Toen ik voor de derde keer xtc gebruikte, liep er op dat feest een dame voorbij met een grote bak gratis snoep
![:hearteyes:]()
lolly's, spekjes, the works. Ik helemaal gelukkig met m'n spekje, zegt een vriend ineens: "Pas op daarmee, suiker trekt je uit je space!" Dus deed ik gehoorzaam maar beteuterd afstand van mijn spekje, en sindsdien mijd ik het dan maar.
Tot een feest een paar maanden terug, waar ik zo'n zin had in een raketje, dat ik die toch maar heb gekocht. Toen die eenmaal op was voelde ik me keihard in een comedown belanden, waarop diezelfde vriend natuurlijk zei: "Zie je wel!"
Zoals de meeste mensen ben ik wel dol op zoete smaakjes als ik wat op heb, dus ga ik nu voor suikervrije vruchtensapjes en lolly's. Daarnaast gaat de 'smaak' van water me erg tegen staan na een paar glazen, dus drink ik dan soms een glaasje cola light tussendoor, ook maar weer voor de smaak, aangezien op niet ieder feest sapjes verkrijgbaar zijn. Ook heb ik weer iemand horen beweren dat die fruitsuikers net zo hard op je space inwerken als toegevoegde suikers in drankjes. Sommige mensen zeggen weer dat suikers je helpen wanneer je te hard gaat of energie nodig hebt. Nou heb ik altijd wel dextro bij me voor noodgevallen, maar dit eigenlijk nooit nodig gehad, omdat ik niet heel hoog doseer.
Ik heb veel lopen zoeken op het internet, maar eenduidige informatie kan ik niet vinden, terwijl er denk ik genoeg mensen dit zich afvragen. Kan je rustig iets met suiker eten of drinken zonder 'bang' te zijn dat je xtc sneller uitwerkt of minder goed werkt, of heeft die vriend gelijk? Hoe zit het nou eigenlijk echt?
![:confused:]()