Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsschokken in hoofd

schokken in hoofd

91 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wens je veel sterkte en een spoedig herstel !
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
wendy1980 zei:
Dank je voor je reactie. Toen ik die vanmorgenvroeg las, gaf me dat net dat laatste zetje wat ik nodig had en heb de huisarts gebeld en kan vrijdag komen.
Ik zie ook wel in dat dit niet lang goed kan gaan, en idd elk weekend feesten...ik wil er wel bij zeggen dat mijn kinderen in het weekend altijd bij hun vader zijn, dus zij hebben me nooit onder invloed gezien. En ja, ik was op maandag en dinsdag erg moe maar zorgde wel altijd dat de kids op tijd op school waren, met ze spelen etc. Ik wil niks goedpraten maar wil wel zeggen dat ik juist voor hun wel mijn best heb gedaan en nu is het tijd om te stoppen. Mijn partner gaat me ook helpen en ik hoop echt dat ik het kan, al ben ik van mening (tenminste...dat roep ik zelf altijd het hardste) dat als je iets écht wilt dat het je ook lukt. Ik ben het zo zat om 2-3dagen in de week kapot te zijn van zo'n weekend, ik heb een eigen zaak en ook dat ben ik de laatste maanden aan het verslonzen, allemaal tekenen die ik eerst niet wilde zien. ik durf wel te zeggen dat ik misschien inderdaad een probleem heb, of misschien verslaafd, alleen dat klinkt zo zwaar, onder verslaafde versta ik junkies die geen geld hebben, geen werk, die er vies uit zien....Ik heb geen zin om dadelijk alles kwijt te raken wat ik lief heb, dus ik ga er nu wat aan doen. In het verleden, toen ik 16 was, ben ik naar het CAD geweest, vanwege de speed waar ik toen maar niet van kon afblijven, ik ben daar toen boos weggegaan (ik was paranoia, en agressief...)....inmiddels is dat dus 14 jaar geleden, zou ik daar nog terug kunnen? Ik hoop dat de huisarts me kan adviseren, misschien dat iemand dit weet, maar de laatste paar maanden ben ik behoorlijk depri, waarschijnlijk serotonine-tekort, geven ze daar pilletjes voor of anti-depressiva...? Groetjes, Wendy
Klik om te vergroten...

Heel goed dat je toch de dokter hebt gebeld vandaag!! Jammer dat je er pas vrijdag terecht kunt, maar dat is dan maar even niet anders, als je maar wel echt gaat natuurlijk en niet terug gaat krabbelen... Het is de eerste stap in de goede richting iig. Ik zeg altijd: "waar een wil is, is een weg" en het klinkt alsof je dan nu de juiste weg ingeslagen bent. Wees ook gewoon over alles eerlijk tegen je huisarts. Je bent heus niet de enige die met een verslavingsprobleem zit, dit probleem komt juist in alle lagen van de bevolking voor. Eigenlijk zijn de "junks" die je op straat ziet, maar een heel klein percentage daar van, maar omdat deze mensen het meest zichtbaar zijn voor de buitenwereld, heeft dat wel voor het negatieve verslavingsbeeld gezorgd, wat er nou eenmaal heerst in onze samenleving...

Er bestaan heel veel manieren en therapieen om af te kicken, bespreek gewoon met je huisarts wat voor jou het beste lijkt. Er zijn o.a. speciale praatgroepen en groepstherapieen en daarbij kom je dan echt niet tussen de "straatjunks" te zitten, maar kun je dus juist in contact komen met mensen die dezelfde problematiek hebben als jij. Misschien wel iets om over na te denken?

Fijn ook dat je steun van je partner krijgt! Het is heel belangrijk om een omgeving te hebben die achter je staat. Gebruikt of gebruikte hij zelf ook?

Nou, ik ben benieuwd hoe het vrijdag verloopt! Nogmaals: heel veel succes!! Je wilskracht is idd de beste en sterkste kracht die je hierbij nodig zult hebben! :wave:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
op de manier hoe jij met je xtc omgaat een de effecten die je krijgt moet je zelf niet ns afvragen dat het tijd word om te stoppen en valt nog mee dat je lichaam nog niet meer protesteerd
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag, ik ben 30 jaar (vrouw)en vanaf mijn 15e slik ik regelmatig XTC. Op die leeftijd gebruikte ik ook veel speed maar nu niet meer. Ik slik nu elke weekend tussen de 4 en 8 pillen en daarbij ook steeds GHB.

