Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey, Ik heb een tijdje XTC gedaan, dat gestopt en nu misschien eens in de 2 maanden voor de échte fun weer eens doen. Een tijd daarna ben ik begonnen met voorzichtig gebruik van cocaine via de neus. Het is ongeveer 4 maanden geleden. Het begon met de eerste 2 maanden ongeveer een halve gram per weekend dus zaterdag en zondag. Daarna is het iets omhoog gegaan tot laten we zeggen 0,75 tot een hele gram per weekend. Heel af en toe is het zo geweest dat ik tussen de weekenden door een avondje met vrienden een klein beetje gebruikt heb - dit is dan van de weekend "batch". Kan het kloppen dat na zo'n korte tijd van matig-redelijk gebruik je al een gaatje in je tussenschot kan hebben? Nou ja, het is meer een retorische vraag want ik voelde afgelopen weekend toen ik ging slapen - en mijn neus aan 1 kant wat vol was - toch een rare sensatie. En daarbij voelde ik 100% zeker een klein briesje op een plaats waar ik nog nooit wat had gevoeld, daarbij voelde ik in mijn neus aan de "dichte kant" toch de kou als dat er echt wat lucht langs ging. En toen ik op de andere kant ging liggen was het precies hetzelfde maar dan andersom. Heb ik dan sowieso al een "zwakker" tussenschot als de meeste mensen? Ik heb er nu verder geen last meer van, dus het gaat wel weer een beetje dicht blijkbaar. Het lijkt me logisch dat wanneer ik toch doorga het steeds weer open gaat en dicht en op en en dicht - waar het op een gegeven moment gewoon niet meer dicht gaat. Dus ik zal het in ieder geval niet meer doen. Ik sta open voor alle reacties! Alvast bedankt."
"Oke, het lijkt me sterk dat dat dan het geval is inderdaad - een heel zwak neus tussenschot - als ik af ga op wat mijn directe familie heeft meegemaakt. Hypochondrisch is een tikkeltje overdreven hoor Ik weet er alleen niks van en het voelde even anders, dus dan dacht ik dat het goed zou zijn het even te vragen bij mensen die wat meer deskundig zijn op dit gebied. Daarbij ben ik ook zeker geen nose picker want daar kan ik niet tegen. Ook niet wanneer ik na een avond van redelijk gebruik een droge neus heb, ga ik niet pulken aan randjes of iets dergelijks wat ook maar van invloed kan zijn op het (verder) beschadigen van de neus. Ik heb eigenlijk nog een vervolg vraag. Het zogenoemde gaatje in het tussenschot, zou dat voelbaar moeten zijn? En dus redelijk vooraan in de neus moeten zitten? Zeg 1-1,5 cm ? Bedankt voor de reacties!"
"Hallo beste bezoekers! Ik wilde graag jullie eerlijke (en nette ) mening vragen over mijn gebruik van XTC. Ik zal zelf een zo goed mogelijke omschrijving hiervan geven. Ik weet namelijk dat het teveel is, maar naast dat het moeilijk is om in het weekend te laten, geeft het ook weinig bij effect na een weekend. Sinds ongeveer 8 weken ben ik voor het eerst XTC gaan gebruiken. Ik beperk mijn gebruik alleen tot het weekend, omdat het anders met zekerheid invloed zal hebben op mijn dagelijks leven. Tot nu toe, doet dat het namelijk niet - op 1 maandag na. Sinds het begin, 8 weken geleden, heb ik elk weekend op de vrijdag én (bijna elke) zaterdag XTC genomen. Het gaat dan om 2 of 3 pillen op een avond. Het gaat eigenlijk altijd gepaard met gebruik van wiet. We, want ik neem het niet alleen, hebben altijd een geweldige tijd. Dus