Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfisherman jar en 90 en xtc van nu

fisherman jar en 90 en xtc van nu

124 antwoorden
98 weergaven
18-5-2026
g
genLid
01-01-2024, 00:00
mb90 zei:
Echt respect voor jullie geduld mensen. Ik raak gewoonweg geïrriteerd van de reacties van gen. Ik ben zelf ook van mening dat gen gewoon ontzettend goeie herinneringen heeft aan de feesten uit de jaren 90, de sfeer van die feesten mist en de xtc hiervan de schuld geeft. Het stofje MDMA is niet veranderd, en haar werking ook niet...

Maargoed, in discussie gaan met dit soort mensen is als schaken tegen een duif; hoe goed je ook speelt en na denkt over je zetten, hoe hard je ook wint, de duif zal uiteindelijk alle stukken omgooien, het bord vol schijten en toch weglopen alsof ie gewonnen heeft...
Klik om te vergroten...

was jij erbij toen de new beat opkwam de voor looper en moeder van de trance ,goa ,hard trance enzzz. nee dus
was jij erbij toen de xtc opkwam in de houscene nee dus
was jij erbij toen de dancings en afterclubs nog geen sluitingsuur hadden nee dus.
xtc de schuld geven idioot ,ik ben een gelukig man en vindt het leven leuk waarom zou ik dan het vergif dat ik vroeger genomen heb ergens de schuld van geven, dat neem je voor het plesier jij niet soms .
dat weet toch iedere idioot dat je geen xtc moet nemen,als je je niet oke voelt

toen had jij je pamper nog aan dus voor dat je praat over iets dat je niet hebt meegemaakt en

niet kunt meegemaakt hebben kun je best zwijgen.

toen werd er gewoon niet zo wetenschapelijk nachedacht over xtc.

toen was het anders en nu is het anders en wat heeft dat te maken met gelijk te krijgen,het is gewoon de waarheid schijtduif
Z
ZERO-Lid
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren. Lees eens goed wat er wordt geschreven... Je vraagt ook al om bronnen terwijl die er gewoon bij staan.
We kunnen er allemaal niks aan doen in welk jaartal we zijn geboren, ik vind het persoonlijk een beetje lullig om iemand af te branden op leeftijd, wij zijn misschien jonger maar heus niet dom. (Hoewel ik niet ontken dat er een heleboel jongeren op een hele domme manier met drugs omgaan.) En dat terwijl je zelf je d's en t's niet eens goed schrijft.
M
MusicIsLifeLid
Niet alleen de d's en t's,
z'n hele grammatica en interpunctie slaat nergens op
P
PandanLid
Mensen, ik volg dit topic al een hele tijd. Laten we wel fatsoenlijk met elkaar omgaan. Gen, ik geef je hierbij een waarschuwing, je enige. We schelden niet tegen elkaar, dat geld overigens niet alleen voor gen, mensen aanvallen op hun grammatica is ook een beetje onnodig. Dit topic is voor discussie, ook al is iemand wat moeilijker te overtuigen, of overtuigt van zijn/haar mening, is het niet nodig om zo aanvallend te doen, dat geldt voor beide kanten.
S
SkittlesAndMeLid
Pandan zei:
dat geld overigens niet alleen voor gen
Klik om te vergroten...
geldt :tearsofjoy:

Sorry kon het niet laten, maar alle gekheid op een stokje. We doen inderdaad wel even normaal tegen elkaar, ook al zijn we het écht niet met elkaar eens. :)
P
PandanLid
Ah missertje, vooral omdat ik later in de post gewoon wel geldt met dt zeg :tongueout:
M
MusicIsLifeLid
SmartieAndMe zei:
Pandan zei:
dat geld overigens niet alleen voor gen
Klik om te vergroten...
geldt :tearsofjoy:

Sorry kon het niet laten, maar alle gekheid op een stokje. We doen inderdaad wel even normaal tegen elkaar, ook al zijn we het écht niet met elkaar eens. :)
Klik om te vergroten...

