1,09 euro bij de aldi, levertraan bij de aldi is ongeveer 2 euro. wellicht dat je het wil proberen en dat het helpt.
j
jojo de poenaniemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
5 htp waar kan je dat halen?
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#10
www.azarius.nl
bijv
of in een smartshop, kijk in wikipedia even wat 5htp is, dat geeft je misschien nog meer reden het te kopen :)
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#11
XTC kan leuk zijn, ik heb er veel leuke maar ook slechte herinneringen van.
Toen ik net 15 werd had ik een periode ach ik weet het niet, ik dacht dat pilletjes geen kwaad konden. En ik nam er 1tje elke dag, de week erna nam ik soms 3-4 per dag. Dit ging zo ver dat ik opstond ik nam er 5 ik vertrok naar school en 'smiddags nog 5. Ik leefde ongeveer 6 maanden met altijd mdma in mijn lichaam. Ik werd ook een zombie ik woog ook maar 50kg. Ik heb er zo een 300 - 400 genomen denk ik op een halfjaar. Dan heb ik zelfrespect gekregen.

Nu is het 1 jaar en 2 maanden geleden dat ik xtc nog heb aangeraakt. Ik heb er bv hppd van opgelopen en mijn concentratie is afgenomen. Ook had ik toen ik net stopte weken slaapproblemen, de ergste dromen die je je kan inbeelden. Ik heb die periode achter me gelaten.
Ik eet nu en ik fitness ik probeer die schade in te halen. Zit inmiddels op 64kg.

XTC kan echt leuk zijn, ik heb er ervaringen mee dat ik uren heb gepraat met vrienden in mijn kamer, echt intense gesprekken heb je dan. Overdrijf gewoon niet met XTC. Laat telkens 2-3 maanden tussen de innames en neem er niet meer dan 3. Probeer ook genoeg te eten en te drinken na en voor het gebruik. Ik leef nu een drugsvrij leven buiten alcohol als ik wegga.
En het werkt voor me, ik mis het gevoel niet.

Ik .. ach het is een deel van mijn leven. Als ik denk aan die periode toen de pillen in 100 stukjes spatte in mijn mond en die vieze smaak. Mdma als je het veel gebruikt maakt het antistoffen aan en je geniet er niet meer van. Gebruik echt met mate, meer kan ik niet zeggen! Het is een leuk gevoel maar gebruik met mate! Maak niet de fout die ik maakte, ik heb het langs de harde weg geleerd maar ik ben er zelfzeker en vol met kennis uitgekomen.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#12
misschien zou je veel echt dagelijks kunnen gaan sporten(ondanks dat je miss de energie en motivatie niet lijkt te hebben is het een kwestie van wilskracht), dit heeft in ieder geval een zeer positieve invloed naar mijn idee op de ontwikkeling van de depressie.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#13
ohja, buiten de vitamines en 5htp,
zou ik aanraden lekker veel seks te hebben, of als je geen relatie hebt te mastruberen, orgasmes en seks zijn prikkels waardoor het lichaam serotonine wil aflossen wellicht dat een combinatie van 5htp een goed vitamine programma (zie mijn eerdere post), sport en seks je hersenen weer kan laten funtioneren naar behoren.

probeer het gewoon, je hebt nu al niets meer te verliezen
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
jojo de poenanieman zei:
5 htp waar kan je dat halen?
Klik om te vergroten...

Ook te koop in winkels die in vitaminen en supplementen gespecialiseerd zijn. Als je in Amsterdam woont of werkt ofzo dan heb ik nog een goed adres voor je.
Plimu's advies is zeer waardevol. 5 HTP is superspul om de door jou beschreven problematiek mee te lijf te gaan. Wordt er zelf altijd heerlijk relaxed en gelukzalig van. Gebruik het om de door langdurig cocainemisbruik opgetreden chronische slapeloosheid mee te keren.
Behalve seks is sporten ook een goede remedie om dit soort depresies mee te bestrijden.
Verder: eiwitrijk voedsel, donkere chocolade, brocoli, bananen, noten en Sint Janskruid.

Door overmatig XTC-gebruik ontstane depressies zijn inderdaad erg gevaarlijk. Een van mijn beste vrienden heeft zichzelf 8 jaar geleden in zo'n toestand opgehangen. :(
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#15
TrippyShit zei:
Ik heb een tijd in een depressie gezeten. Had niet alles met drugs te maken. Blowde die tijd heel veel een dagelijks. Maar alles ging die tijd naar de klote. Mijn oude leven, school, voetbal wat 7jaar lang mn leven was, band met mn ouders en relatie met mn vriendin waarvan k dacht dat dat nog onderhand het enige was dat ik had. Blowen leidde me hier nog een beetje vanaf maar ben wel bijna een jaar flink depressief geweest. In het begin verloor ik in 2weken 7kilo :openmouth:.
Deed ook niks meer aan mezelf, mn haar bijv. Terwijl k vroeger, en nu weer, altijd best flink ijdel op mezelf was. Ik zag ook totaal geen vooruitzicht in dat het beter ging enzo en dat maakte me ook nog meer depri. Was een kuttijd. Nu is alles gelukkig weer goed. Blow bijna nooit meer, band met mn ouders is weer goed wat ik toch wel het belangerijkste vond, heb weer school, goeie opleiding.

