Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebruik?

Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebruik?

189 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
Z
ZeitgeistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Smulpaapje zei:
Hm, ik vind het toch ook wel zijn charme hebben... voor 2 dagen dan. Zou het lastig vinden om van het blije mdma-wereldje zo de rauwe, echte wereld ingegooid te worden. Ik vind dit juist een fijne overgang (plan sowieso niks belangrijks in deze 'droomdagen').
Klik om te vergroten...

My words

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
gNuxx zei:
Vet :grin:
Maar waren het visuals in de vorm van rare beelden, of patronen net als met LSD.

Peace
Klik om te vergroten...
Het was levensecht. Het vaagste was toch wel dat ik 'n kerel de huid van z'n gezicht zag scheuren. Bizar.

Overigens zaten er ook mildere dingen bij, vervormingen, kleurtjes, maar hier en daar zag ik ook personen die er niet waren, en de mensen die er waren veranderden vaak van gezicht. Zo was één van de DJ's eerst 'n neger, toen 'n groen monster, en daarna pas zag ik dat het eigenlijk een blanke jongen met dreads was.

Ik denk echter dat het niet enkel van de mdma kwam, maar ook van het feit dat ik de nacht daarvoor al doorgehaald had. Van slaapgebrek heb ik al gauw milde visuals, en de absurde dosis mdma kristallen die in één keer op m'n maag terecht kwam maakte het geheel tot 'n zeer psychedelische nacht. Ik merkte dat ook mijn denken flink anders was dan gewoonlijk op mdma. Mentaal was het niet zo heftig als een LSD trip of 'n paddo trip, maar ik vond het toch meer die richting op gaan dan hoe mdma gewoonlijk bij mij voelt.

Ook was de duur van m'n trip stukken langer dan gewoonlijk op mdma. Na 'n uurtje of vijf was het ergste er pas af, en toen was ik nog altijd flink waus. Wel was al m'n energie tegen die tijd al opgebruikt, dus eenmaal ik weer mentaal in staat was lekker uit m'n bol te gaan op de muziek, wilde mijn lichaam niet meer meewerken (op 'n gegeven moment zakte ik zelfs bijna door m'n benen van vermoeidheid).

M'n maag kon deze dosis ook niet waarderen overigens, en ik heb toch aardig gebraakt die nacht, en had vaak last van brandende pijn in m'n maag (na één slok cola dubbelvouwen van de pijn, en vervolgens de boel onder braken).
Volgens mij was m'n darmstelsel er ook niet echt blij mee, omdat ik maandag (inname was zaterdag) ook nog eens ontzettende darmkrampen en een flinke lading brandende diarree heb mogen ervaren. Dit kan echter ook aan de speed die ik gedurende het weekend heb genuttigd liggen, want ik heb vaker darmklachten na speedgebruik.

Al bij al, het was een intense ervaring, ik heb op momenten ook zeker genoten van de trip, maar de lichamelijke klachten, en de lichte angst die ik af en toe ervaarde wegen er niet tegenop. Als ik weer ga trippen pak ik wel een zegeltje.

En ik ga verdomme 'n weegschaaltje kopen om m'n bommetjes te kunnen wegen.

Olle
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar dude, wat voor hoeveelheid denk je ingenomen te hebben dan??
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Erg veel in ieder geval. Het weegschaaltje stond niet op 'n rechte ondergrond, dus daardoor was het niet accuraat.

Wat ik wel stom van mezelf vind, is dat het niet in me opgekomen is dat het wel een héél groot bommetje is. Ik had het beter in tweeën kunnen delen, maar goed, je bent moe, je wilt feesten, dus je denkt niet zo scherp na.

W.F.L. vertelde me achteraf dat ze nog eens naar het weegschaaltje hadden gekeken en dat het misschien wel 300mg had kunnen zijn, en dat op een bijna nuchtere maag (avondmaal was één hamburgertje van de McDonalds).

Ook was er bijna geen sprake van gewenning (ook al had ik de nacht hiervoor ook al mdma op) omdat ik in geen maanden daarvoor nog MDMA had aangeraakt, maar met mephedrone pillen zat.

Voortaan neem ik m'n common sense ook mee naar parties.

