Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling: Is XTC iets *te*?

Stelling: Is XTC iets *te*?

81 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik weet niet, wat zijn die schadelijke effecten precies?
en in hoeverre is het verslavend
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://www.jellinek.nl/ heeft een grote hoeveelheid informatie over drugs en de effecten, ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt dus, en het verslavende/schadelijke effect zal natuurlijk ook per persoon anders uitpakken
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ken inderdaad wel redelijk wat mensen die gewoon alleen op grote feesten (impus etc) wel 1-2 pillen nemen maar verder gewoon niet, misschien (ik ben geen expert) iis dit iinderdaad niet eens slecht
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#4
n00b freakers de plezieren van xtc wegen zwaar op tegen de negatieve effecten ervan. En als je maar 1x in de 3maanden gebruikt is er nix aan de hand. Tenminste je moet dan ook niet handen vol nemem. Maar als je het beperkt houdt tot de 4 stuks ofzow per 3maanden dan is er nix aan de hand. Helaas zit ik allang over dat limiet heen



~ Get Retarded ~
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat zij de effecten dan?
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ligt eraan wat voor soort je hebt. Je hebt in hoofdlijnen 2 soorten

1. speedpillen
2. mdmapillen

Het effect van de speed pillen is dat je zeker erg hard gaat. Je hebt alle energie van de wereld. Je spieren moeten wel bewegen en dat die je dan wel op de muziek. Voor de rest licht effect in je hoofd. Beetje zweverig, wel een apart gevoel opzich niet echt te beschrijven.

Het effect van mdma pillen is dat je meer geestelijk uit je dak gaat. Je waarnemening worden vervormd. Je zelfvertrouwen neemt toe en je vertrouwens grens daalt ( sneller praten met mensen etc etc ) In je hoofd ga je echt helemaal van de kaart. Zeer lekker gevoel in je hoofd. Echt trip gevoel .

Hopelijk heb ik het beetje goed beschreven. Want echt gevoelens verklaren kan ik niet echt :) Maar het best is dat je een goed verdeelde pil hebt waarvan je lekker strak staat , niet te erg en lekker uit je dak bent :) of je kan doen zoals ik meestal doe van alle 2 de soorten wat meenemen zodat je zelf kan doseren :grin:
n
nielsdwLid
01-01-2024, 00:00
#7
he ik denk dat ]x[ zichzelf beetje naar de klote aan t helpen is btw, maar ook 4 pillen per 3 maanden is denk ik teveel, zeker als je ze alle 4 binnen 48 uur neemt, je kunt zelf denk ik wel meten wanneer je teveel hebt genomen, (heb t iig over mdma), als je de volgende dag down bent, gewoon depressief of anderszins naar de klote voelt, is dat een teken dat je serotonine (je 'geluksstof') (bij mdma) of je adrenaline (bij speed) tijdelijk uitgeput is, EN DAT is dus het schadelijke voor je hersenen, als 1 van die stoffen ff op is, je kunt het zien als zuurstof tekort, ik denk dat 1 pil in de 2 a 3 maanden echt het maximum is als je nog een beetje aan je hersenfunctie denkt
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmmm NOPE SLIKKUH HOE MEER HOE BETER :grin: Wat maken die hersens nou uit :) Je zit de rest van je leven toch op dit saaie aardbolletje. En wat jij beschrijft daar heb ik nou nooit last van de dag na een feest of na afloop van slikken. Heb altijd zo verrot last van blaren onder me voeten :grin: Hehe ja en vermoeid maarja dat hoort erbij :grin: En als het echt zo schadelijk zou zijn als jij zou zeggen, hadden onder andere ik en een paar maten van mij zoals jij het beschrijft nu al hersendood moeten zijn :grin:, Maarja dan zou ik ook niet dit berichtje kunnen typen
L
LockeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Xtc is leuk maar doe het niet te vaak zoals iemand al zei eens in de 3 maanden is niet ernstig en zal geen merkbare schade leveren ik heb zelf weken achter elkaar geslikt en ook door de week/op school je word er depresief van korte termijn verheugen verslechterd en valt af ( ben zelf 12 kilo afgevallen en nog niet op oude gewicht ) dus geniet maar slik met mate :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Lovertje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Hartje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
Klik om te vergroten...
naar mijn idee kwam het door iets anders :rolleyes:
-
-O. Dee-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Lovertje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Ja,

Als je pilletje begint in te kicken dan kan het wel eens zijn dat je moet overgeven. Dat alles ff te veel wordt, je ziet beelden vervaagd, gaat anders denken en dat alles wel op een positieve megavette manier. Als dat moment daar is moet ik altijd kotsen, bij mij en vrienden is dit meestal pas bij 2 á 3 pilletjes, maar als je weinig slikt kan ik me voorstellen dat je zoiets ook bij 1 of 2 pilletjes kunt krijgen.
Verder teveel water drink je met uitgaan en XTC nooit (ik verbeter: bijna nooit). Ik heb vroeger gevoetbald en na een wedstrijd heb ik een keer zoveel water gedronken dat ik echt al dat water weer uit kotste, dat kan het dus ook wel zijn. Genoeg water drinken is een glas water om de 3 kwartier,
j
jacqieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het dus zo'n raar id dat mensen verslaafd aan XTC kunnen raken, de manier zoals ik me voel na het gebruik van XTC zou ik dus echt NIET op een doordeweekse dag of weet ik veel wannner willen hebben, vind het een gevoel wat bij een feest hoort en wat dus absoluut niet in het dagelijkse leven hoort......ppffff zou er niet aan moeten denken om uit m'n plaat te gaan als ik achter m'n pjoeterje zit op kantoor hahahaha.....