Hahahaha Held!
m
mb90Lid
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat hij de schuld geeft aan de pillen van nu. Gen heeft vroeger geweldige feestjes gehad, en heeft daar dus super goede herinneringen aan. Dat ie dat gevoel van die feesten niet meer bereikt komt dus (naar mijn idee) doordat hij de sfeer mist. In plaats daarvan zegt geeft hij de schuld aan de 'slechte pillen' van nu :)

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal...

Helemaal waar, ik ben maar al te bekend met dit soort discussies. Heb alleen moeite met mensen die hun ideeën als waarheid verkondigen op internet, kan de drang tot rectificatie niet weerstaan omdat anders mensen die dit lezen het misschien als waarheid gaan zien...

Zo komen tenslotte alle onwaarheden in de wereld! Doodvermoeiend, maar wel belangrijk om te bestrijden denk ik..
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens... Ik denk nu echter wel dat er genoeg tegen bewijs is geleverd in de hele discussie zodat mensen de juiste informatie er wel uit kunnen filteren :) En dat van die duif had ik ook ooit ergens gelezen en ik vond hem het onthouden wel waard :P
g
genLid
mb90 zei:
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat hij de schuld geeft aan de pillen van nu. Gen heeft vroeger geweldige feestjes gehad, en heeft daar dus super goede herinneringen aan. Dat ie dat gevoel van die feesten niet meer bereikt komt dus (naar mijn idee) doordat hij de sfeer mist. In plaats daarvan zegt geeft hij de schuld aan de 'slechte pillen' van nu :)

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal...

Helemaal waar, ik ben maar al te bekend met dit soort discussies. Heb alleen moeite met mensen die hun ideeën als waarheid verkondigen op internet, kan de drang tot rectificatie niet weerstaan omdat anders mensen die dit lezen het misschien als waarheid gaan zien...

Zo komen tenslotte alle onwaarheden in de wereld! Doodvermoeiend, maar wel belangrijk om te bestrijden denk ik..
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens... Ik denk nu echter wel dat er genoeg tegen bewijs is geleverd in de hele discussie zodat mensen de juiste informatie er wel uit kunnen filteren :) En dat van die duif had ik ook ooit ergens gelezen en ik vond hem het onthouden wel waard :P
Klik om te vergroten...

och onthoud maar wat je wil.
de mensen in belgie die de jaren 80 en de opkomst van xtc in het uitgaansleven hebben meegemaakt weten waar ik het over heb.
en dan zeker in belgie.
dat is voor mij genoeg.
spijtig dat dit een hollands forum is en geen belgisch.
en de mensen van toen zich niet meer bezig houden met xtc enzz.
dus ook niet op zon forum zitten.
het zou nog eens een discussie worden waar je ogen van open gaan.
ik zeg dat de drugsscene niet vergelijkbaar is met de jaren 80 90,en heel ver uit elkaar ligt in elk opzicht.
m
mick swaggerLid
Tegenwoordig is de MDMA in pillen juist van loepzuivere kwaliteit. Alle pure mdma die ik tot nu toe gehad heb, waren nagenoeg zuiver: d.w.z. 80%+ getest. Toch is de werkingsduur altijd op zijn allerhoogst 4u geweest, maar heb ook weleens gehad dat ik na 2u het effect al voelde wegebben. Ik denk dat er toch echt veel afhankelijk is van de set en setting. Het betrof dan zelfs mdma uit hetzelfde zakje.

Ik ervaar dit trouwens met alle drugs. Het geeft in grote lijnen wel hetzelfde effect, maar er is geen keer drugs gebruiken gelijk. Het is maar net hoe je bent, waar je bent, met wie je bent. Dit soort dingen hebben echt een gigantische invloed op drugservaringen.

