Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnstaanval na mdma

Anstaanval na mdma

47 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lijkt me gewoon een dinsdag dip. Is vrij normaal als je xtc hebt gehad. Heeft iedereen.
En zeker als je 750 mg MDMA op één avond hebt getikt is het niet zo verwonderlijk dat je zulke klachten krijgt. Is morgen wel weer over.
j
joriisvwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook een keer zoiets gehad, de dag erna na een nachie te hebben door gehaalt, ik kon maar niet stoppen met denken dat ik een hartaanval zou krijgen en dat ik oververhit was geraakt. Echt zwaar klote, zware stress die met een jointje roken enorm erg wordt! Ik heb sinds dien nooit meer x gedaan, ik vond het tog al saai worden. na 18 keer is het niet meer zoals de eerste paar keren. Alleen nog maar vaag zijn en je ziet alles stuiteren
J
JaliefmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het mogelijk dat je deze angstaanvallen en dagen lang het gevoel van evenwichtloosheid soms weken/maanden na je laatste gebruik ervaart? Ik ervaar nu onverklaarbare duizeling en het gevoel te vallen als ik weg duimel en 1 hevige angstaanval weken na mijn laatste gebruik. Het gevoel is heel de dag aanwezig en ik heb constant het gevoel dat ik dood ga. Ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Gaat het vanzelf over? Moet ik in bed blijven liggen of juist actief zijn?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trekt vanzelf weg , als het erger word kan je beter een arts inschakelen.

Gebeurd vaker na MDMA / XTC gebruik.
Als je energie hebt gewoon lekker je ding doen , anders wat rusten indien je moe bent (luister naar je lichaam)
Gewoon goed eten , behandelen als een milde griep dan ben je zo beter is mijn ervaring.

Beterschap!
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben zelf geen dokter dus neem mijn advies aub niet aan voor waarheid.
Wat ik zelf altijd merk is dat ik de lichtste kwaaltjes meteen toeschrijf aan het gebruik van dagen geleden. Zodra ik een week nadat ik heb genomen ineens een boterham minder eet, dan denk ik meteen aan de pil.
Door hier een wat andere omschakeling in te maken, en het zoals Tijdloos zei, behandeld als een griepje of een 'incidentje' dan zul je er ook veel minder snel iets achter gaan zoeken.
Maakt je stukken minder paranoia haha
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ervaar steevast na een nachtje goed op de pillen vanaf ongeveer dinsdagnacht tot en met donderdag een soort schokjes in mijn hoofd. Ik noemde het zelf altijd meer duizelingen, deze gaan gepaard met een stevige tinteling in mijn hand en een wazig, vermoeid gevoel. In de nacht voel ik me dan ook een soort grieperig, het lijkt bijna alsof ik dan een soort ontwenningsverschijnselen heb.
Zolang ik geen verplichtingen heb is het niet zo vervelend, maar het baarde me dit keer wel zorgen omdat ze erg heftig waren. Ik was bijna bang dat ik een epileptische aanval zou krijgen ofzo. Kan niet gezond zijn dit. Ik moet echt op zoek naar alternatieven, ik slik echt te graag en te veel.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zodra je last krijgt van 'schokken' in je hoofd ben je te ver gegaan. Helaas kan ik er ook over meepraten. Inmiddels slik ik al een tijdje geen MDMA meer en zijn zo'n beetje alle bijwerkingen verdwenen. Pas op met dit spul, je speelt met vuur.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toch had ik dit gevoel ook al wel eens toen ik nog vrij netjes omging met mdma..
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zaterdag ongeveer 3/4 van 1 gram mdma poeder gebruikt (het waren niet zo'n sterke kristallen). De volgende dag had ik van weinig last. Maar sinds dinsdag heb ik van die elektrische schokjes in men hoofd en heb ik 's avonds een enorme angstaanval gekregen. Ook was ik emotioneel enorm labiel (met onverklaarbare huilbuien e.d.) Nu voel ik me nog altijd een beetje angstig en heel af en toe heb ik nog een schokje. Zijn er nog mensen die dit gehad hebben? Is het vanzelf overgegaan? Ik heb gebeld met 2 doktoren en met de drugslijn, maar daar weten ze er precies erg weinig van af. Ik hoop dat iemand er hier iets van weet (en stiekem hoop ik dat het een beetje geruststellend is). Voor mij alleszins nooit nog xtc.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Schokjes kunnen langer aanhouden.
Bij mij bleven ze meestal wel een week.
Ook af en toe irritante tintelingen.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Japi-10 zei:
Schokjes kunnen langer aanhouden.
Bij mij bleven ze meestal wel een week.
Ook af en toe irritante tintelingen.
Klik om te vergroten...
Kortsluiting noem ik dat :)
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb men lesje alleszins wel geleerd. Voor mij nooit nog mdma. Voorlopig houdt ik het enkel bij alcohol en binnen een maand ofzo wel terug speed, maar mdma is voor altijd afgeschreven. Bedankt voor de raad/hulp!
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die schokken, die zijn een teken van een ernstige serotonine stoornis. Gaat vaak gepaard met levensechte rare dromen die steeds doorgaan als je tussendoor wakker wordt en weer verder slaapt. Angsten kunnen daarbij ook voorkomen zoals angst voor het donker.