Ik ben dus ook een feest gebruiker, en ja als ik ieder weekend een feest heb gebruik ik ieder weekend en zijn er een maand geen leuke feesten dan gebruik ik een maand niet....it's so simple...:grin:
L
LKMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je xtc niet te vaak doet vind ik niet dat het veel kwaad kan, natuurlijk moet je niet zover gaan dat je het elke dag gaat gebruiken.
1x in de 3 maanden zou geen kwaad kunnen zegt men, maar zelf overschrijdt ik die grens nogal eens :flushed:
U
UziLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verslaafd raken aan xtc is onmogelijk.. Het is een partydrug.. en iets heel anders dan bijv. coke... Wel kan het zo zijn dat je na veelvuldig gebruik het op een gegeven moment 'niet leuk' meer vind zonder 'E'.. Maar dat is iets wat iedereen in eigen handen heeft... Wat je doet, doe het met beleid... Het is uit onderzoeken bewezen dat het 'nog kan' wanneer je 1 pil gebruikt per kwartaal. Het effect blijft dan ook hetzelfde.. Je krijgt anders dat je lichaam eraan gaat wennen.. Begon je dus met 1... na een tijdje ben je met 2 pas tevreden...
l
looykeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leef ik nou in zo'n andere wereld of hoe zit dat. Iedereen praat over 1 a 2 pilletjes in de zoveel maanden. Wanne gek! Pak gewoon wanneer je wilt. Als je ieder weekend uit je bol wilt gaan doe dat dan. Doe ik ook :mrgreen: Maar 1 pilletje?! Dat geeft toch geen effect man!
:wink:
C
CopelandiaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik neem alleen XTC op bijzondere feesten, en dan ook maar 1 of anderhalf..en dan ga ik aardig uit mijn plaat, ik heb niet meer nodig, omdat ik het maar weinig doe..en dan gaat het bewustzijnsveranderende effect ook niet weg, als je niet vaak slikt. Je kan het echt het beste 1 keer in de 2 maanden doen ofzo.
~
~TRiPPiNGBABE~Lid
01-01-2024, 00:00
#18
tjah....pilluh...

nah....goeiuhmorguh allemaal :grin:
tjah... xtc is -te- relaxx....heeft er iemand weleens pilluh genomen met hallicunerende shit erin?? pffffff eheh tjah....das wel vaag..ik ging op een gegeven moment inplaats van me vrienden tekenfilmfiguurtjes zien... en vliegende bierflesjes en allemaal zonnebloemen hahah....jah das wel vahg jah....offuh naar feesten gaan bij tramhaltes terwijl er helemaal geen feesten zijn....bloempotten veranderen in kinderen haha...maaruh jah iemand ook zoiets?
tjah wat voor bekken je dan ook trekt he... :angry: zoiets offuh :confused: tjah...
maare ik feest te veel....bij mij issut een gewoonte geworden elke weekend....gewoon thuis bij vrienden ofzo...
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#19
XTC is werkelijk waar een fantastische drugs, je moet er echter wel goed mee omgaan, 1,5 pil per 6 weken is te doen, maar je moet wel goed op letten dat het echt MDMA pillen zijn, MDMA is lang niet zo slecht voor je als Speed, ook als je goed voorbereid en daarna goed je reserves weer aanvult is het helemaal niet zo slecht voor je!

Je moet wel zorgen dat je goede pillen heb, het liefst zelf getest en je moet het op een avond beperken tot 1 - 1,5mg per kg lichaamsgewicht. Als je je daaraan houd en niet te vaak gebruikt eens in de 6 weken of het liefst eens in de 2-3 maanden kan je er alleen super tijden aan beleven en is echt een werelddrugs. Zorg iig dat je goed eet van te voren, dat je halvjes neemt, en als je dan lekker spaced past de 2de bijpakt na 3 uur werking van de andere, anders krijgen je hersenen een dubbele tik zeg maar.

Na het feest veel banaantjes eten en sinasappelsap is het beste voor je! Of warme melk dit ontgiftigt de zooi als het ware.
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#20
XTC heeft meer schadelijke gevolgen dan softdrugs, ikzelf heb nog nooit XTC gebruikt en ga dat ook niet doen, ik vind zelf de kans op verslaving te groot en het effect lijkt het me niet waard

jou mening hierover?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."