Olle
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
alcoholist zei:
ik heb 1x visuals gehad van pillen,en dat was bij de uitwerking,verder noooit.
is dit per persoon verschillend?zijn sommige mensen gevoeliger voor visuals?

en ik had toen ook,dat ik stemmen hoorde,zit je met je ogen dicht,en hoor je ineens een iemand zeggn. bij. ,Hey heb je peuk. ofzo,maar dan schrik je echt,je hoort het echt. gekk hoor.

maar iedereen,heb ik dus maar 1x gehad,en heb heel vaak pillen geslikt.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het ook afhankellijk van hoeveel je neemt. Het teveel aan MDMA wordt dan omgezet in MDA, waarvan je gaat hallucineren. Hallucinaties op MDMA kunnen heel realistisch zijn en heb ook weleens gehad op echt grote hoeveelheden dat ik niet wist dat het niet echt was. Bizar. Heel anders dan de hallucinaties die je hebt op LSD volgens mij.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad, veel tastbaarder, en ze verdwijnen ook niet als je even weg kijkt.

Olle
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik laatst had op een feestje...

..ik zag een meisje met een brandweerslang tegen de Vj aan spuiten vanuit de zaal.
Het was gewoon een laserlamp!
C
Candyman is backLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb nooit kunnen genieten(?) van hallicunaties. Terwijl ik wel behoorlijke hoeveelheden naar binnen heb gewerkt. Gek genoeg is iedereen op dit forum druk met hallicunaties, terwijl dit eigenlijk een vrij extreem neveneffect is.
Bij XTC denk ik vooral aan intensivering van licht en geluid, warme gevoelens (nee, niet erotisch) naar andere mensen toe, bewegen in slow-motion (gevoelsmatig), het welbekende stroboscoop-kijken (het beeld volgt je ogen met een licht schokkende vertraging van 1 seconde) al is dit pas na een hogere dosis. Als ik het in mijn eentje doe (aanrader) word ik vaak erg creatief in mn denken, al heb ik de lust of energie niet om het tot uiting te brengen. op een feest word ik vaak teveel overweldigd door alle indrukken, ik gebruik XTC dan ook liever in huiselijke kring, omdat ik er dan naar mijn idee veel meer uit haal, en er zelfs van leer in extreme gevallen. Drugs in de partyscene is een leuk avontuur, maar op de lange termijn is het erg leeg, en meer van hetzelfde, ik zoek liever wat diepte in drugsgebruik.
Dan heeft het nog enig doel ofzo... :wink:

Wat betreft after-effects;
Daar heb ik soms langer last van (onbewust soms) dan me lief is. De eerste dag na gebruik valt wel mee, snel zweten, kortademig, hartkloppingnen, moe maar wel die heerlijke tevredenheid vermengd met een soort nagenieten, herbeleven en acceptatie van het brak zijn. Ik neem dan ook alleen XTC wanneer ik ruime hersteltijd heb. De eerste dag na gebruik eet ik me rond aan fruit en andere gezonde dingen, en drink ik liters water en vruchtensap.
De 2e dag ben ik retedepressief, als ik niet oppas. Met die dip kan je 2 dingen doen, vervallen in mineur en er aan toe geven, of sleep jezelf bij elkaar en doe iets actiefs, al is het een stuk lopen, dan is mijn ervaring dat je de dip snel uit je hoofd hebt. Bedenk je ook goed hoe leuk het wel niet was om XTC te nemen, mooi moment van afweging of het de ellende waard was, en of het wel je ding is.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Closed eye visuals gaan bij mij in een club altijd moeilijk hard! Thuis had ik wel verstooringen van mn beeld (lijnen die golven etc) maar minder heftig. Waarschijnlijk door alle lichten in clubs :sunglasses:
Als ik mn ogen dicht doe verdwijn ik in de muziek, golvend over over een landschap waar ik zelf inrichting aan kan geven :hearteyes:

Het 1s vertraagd kijken heb ik alleen de laatste keer meegemaakt, toen 'ie insloeg. Was een capsule met 125mg MDMA (effectief). Moest toen ook wel ff gaan zitten en 5 minuten genieten van een tsunami warme happy-vibes die over me heen kwam :stoned:

Crashes doe ik niet aan :) Nog nooit down/depri/futloos gevoeld. Juist altijd een ontzettend tevreden gevoel en wolkjes overal waarop ik loop. 1 keer XTC is bij mij altijd 2 weken plezier. Een week van te voren loop ik al met een smile van hier tot gunster op mn bakkes omdat 'het er weer aan zit te komen' en een week erna kan ik nog nagenieten van alle mooie momenten :smoke:

Gotta love it :hearteyes:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, of een diareepilletje.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ollemann zei:
M'n maag kon deze dosis ook niet waarderen overigens, en ik heb toch aardig gebraakt die nacht, en had vaak last van brandende pijn in m'n maag (na één slok cola dubbelvouwen van de pijn, en vervolgens de boel onder braken).
Klik om te vergroten...

