Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsschokken in hoofd

schokken in hoofd

91 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://hightimes.com/news/ht_admin/2002

Man die de meeste pillen ooit heeft geconsumeerd (wat is bijgehouden): 40.000.
Het record stond daarvoor op 2000, dat is al minder dan wat jij in je leven hebt verbruikt.
Overigens vallen de problemen van de man me nog mee, als je bekijkt hoeveel hij slikte.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#2
iedereen stoppen met kut doen het komt dr op neer dat de enigste manier hoe jij je zelf kunt helpen is afbouwen en dan stoppen niet meer niet minder
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rabbithole zei:
VivaLaBlonde zei:
L-tryptofaan en 5-HTP zullen niet veel effect meer hebben op een brein dat zo lang geterroriseerd is door MDMA, laat staan deze vrouw zich in 'no time' beter laten voelen. Ik denk dat middelen dié nog zouden kunnen helpen de boel weer te reguleren in de SSRI categorie zullen vallen (Seroxat, Zoloft etc.).
Klik om te vergroten...

De TS vroeg om een middel dat haar serotonine weer snel op peil kan brengen, 5-HTP helpt daar wel degelijk heel snel mee. Met antidepressiva rol je van de ene in de andere verslaving en heeft ze een doktersrecept voor nodig, 5-HTP kan ze zelf aanschaffen en is een effectief en natuurlijk middel.
Klik om te vergroten...

Ondanks ik niet erg fan ben van Kiekerts manier van argumenteren in dit topic moet ik hem wel gelijk geven over z'n opmerking, en ook z'n woordkeuze vind ik waarheidsgetrouw: dit is gewoon een geval van zelfterroristatie ofwel; je eigen brein naar de tering slikken.

Ook de OP is mans genoeg (ookal is het een vrouw) om dat toe te geven.

Rabbithole:
Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'in no time beter voelen'. Ik denk persoonlijk dat als je jezelf zo lang zo gigantisch veel MDMA hebt toegesnoept, dat soort onschuldige middeltjes niet veel meer zullen uithalen. Natuurlijk, wonderen bestaan, dat geef ik je.

En over de ene verslaving in de andere: je hebt met antidepressiva gewoon de keuze voor een leven met inderdaad; minder gelukszaligheid, een soort vlakgeslagen mens, maar wel met een nodige stabiliteit. Of een leven vol ups- en downs waar je zelf helemaal ziek van wordt, en waarbij die zo heftig kunnen zijn dat je jezelf soms afvraagt in welke status je nou verkeert. Tevens, als je elke dag gewoon netjes je SSRI'tje slikt zal van verslaving weinig te zien zijn.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
VivaLaBlonde zei:
Rabbithole zei:
VivaLaBlonde zei:
L-tryptofaan en 5-HTP zullen niet veel effect meer hebben op een brein dat zo lang geterroriseerd is door MDMA, laat staan deze vrouw zich in 'no time' beter laten voelen. Ik denk dat middelen dié nog zouden kunnen helpen de boel weer te reguleren in de SSRI categorie zullen vallen (Seroxat, Zoloft etc.).
Klik om te vergroten...

De TS vroeg om een middel dat haar serotonine weer snel op peil kan brengen, 5-HTP helpt daar wel degelijk heel snel mee. Met antidepressiva rol je van de ene in de andere verslaving en heeft ze een doktersrecept voor nodig, 5-HTP kan ze zelf aanschaffen en is een effectief en natuurlijk middel.
Klik om te vergroten...

Ondanks ik niet erg fan ben van Kiekerts manier van argumenteren in dit topic moet ik hem wel gelijk geven over z'n opmerking, en ook z'n woordkeuze vind ik waarheidsgetrouw: dit is gewoon een geval van zelfterroristatie ofwel; je eigen brein naar de tering slikken.

Ook de OP is mans genoeg (ookal is het een vrouw) om dat toe te geven.

Rabbithole:
Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'in no time beter voelen'. Ik denk persoonlijk dat als je jezelf zo lang zo gigantisch veel MDMA hebt toegesnoept, dat soort onschuldige middeltjes niet veel meer zullen uithalen. Natuurlijk, wonderen bestaan, dat geef ik je.

