Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC gebruik sinds 8 weken.

XTC gebruik sinds 8 weken.

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed bezig zeg! Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen, maar 't is een goed begin ^^
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Helloo,
Ik heb een goed weekend beleefd, achteraf gezien heeft helaas de X wel om de hoek gekeken. Was ook een beetje omdat ik andere pilletjes gekregen had die sterk moesten zijn. Hoewel we dus wel genomen hebben, hebben we wel minder genomen, namelijk 4 over twee nachten. En ik moet zeggen dat we erg hard gingen op deze rooie rondjes.

Op het moment was het eigenlijk allemaal wel best. En zoals de meeste van jullie weten is de stap makkelijk gezet. Maar goed, we hebben het toch met ons volle verstand gedaan (aka we wisten waar we mee bezig waren!). En hebben daarmee ook afgesproken op dat moment om gewoon elke week een beetje te minderen zonder gelijk af te kappen. Dus de volgende keer wordt minimaal 1tje minder, ik neem ook niet meer mee, zodat we ook niet meer in de verleiding kunnen staan om iets bij te nemen.

Dus ja; cold turkey - helemaal niet meer doen - is wat te extreem en dan lijkt de avond gelijk zo leeg. Hopelijk volgende week weer een minimale verbetering.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij jou misschien maar niet iedereen is hetzelfde :wink:
Ben het niet eens met je doet het of je doet het niet, minderen is al een stap in de goede richting.
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#4
NiandraLades zei:
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken, en toch je studie af te maken. Hier op die manier mijn universitaire opleiding zonder vertraging en met een hoop achten gehaald. Zolang je maar echt alleen in het weekend gebruikt en niet doordeweeks. Het cliché-beeld dat alle frequente gebruikers hun leven niet goed op orde hebben, is volgens mij lang niet altijd waar. Neemt niet weg dat je wel een groter risico loopt in de problemen te komen natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Natuurlijk worden sommige mensen ouder als 100 ondanks dat ze roken. Zelf heb ik ook een pittige beta studie aan de universiteit afgerond ondanks een met drugs doordrenkte pubertijd. Maar zonder drugs was het me heel wat makkelijker afgegaan en was ik heel wat jaartjes eerder klaar geweest.

Het punt van mijn scenario-stelling is dat het waarschijnlijk (voor zover ik uit mijn ervaringen kan putten) voor de meeste mensen opgaat. Het echte stevige drugs-pak-groepje waar ik bijzat leek in die dagen exact op wat de topic starter beschrijft. En de jongens die niet na een paar zomers feestvieren besloten om een andere richting in te slaan, zijn over het algemeen sinds die tijd niet veel opgeschoten.

Een goede vriendengroep hebben in combinatie met drugs en een paar sterke karakters is gewoon te leuk. Ik weet er alles van. Ongelogen, die drugszomers van toen waren en zijn de beste tijd van mijn leven geweest. Maar het is handig om je te realiseren dat:
a) Met matig gebruik komen drugs het beste tot hun recht, maar in groepsverband of icm alcohol is dit vaak erg lastig!
b) Met frequent drugsgebruik functioneer je geestelijk ALTIJD minder (je raakt er alleen aan gewend dus het valt niet op), dus als je iets van een studie ofzo moet, ga dan niet liggen denken dat je met een pillenkater ook wel dat tentamen kan leren (en als je dat wel kan dan zit je toch echt een of twee niveaus te laag)
c) Van drugsgebruik wordt je in de regel onverschillig. Dat is mijn grootste les geweest. Als je iets van ambitie of dromen in je leven hebt, dan zal een recept van bier/wiet/coke/pillen je hier doorgaans niet veel bij helpen. En het idee dat je later terug moet kijken op die paar cruciale jaren waarin je het verkloot hebt, is nou ook niet een prettige gedachte.

Aan de topicstarter: Wss heb je de tijd van je leven nu. En ik zou zeggen: geniet ervan want je bent maar 1x jong!!! Maar stel jezelf wel realistische doelen waar je ook echt achterstaat. Want zogauw je merkt dat je meer dan een jaar non-stop bezig bent, dan slaat de herhaling toe, en voor je het weet ben je dan 5 en vervolgens 10 jaar verder.
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de reacties wederom :) Ik vind het erg leuk om te zien hoe de meningen hierover verdeeld kunnen zijn! Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier.