Misschien was dat omdat er een fikse dosis 4-FMP in die cola zat :rolleyes: :grin:
y
yildaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op het hoogtepunt van de trip voelt alles zo heerlijk licht aan: mijn ledematen, het flesje water in mijn hand, de sigarettenrook in mijn longen, de kleding op mijn lichaam.
Heel raar, in dagelijks leven rook ik niet, maar onder invloed van MDMA steek ik de een na de ander op.
O ja en dat vriendenverhaal op feesten.
Op een feest heb ik ook altijd de grootste moeite om mn vrienden terug te vinden. Ik zie ze gewoon echt niet, totdat ik wordt aangestoten hey hier staan we, en dan staat iedereen gewoon pal naast me. Het lijkt wel.. alsof iedereen van een afstandje er hetzelfde uitziet soms.

En dat simpele dingen en simpele gesprekken vaak lastig zijn, is alleen maar enorm grappig :tearsofjoy:

Maar het vreemdst vind ik toch ook altijd de comedown en de dag erna.
Als ik wegloop van een feest of daarna in bed lig, hoor ik altijd de muziek nog.
En die dromen. Zoals meerderen hier posten, heel intense realistische fantasierijke dromen over onmogelijke dingen en situaties. Deze dromen blijven soms dagen hangen.
Dit wordt overigens duidelijk erger naarmate de frequentie van mijn gebruik toeneemt.
En als ik dan wakker wordt na een paar uur 'slaap', is de wereld nog zo vaag, anders haast.
Aan de ene kant voel ik me dan nog heel prettig, maar ik ervaar ook een zekere leegte.
Waar er onder invloed van M geen haar op mijn hoofd denkt aan wat voor vorm van sex dan ook (het idee alleen al :wink: ) kan ik dat the day after juist wel weer erg prettig vinden.

ja het gekste side effect vind ik de dromen en de rare wereld de dag erna.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
W.F.L. zei:
Ollemann zei:
M'n maag kon deze dosis ook niet waarderen overigens, en ik heb toch aardig gebraakt die nacht, en had vaak last van brandende pijn in m'n maag (na één slok cola dubbelvouwen van de pijn, en vervolgens de boel onder braken).
Klik om te vergroten...

Misschien was dat omdat er een fikse dosis 4-FMP in die cola zat :rolleyes: :grin:
Klik om te vergroten...
Seriously? You kiddin', right? xD

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan zou het niet m'n maag geweest zijn die ontplofte. :wink:

Dat zou overigens wel ontzettend akelig zijn. Gadver. Je hebt de wc's op dat feest niet gezien, maar je had daar niet aan de schijterij willen gaan.

Olle
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#15
zo een lekkere franse roadside baggerput scenario?
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#16
de levensechte dromen de dagen erna :grin:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Ik durf de dag erna eens een serieuze hartklop te krijgen , wat gelijktijdig een zeer raar gezoem brengt , en een heel raar gevoel in je ogen , en vreemder zicht.
Ik heb ook vaak gehad dat ik aan het stappen was , dat mijn zicht grijs wit word , en begin te struikelen over alles , waarna het geluid gedempt word , dit duurd ongeveer 1 minuut.
zeer vreemd..
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Op de terugweg van een feestje in de auto denken dat de ramen bevroren zijn, en ze dan gaan krabben met een ruitenkrabber :mrgreen: :hearteyes:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Welke weirde side-effects ervaar jij met of na MDMA gebr

Pijnlijke kaken.
In alle achtergrond geluiden muziek horen, zoals de tv, autos, koelkast.
Mensen horen praten, en geluiden horen zoals voetstappen en deuren.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
alcoholist zei:
ik heb 1x visuals gehad van pillen,en dat was bij de uitwerking,verder noooit.
is dit per persoon verschillend?zijn sommige mensen gevoeliger voor visuals?

en ik had toen ook,dat ik stemmen hoorde,zit je met je ogen dicht,en hoor je ineens een iemand zeggn. bij. ,Hey heb je peuk. ofzo,maar dan schrik je echt,je hoort het echt. gekk hoor.

maar iedereen,heb ik dus maar 1x gehad,en heb heel vaak pillen geslikt.
Klik om te vergroten...
Bekend, bekend. Mdma is mild hallucinogeen, en dat verschilt weer per persoon.
Sommigen ervaren nooit visuals, anderen wat vaker. Ik heb een keer visuals gehad, toen ik bij de uitwerking blowde. Toen deed ik mijn ogen dicht, en zag bepaalde gedachten in bewegende blokken, en in een halve cirkel die draaide, met allemaal tekens erop.

Ik ben niet zo erg van het trippen, maar dat was toch wel ff nice :beer:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."