Om nog ff op een opmerking terug te komen(weet niet meer door wie), het ging over de sterkte van de speed. Nou er is tegenwoordig ook nog wel speed van hoogwaardige kwaliteit. Het geluk is dat je het tegenwoordig kan laten testen. Nou is het zo dat, ook al is de speed nagenoeg zuiver (70%+) dat, deze ook weer door iedereen anders wordt ervaren. Sommige maten van me vonden het zelfs slecht, terwijl ze bij speed getest op 32% roepen dat het de shit is. Het is allemaal puur subjectief.
p
peter DrugsmanLid
:rockband: jullie kennen mij nog niet :rockband: :rockband:

IK :kots: van elk persoon die zegt mijn verhaal te herkennen en het zelf meegemaakt heeft.

Er is niemand in heel Nederland die mijn geschiedenis kent of zelf mee heeft gemaakt. Immers bezat ik bergen ,. bergen met geld. Juist is bezat. Bezit niets meer.

Waarom ik mij geregistreerd heb is een aantal uitspraken op dit forum. Slaap en droom problemen.

Tweede item de jaren 90 en fisher of whatever ze het noemen.
Wat ik nog steeds mis is een verhaal van vòòr die Fisherpillen. De meest krachtige XTC is de wonderpil van inderdaad 20 euro. Dat klopt bijna. Een pil kopen was 40 gulden.

Dat geloven jongeren bijna niet en geef ze gelijk hoor. Dat is een hoog bedrag voor slechts èèn klein pilletje ter grootte van een Paracetamol. Vraag mij niet om kleur. Weet wel maar dan herkent iemand het zg weer en neemt mijn verhaal over en maakt het zijn verhaal.

Mag ik hier een echt leuk verhaal doen dan zal ik die eerst eens goed op papier zetten en later in goede en leuke vorm hier. Het gaat over de begin tijd des House.....en dat is anders dan jullie denken of zien op TV. Op Tv is allemaal mooie voorhouden van Commercieel gedoe. Ach die paar pilleneters en verhalen..Ik schrijf een verhaal van muziek discotijd die overgaat naar New Beat en Acid,....en daarna begon house pas...Het allereerste house nummer in Nederland is Anastasia geweest. Niet de band maar songnaam...Anastacia eerst intro..music meastro, please,...

Na 13 seconde barste het nummer los. Op dat moment stonden we in de discotheek Galaxy in Den Bosch die niets te maken had trouwens met house hoor. Ja,..algemene nummers uit top40 enz. Goldfinger daartegen is een ander verhaal. Barroccie net zo gaar,..en meer namen die de meeste niet kennen.

Ik haal een paar dingen aan die je later leuk gaat vinden. Ik kom hier terug. Nu even over die XTC fisher....Dat was een sterke pil met het love gevoel he...Maar het was het begin van het einde wat echte echte XTC betreft.....Ik kom hier allemaal op terug.

Vind het erg gaaf dat jullie er zijn......groetjes uit Den Bosch...van mij Peter :wave:
S
SkittlesAndMeLid
Ik snap eerlijk gezegd helemaal niets van je bericht, maar misschien dat er anderen zijn die er meer van begrijpen! :confused:
p
peter DrugsmanLid
Vannacht beleefde ik avontuur aan de overkant van het water. We hadden net lekker gerepeteerd.. :rockband: .. ... :rockband: :stoned: en de sfeer was naar de situatie.. :stoned: :beer: :smoke: ( zij die het niet snappen,...blow en fanta) mag zelf invullen welke fanta......haha...ik leerde dat in de gevangenis.( zonder rijbewijs en OBM) bleef rijden)...overkant is gewoon de weg kwijt zijn......

Als ik daar aangekomen ben weet ik niet eens waar de andere jongens zijn. Ik zoek en kijk en zie niks en kijk nog n keer.....Loopt er een spin...pat....s'nee Nee bedoel ik. Waarom zou ik haar doodslaan denk ik....Hoe zou ik het vinden op straat te lopen en iemand me met een krant neer mept. Hahahahahaha :beer: ff proosten boys. uhuhu n trekkie ,,...en merken jullie dat nou niet.