We hebben afgelopen weekend niks genomen, nou kwam dat omdat ik in Parijs geweest ben van vrijdag tot maandag. Heb een geweldige tijd gehad in die gigantische stad! Alleen het lopen door de straten is al een geweldig gevoel gewoon.

Verder (uiteraard (voor mij)) niet het gemis gehad van een eventuele drug oid. Wel een paar biertjes gehad in het hotel in de avond, maar dat was meer om de avond even gezellig af te sluiten. Anyway, het kwam toevallig zo uit dat we weg gingen, en maar goed ook want minderen is toch het uiteindelijke doel. Even een weekend overslaan is dan ook een goede bijkomstigheid.

Ik kijk eigenlijk niet per se uit naar komend weekend om iets te gebruiken, omdat ik ook nog niet eens zeker weet of we wel met z'n allen gezellig gaan doen. Persoonlijk heb ik zoals een van de reacties hierboven ook niet het idee dat ik verslaafd ben, maar het in ieder geval wel erg leuk vind tot nu toe en dat ik het best kan controleren - maar toch makkelijk wordt ten tijde van het weekend, haha.

Groeten!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kijk dat is het gevaarlijke, ik ben denk ik niet verslaafd maar vind het toch erg leuk, oohhh dan kan ik et wel gebruiken raak toch niet verslaafd.
En ja dan is het te laat, dan ben je opeens verslaafd :P. Dus oppassen!

Wel goed hoor verder ik blijf je aanmoedigen te midneren
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#7
^precies.
En je kan beter iets te voorzichtig zijn dan iets te overmoedig!

Beter dat het dit weekend al makkelijker ging!
Succes verder met minderen!
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi :)
Ja, dat is het gevaarlijke van verslaving denk ik, het sluipt er in en je hebt het vaak niet door!
Dit weekend ook weer bewust minder meegenomen, 3(2+1) totaal, en dat was prima. Eigenlijk was er door andere middelen (geen drugs) al niet eens een pilletje nodig op de zaterdag, maar goed, toch gedaan.
Een van de groep heeft nog gevraagd of ik meer had meegenomen, of vroeg om bevestiging dat ik maar 1 had meegenomen - want ik had het wel gezegd. En hij zei ook dat hij daar blij mee was, dus positief haha.

In ieder geval toch een leuk weekend gehad, en ik moet zeggen dat het wel wat als een routine begint aan te voelen zo'n weekend aangezien we elke keer hetzelfde doen. Nou is het heel leuk hoor, daar niet van, maar wat verandering zal wel goed doen. Ook met het oog op gebruik van X.

Variety is the spice of life!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog steeds ben ik benieuwd, hoe zijn je ervaring nu nog met xtc? Vergeleken met de eerste paar keer? Ben zelf namelijk altijd bang dat het heel erg snel naar beneden gaat, heb daarom ook altijd lange pauzes gehouden van minimaal 2 maand, en baal echt als dat een keer niet lukt en ben dan gelijk bang dat ik tolerantie opbouw :P
X
XTC_XXLLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het gevoel bij 1 pil is zo anders als je het de weken daarvoor ook al gedaan hebt. Als ik dan naar vrienden kijk de het even niet gedaan hebben gaan hun altijd keihard en ik kan gewoon in een chill-modus op de bank zitten als we het bij iemand thuis doen. Je voelt de space wel door je lichaam maar je bent er aangewend dus het doet veel minder met je. Natuurlijk wel zonde van de space want je hebt er eigenlijk al ruim 2 nodig, maar je voelt je wel gewoon chill. En de behoefte aan gesprekken of stukjes lopen heb ik dan ook nooit (heb ik eigenlijk nooit last van tbh).
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
@XTC_XXL Gelijk heb je, had ik vroeger ook toen ik het een tijdje teveel nam. Daarna flinke pauze en deed het om de 6 maanden inmiddels is het zo'n 8 jaar terug, wel van plan het weer eens te gaan gebruiken binnenkort :)
l
laurenslvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Woah, 8 weken elk weekend 2 keer vindk echt extreem veel eerlijk gezegd. Heb je dan geen afkicks ofzo? Als ik zelfs op zaterdag maar 1 pil pak ben ik de hele week die volgt depressief en echt een afkeer van XTC voor een tijdje. Op die manier heb ik nu sinds mei vorig jaar nog maar 3 keer gebruikt :grin:
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zooooo, dat is erg lang geleden. Ik heb een maand zonder PC gezeten, dus heb eigenlijk niet meer aan posten gedacht.