Neem extra tijd voor je weer mdma neemt en beperk het gebruik dus geen 750mg per keer. Dan komt het geheid weer terug.

Ik heb het ooit dusdanig ernstig gehad dat slapen onmogelijk werd. Steeds als ik bijna in slaap viel kwam er weer een schok. Op een gegeven moment ontdekte ik dat het enige dat de schokken kon wegduwen een heel klein stukje pil weer was. Maar dat is eerder uitstel dan afstel.

Speed kan op die dagen ook helpen om er sneller doorheen te komen maar het is natuurlijk kwaad met kwaad bestrijden...

Gewoon eens een keer een maand of 2 wachten is het beste.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
750 mg is idd wel veel..

maar je geeft zelf al aan dat je gaat stoppen.. das slim want MDMA is één van de schadelijkste drugs die er zijn voor je hoofd, bovendien is het nog eens een kutdrugs ook..

er zijn nog genoeg andere leuke drugs :wink:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMA een kutdrug? Nouja zeg Jeller :openmouth:
Je moet mdma gewoon weten te doseren, en 750 mg is wel wat veel.. Probeer gewoon eens één lichte xtc pil, je wordt verliefd als een motherfucker :hearteyes:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jeller zei:
mja je wordt er lelijk van, de euforie is te kunstmatig, je krijgt er geen lachkiks van en het is veel te snel uitgewerkt :beer:

de eerste 3 uur is het wel leuk, maar dan wordt je loom en krijg je de euforie van het eerste uur niet meer terug :(

daarom vind ik da maar een kutdrug
Klik om te vergroten...

is helemaal waar wat je daar zegd

ook is het zo dat de eerste 15x echt leuk zijn (als je wel anderhalvemaand tussen de ervaringen houd) maar daarna is het echt niet meer 'oohhhh ik vind iedereen zo lief' :hearteyes: en 'Ik hou zoveel van je man dat kan je echt niet begrijpen' etc.

Dat heb ik persoonlijk een jaar ofzo al niet meer.

is gewoon 'the loss of magic' :(

Maargoed Xtc is dus echt wel een van de allerlekkerste drugs bij de eerste paar keer dat je t gebruikt, je ervaard dan gewoon intens geluk :P Bouwt erg snel af vind ik zelf, dan ga je alleen nog maar 'hard' en sta je strak :cry:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
mja je wordt er lelijk van, de euforie is te kunstmatig, je krijgt er geen lachkiks van en het is veel te snel uitgewerkt :beer:

de eerste 3 uur is het wel leuk, maar dan wordt je loom en krijg je de euforie van het eerste uur niet meer terug :(

daarom vind ik da maar een kutdrug
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#18
nutsss zei:
Die schokken, die zijn een teken van een ernstige serotonine stoornis. Gaat vaak gepaard met levensechte rare dromen die steeds doorgaan als je tussendoor wakker wordt en weer verder slaapt. Angsten kunnen daarbij ook voorkomen zoals angst voor het donker.

Neem extra tijd voor je weer mdma neemt en beperk het gebruik dus geen 750mg per keer. Dan komt het geheid weer terug.

Ik heb het ooit dusdanig ernstig gehad dat slapen onmogelijk werd. Steeds als ik bijna in slaap viel kwam er weer een schok. Op een gegeven moment ontdekte ik dat het enige dat de schokken kon wegduwen een heel klein stukje pil weer was. Maar dat is eerder uitstel dan afstel.

Speed kan op die dagen ook helpen om er sneller doorheen te komen
maar het is natuurlijk kwaad met kwaad bestrijden...

Gewoon eens een keer een maand of 2 wachten is het beste.
Klik om te vergroten...

Helemaal herkenbaar. Ik had dit vroeger ook altijd. Gebruikte toen vrijdags en zaterdags. Daarna een tijd gestopt en toen ging het weg. Was geen fijn gevoel.
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#19
is idd de dip (waar ik noooit las van heb) wel de week erna als ik in me bed lig af en toe een schokje (soort klap op je hoofd) kan totaal niet gezond zijn maja ik was het stiekem al aan het linken aan XTC maja wist het niet zeker, nu dus wel (vind het niet zo erg, alleen de gedacht dat het toch erg mis zit)

ik heb ook niet egt het lovegevoel meer (en niet overmatig gebruik, wel 1x per maand ongeveer) maar vind het space gevoel zelf wel veel vetter, lekker space op de muziek, muziek erg intens vinden, hmmmm :grin:

zoals nu, laatste keer was 14 juli, en nu weer 19 augustus, daarna 25 augustus ook maja daarna komt wel een lange rust periode :)

komt wel goed allemaal iig,

en erg fijn vind ik dat ik nooit echt depressief, dinsdag dip heb

wel erg moe (omdat je je reserve energie verbruikt) maja gaat wel weer weg met vitamine c en goede nachtrust :)
Z
Zat0xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jep heb ik ook gehad. Een week lang ! En dan ook nog tijdens het stagelopen :|

Sindsdien wacht ik altijd 2 maanden voordat ik weer iets neem. Ik neem aan dat mijn hersenen en flinke klap hebben gehad. Ik zie eht als een waarschuwing :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."