De laatste tijd merk ik dat ik erg veel vergeet,(doordeweeks,als ik niks gebruikt heb) en wat vervelender is dat ik steeds schokken in mijn hoofd heb, ik kan het niet goed uitleggen maar het lijkt op een epileptische schok. Het gebeurt een aantal keren per dag, als ik in de auto zit of waar dan ook, en bij het in slaap vallen ook steeds. Ook heb ik levensechte dromen die beginnen als ik net pas in slaap val, elke keer wordt ik dan in elkaar geslagen en dat voel ik dan ook echt. Klinkt raar allemaal maar vind het steeds vervelender worden. Nu heb ik sinds afgelopen vrijdag geen gevoel meer in mijn achterhoofd,onderin. Ik ben een paar x het bewustzijn verloren vrijdagnacht na gebruik van xtc/ghb. Ik begin me nu toc een beetje zorgen te maken en het liefst zou ik willen dat ik net zoveel lol kan maken zonder de pillen en de G,maar ben bang dat ik te zwak ben. Ik ben bang dat ik hersenschade heb opgelopen, kan je hiermee naar een huisarts gaan of wat raden jullie mij aan?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Serotoninetekort plus waarschijnlijk ook iets vervelenders.

wendy1980 zei:
kan je hiermee naar een huisarts gaan
Klik om te vergroten...
Ja.

wendy1980 zei:
wat raden jullie mij aan?
Klik om te vergroten...
wendy1980 zei:
hiermee naar een huisarts gaan
Klik om te vergroten...
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Aan wat voor vervelenders denk je dan? Ik had voor vanochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar ik had afgebeld, ik durf gewoon niet te gaan. Ik wil wel hulp want ik kan dit niet alleen. IK heb vorige maand op de Mediumcare in het ziekenhuis gelegen omdat ik dacht dat ik 2 likjes MDMA poeder had genomen maar het bleek Ice te zijn (chrystal meth). Je zou denken dat ik daardoor nooit meer iets zou gebruiken, en dat was ik die week ook echt nooit meer van plan, maar ja, toen werd het weer weekend. Ik schaam me gewoon om als volwassen vrouw (met kinderen nota-bene) daar hulp te voor moeten vragen. ik dacht dat ik het altijd goed in de hand had maar ik krijg nu toch wel allerlei vage klachten. Advies en tips zeer welkom...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
wendy1980 zei:
Aan wat voor vervelenders denk je dan?
Klik om te vergroten...
Als je al vijftien jaar regelmatig mdma gebruikt zul je vast wel permanente schade hebben opgelopen. In hoeverre je hier permanent last van gaat hebben is alleen door een arts te bepalen. Verzamel je laatste beetjes zelfrespect en ga naar een dokter!

wendy1980 zei:
Ik had voor vanochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar ik had afgebeld, ik durf gewoon niet te gaan. Ik wil wel hulp want ik kan dit niet alleen. IK heb vorige maand op de Mediumcare in het ziekenhuis gelegen omdat ik dacht dat ik 2 likjes MDMA poeder had genomen maar het bleek Ice te zijn (chrystal meth).
Klik om te vergroten...
Je durft wel drugs te nemen waarvan je geen garantie hebt dat het relatief veilig is, maar een arts bezoeken, iets dat de dingen alleen maar in positieve zin kan veranderen, dát durf je niet?

wendy1980 zei:
Advies en tips zeer welkom...
Klik om te vergroten...
Naar een arts gaan en stoppen met dat misbruik.
w
wendy1980Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet dat je gelijk hebt, ik moet gewoon gaan. Ik ga het doen, wie hou ik voor de gek.Dank je voor je reactie, het gaan om je gezondheid, en idd, als ik die zooi allemaal durf in te nemen dan moet ik ook naar de arts durven:wink:

Groetjes
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meid! Ik schrik van je verhaal! Je bent wel erg onverantwoord bezig geweest. Je kunt niet ongestrafd 15 jaar lang elk weekend xtc gebruiken. Daar ga je nu de gevolgen van merken.

Ga naar de dokter, misschien kan je de schade nog beperken.

Last but not least: Denk aan je kinderen, doe je het niet voor jezelf doe het dan voor hun!

Succes!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die schokken in je hoofd ken ik (vrouw, bijna 30 en heb tussen mijn 16de en 23ste ook bijna wekelijks xtc gebruikt). Heeft idd met je serotonine systeem te maken. Voor mij was het een van de aanleidingen om destijds te stoppen met het gebruik van xtc. Daarna verdwenen die schokken (en nachtmerries) bij mij. Alleen heeeel soms voel ik er nog wel eens eentje, maar niet op een storende manier gelukkig, ik kan daar mee leven.

Dat verdoofde gevoel en dat wegvallen wat je ook nog beschreef is mij niet bekend, maar ik vind het wel erg verontrustend klinken. Ga er dus zo snel mogelijk mee naar de huisarts!! Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een beetje egoistisch als je niet gaat, je hebt kinderen nota bene! Hebben zij dan niet het recht op een gezond functionerende mama?? Doe er dus snel wat aan, voordat het misschien al te laat is en je blijvende (hersen)schade hebt opgelopen.

Dat je ondanks die schokken en je recente ziekenhuisopname ook nog steeds stug door bent gegaan met frequent gebruiken, is voor mij ook een teken dat je te kampen hebt met een verslavingsprobleem. Als het je niet op eigen kracht lukt om te stoppen, zoek dan hulp. Nogmaals, je hebt kinderen!! Als ze je lief zijn, dan stop je met die drugs, het maakt jou en dus automatisch ook het leven van je kinderen kapot!