Haha...droom ik op n forum te zijn gekomen en een verhaal heb geschreven als reactie op wat ik dacht dat ik las...Bert :rockband: sla even n toon aan.. :rockband:

Ja stop maar weer. Kweet al wak heb gedaan. Iets over vroeger en fisherman pillen en Eva en Yves.
De orginele bericht sprak over de betere tijden van de echte xtc pillen met dat Love...gevoel. Nou lijkt het alsof die knul zijn verhaal zat te verzinnen. Immers reageren meer mensen het niet helemaal klopt.

Eerst moet ik dat hele eind terug zien te komen over water. Maar,...het is mijn waterpijp(is gezegde en niet echt he) jaja. gebeurtenis en ik kan alles bedenken terug te komen. Ik wist niet dat ipv een joint je zó stoned worden kon van een paar plastic buizen in elkaar geflanst. Hahahahaha

Maar even terug naar de les. De XTC Fisherman les. Hij verteld het misschien te soft. Hij heeft toch deels gelijk en het klopt deels wel. Vraag niet om welke naam op welk moment in was. Er is maar èèn echt XTC middel op de markt geweest en dat waren pillen die heer Fisherman ook niet kent. 1994 was het begin van het einde van de kwaliteit waarmee het de nederlandse markt veroverd had. Ineens ging iedereen het maken en de ene was nog slechter van kwaliteit dan de ander.......De goeie werden zeldzamer. De laatste ....ik had er 700 pillen van 40 gulden elk.

Niet om te verkopen. Flikker op en blijf van mijn pilletjes. Hahaha ja echt voor mezelf en degene die die avond mee gaat. Ben jaren wezen housen. Van donderdag tot maandag. Maandagavond was horeca nigt voor kasteleins. Kwam hazes in Goldfinger of gingen amsterdam..Helemaal van de kaart en wat we hebben meegemaakt is eigenlijk niet te geloven.

Zelfs in films zie je dat niet. Heeft iemand wel een een levensbedreigende situatie gehad in een discotheek. Zo erg dat het zeker was we er niet levend zouden uitkomen. Ik noem geen naam,..naamplaatsen enz. Mijn broer had de smaak te pakken maar begon altijd steeds harder te praten tegen iedereen. Dan krijgt hij ineens mot met n kut gast in n kuttent. Buiten staat een dure auto geparkeerd maar erger was er n stereo van ongekende vorm inzat. Dat hadden zij echt wel gezien. Lang verhaal inkorten. Zij waren niet vies van drugs zag ik op wc. Zonder mijn broer te vertellen gaf ik elke keer als een van hen naar de wc ging n xtc pilletje. Ik liep hem dan achterna zg om te zeiken en maakte een mooi praatje. Zij waren wel kwaad maar als je laat zien en je rustig houdt kom je ergens. Na een half uur begon het te werken ..Een voor een zag je ze veranderen. Na de laatste zeg...Broer,..jas aan en wegwezen. deur open ,.auto in ,...vroem en muziek keihard aan en weg. Hahaha Bleek gevaarlijkste kroeg van Nederland te zijn en hebben iets ongeloofelijks gedaan dat goed afgelopen is.....Elke persoon daar had n wapen bij...

Zijn fisher was al van de aflopende goeie pillen. Hij heeft nog geluk gehad.
De sex is met geen pen te beschrijven. Dat vertel ik nog allemaal .....Het was een onvergetelijke Supertijd….Laat ik het anders zeggen….ALS IK NU DIE ZELFDE XTC VOOR 1990 HAD GING IK DE REST VAN MIJN LEVEN HOUSEN.

De pil die door een vriend,...( lekker vrindje haha) in mijn mond gestopt werd is het begin geweest van 30 jaar aan de emotiedrugs. Kan ook 25 jaar zijn. Reken zelf maar uit. 27 jaar. Eerst kwam ik in contact met 'Speed'. Ik de peer en uitgaans man van Den Bosch die alleen bier dronk.

Een kennis had een garage. Het was een groote oplichter maar tegelijk kon je er wel altijd terecht. Dag en nacht. Als je nergens van af weet denk je niet daarover na. Hij zal wel uitslapen dacht ik. Het kon me niet schelen. Mijn auto's waren altijd voorzien van een stereo die zelfs Nino Hooymans nooit gehoord had. Op n dag demonstratie bij die hifi auto inbouwzaak te Kerkdriel.