Ik heb nu zo'n 5 weken niets gehad en ben er wel tevreden mee. We waren er eigenlijk allemaal zat van dus hebben t ook niet nodig. Ik heb een zak in de kast liggen, maar de neiging iets te pakken om mee te nemen is er écht totaal niet.

Het lijkt dat we het hebben omgeruild voor een beetje cocaïne dat we af en toe eens nemen. Puur in gezelschap en in het weekend erbij.

Verder als een persoonlijke nota ben ik vooral op bier overgestapt nadat vorige week bekend werd dat je door bier helemaal geen bierbuik krijgt!! :) Haha.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een gelul in dit topic zeg!!!!! Ik ga er niet eens op in. Tjongjonge jonge. En weinig kritische reacties ook. Dit topic verdient gewoon om geheel verwijderd te worden, vanwege de ongekend hoge stupiditeit!!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is niet meer gebruiken, maar misbruiken. Om XTC als instap middel gebruikt te hebben, en daarna over te stappen naar cocaïne heb je alleen meer deuren geopend. Voor je het weet ben je verslaafd aan cocaïne met die vrienden van je. Om al die semi-positieve reacties hierboven, wil ik toch wel aangeven dat ik zeer negatief tegenover mens standpunten sta. Om elke week XTC te gebruiken is natuurlijk helemaal niet goed. Om daarna ook nog over te stappen op cocaïne is nog erger. En om dat dan te vergelijken met alcohol slaat natuurlijk nergens op.

Als je geen leuke avond kan hebben zonder middelen, dan heb je naar mijn mening een probleem. Verslaving ligt om de hoek, en voor je het weet heb je het goed te pakken. Kijk uit met wat je doet, want wat je doet is ogenschijnlijk niet goed.

En ben het overigens helemaal met Tufnut eens.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tufnut zei:
Wat een gelul in dit topic zeg!!!!! Ik ga er niet eens op in. Tjongjonge jonge. En weinig kritische reacties ook. Dit topic verdient gewoon om geheel verwijderd te worden, vanwege de ongekend hoge stupiditeit!!
Klik om te vergroten...
Verklaar je nader? :wave:
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo beste bezoekers!

Ik wilde graag jullie eerlijke (en nette :) ) mening vragen over mijn gebruik van XTC. Ik zal zelf een zo goed mogelijke omschrijving hiervan geven. Ik weet namelijk dat het teveel is, maar naast dat het moeilijk is om in het weekend te laten, geeft het ook weinig bij effect na een weekend.

Sinds ongeveer 8 weken ben ik voor het eerst XTC gaan gebruiken. Ik beperk mijn gebruik alleen tot het weekend, omdat het anders met zekerheid invloed zal hebben op mijn dagelijks leven. Tot nu toe, doet dat het namelijk niet - op 1 maandag na.
Sinds het begin, 8 weken geleden, heb ik elk weekend op de vrijdag én (bijna elke) zaterdag XTC genomen. Het gaat dan om 2 of 3 pillen op een avond. Het gaat eigenlijk altijd gepaard met gebruik van wiet.

We, want ik neem het niet alleen, hebben altijd een geweldige tijd. Dus vaak is het het volgende weekend moeilijk om te zeggen, nee we doen het niet, en gewoon nuchter te blijven. Simpelweg omdat het dan lang zo leuk niet is om bij iemand thuis zogezegd te chillen.

Zo is ongeveer mijn verhaal, nu ben ik me zelf redelijk van de gevaren bewust van langdurig en veelvuldig gebruik. En weet ik dat je om je serotonine gehalte weer aardig in balans te krijgen zo'n 6~8 weken niet XTC moet nemen. In ieder geval, om te benadrukken, heb ik op dit moment nergens last van en ben zo zondags alleen een beetje in een rustige "calm - assertive" (zoals de dog whisperer zou zeggen) staat.

Wat vinden jullie hiervan, wat zou ik moeten veranderen, en hoe kan ik dit behalen? Zoals ik zeg, het is voor ons allemaal erg makkelijk om te zeggen - ah, we nemen er eentje. Omdat we er eigenlijk te makkelijk aan kunnen komen. *We zijn van plan om af en toe af te wisselen met drank, maar dit is ook niet zo goed voor je lever lijkt mij. Wat eigenlijk een andere vraag laat opkomen; Is wekelijks dronken zijn ongeveer even "schadelijk" als XTC? Alleen dan op verschillende onderdelen van het lichaam.