En over de ene verslaving in de andere: je hebt met antidepressiva gewoon de keuze voor een leven met inderdaad; minder gelukszaligheid, een soort vlakgeslagen mens, maar wel met een nodige stabiliteit. Of een leven vol ups- en downs waar je zelf helemaal ziek van wordt, en waarbij die zo heftig kunnen zijn dat je jezelf soms afvraagt in welke status je nou verkeert. Tevens, als je elke dag gewoon netjes je SSRI'tje slikt zal van verslaving weinig te zien zijn.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde ook niet dat ze zich direct 100% voelt na 5-HTP of dat het iets oplost of voor de langere termijn geschikt is, maar het kan haar wel helpen om na de xtc-dip zich snel wat beter te voelen doordat haar serotonine weer wordt aangevuld. Natuurlijk is dit geen oplossing voor haar hele serotoninehuishouding voor de langere termijn, die vanzelfsprekend helemaal overhoop ligt. Ik wil ook niet beweren dat ze geen SSRI's moet gaan gebruiken - hier zal een arts over moeten oordelen - dus ik raad haar een middel aan dat ze zonder doktersrecept kan aanschaffen. En nogmaals: baat het niet, dan schaadt het niet. :) Zelfs als het niets voor haar serotonine doet, werkt het als anti-oxidant en als effectief natuurlijk slaapmiddel. Ik heb nooit beweerd dat het alles zal goedmaken. :wink:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
bier zei:
elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Lopen je hersens op 12volt ?
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Ik bedoelde ook niet dat ze zich direct 100% voelt na 5-HTP of dat het iets oplost of voor de langere termijn geschikt is, maar het kan haar wel helpen om na de xtc-dip zich snel wat beter te voelen doordat haar serotonine weer wordt aangevuld.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me beter dat ze helemaal geen xtc meer neemt. En ik kan me niet voorstellen dat ze nog enige vorm van serotonine in haar kop heeft zitten, maargoed.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind dit best een schokkend verhaal om te lezen, word er een beetje triest van. Ik zou zeggen stoppen met die bende voordat het echt te laat is, als je zo doorgaat je echt straks een tuintje op je buik. Professionele hulp om van je verslaving af te komen lijkt mij ook zeer verstandig en ik denk echt op de manier hoe jij deze drugs misbruikt, jij wel degelijk een verslaving hebt. Een dieperliggende probleem lijkt mij ook niet vergezocht, lijkt mij vertanding om met een professional erover te praten. Voor de rest van je leven maar een Kilometer uit de buurt blijven van elke drugs.

Tot dan sterkte en succes met het stoppen/herstel. En als je kinderen geen motivatie zijn om te stoppen wat dan wel, want er komt een tijd dat zij oud genoeg zijn om wel te begrijpen waar je mee bezig bent!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe was het bij de huisarts vrijdag??
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze heeft niet meer ingelogd na 1 oktober. Ik heb nog wel wat mailcontact met d'r gehad maar ook na 1 okt. niets meer gehoord....

Wendy laat even weten hoe het gaat!
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#10
ben ook wel benieuwd om eerlijk te zeggen, wil wel weten wat zo lang gebruik van xtc met je doet. En hoop natuurlijk dat alles nog goed komt :)
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...
Klik om te vergroten...

Mm ik had die schokjes al voordat ik met de antidepressiva begon...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Carlitos zei:
bier zei:
elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...
Lopen je hersens op 12volt ?
Klik om te vergroten...
Kijk. Daar houd ik van. Haha.
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Aan wat voor vervelenders denk je dan? Ik had voor vanochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar ik had afgebeld, ik durf gewoon niet te gaan. Ik wil wel hulp want ik kan dit niet alleen. IK heb vorige maand op de Mediumcare in het ziekenhuis gelegen omdat ik dacht dat ik 2 likjes MDMA poeder had genomen maar het bleek Ice te zijn (chrystal meth). Je zou denken dat ik daardoor nooit meer iets zou gebruiken, en dat was ik die week ook echt nooit meer van plan, maar ja, toen werd het weer weekend. Ik schaam me gewoon om als volwassen vrouw (met kinderen nota-bene) daar hulp te voor moeten vragen. ik dacht dat ik het altijd goed in de hand had maar ik krijg nu toch wel allerlei vage klachten. Advies en tips zeer welkom...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
wendy1980 zei:
Aan wat voor vervelenders denk je dan?
Klik om te vergroten...
Als je al vijftien jaar regelmatig mdma gebruikt zul je vast wel permanente schade hebben opgelopen. In hoeverre je hier permanent last van gaat hebben is alleen door een arts te bepalen. Verzamel je laatste beetjes zelfrespect en ga naar een dokter!

wendy1980 zei:
Ik had voor vanochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar ik had afgebeld, ik durf gewoon niet te gaan. Ik wil wel hulp want ik kan dit niet alleen. IK heb vorige maand op de Mediumcare in het ziekenhuis gelegen omdat ik dacht dat ik 2 likjes MDMA poeder had genomen maar het bleek Ice te zijn (chrystal meth).
Klik om te vergroten...
Je durft wel drugs te nemen waarvan je geen garantie hebt dat het relatief veilig is, maar een arts bezoeken, iets dat de dingen alleen maar in positieve zin kan veranderen, dát durf je niet?

wendy1980 zei:
Advies en tips zeer welkom...
Klik om te vergroten...
Naar een arts gaan en stoppen met dat misbruik.
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet dat je gelijk hebt, ik moet gewoon gaan. Ik ga het doen, wie hou ik voor de gek.Dank je voor je reactie, het gaan om je gezondheid, en idd, als ik die zooi allemaal durf in te nemen dan moet ik ook naar de arts durven:wink:

Groetjes
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meid! Ik schrik van je verhaal! Je bent wel erg onverantwoord bezig geweest. Je kunt niet ongestrafd 15 jaar lang elk weekend xtc gebruiken. Daar ga je nu de gevolgen van merken.