vaak is het het volgende weekend moeilijk om te zeggen, nee we doen het niet, en gewoon nuchter te blijven. Simpelweg omdat het dan lang zo leuk niet is om bij iemand thuis zogezegd te chillen. Zo is ongeveer mijn verhaal, nu ben ik me zelf redelijk van de gevaren bewust van langdurig en veelvuldig gebruik. En weet ik dat je om je serotonine gehalte weer aardig in balans te krijgen zo'n 6~8 weken niet XTC moet nemen. In ieder geval, om te benadrukken, heb ik op dit moment nergens last van en ben zo zondags alleen een beetje in een rustige "calm - assertive" (zoals de dog whisperer zou zeggen) staat. Wat vinden jullie hiervan, wat zou ik moeten veranderen, en hoe kan ik dit behalen? Zoals ik zeg, het is voor ons allemaal erg makkelijk om te zeggen - ah, we nemen er eentje. Omdat we er eigenlijk te makkelijk aan kunnen komen. *We zijn van plan om af en toe af te wisselen met drank, maar dit is ook niet zo goed voor je lever lijkt mij. Wat eigenlijk een andere vraag laat opkomen; Is wekelijks dronken zijn ongeveer even "schadelijk" als XTC? Alleen dan op verschillende onderdelen van het lichaam. Ik hoop dat het een samenhangend geheel geworden is, zo niet dan hoor ik het graag. Ik ben bereid eventuele vragen te beantwoorden om een beter inzicht te geven in mijn situatie. Groeten!"
"Hey, bedankt voor je reactie. We hebben het er ook zeker veel over! Maar we zijn eigenlijk allemaal te makkelijk hierin. Het is een keer voorgekomen waar mijn beide vrienden zeiden; Nee vanavond niet - want 1x per weekend moeten we best kunnen volhouden. Nu was deze avond best saai, omdat we eigenlijk alleen maar wat zaten te gamen. Nu kan dat wel leuk zijn, en kunnen we ook andere dingen doen, maar goed - dat is wat we doen. Ook is het vaak zo dat wanneer 2 van de 3 niet per se willen nemen, een ander wel zegt - hm, zullen we anders nog eentje doen? Het is nu nog niet zo laat. Waarop de rest zegt "Ach ja, maakt mij niet uit - als jullie het doen, doen wij het ook." Zo gaat dat dus. Mijn twee vrienden zijn eigenlijk te makkelijk, want wanneer ze samen zijn soms door de weeks, hebben ze ook wel eens genomen. Dit komt ook vooral omdat ze op dit moment geen school of werk doen, en ik wel. Ik zal dat nooit doen wanneer ik de volgende dag verplichtingen heb, om toch enigszins de zin van "de stap naar door de weeks gebruiken zal niet zo groot zijn" te ontkrachten. Ik snap je wel, maar dat kan ik nog wel volhouden . Nu hebben zij samen best periodes gehad van "down" voelen enzo, maar dat was omdat ze meerdere dagen achter elkaar gebruikten soms. Donderdag tot Zaterdag bijvoorbeeld. We hebben hier allemaal van geleerd, en willen dat dus allemaal niet meer. Ook aangezien ik de goederen lever zal er niks meer bij hun in huis liggen waardoor ze het toch kunnen doen zonder dat ik erbij ben. Opzich merken we er allemaal na 1 week niet gebruiken een goed effect. En de dagen erna weinig 'na effect'. Elke week vind ik ook veel, begrijp me niet verkeerd. Maar aan de andere kant, er zijn studenten bij mij op school die wekelijks meerdere malen uitgaan, en elke keer met een kater op school komen. Deze zijn dus gemiddeld minimaal 2x per week dronken. Natuurlijk geldt voor dit hetzelfde dat het te vaak is. Maar zal dit niet ongeveer hetzelfde met je doen? Groeten!"