Heb wel geleerd van die tijd. :)
Klik om te vergroten...

Damn, ik zie zo veel van mezelf in dit verhaal.
Ook die relatie met me ouders die naar de klote ging, wat nu niet meer zo is (ik eb nu juist een hele goed band), maar dat vind ik super belangrijk. Ook gestopt met voetbal na 12 jaar (van me vijde tot me 17de gevoetbald), ik mis het wel heel erg zo nu en dan. Ook me school verkloot (dit jaar zelfs) maar ik ga volgend jaar een leuke opleiding doen en heb nu leuk werk, ook elke dag wel me dagelijkse portie wiet/hasj gehad (10 eu per dag kwijt), ik had nooit geld meer om dingen te doen want dat ging kwijt aan sigaretten/wiet/alcohol/hasj.
Maar daar leer je wel van en dat maakt toch de persoon die je nu bent
x
xPlaystationxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook zoiets een soort depressie... Ik gebruik nu 3 jaar lang xtc met op z'n meest 2 weken tussen de keeren dat ik gebruik. ook vooral het 1ste jaar was egt dagelijks pilletjes slikken...(waarvan ik niet eens precies wist wat er in zat)..ben ook 1 x goed ziek geworden omdat ik teveel in een korte tijd had gedaan...(of door iets anders wat er in de pillen zat kan ook?)ik was bijna naar het ziekehuis gebracht, het duurde heel de dag maar t werd beetje bij beetje iets minder.ik blow al sinds mijn 14e jaar maar nu ik xtc zo vaak heb gedaan, lijkt net of ik er niet meer tegen kan. zodra ik 6 hijsen ofzo heb genomen voel ik me soortje van knock out gaan lijkt het wel, en dan moet ik egt meteen weg frisse lucht halen. Ik zou ook niet weten waar het aan ligt....misschien omdat wiet en hasj een downer is en mijn serotonine heelemaal op is? of mijn lichaam is gewoon verot in die 3 jaar tijd extreem drugs gebruik. (en nog een periode dat ik coke snuifde 7 maanden lang). :( gelukkig vond ik dat niet zo lekker gevoel en heb ik het nooit meer gedaan.
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#17
mja heb ook wel de indruk dat ik niet meer goed tegen cannabis kan na jaren gebruik van hard drugs, denk dat het te maken heeft met je geest die niet meer zo sterk is als vroeger
l
lindaaaLid
01-01-2024, 00:00
#18
mensen als je normale serotonine en mogelijk ook dopamine systeem niet meer vanzelf opgang komt dan moet je contact opnemen met de Bijder stichting. Hier schrijven ze medicatie voor zoals efexor en mirtazapine. Binnen 6 weken ben je beter.
Nou had ik het ook en had mirtazapine en was ook beter geworden. En nu een jaar later werken me medicijnen niet meer. ben weer terug bij af weet echt niet meer wat te doen.
Mijn klachten zijn zo gigantisch groot.
depressief
kan niet meer eten
niet meer slapen
zenuwpijn in heel me lijf
me spieren trekken me alle kanten op
overal pijn steeds verschillend
alles trilt en bruist in me
branden bij plassen
overgeven
uitslag in me mond
migrene
grote pupillen
nou ik kan nog wel even doorgaan maar denk dat het zo wel duidelijk is mijn leven is een hel!!!1
je moet echt nooit drugs gaan gebruiken welke soort dan ook
en xtc is de meest schadelijke echt nooit doen
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#19
bij mij is er ook 1 of meerdere systemen beschadigd.
en zeer waarschijnlijk door XTC.
een half jaar lang 2 tot 3 keer in de week hevig xtc gebruiken.
in combinatie met pep, coke en ghb.

ben niet egt zwaar depressief ofzo maar wel andere klachten.

gebruik al meer als een jaar geen xtc meer maar het is nog steeds niet goed.

talloze medicijnen geprobeerd.
ssri's, en klassieke ad.
antipsychotica en benzo's.

momenteel gebruik ik een ssri + hoge dosering valium maar heb hier niet veel effect bij.
de enige manier om mijn problemen en klachten te verdoezelen en verminderen is GHB.

dat is ook de enige drugs die nog egt goed en positief werkt.

heb mijn hoop op medicatie een beetje opgegeven.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#20
lindaaa zei:
nou ik kan nog wel even doorgaan maar denk dat het zo wel duidelijk is mijn leven is een hel!!!1
je moet echt nooit drugs gaan gebruiken welke soort dan ook
en xtc is de meest schadelijke echt nooit doen
Klik om te vergroten...

Dus omdat jij niet verantwoordelijk met drugs om kan gaan kom je ons hier waarschuwen dat xtc de meest schadelijke drugs ooit is en dat je het nooit moeten gebruiken? Beetje jammer.... :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."