Ga naar de dokter, misschien kan je de schade nog beperken.

Last but not least: Denk aan je kinderen, doe je het niet voor jezelf doe het dan voor hun!

Succes!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die schokken in je hoofd ken ik (vrouw, bijna 30 en heb tussen mijn 16de en 23ste ook bijna wekelijks xtc gebruikt). Heeft idd met je serotonine systeem te maken. Voor mij was het een van de aanleidingen om destijds te stoppen met het gebruik van xtc. Daarna verdwenen die schokken (en nachtmerries) bij mij. Alleen heeeel soms voel ik er nog wel eens eentje, maar niet op een storende manier gelukkig, ik kan daar mee leven.

Dat verdoofde gevoel en dat wegvallen wat je ook nog beschreef is mij niet bekend, maar ik vind het wel erg verontrustend klinken. Ga er dus zo snel mogelijk mee naar de huisarts!! Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje egoistisch als je niet gaat, je hebt kinderen nota bene! Hebben zij dan niet het recht op een gezond functionerende mama?? Doe er dus snel wat aan, voordat het misschien al te laat is en je blijvende (hersen)schade hebt opgelopen.

Dat je ondanks die schokken en je recente ziekenhuisopname ook nog steeds stug door bent gegaan met frequent gebruiken, is voor mij ook een teken dat je te kampen hebt met een verslavingsprobleem. Als het je niet op eigen kracht lukt om te stoppen, zoek dan hulp. Nogmaals, je hebt kinderen!! Als ze je lief zijn, dan stop je met die drugs, het maakt jou en dus automatisch ook het leven van je kinderen kapot!

Je noemt jezelf een volwassen vrouw, maar dat je elk weekend nog perse lol moet maken en gaat feesten, vind ik nou niet bepaald volwassen klinken. Er zullen daar misschien nog dieperliggende redenen voor zijn, maar wordt het dan nu niet eens tijd om als volwassen vrouw de moed bij elkaar te gaan grabbelen en daar aan te gaan werken??

Ik wens je heel veel sterkte en succes ermee en hoop van harte dat je hier uit komt...
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je voor je reactie. Toen ik die vanmorgenvroeg las, gaf me dat net dat laatste zetje wat ik nodig had en heb de huisarts gebeld en kan vrijdag komen.
Ik zie ook wel in dat dit niet lang goed kan gaan, en idd elk weekend feesten...ik wil er wel bij zeggen dat mijn kinderen in het weekend altijd bij hun vader zijn, dus zij hebben me nooit onder invloed gezien. En ja, ik was op maandag en dinsdag erg moe maar zorgde wel altijd dat de kids op tijd op school waren, met ze spelen etc. Ik wil niks goedpraten maar wil wel zeggen dat ik juist voor hun wel mijn best heb gedaan en nu is het tijd om te stoppen. Mijn partner gaat me ook helpen en ik hoop echt dat ik het kan, al ben ik van mening (tenminste...dat roep ik zelf altijd het hardste) dat als je iets écht wilt dat het je ook lukt. Ik ben het zo zat om 2-3dagen in de week kapot te zijn van zo'n weekend, ik heb een eigen zaak en ook dat ben ik de laatste maanden aan het verslonzen, allemaal tekenen die ik eerst niet wilde zien. ik durf wel te zeggen dat ik misschien inderdaad een probleem heb, of misschien verslaafd, alleen dat klinkt zo zwaar, onder verslaafde versta ik junkies die geen geld hebben, geen werk, die er vies uit zien....Ik heb geen zin om dadelijk alles kwijt te raken wat ik lief heb, dus ik ga er nu wat aan doen. In het verleden, toen ik 16 was, ben ik naar het CAD geweest, vanwege de speed waar ik toen maar niet van kon afblijven, ik ben daar toen boos weggegaan (ik was paranoia, en agressief...)....inmiddels is dat dus 14 jaar geleden, zou ik daar nog terug kunnen? Ik hoop dat de huisarts me kan adviseren, misschien dat iemand dit weet, maar de laatste paar maanden ben ik behoorlijk depri, waarschijnlijk serotonine-tekort, geven ze daar pilletjes voor of anti-depressiva...? Groetjes, Wendy

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."