"Hey, Opzich heb ik nog maar een maal gemerkt dat het eigenlijk niet zoveel effect meer had. Vandaar dat ook de main gedachte is van, nou ja een weekje herstellen lijkt goed te werken. Het MOET ook niet per se hoor, als een van ons drie niet kan in het weekend, dan houd het gewoon op en zal ik het niet missen. Het is er wel makkelijk bij te nemen bij wiet en/of drank. Daarnaast blijft het tot nu toe nog leuk, en het effect sterk. Wanneer dit niet zo zal zijn, vind ik het niet erg het niet te nemen. Groet"
"Hey, Uiteraard is het beter het zo min mogelijk te doen, en het leukst om het "speciaal" te houden. Dat advies neem ik ook echt aan en begrijp ik ook. We zijn niet zo op de hoogte van de gevaren die ons gebruik kan veroorzaken. Ik ben bang dat het eigenlijk wachten is tot het een keer goed fout gaat, en dat het dan dus te laat is. Ik zal eens op zoek naar de middelen die je opnoemt, erg bedankt! Groeten"
"Hey, Ik ben op zich geen feestbeest dus festivals wordt hem toch niet. Maar nuchter zijn is op zich ook geen probleem. Ik heb doordeweeks helemaal geen behoefte aan iets in te nemen, ook al ben ik met dezelfde mensen en zitten we er 's nachts. Sowieso willen we eerst minderen naar 1 avond per week, nu weet ik al dat dit zal uitdraaien op gewoon wat minder pillen verdelen over de 2 dagen. Nu zal dat natuurlijk al iets beter zijn, aangezien er minder pillen genomen worden maar goed, 1 dag klinkt toch beter. Een van deze twee opties moet best zijn te realiseren. En ik heb je rapport gelezen, grotendeels, en kan ik me voorstellen dat je na zo'n moment er eventjes klaar mee bent en je realiseert dat je het gewoon teveel aan het doen bent. De ingenomen dosis lijkt ook redelijk hoog te zijn van verschillende middelen. Nou ben ik persoonlijk wel van de grenzen. We beginnen vaak rond een uur of 11-12 's avonds en zijn vaak samen tot ~7 uur in de ochtend. Ik wil per se voor het licht wordt thuis zijn, en daar houd ik mij ook aan. Ofwel, als ik schat 7 uur naar huis te gaan, neem ik sowieso na 5 uur geen pilletje bij. Door deze instelling stel ik eigenlijk ook een grens voor mezelf, "Het is mooi geweest". Dus echt escaleren, hele nachten doortrekken, 3+ pillen per avond en doordeweeks nemen doet het niet en gaat er bij mij gewoon niet in. Wat dat betreft denk ik het goed in de hand te hebben - naast dus het gebruik in het weekend. Ik zal zeker vanaf komend weekend proberen rustiger aan te doen en meer naar de berenburg grijpen om een "buzz" te veroorzaken. Erg bedankt voor de reacties tot nu toe!"
"Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen. Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!"
"Hey, Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting. Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week. Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig. Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was. Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen. Groeten!"
"Helloo, Ik heb een goed weekend beleefd, achteraf gezien heeft helaas de X wel om de hoek gekeken. Was ook een beetje omdat ik andere pilletjes gekregen had die sterk moesten zijn. Hoewel we dus wel genomen hebben, hebben we wel minder genomen, namelijk 4 over twee nachten. En ik moet zeggen dat we erg hard gingen op deze rooie rondjes. Op het moment was het eigenlijk allemaal wel best. En zoals de meeste van jullie weten is de stap makkelijk gezet. Maar goed, we hebben het toch met ons volle verstand gedaan (aka we wisten waar we mee bezig waren!). En hebben daarmee ook afgesproken op dat moment om gewoon elke week een beetje te minderen zonder gelijk af te kappen. Dus de volgende keer wordt minimaal 1tje minder, ik neem ook niet meer mee, zodat we ook niet meer in de verleiding kunnen staan om iets bij te nemen. Dus ja; cold turkey - helemaal niet meer doen - is wat te extreem en dan lijkt de avond gelijk zo leeg. Hopelijk volgende week weer een minimale verbetering."