#1
Herkenbaar, want toen ik eenmaal XTC heb gebruikt kon ik er ook niet meer van afblijven, dus van mij krijg je geen preek. Maar alcohol is echt wel even andere koek dan XTC. XTC is immers een harddruk en het tast je hersencellen aan en het speelt met je serotonine. Dus volgens mij wel een stukje gevaarlijker/slechter.
Ik denk dat je in dit tempo niet nog heel lang kunt blijven gebruiken. Zou dat niet zonde zijn? Op een gegeven moment kan het zo zijn dat je de negatieve effecten steeds meer gaat merken. Bij mij is dat bijvoorbeeld dat mijn 'pillenkater' steeds erger wordt (heel ziek zijn dag erna), bij een ander is het dat ze zich depressief voelen, weer een ander merkt problemen met het korte termijn geheugen, en weer een ander merkt dat het effect gewoon steeds minder wordt. Zelf merkte ik op een gegeven moment dat ik ook in nuchtere toestand ging hallucineren als het donker was. :P En dat ik steeds dacht dat ik ergens anders was, alsof ik dement was ofzo. Ik denk dat ik dan toch wel wat hersenschade heb opgelopen
(was na ongeveer een half jaar 1 keer per week gebruiken) hoewel het ook weer is weggegaan, dus wieweet herstelt het allemaal wel, who knows. Maar met dit tempo zit het risico er natuurlijk wel in dat het eens goed fout gaat. Als ik jullie was zou ik echt proberen af te bouwen. Niet te grote stappen want dan is het niet haalbaar, begin bijvoorbeeld met max 1 keer per week, daarna max 1 keer per 2 weken, etc. Zelf blijf ik al een tijdje hangen bij 'max 1 keer per 3 weken', maar het is al een hele verbetering. Als je zo kort op elkaar neemt als jullie schijn je trouwens ook nogal een risico te hebben om het serotonine syndroom om te lopen, maar daar weet ik niet zo veel van.
Maar of het ook lukt om zomaar te minderen... soms moet het eerst goed mis gaan voordat je beseft wat je aan het doen bent. (lees anders ook eens mijn verslag over toen het bij mij mis ging, is toen wel een eye-opener geweest).
Ik denk dat je in dit tempo niet nog heel lang kunt blijven gebruiken. Zou dat niet zonde zijn? Op een gegeven moment kan het zo zijn dat je de negatieve effecten steeds meer gaat merken. Bij mij is dat bijvoorbeeld dat mijn 'pillenkater' steeds erger wordt (heel ziek zijn dag erna), bij een ander is het dat ze zich depressief voelen, weer een ander merkt problemen met het korte termijn geheugen, en weer een ander merkt dat het effect gewoon steeds minder wordt. Zelf merkte ik op een gegeven moment dat ik ook in nuchtere toestand ging hallucineren als het donker was. :P En dat ik steeds dacht dat ik ergens anders was, alsof ik dement was ofzo. Ik denk dat ik dan toch wel wat hersenschade heb opgelopen
Maar of het ook lukt om zomaar te minderen... soms moet het eerst goed mis gaan voordat je beseft wat je aan het doen bent. (lees anders ook eens mijn verslag over toen het bij mij mis ging, is toen wel een eye-opener geweest).
