#1
Ik klapper zelf ook wel redelijk. Paar weken geleden klapperde ik (al tijdens dat ik in de bus naar huis zat van een festival) tijdens het praten en beet daardoor echt heel hard op mijn tong. Daar heb ik wel echt een week last van gehad, daar baalde ik wel van. Voor de rest hoort het er natuurlijk wel een beetje bij, maar probeer zelf ook zo goed mogelijk het te voorkomen.
Soms eet ik eventjes kauwgom, maar nooit te lang. Alleen om even een frisse mond te krijgen. Ik ben me dan wel altijd bewust dat ik niet extra hard of vaak/snel moet gaan kauwen. Lekker wat drinken erbij of een ijsje is uiteindelijk nog het beste uiteraard.
Ciaoo
Soms eet ik eventjes kauwgom, maar nooit te lang. Alleen om even een frisse mond te krijgen. Ik ben me dan wel altijd bewust dat ik niet extra hard of vaak/snel moet gaan kauwen. Lekker wat drinken erbij of een ijsje is uiteindelijk nog het beste uiteraard.
Ciaoo