Ik wist dat niet. kom aangereden en zie n hoop drukte. Heb volume open gezet ,...uitgestappt en naar binnen. deur op slot. Ik denk in twee minuten de hele zaak bij mijn auto stond.

Jongens ik ben vanaf vijf muzikant en geluidsman en apperatuur gek,..ik weet echt wel hoe je van n auto een discotheek maken kunt. Maar goed. Ik ging elke dag naar Noorwijkerhout. Had daar n keigaaf wijf zitten. Echter had ik ook en zwangere vriendin thuis.

Dit wordt een super leuk verhaal maar wil het niet in een keer vertellen. Begin het in armen te voelen. Mannen,..ik ben inmiddels twee x ouder,,,,,is 54 he...hahaha ben 49 en leef nog net zo gaaf als toen. Echter is het geld weg en het uitgaan mis ik vreselijk veel. Ik zou willen mensen me meenamen...Maar ook dat is n ander verhaal. Ik ga het hebben over wat het mij gedaan heeft....30 jaar speed en Xtc....cocaine vind ik niks en GHB is rommel...Kan ook niks aan doen..

Ik ga eerst lekker slapen maar het werkt nog allemaal,......zou het me lukken...Hahaha grt peter
ps....peerorganist.nl de andere kant.....biografie op aflevering. Komt bij man bijt hond en peter ooms vertel zijn verleden.. Heb geen woord hierover gezegd hoor...SSttttt niks zeggen he.

Zo iets heftigs heb je vast nooit gezien op tv. En wat je ziet is nog niets. Ik zou zo graag jonge mensen willen helpen maar zou niet weten hoe dat aan te moeten pakken. Ik ben geen sukkel en hou niet van standaard protocollen. Doen is beter. De zwerver in het park snachts.....ik ga dan even terug naar huis en haal brood en bier. Leg ik op die bank vd zwerver en rij verder....Lief he hahaha
m
mandragoraLid
Zouden 'Gen' en 'Peter Drugsman' niet dezelfde kunnen zijn? :)

Heb ook wat gelezen over jaren 90...en pillen en house ofzo... meer moeite doe ik niet om het uit te lezen. Snel ff diagonaal erdoor, verder ga ik niet :)
F
FoolLid
Volgens mij heeft Peter in ieder geval last van dezelfde ophemeling van herinneringen als Gen.
m
mb90Lid
Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten :P Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?" Misschien was hij lekker aan het trippen toen hij het typte... Ik kan er in ieder geval ook niet veel wijs uit maken... :)
S
SkittlesAndMeLid
mb90 zei:
Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?"
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Inderdaad ja haha
P
PandanLid
mb90 zei:
Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?"
Klik om te vergroten...

Haha ja, zeer herkenbaar!
p
peter DrugsmanLid
Van Peter.

Het spijt me ik deze stomme en domme berichten geplaats heb. Onder invloed van middelen kwam ik per ongeluk op dit forum. Ik wilde niets meer dan een bijdrage leveren en vertellen over XTC in andere tijden.

Dat is GIGANTISCH misgegaan. Ik ben nu dus nuchter en besef me de stommiteit. Hoe verwijder ik de berichten. Later zal ik het verhaal dat ik kwijt wil vertellen op de juiste manier. Vèèl veel korter natuurlijk...

Groetjes van Peter..... :sunglasses:

P.S. Enne ,..nee ik heb geen last van vroeger of wat dan ook. Xtc bestond in den beginne uit andere stoffen. MDME was de hoofdstof dacht ik. Werd verboden en MDMA werd het hoofd middel. MDMA geeft een totaal ander resultaat. Niet beter of slechter maar anders.

Zo beter...haha
S
SkittlesAndMeLid
Haha dat verklaard een hoop. Berichten kunnen niet verwijderd worden na bepaalde tijd. Voel je vrij om nuchter nogmaals te schrijven :wink:

MDME heb ik nooit van gehoord, weet je daar meer van?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."