Je noemt jezelf een volwassen vrouw, maar dat je elk weekend nog perse lol moet maken en gaat feesten, vind ik nou niet bepaald volwassen klinken. Er zullen daar misschien nog dieperliggende redenen voor zijn, maar wordt het dan nu niet eens tijd om als volwassen vrouw de moed bij elkaar te gaan grabbelen en daar aan te gaan werken??

Ik wens je heel veel sterkte en succes ermee en hoop van harte dat je hier uit komt...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wendy, wat ongelooflijk rot voor je! Dit had niemand van ons verwacht denk ik. Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe, en ik weet dat je het vol kunt houden om je leven een gezonde draai te geven! Je gaat gewoon vechten tegen die tumor, en je kinderen groot zien worden! De schadelijke effecten van xtc waren misschien een wake up call, nu heb je ingezien wat er moet veranderen en ik weet zeker dat dat gaat lukken! Heeeeeeel veel sterkte en beterschap, en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh my God, wat een ontzettende klap voor je Wendy!! Dit raakt me echt heel erg en dit had ik zeker ook niet verwacht, maar ik ben nu wel alleen maar extra blij voor je dat je toch die stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan. Ik wens jou en je kinderen voor de komende tijd heel veel sterkte en kracht toe, want dat zullen jullie zeker nodig hebben. Waar een wil is, is een levensweg meis!! Je komt er wel! Mocht je behoeft hebben om nog eens via pb je hart bij me te luchten, dan ben je meer dan welkom hoor!!!
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
wendy1980 zei:
Dag mensen,

Afgelopen vrijdag ben ik inderdaad bij de huisarts geweest.
Ik heb mijn hele verhaal gedaan en ik heb er een half uur gezeten, verteld van mijn problemen, dat ik veel moeite heb met het afblijven van de drugs, dat ik kinderen heb en van mijn lichamelijke klachten.

Omdat de huisarts zich zorgen maakte over het verdoofde gevoel in mijn achterhoofd en dat in combinatie met de schokken/flitsen in mijn hoofd vond hij het noodzaak dat ik zo snel mogelijk naar de neuroloog ging. Daar ben ik dus gisterochtend geweest , ben meteen in een scan geweest en de uitslag is zwaar kut want er zit een tumor in die nu zo groot is als een knikker en die knelt zenuwen af.......Donderdag wordt ik opgenomen en gaan ze proberen operatief te verwijderen en kijken of er uitzaaingen zijn. Al met al lekker kut en dit had ik niet verwacht. De tumor is trouwens geen gevolg van drugsgebruik, dit had iedereen kunnen overkomen. Afgelopen weekend thuis geweest (toen wist ik nog niet van de hersentumor) en vroeg naar bed gegaan, had vorige week alle pilletjes die ik nog had en GHB weggegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens behoefte aan heb gehad maar toen ik gisteren dit allemaal hoorde had ik in eerste instantie vreselijk veel zin om helemaal van de kaart te zijn maar al snel bedacht ik dat dat geen enkele zin heeft, ik wil beter worden en leven, ik wil mijn kids nog groot zien worden. De tumor is kwaadaardig een daarom word ik donderdag al geholpen, ik hoop dat ze dat ding er gewoon uit snijden en dat het dan verholpen is maardat is allemaal afwachten...Ik kon van de huisarts trouwens anti-depressiva krijgen maar wil het op eigen kracht doen. Ik heb nu kracht genoeg (denk ik...) want wil gewoon niet ziek zijn/worden!
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor al jullie reacties, ookal waren sommige niet zo fijn om te lezen ik werd wel even met beide benen op de grond gezet en juist dat had ik misschien wel nodig. Ik ben doordat ik op dit forum ben gekomen wel gaan inzien dat ik een probleem heb en ben daarom naar de huisarts gegaan. Als ik jullie reacties niet had gehad was ik waarschijnlijk echt niet gegaan en misschien was ik dan pas een jaar later geweest en wie weet hoe groot die tumor dan was geweest. Ik wil niet zielig doen, ik ben positief (tja...hoe dat nog kan...haha) en ga ervan uit dat er geen uitzaaiingen zijn en dat dat ding eruit gesneden wordt en dan zien we wel weer verder. Het gaat jullie goed.
Liefs, Wendy
Klik om te vergroten...

Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop voor jou en voor je kinderen dat alles goed komt. Ik zal voor je bidden.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kut..... :(

Heel veel sterkte Wendy!
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
success toegewenst!! ik wens je het beste
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat een heavy topic.. Hopelijk ben je er nog op tijd bij. Ik wil jou, Jasper en je kinderen heel erg veel sterkte wensen de komende tijd. Take care.
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#17
You can do it!
:rolleyes:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
En ook ik wens je heel veel sterkte, evenals je familie. Probeer je ons nog een beetje op de hoogte te houden?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow. Dat is natuurlijk niet het nieuws wat je graag hoort van de dokter.

Maar aan de andere kant: Laat dit het begin van je nieuwe leven zijn. Versla deze tegenslag, en ga met opgeheven hoofd positief de toekomst in. Je zal mentaal heel veel sterker worden in de situatie. Blijf jezelf voeden met positieve kracht!

Heel veel sterkte en succes de komende tijd.
C
ChylanLid
01-01-2024, 00:00
#20
...Sterkte!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."