Ik hoop dat het een samenhangend geheel geworden is, zo niet dan hoor ik het graag. Ik ben bereid eventuele vragen te beantwoorden om een beter inzicht te geven in mijn situatie.

Groeten!
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is ook heel makkelijk om eraan te komen.
Toch vind ik élk weekend wel erg veel.
En zeker omdat je 8 weken gebruikt, en dan gelijk ook elke week.
En als je nu al gelijk elk weekend paar dagen slikt, dan denk ik dat de stap naar doordeweeks gebruiken ook niet zo groot is.

Heb je al met je vrienden over gehad?
Misschien vinden die het ook wel veel, denken zij een beetje hetzelfde [wat ik me goed kan voorstellen]
Ik denk dat je het gewoon kan zeggen, en vragen wat hun ervan vinden.
XTC is natuurlijk superleuk, maar toch elk weekend, dan verliest het ook bijna alle leuke werkingen en dat is ook gewoon zonde eigenlijk.

Ik zou het er gewoon met je vrienden over hebben.
En proberen om het echt niet elke week te doen, dat vind ik echt veel.

Succes!
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey, bedankt voor je reactie. We hebben het er ook zeker veel over! Maar we zijn eigenlijk allemaal te makkelijk hierin. Het is een keer voorgekomen waar mijn beide vrienden zeiden; Nee vanavond niet - want 1x per weekend moeten we best kunnen volhouden. Nu was deze avond best saai, omdat we eigenlijk alleen maar wat zaten te gamen. Nu kan dat wel leuk zijn, en kunnen we ook andere dingen doen, maar goed - dat is wat we doen.
Ook is het vaak zo dat wanneer 2 van de 3 niet per se willen nemen, een ander wel zegt - hm, zullen we anders nog eentje doen? Het is nu nog niet zo laat. Waarop de rest zegt "Ach ja, maakt mij niet uit - als jullie het doen, doen wij het ook." Zo gaat dat dus.

Mijn twee vrienden zijn eigenlijk te makkelijk, want wanneer ze samen zijn soms door de weeks, hebben ze ook wel eens genomen. Dit komt ook vooral omdat ze op dit moment geen school of werk doen, en ik wel. Ik zal dat nooit doen wanneer ik de volgende dag verplichtingen heb, om toch enigszins de zin van "de stap naar door de weeks gebruiken zal niet zo groot zijn" te ontkrachten. Ik snap je wel, maar dat kan ik nog wel volhouden :).

Nu hebben zij samen best periodes gehad van "down" voelen enzo, maar dat was omdat ze meerdere dagen achter elkaar gebruikten soms. Donderdag tot Zaterdag bijvoorbeeld. We hebben hier allemaal van geleerd, en willen dat dus allemaal niet meer. Ook aangezien ik de goederen lever zal er niks meer bij hun in huis liggen waardoor ze het toch kunnen doen zonder dat ik erbij ben.

Opzich merken we er allemaal na 1 week niet gebruiken een goed effect. En de dagen erna weinig 'na effect'. Elke week vind ik ook veel, begrijp me niet verkeerd. Maar aan de andere kant, er zijn studenten bij mij op school die wekelijks meerdere malen uitgaan, en elke keer met een kater op school komen. Deze zijn dus gemiddeld minimaal 2x per week dronken. Natuurlijk geldt voor dit hetzelfde dat het te vaak is. Maar zal dit niet ongeveer hetzelfde met je doen?

Groeten!
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey,

Opzich heb ik nog maar een maal gemerkt dat het eigenlijk niet zoveel effect meer had. Vandaar dat ook de main gedachte is van, nou ja een weekje herstellen lijkt goed te werken. Het MOET ook niet per se hoor, als een van ons drie niet kan in het weekend, dan houd het gewoon op en zal ik het niet missen. Het is er wel makkelijk bij te nemen bij wiet en/of drank.
Daarnaast blijft het tot nu toe nog leuk, en het effect sterk. Wanneer dit niet zo zal zijn, vind ik het niet erg het niet te nemen.

Groet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."