gen zei:
je moet eens zoeken op xtc pillen jaren 90 de pillen waren toen tussen de 200 en 250 milligram.
Volgens mij klopt dit niet, maar daar kan ik zo snel geen bron van vinden dus dat laten we maar even terzijde.
gen zei:
de 3 maanden regel bestond helemaal niet er waren mensen die wekelijks tien pillen namen jaren aan een stuk en dat zijn nu gewoon gelukkige succesvolle mensen.
De 3 maandenregel is ook pas later bedacht, gebaseerd op alle onderzoeksresultaten. Met de regel 3 maanden en max 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht is er namelijk geen meetbare hersenschade. Natuurlijk kun je meer nemen, maar hoe meer je neemt hoe meer de risico's op klachten toenemen.
Als je vaker neemt of hoger doseert betekent dat natuurlijk niet dat je gelijk in de goot beland, en ook niet dat je geen gelukkig of succesvol leven kunt leiden. Er wordt alleen aangegeven dat dat de grens is en dat daarboven in ieder geval hersenschade optreed, of je daar wat van merkt is natuurlijk afhankelijk van hoeveel en hoevaak je die dosis overschrijdt.
Verder is ook bekend dat veel van de mensen die vroeger vaak zulke grote doses namen, een slechter concentratievermogen hebben en een slechter geheugen.
gen zei:
nu maar snel af en toe van profiteren nu de pillen zo goed zijn, want het zal niet blijven duren vrees ik.
Je weet het nooit, maar de afgelopen 12 jaar is er eigenlijk een hele goede pillenmarkt geweest in Nederland en ik verwacht persoonlijk dat dat ook nog wel even zo blijft (tenzij de overheid weer besluit in te grijpen op precursoren, dan krijgen we weer troep).
Van 2002 tot 2005 was gemiddeld 90% van de pillen zuiver
Van 2005 tot 2008 daalde dat naar 80%, voornamelijk door de mcPP periode
In 2009 was de markt een drama vanwege o.a. mcPP en PMMA, toen lag het gemiddeld rond 60%
2010 waren 80% van de pillen weer zuiver en inmiddels is het gestegen tot boven de 90%
http://www.trimbos.nl/webwinkel/product ... 2_web.ashx